Du står i den.Hvor blir det av disse diskusjonene Dazed?
Haha!Hørte på Marillion for mange herrans år siden på fester hos en bekjent, fordi vi måtte. Han hadde dilla. Men, hver gang han gikk på dass for å slå lens, ble Marillion-platene rolig tatt av og erstattet. Når han kom tilbake og spurte hvorfor vi hadde tatt av platen, sa vi at den var ferdig. Gikk greit det.
Nei, fæle greier. Men, hva synes Valon som nominerte denne?
Marillion var første bølge innenfor neo prog. Ikke ukjente størrelser innenfor denne genren. Etter Fish ankom Hogart som vokalist og bandet har gitt ut en rekke skiver etter dette. Den siste skiva Sounds That Can't Be Made er ei god progressiv skive med noen svakheter som jeg lett klarer å overse.Wikipedia skrev:Neo-progressive rock is characterized by deeply emotional content, often delivered via dramatic lyrics and a generous use of imagery and theatricality on-stage. The music is mostly the product of careful composition, relying less heavily on improvised jamming. The subgenre relies very much on clean, melodic & emotional electric guitar solos, combined with keyboards. The main musical influences on the neo-prog genre are Genesis, Yes, Camel, Marillion and Pink Floyd
Vel, vel....
Ps. De som har noe positivt å melde om denne plata her mister all musikalsk troverdighet i mine øyne
Hva skjer? Liker ikke alle dette? Skal ikke alle spille dette på volum 11 når julepakkene åpnes om noen dager?
Nå i disse juletider er alle sure kommentarer tigitt for endelig kom skikkelig slakt på en plate som jeg har nominert og som jeg liker veldig bra! Har prøvd på det lenge nå og neste alternativ ville blitt å nominere «Earth 2: Special Low-Frequency Version» som nok ikke framkaller rockefoten til så veldig mange. Jeg sover også godt med å ha null musikalsk troverdighet.
Jeg liker variasjonen, sounden og gitarspillingen på denne Plovo platen. Det at de spiller veldig atypisk og på grensen til sur gitarlyd synes jeg fungerer veldig bra her. Hører noe nytt hver gang jeg hører platen. Dette er imidlertid ikke en av mine aller største favoritter, men får en 8’er av meg.
Polvo var med å definere math rock som i grunnen er et ganske beskrivende begrep. Flere av platene som er nominert i denne runden (Lloyd Cole, Winnerbäck, Lana Del Ray etc) lager musikken etter «formelen» 2 + 2 = 4 (og noen ganger 1 – 1 = 0). Dette er matematisk helt riktig, men det er ingen ukjente parametre og et veldig kjedelig regnestykke. Polvo derimot bruker Fourier transformasjon, diffligninger av andre orden , trippelintegraler og formler med fire ukjente. Ikke alltid like enkelt å finne svaret, men når man gjør det er gleden desto større. Muligens må man ha minst 20 vekttall matematikk fra universitetet for å sette pris på slik musikk…
Polvo er definitivt ikke for alle. Det er musikk for viderekomne. Den siste platen deres som kom i år er nok en del mer kommersiell (se video i Townes sitt innlegg over). Jeg vurderte å nominere denne, men ville nok fått litt mer midt på treet anmeldelser da. Og det er jo verre enn en slakt.
Her er en sang til fra siste platen som jeg liker bra og ganske anderledes:
Det er en glimrende plate, ja. Men har en mistanke om at det hadde blitt stort sett strykkarakterer. Det kan godt være jeg har beskrevet denne platen slik. Jeg har sikker knabbet det fra noen andre igjen, men det er også ganske beskrivende for hvordan den Earth platen høres ut.eviledorf: earth2-slfv er en glimrende plate! (men sikkert en utfordring å skulle anmelde) var det du som beskrev den som lyden av jorda som roterer?
...ingen grunn til bekymring, den følelsen går over i løpet av etpar timer ..... been there!Vel, vel....
Ps. De som har noe positivt å melde om denne plata her mister all musikalsk troverdighet i mine øyne
...men det var umulig å mutlitaske til musikkenPolvo er gøy.
Holder med ozzyfozzy her
...men det var umulig å mutlitaske til musikkenPolvo er gøy.
Edit: God jul og godt nyttår til hele stafettlaget!