Albumstafetten 12

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Bra anmeldelse av Gjestemedlem. Jeg syntes du beskriver platen godt, ville gitt den et par poeng mer sjølv.

G

Gjestemedlem

Gjest
65finger skrev:
Bra anmeldelse av Gjestemedlem. Jeg syntes du beskriver platen godt, ville gitt den et par poeng mer sjølv.
Synes denne var litt vanskelig å skrive om, og har derfor utsatt å skrive om den så lenge som mulig. Jeg har faktisk hørt ganske mye på den, både i bilen til og fra jobb og hjemme uten at den klarte å inspirere til hverken godord eller slakt. Platen fortjener sikkert flere referanser til de musikalske elementene. Mitt første inntrykk var det dette var en gjeng som hadde vokst opp med kissplater, slik som jeg. Men fikk ikke helt det til å stemme når dette var en debutplate. Folk hører jo ikke på slikt i dag.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
God melding Deph!

Eg har ikkje hatt tid å spille gjennom denne ennå. Planen var å få høre den før meldinga skulle komme, men dengang ei.
Fikk litt mindre løsst å høre gjennom den nå (eg tipper du treffer ganske så godt), men siden det var Eros sitt bidrag blir den nok lyttet gjennom :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Townes skrev:
God melding Deph!

Eg har ikkje hatt tid å spille gjennom denne ennå. Planen var å få høre den før meldinga skulle komme, men dengang ei.
Fikk litt mindre løsst å høre gjennom den nå (eg tipper du treffer ganske så godt), men siden det var Eros sitt bidrag blir den nok lyttet gjennom :)
Det var mitt bidrag

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
Townes skrev:
God melding Deph!

Det var mitt bidrag
Venner av deg?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
rolfozzy skrev:
65finger skrev:
Townes skrev:
God melding Deph!

Det var mitt bidrag
Venner av deg?
Gitaristen Rolf Yngve Uggen er en venn av meg. han har spilt i Glucifer, Turboneger, astroburger med mer

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
rolfozzy skrev:
65finger skrev:
Townes skrev:
God melding Deph!

Det var mitt bidrag
Venner av deg?
Gitaristen Rolf Yngve Uggen er en venn av meg. han har spilt i Glucifer, Turboneger, astroburger med mer
Aha.

Men de anmeldelsene som har kommet dinglende her litt for seint har vært bra.
Har ikke fått hørt på noe særlig av det slik at jeg har noen mening om musikken. Bortsett fra Fleet Foxes.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
65finger skrev:
Townes skrev:
God melding Deph!

Det var mitt bidrag
Venner av deg?
Jasså. Blingset. Da er jo grunnen minst like god til å gi den en lytt :)

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
34.688
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Meget god og morsom anmeldelse, Deph.
"å høre på platen blir mer som å være tilskuer på et kappgangkonkurranse". ;D

Den første plata i stafetten hittil jeg ikke har fått hørt før anmeldelsen kom på trykk. Nå er jeg nesten helt sikker på at jeg like godt kan la vær...

G

Gjestemedlem

Gjest
Platen er verdt å høre i gjennom. Og det er jo ikke sikkert at ikke andre finner mer i den enn jeg gjør. Musikk er gjerne slik.

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
34.688
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Klart man alltid bør gjøre seg opp en mening selv, basert på egen lytting.
Men for å si det sånn: min lyst til å bruke tid på den, økte ikke akkurat.
Den var meget mager på forhånd.

Hvis vi uhildet skal lytte til all musikk og gjøre oss opp en egen mening basert på det, hva skal vi med anmeldere da?

G

Gjestemedlem

Gjest
united59 skrev:

Hvis vi uhildet skal lytte til all musikk og gjøre oss opp en egen mening basert på det, hva skal vi med anmeldere da?
Bruke dem for å feilkorrigere eller bekrefte sin musikksmak. :)

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
34.688
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
united59 skrev:

Bruke dem for å feilkorrigere eller bekrefte sin musikksmak. :)
Jo'a.
Men når det gjelder uhørt materiale, må man bli gjort nysgjerrig på produktet hvis man skal ta bryet med å høre på det. Livet er for kort til å høre på alt.

Og det hender ofte jeg sjekker ut ei plate, selv om den blir slaktet. Basert på kjennskap til artist eller genre eller anmelder eller basert på noe som står i anmeldelsen. En anmelder er der for å sortere også, hva skal jeg sjekke ut og hva kan jeg trygt droppe.

Vi vil jo for enhver pris ikke gå glipp av noe bra! ;D?

U

utgatt60135

Gjest
Det virker som Gjestemedlem har gjort en veldig god jobb med anmeldelsen, men jeg må bare si at en gjennomgang litt i bakgrunnen ikke ga noen lyst til å bli mer kjent med plata. Syntes grei nok, ikke noe slaktematerale slik Gjestemedlem skriver men ikke noe mer.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Litt på etterskudd med anmeldelsen. Har et inntrykk men trenger en runde eller 2 til. Håper jeg rekker å poste i kveld

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
12.821
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Jeg har med skam å melde ikke rukket å høre så mye på albumene i det siste. Bare så vidt jeg har hatt tid til å lytte til det jeg selv skal poste noe om i morra.

The Dirtbombs har jeg bare rukket å høre en gang. Helt grei plate foreløpig, som skal få noen sjanser til. Foreløpig har jeg ikke skjønt greia...

Fleet foxes har jeg begge platene til. Med litt velvilje kan det høres ut som om Neil Young hadde skrevet låter for Beach Boys, men desverre på en litt uinspirert dag for begge. Det er stemningsfulle og flotte harmonier, men de kommer ikke helt i mål. Fint men kjedelig.

Smoke Mohawk og the Make Up har jeg ikke fått hørt enda desverre, men Gjestemedlems anmeldelse er godt skrevet.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Hopper i det, fort og gæernt. Beklager laber aktivitet fra min side i denne runden. Har vært mye utenomstaffen. Stafetten har blitt en cigarklubb for eliten. En jævlig kul cigarklubb hvor jeg stortrives som medlem. En skam at ikke flere blir medlem.

The Make-Up - Save Yourself

Bandet startet karrieren i 1995 og er fra Wasington DC.
De utga 4 studioalbum:
Destination: Love - Live! At Cold Rice (Dischord) (1996)
Sound Verite (K Records) (1997)
In Mass Mind (Dischord) (1998)
Save Yourself (K Records) (1999)
(I Want Some (singles compilation) (K Records) (1999))
(Et livealbum fra 1997)

Så vidt jeg vet er bandet nedlagt. Musikken er for meg en blanding av 60 talls pop, Psycydelicarock og funk ala The Meters. En jævlig god blanding i mine hører. Utrolig svingende og kult piano og orgel. Vokalisten har et fabelaktig register fra frenetisk desperat til var og følsom. Han er dritgod.

Jeg liker den slutten av 60 begynnelsen av 70 rølpete funky undertonen. Vokalisten minner meg om Bobby Conn/David Bowie med en dasj ung Mick Jagger. Noen låter er rendyrka 60 talls med fuzzy stemme, kult orgel mn alltid denne uberkule funky undertonen. Jeg snakker svingende skeiv funk IKKE polert flinkisfunk. Funk med sjæl og spilleglede. 8 korte fra 2.30 til 4 minutter lange, jævlig bra låter og en lang (de gjør en Cover av Hey Joe. Den låta som også Jimmy Hendrix har gjort en cover av) Skjønner ikke helt poenget med det. Hvorfor ikke smette inn en låt eller to av eget materiale. Skal ikke bruke det mot bandet og skiva.

Dette er plutoniumsbra! Begriper ikke at dette er gått meg hus forbi. På 90tallet var jeg jo opptatt av musikk. Takk til ErosLoveKing for å ha blitt kjent med denne plata.
En soleklar 9

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
12.821
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Slike anmeldelser er hele grunnen til å være med i stafetten. Har ikke hørt plata enda, men du gjorde meg virkelig nysgjerrig.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Burnt_Island skrev:
Slike anmeldelser er hele grunnen til å være med i stafetten. Har ikke hørt plata enda, men du gjorde meg virkelig nysgjerrig.
Takk Burnt den bør du sjekke ut

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Bra anmeldelse, fingern. Plutoniumsbra.
Har ikke hørt den omtalte. Men frister og gjøre det nå.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
rolfozzy skrev:
Bra anmeldelse, fingern. Plutoniumsbra.
Har ikke hørt den omtalte. Men frister og gjøre det nå.
Helt klar en plate og et band jeg skal kjøpe meg opp på

gjedde

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2009
Antall liker
0
Beklager på det aller sterkeste.. Skulle skrive anmeldelsen min i kveld siden jeg reiser på hytta i morgen. Men jaggu døde computerdritten:-( Klarer derfor ikke å gjøre min hygg
elige plikt i morgen, sorry

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
34.688
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Meget god anmeldelse.
Denne plata var ikke min 'cup of tea' (trodde jeg), men jaggu skal jeg gi den et nytt forsøk!

U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Dette er plutoniumsbra! Begriper ikke at dette er gått meg hus forbi. På 90tallet var jeg jo opptatt av musikk. Takk til ErosLoveKing for å ha blitt kjent med denne plata.
En soleklar 9
Meget bra anmeldelse fra mannen med de 65 fingre :D. Jeg trakk oss begge for denne plata også faktisk før jeg oppdaget en feil og måtte bytte. Synd, for jeg hadde lyst til å anmelde denne :). Jeg må også takke Eros for et topp valg for dette var artig å lytte til. Kul vokal (fan av Iggy?) og passe løssluppent. Flott sound. Tøft. Aldri hørt om dem før men nå er plata innkjøpt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
65finger skrev:
En soleklar 9
Meget bra anmeldelse fra mannen med de 65 fingre :D. Jeg trakk oss begge for denne plata også faktisk før jeg oppdaget en feil og måtte bytte. Synd, for jeg hadde lyst til å anmelde denne :). Jeg må også takke Eros for et topp valg for dette var artig å lytte til. Kul vokal (fan av Iggy?) og passe løssluppent. Flott sound. Tøft. Aldri hørt om dem før men nå er plata innkjøpt.
Hvor kjøpte du den?

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Glitlrende fingern!

Fikk lyst til å høre skiva, og det er jo noe av det viktigste med anmeldelsene; få oss til å høre noe bra vi ikkje har hørt før, eller hjelpe oss unngå å kaste bort dyrbar tid på dritt.

Skal spilles gjennom så snart kapteinen har fått sagt sitt.

Denne RoDa da. Hva skjer her'a?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Ble litt mer skeptisk til Make Up nå som jeg ser at Lyngen ble begeistra for den.

U

utgatt60135

Gjest
rolfozzy skrev:
Bare kødda litt med deg. Lyngen. ;D

Ikke så alvorlig ment.
Jeg kommer og binder deg fast i stolen og slipper deg ikke før du har hørt på denne i 48 timer i strekk.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
gjedde skrev:
Beklager på det aller sterkeste.. Skulle skrive anmeldelsen min i kveld siden jeg reiser på hytta i morgen. Men jaggu døde computerdritten:-( Klarer derfor ikke å gjøre min hygg
Ja ting kan skje. Men du har vært her. Kunne ha levert da kanskje?

Det er slike episoder som gjør at interessen for stafetten er sterkt dalende hos meg.

Og Roda har visst meldt seg ut. Igjen.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
rolfozzy skrev:
Bare kødda litt med deg. Lyngen. ;D

Ikke så alvorlig ment.
Jeg kommer og binder deg fast i stolen og slipper deg ikke før du har hørt på denne i 48 timer i strekk.
O skrekk, o gru.

Ja det kan umulig være noen som hører frivillig på det skrammelet der.

gjedde

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2009
Antall liker
0
rolfozzy skrev:
gjedde skrev:
Ja ting kan skje. Men du har vært her. Kunne ha levert da kanskje?

Det er slike episoder som gjør at interessen for stafetten er sterkt dalende hos meg.

Har bare vært her med telefonen. Har ikke albumet på den desverre. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg selvsagt levert. Jeg er også interessert i at stafetten skal fortsette, og beklager en gang til...

U

utgatt60135

Gjest
Townes skrev:
Eg trur stafetten er tent med ein pause no.
Fram til jaffal august/september.
Ja, jeg annonsert det i begynnelsen. Men det er noen dager igjen av denne :). Skjønte at den hadde vært noe greier med RoDa her, så vi maser ikke noe på han her.

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Hvor mange er det i denne omgangen som ikke har levert?

Synes det er trist at så mange gir blaffen. Har man først meldt seg på, bør man føle det som en soleklar plikt å levere. Det dreier seg kort og godt om respekt for sine venner(?) på forumet generelt og på denne tråden spesielt.

(ikke direkte rettet mot deg gjedde)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Karma skrev:
Hvor mange er det i denne omgangen som ikke har levert?

Synes det er trist at så mange gir blaffen. Har man først meldt seg på, bør man føle det som en soleklar plikt å levere. Det dreier seg kort og godt om respekt for sine venner(?) på forumet generelt og på denne tråden spesielt.

(ikke direkte rettet mot deg gjedde)
enig! For min del har mai vært meget travel. Musikk får man tid til å høre på uansett. denne gangen led kvaliteten på anmeldelsene grunnet dårlig tid. Men det tar ikke lange tiden å raske sammen en anmeldelse. Det viktigste er å levere. Ser frem til neste runde i HFS kuleste tråd.

edit: OPPS!!! vi er ikke ferdig enda.

Topp Bunn