Har prøvd å høre litt på David Mayfield, men det traff ikke meg så bra. Jeg kan skylde på gamle Bjøro Haaland kassetter jeg også. Det hjelper heller ikke at denne ikke er på Wimp. Og det å bli avbrutt av Tiesto reklamer er særdeles ubehagelig.
Hehe slenger meg på denne, hørte ikke på hele men tenkte på det nå at det nok var fordi jeg manglet jointen...Egentlig hadde vel en joint passet bedre, men det er det bare Høyrefolk som driver med. Nå om dagen....
nei og neiHva! Skjønner dere ikke at dette er bra? Må dere ha alt inn med gitar?
det må være noen år siden?Ikkje nødvendgivis gitar OAlex, men strengeinstrumenter generelt hjelper jo på; banjo, mandolin, dobro, ukulele, (pedal) steel, fele - you just name it
Men, er vel ingen stooooooooooor overraskelse at eg er på linje med anmelderne her. Har i det minste hørt om Stereolab før (siden eg fortsatt bare er 93 år), og tykjen steikje meg ikkje utenkelig at eg har hørt Stereolab også, men det må være en stund siden. Veldig enig med united at dette er lounge music. Det er sånt som kan være kult at durer og går i bakgrunnen, enten i en eller annen ventehall, eller på sånne kooole kaffebarer der man drikker drita dyre kaffe, fra kopper som er like store som, eller større enn, suppeskåler.
Men å sette seg ner i søtplassen og lytte til dette? No way, Jose!
3-4ish/10 herfra.
Evig ung, finger'n. Evig ung... Bare spør Robertendet må være noen år siden?Ikkje nødvendgivis gitar OAlex, men strengeinstrumenter generelt hjelper jo på; banjo, mandolin, dobro, ukulele, (pedal) steel, fele - you just name it
Men, er vel ingen stooooooooooor overraskelse at eg er på linje med anmelderne her. Har i det minste hørt om Stereolab før (siden eg fortsatt bare er 93 år), og tykjen steikje meg ikkje utenkelig at eg har hørt Stereolab også, men det må være en stund siden. Veldig enig med united at dette er lounge music. Det er sånt som kan være kult at durer og går i bakgrunnen, enten i en eller annen ventehall, eller på sånne kooole kaffebarer der man drikker drita dyre kaffe, fra kopper som er like store som, eller større enn, suppeskåler.
3-4ish/10 herfra.
Du må ikkje. Det er mer frivillig tvangPrikkar og sløyfer,jauda.
Er fersk i albumstafetten,og har ikke helt fått med meg om vi må uttale oss om alle album?
Synst i grunnen at skal jeg komme med noe som er i nerheten av fornuftig,likevel lave odds,så bør jeg høre et album i området 4-5 ganger. Problemet er at jeg som regel ikke orker høre for mye musikk i løpet av en dag.Lar meg storlig imponere av tempoet til guttaboys i "Hva hører du på nå" tråden,og har plukket opp en mengde kjempespennende tips der!
Men jeg sliter litt med å bruke for mye tid på plater som ser ut til å ligge i 5'er området pluss minus,når livet kanskje er kort og jeg har haugen full av plater som nærmer seg 10,pluss mye annet nytt spennende som jeg gjerne vil lytte på.
Så dette albumet og forrige Betasuppe greiene,har fått omtrent en hel gjennomkjøring,1 sporet på begge kanskje 3-4,så går jeg litt lei og tenker jeg har så mye annen musikk som må lyttes til. Så beklager,føler ikke jeg har nok grunnlag til å gi en karakter,så tar utgangspunkt i en nøytral 5'er på begge de 2 siste,der begge hadde svinget sikkert både +1 og -3 over tid.
Synst for så vidt denne prikk og sløyfe plata har en litt større umiddelbar appell,litt mer variasjon enn Betagjengen,men Betaband er litt barskere. Stereolab litt mer hipster caffelatte stil.
Viss ej e steikje låke i haudet så foretrekke ej stillheit framfor slik musikk som bakgrunns hjernevasking.
Gir plata 5 av 10
Jeg sitter 20 meter fra han til daglig. Så det blir nok råd med detEvig ung, finger'n. Evig ung... Bare spør Robertendet må være noen år siden?Ikkje nødvendgivis gitar OAlex, men strengeinstrumenter generelt hjelper jo på; banjo, mandolin, dobro, ukulele, (pedal) steel, fele - you just name it
3-4ish/10 herfra.
Frivillig tvang?Du må ikkje. Det er mer frivillig trang
Men det er litt artig både for anmelderne og den som nominerte skiva om det blir litt drøs rundt skiva. Spesielt artig kan det bli om man begynner å diskutere kopiering/plagiering
heh!Frivillig tvang?Du må ikkje. Det er mer frivillig trang
Men det er litt artig både for anmelderne og den som nominerte skiva om det blir litt drøs rundt skiva. Spesielt artig kan det bli om man begynner å diskutere kopiering/plagiering
Hehe,tror jeg vet vilken plate i en ganske nylig staffett du sikter til Ble en av de mest underholdende det!
Føler med deg der, det er et velkjent fenomen for undertegnede. Ingen nevnt - ingen glemtJeg er i utgangspunktet positiv til litt loungejazzkokainbozzanovatriphop av og til, og liker den minimalistiske jazzete og repetetive elektronikaen her til Stereolab, men vokalen vipper meg av pinnen hele veien igjennom. Hun virker uengasjert og får meg til å miste konsentrasjonen og tenke på noe annet. Bra musikk skal ikke få meg til å slå på autopiloten. Ble ikke venner med denne plata.
Gleder meg.Et forsøk på forklaring vil bli gitt