Kult terrybNår jeg først begynte å få musikk under huden som ung var hovedinteressen innenfor punk og new wave. Naturlig nok med min base i Trøndelag var det mest norske artister som jeg fikk sett live før jeg i 1984 flyttet til hovedstaden, og der fikk kort vei til klubbene og spillestedene som hentet inn artister fra utenfor furet værbitt. Av svenske band er det nettopp Ebba Grön jeg har sett flest ganger (4 om jeg husker riktig), og glemmer aldri den første gangen jeg så dem i Bengtfors folkepark. Imperiet har jeg sett to ganger i Stockholm, men jeg fikk dessverre aldri med meg RymdimperietSåg Ebba Grön mange ganger og var på Rymdimperiets (det som blev Imperiet senere) premier spilling på Slussen i Stockholm tidl 80t? Kristian Falk var drivet i Imperiet! RIP
En morsom intervju med Fjodor og Gurra.
http://www.groove.no/artikkel/13843942/intervju-ebba-gr-n-30-r
ett par utdrag
Våren 1977 ble det en musikalsk endring for Thåstrøm da han kjøpte The Clash sin debutplate. Han ble oppslukt av energien, råskapen og det politiske budskapet. Bestekompisen Fjodor ble spurt om de skulle starte et nytt band i sammen. Egentlig skulle Thåstrøm kjøpe den siste skiva til gitaristen Jeff Beck (tidl. bl.a. Yardbirds). Spørsmålet man kan stille seg er om punken i Sverige hadde tatt den samme retning hvis Beck-plata hadde blitt kjøpt...
Den Hamar spelningen fikk jeg med meg
Fjodor: Jeg husker en del. Det var en slags forstadsturne i Oslo og også Hamarfestivalen. Den kan man aldri glemme. Med alle disse musikerne som ventet på penger, politiet og det allment totale kaos. Ole vår turneansvarlig som i pleide å si: ”Alt er helt topp!”. Det er topp uansett hva det dreide seg om. Han glemmer jeg aldri.
Sist redigert: