oyvjorge
Hi-Fi freak
Har brukt en Janus mot ARC uten problemer Bortsett fra litt brum fra RIIA. Regner med at du kun kan bruke bal? Hva meD kablene, er de riktig koblet( tenker innvendig)?
REF 75 har kun balansert input ja, har et par transparent ultra xlr mm2 fra dac til janus og klotz fra janus til ref 75.Har brukt en Janus mot ARC uten problemer Bortsett fra litt brum fra RIIA. Regner med at du kun kan bruke bal? Hva meD kablene, er de riktig koblet( tenker innvendig)?
Tror Mala gjør det, de hadde noe Aesthetix når jeg var der for kort tid siden.Hei! Er det noen i Norge som er forhandler av Aesthetix? Jeg er på utkikk etter ny RIAA og da er Rhea høyt oppe på listen. Er det noen som har hørt på denne og kan si noe om lyden og støynivå?
Vi selger Aesthetix i NorgeHei! Er det noen i Norge som er forhandler av Aesthetix? Jeg er på utkikk etter ny RIAA og da er Rhea høyt oppe på listen. Er det noen som har hørt på denne og kan si noe om lyden og støynivå?
Jeg spilte lenge på en calypso. (har den fortsatt, men det er en stund siden jeg har spilt på den). Men har rulla en god del rør og fant ut at mullard cv4004 hadde en fantastisk klang, men i lengden ble det litt for mye «komfortfjæring». Mazda 12 ax7 ble favoritt istedenfor inntil jeg prøvde telefunken smooth plate, som var i samme gata, bare bedre. 6922 fikk jeg aldri noen favoritt av knyttet til calypso; jeg konkluderte med at hvilket 6922 par som var det beste, hang sammen med hvilken power amp jeg brukte.Aesthetix og AR fikk jeg ikke til, rett og slett ikke prøvde "alt", men uten hell. Nå har jeg en Music reference rm-200 mk2 og det spiller så englene synger. Janus er forøvrig vannvittig bra og beste rørkombo så langt er Philips sq 6922 og Brimar cv4004 12ax7. Telefunken 12ax7 smooth plate har jeg også, grisedyrt rør, men får ikke fot av det , låter som ss og til tider for lys i klangen. Om noen har tips til andre gode rør til Aesthetix så fyr løs. Kjøper gjerne 6922/12ax7 rør for å teste videre. Siemens virker spennende.
Helt enig ang gain, liten skilnad. Vet ikke om det er PU som avjør sånt?Jag spelade en stund på en Rhea. Flexibel, flera ingångar, massa gain och super byggkvalitet/ägarglädje. Flott med fjärrkontroll till gain/impedansjustering från lyssningsposition. Hade aldrig problem med støy, men här hade rören mycket att säga med 10 rör. Fick problem med den en kväll, men svenska importören (den gången) ordnade allt och det gratis(!) på grund av relativt lång väntetid på delar. Helt supert.
Med det sagt så var det den RIAA som gett minst upplevd ändring i karaktär när gain/impedansen ändrades. Många andra RIAAer som responderar mer på detta än det jag upplevde mer Rhean.
plus : flexibel, massa gain, tre ingångar, byggkvalitet, support vid problem, topplocket sitter fast med borrelås. (Helt fantastiskt vid rörrullning)
minus : Kanske litt för anonym den gången hos mig, har upplevt andra RIAA-trinn som mer dynamiska.
Grattis,det er en ekstremt god forsterker!perfekt integrert med rør samt mosfet utgangstrinn. Kan nesten ikke tenke meg en bedre integrert uten at det vil koste sinnsykt mye mer.Etter noen uker med betenkningstid ble det kjøp av Aesthetix Mimas. Erstatter ett forsterkersett til 410.000 og jeg har konkludert med at lyden av Mimas til langt under halve prisen er å foretrekke for meg. Måtte gå noen runder før jeg konkluderte da det er nesten naturstridig at en integrert forsterker skal være rimelig suveren ett over dobbelt så dyrt forsterkersett av høy kvalitet. Preferanser og synergi er ikke ubetydelige faktorer. Hvorvidt dette inntrykket vedvarer etter lengre egenerfaring vil bare tiden vise
Forsterker er i bestilling og ankommer iløpet av første halvdel av november. Kan ikke huske sist jeg såg såpass frem til å motta en ny komponent.
Spennende Corison, gratulerer! Jeg har en liknende, bare i svart, stående i stua. Helt enig med din beskrivelse - lyden er helt fenomenal. Brukes sammen med et par Tannoy 15" Arden her. Ser du har DAC kortet, kjøpte du RIAA også?Ny forsterker på plass i racket. Spilt på den siden lørdag. Sies å trenge 400timer før den yter optimalt.
Mitt tidligere inntrykk består, denne modellen har noe svært spesielt ved seg. Flere bilder og inntrykk kommer etterhvert.
Vis vedlegget 973711