Hopper i det, fort og gæernt. Beklager laber aktivitet fra min side i denne runden. Har vært mye utenomstaffen. Stafetten har blitt en cigarklubb for eliten. En jævlig kul cigarklubb hvor jeg stortrives som medlem. En skam at ikke flere blir medlem.
The Make-Up - Save Yourself
Bandet startet karrieren i 1995 og er fra Wasington DC.
De utga 4 studioalbum:
Destination: Love - Live! At Cold Rice (Dischord) (1996)
Sound Verite (K Records) (1997)
In Mass Mind (Dischord) (1998)
Save Yourself (K Records) (1999)
(I Want Some (singles compilation) (K Records) (1999))
(Et livealbum fra 1997)
Så vidt jeg vet er bandet nedlagt. Musikken er for meg en blanding av 60 talls pop, Psycydelicarock og funk ala The Meters. En jævlig god blanding i mine hører. Utrolig svingende og kult piano og orgel. Vokalisten har et fabelaktig register fra frenetisk desperat til var og følsom. Han er dritgod.
Jeg liker den slutten av 60 begynnelsen av 70 rølpete funky undertonen. Vokalisten minner meg om Bobby Conn/David Bowie med en dasj ung Mick Jagger. Noen låter er rendyrka 60 talls med fuzzy stemme, kult orgel mn alltid denne uberkule funky undertonen. Jeg snakker svingende skeiv funk IKKE polert flinkisfunk. Funk med sjæl og spilleglede. 8 korte fra 2.30 til 4 minutter lange, jævlig bra låter og en lang (de gjør en Cover av Hey Joe. Den låta som også Jimmy Hendrix har gjort en cover av) Skjønner ikke helt poenget med det. Hvorfor ikke smette inn en låt eller to av eget materiale. Skal ikke bruke det mot bandet og skiva.
Dette er plutoniumsbra! Begriper ikke at dette er gått meg hus forbi. På 90tallet var jeg jo opptatt av musikk. Takk til ErosLoveKing for å ha blitt kjent med denne plata.
En soleklar 9