Aktuell Rapport hos Cash 63

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Såg Ebba Grön mange ganger og var på Rymdimperiets (det som blev Imperiet senere) premier spilling på Slussen i Stockholm tidl 80t? Kristian Falk var drivet i Imperiet! RIP
    Når jeg først begynte å få musikk under huden som ung var hovedinteressen innenfor punk og new wave. Naturlig nok med min base i Trøndelag var det mest norske artister som jeg fikk sett live før jeg i 1984 flyttet til hovedstaden, og der fikk kort vei til klubbene og spillestedene som hentet inn artister fra utenfor furet værbitt. Av svenske band er det nettopp Ebba Grön jeg har sett flest ganger (4 om jeg husker riktig), og glemmer aldri den første gangen jeg så dem i Bengtfors folkepark. Imperiet har jeg sett to ganger i Stockholm, men jeg fikk dessverre aldri med meg Rymdimperiet
    Kult terryb:cool: Ebba i svenska folkparker var alltid en høydare også Dag Vag:) de gjorde vel en turne tilsammen. Rymdimperiet varte ikke lenge kun en live spilling -82, så den jeg fikk med meg var premier spillingen til Imperiet 7April -83 på Kolingsborg Stockholm.

    En morsom intervju med Fjodor og Gurra.
    http://www.groove.no/artikkel/13843942/intervju-ebba-gr-n-30-r

    ett par utdrag
    Våren 1977 ble det en musikalsk endring for Thåstrøm da han kjøpte The Clash sin debutplate. Han ble oppslukt av energien, råskapen og det politiske budskapet. Bestekompisen Fjodor ble spurt om de skulle starte et nytt band i sammen. Egentlig skulle Thåstrøm kjøpe den siste skiva til gitaristen Jeff Beck (tidl. bl.a. Yardbirds). Spørsmålet man kan stille seg er om punken i Sverige hadde tatt den samme retning hvis Beck-plata hadde blitt kjøpt...

    Den Hamar spelningen fikk jeg med meg;)
    Fjodor: Jeg husker en del. Det var en slags forstadsturne i Oslo og også Hamarfestivalen. Den kan man aldri glemme. Med alle disse musikerne som ventet på penger, politiet og det allment totale kaos. Ole vår turneansvarlig som i pleide å si: ”Alt er helt topp!”. Det er topp uansett hva det dreide seg om. Han glemmer jeg aldri.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.524
    Antall liker
    102.866
    Torget vurderinger
    23
    Det ligger utrolig mye kunnskap og musikkhistorie i denne tråden - dette er skatter!!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.524
    Antall liker
    102.866
    Torget vurderinger
    23
    Sluket gives credit where credit is due! :D Denne tråden er verdt 100 krangletråder - minst!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Innspillingene til Thin Lizzy var vel ikke av høyeste kvalitet i utgangspunktet. Men hvilken versjon av Jailbreak har du ?

    Edit: Sjekket min norske (710) press. Synes den låter ganske så OK. Men har ingen andre versjoner å sammenligne med.
    Det er en 6360 130 på cover står det distributed in Austalia by phonogram finnes flere 6360 130 presser ikke noen landskode som stemmer med Bartesam's innlegg. Men snart kommer Re-press i butikk:)
    Fra sluket vinylbonaza:)
    20200215_161301.jpg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ På mitt ex står det 6553-700 gravert i runout?
    Men på coveret står det New Zealand.
    Mht lydkvalitet skal jeg sjekke litt senere i dag, om formen går seg til (kraftig forkjølet).

    Et av de første album som tilkom samlingen på syttitallet, var dette:

    DSC02975.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fant noen siffrer på runout her også 6360130-1 og MX 780 689 vad betyr dette Bartis:confused: den er ivf presset med bassen til Lynott omtrent skrudd av:rolleyes:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Kan vel ikke annet enn å si meg enig med Cash 63 når det gjelder lyden på mitt ex av Jailbreak også. Det er egentlig ganske fin lydkvalitet, med unntak av "totalt" fravær av bass:(
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Peter Lemarc plattan er en gobit:) han har lagd mye bra men aldrig riktigt fått kommit frem i ramplyset.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Deilig og komme sig hjem en tur etter en 70h uke med ett 10h betong pass som avslutt, 180m3 håpløs stiv betong og stri med:p og en Anaconda er nok ikke verre og håndtere en den 6tum pumpeslangen:confused:
    Midtveis på bru nr 2 nå:)
    20200221_133026.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Noe som gått fullstendig under radaren her A perfect circle Maynard James side band med bla James Iha (Smashing pumpkins) seneste albumet Eat the elephant.
    Stort og stemningsfullt med følsom vokal og en god lyd:)
    20200229_173300.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Du er kanskje glad for at du ikke er ute og går i de svenske skoger i dag?
    Slikt føre blir nok tungt for mange.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Du er kanskje glad for at du ikke er ute og går i de svenske skoger i dag?
    Slikt føre blir nok tungt for mange.
    Man blir sugen når man ser det fra soffan det skal det ikke nektes på:rolleyes: ikke alle som kan skjønne det kanske:confused: I dag var det veldig tunga forhållande med den snøen som kom det ser man også på vinnartid opp mot 4.30. Det blir feil og bare fortelle vad man gjort for beste tid, det er prestasjon/plassering som betyr noe om man vil måle prestasjon! eller "bara" ta sig fra Sälen til Mora:) på søndagens Öppet spår i harde blanke spor var beste tid 4.11 åkt av elit motsjonærer som er ett stykke undan verdenseliten.
    Min beste tid er 5.49 men beste prestasjonen er 6.12 året det var så kaldt:p det blev det plass nr 131 den dagen.
    Syns synd på Stian Hoelgaard i dag nr2 igjen, vi holdt med Stian som er kollega med samboer:) men tapte mot den mest kompletta langlopps kjører Petter Iliason
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.524
    Antall liker
    102.866
    Torget vurderinger
    23
    Men hvor er svenskene i Vasaloppet? :rolleyes: Har Wassberg gitt seg? Hva med Gunde?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Men hvor er svenskene i Vasaloppet? :rolleyes: Har Wassberg gitt seg? Hva med Gunde?
    Har ni ingen mediarapporteringen i Norge?;)
    Det er bare Sluket som ikke er helt oppdatert det, skjønner du. Vet han holder på å lage et stort banner i kjelleren med Heia Brå og Heia Berit Mørdre Lammedal, som han har planer om å bruke i Kollen neste helg:cool:
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det har nok blitt spillet for mye Lizzy i det siste:rolleyes: den gamle Pønk bassen åkte frem, dette kan då ikke være så vanskelig med lite y-tube hjelp! Har nå prøvd og sette Cowboy Song sliter allerede med stikket etter intro:mad:
    Trenger to st tvilling gitarrister "ptb&Zomby" så går nok dette som ett selvspillende piano:D
    20200306_181244.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^I guess we need the Kings Call to make that happen;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det er slik musikk man trenger og høre de siste to milene på Vasaloppet for og få fart på røven, garantert bedre enn all slags Gel:confused: Neste år då djävlar går vi all inn med det som er igen:p
    20200306_200712.jpg
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.645
    Antall liker
    4.085
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Det er slik musikk man trenger og høre de siste to milene på Vasaloppet for og få fart på røven, garantert bedre enn all slags Gel:confused: Neste år då djävlar går vi all inn med det som er igen:p
    Vis vedlegget 573637
    Är det så illa på Wasaloppet, då håller jag mig i sadeln.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.524
    Antall liker
    102.866
    Torget vurderinger
    23
    Fy for SATAN......hvor er Google sensoren når vi virkelig trenger den
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Raka rör med Motorhead det går i 180 knykk fra start-mål :cool: schysst lyd også baskaggen til Animal manglar på bra.
    Kun en igen fra denne gjengen idag:p
    Stone deaf in the USA
    20200307_172837.jpg
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En av få som fortsatt er i jobb på prosjektet 6av 20pers på skiftet, fikk reise hjem til familien i helgen:) Datteren som studerer i London tok en egen avgjørelse på Torsdagen om og dra hjem, fikk så vidt plass på en avgang i går kveld etter flere kanselleringer så nå er 3st av 5pers her i karantene:confused: ingen er syk men pga utlandsopphold.
    Selv heller jeg i meg en liter antibac (Jameson) så man kan dra tilbake på brakke rigg og renslige anleggssluker igen på Mandag:confused: Men takk og lov jeg ikke lenger bor i Sverige:p
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn