united
Æresmedlem
da
Tiltredes. Og karakteren blir nok deretter.Enig med 65finger. Dette er ikke punk. Det er mer som amerikansk-irsk folkemusikk med overstyrt gitar. Vokalisten har sånn nasal skurr som man ellers hører hos Bryan Adams (allerede nevnt) og Bon Jovi.
Du får bli med neste runde da, så kan du være minst like skandaløs synser selvSkandaløst!!! Makan til lunkne anmeldelser til et skikkelig rockeband som Social Distortion. Her skrives det at de ligner på Green Day? Hva faen er det for tull? Hvem ligner i tilfelle på hvem??? Det neste er vel at noen trekker frem plagiat kortet. Dette finner jeg meg ikke i!!! Dette vil jeg ikke være med på, og trekker meg derfor helt ut av denne nedrige forsamlingen av synsere!!! Faen, glemte jo at jeg aldri hadde vært med på Albumstafetten
He, he. Rooolig. Det er bare å bli med. "Er du med på leken, så får du smake (eller tåle) steken" het det i min barndom. Når man fikk seg en på trynet eller slo seg. Det er bare det at her er det ikke snakk om å få seg en på trynet. Man får andres meninger slengt i trynet og det er noe annet enn bank.Skandaløst!!! Makan til lunkne anmeldelser til et skikkelig rockeband som Social Distortion. Her skrives det at de ligner på Green Day? Hva faen er det for tull? Hvem ligner i tilfelle på hvem??? Det neste er vel at noen trekker frem plagiat kortet. Dette finner jeg meg ikke i!!! Dette vil jeg ikke være med på, og trekker meg derfor helt ut av denne nedrige forsamlingen av synsere!!! Faen, glemte jo at jeg aldri hadde vært med på Albumstafetten
Jeg så faktisk Hellacopters varme opp for Kiss i Oslo Spektrum på deres Reunion Alive/Worldwide-tour i juni, 1997. Fremdeles den heftigste konserten (sirkus-showet) jeg har vært på. Var ikke helt klar for/forberedt på Hellacopters da, men dæven steike som jeg digget dem fra det øyeblikk jeg først hørte Paying The Dues noen få måneder etterpå!det var Hellacopters som gjennom sin konsert (support for Dictators) på Last Train i oktober 1996 som stakk det forløsende hullet på ballongen.
Og for å være ærlig; dette ER Cooleys show fra begynnelsen av. Hans fire låter på tds parkerer alt Patterson Hood leverer, men Danko/Manuel og closeren Goddamn lonely love fra Isbell, er søren ikkje svake greier det heller (er noen småsmarte tekststrofer her og der, husk han var bare guttekvalpen dengang). Historien om John Henry fortelles også på fint vis av Isbell, og Hood korer svært habilt akkurat her...Daddy tell me another story
Tell me about the lows and the highs
Tell me how to tell the difference between what they tell me is the truth or a lie
Tell me why the ones who have so much make the ones who don't go mad
With the same skin stretched over their white bones and the same jug in their hand
Ser Eviledorf ikkje har sansen for Carl Perkin's cadillac, eg syns det er ei golåt. Eg liker jo historien om kordan Carl Perkins "snappet" cadillacen foran øynene på Elvis, og Cooley gjenforteller det jo svært så vividly (i mangel på et bra norskt ord) Musikkhistorie og ei flott låt i én smekk, what's not to like?It's been a while since I put on a suit of my own clothes
And even longer since I cast my shadow on a church house door
They say every sin is deadly but I believe they may be wrong
I'm guilty of all seven and I don't feel too bad at all
I used to have a wad of hundred dollar bills in the back pocket of my suit
I had a .45 underneath my coat and another one in my boot
I drove a big ole Cadillac, bought a new one anytime I pleased
And I put more lawmen in the ground than Alabama put cottonseed
Rett og slett flott lesning!da skjetna sør (strilsk for the dirty south)
Er ikkje mange 3:00 singler her, gitt. Er det låter under 4 minutter tru? Uansett, begge sidene starter mer tre “korte” låter, og slutter med ei litt lengre. Hhv tittellåta og Torn Curtain. Om det er en bevisst valgt mal eller ei vites lite om herfra, men at det er en oppskrift på suksess levnes der liten tvil om.As peculiar as it sounds, I've always thought that we were a pop band. You know, I always thought Marquee Moon was a bunch of cool singles. And then I'd realise, Christ, this song is ten minutes long. With two guitar solos.
mfufu skrev:Television – Marquee Moon
Først en liten bio (kort sammenfattet fra wikipedia):
De opprinnelige drivkreftene i Television var to kamerater, Tom Verlaine (oppr. Thomas Miller) og Richard Hell (oppr. Richard Myers). De hadde flyttet fra hjemstedene sine til New York for å leve et bohemliv med poesi, dop og rock and roll. De prøvde seg både med diktskriving og startet i 1971 ett band kallt The Neon Boys. I 1973 startet de bandet Television sammen med ett par kamerater og i 1974 hadde Television sin første spillejobb. I april det året ble de det første new wave-bandet til å få spille på den nå legendariske klubben CBGB's. I 1975 fikk Richard Hell sparken og ble erstattet av Fred Smith fra Blondie.
Debutalbumet Marquee Moon kom i februar 1977. Marquee Moon var på flere måter et særegent album, fikk strålende kritikker og har senere fått klassikerstatus. Kommersielt ble det en stor suksess i Storbritannia, men ikke i USA. Følgelig dro de på turné i Storbritannia, og Television vakte mer og mer oppmerksomhet, ikke bare for musikken, men også for Verlaines selvopptatte, arrogante holdning til britiske kritikere, ganske mange andre band og generelt folk flest.
Første gang jeg hørte albumet gav det assosiasjoner til Violent Femmes, eller kanskje litt mer rocket versjon av dem (skal sies at jeg er stor fan av VF, så det startet bra), men etter og ha hørt litt mer på plata så skjønner jeg ikke hvorfor jeg fikk den assosiasjonen. Grunnen kan ha vært at det er mest fokus på vokal og gitar slik jeg oppfatter det, og ellers litt i samme gaten. Men vokalisten er kanskje litt mer energisk og «skrikende» enn vokalisten til VF. Man setter med andre ord ikke på denne plata for den gode lyden sin skyld. Men derimot så er det rocka, og musikalsk sett så er det helt ok, til tross for at jeg syntes det ble litt ensformig.
Tekstene er nok helt ok, og jeg sa det var fokus på vokal og gitar... men jeg fikk teksten allikevel ikke så godt med meg da stemmen druknet litt bort (av mangel på bedre måter og si det på), og jeg ble ikke helt revet med på den fronten. Men for og trekke frem noe positivt så er det musikken som engasjerer, det er MYE energi på stort sett alle låtene, både fra vokalist og fra de andre musikerne, og jeg kan lett se for meg at det hadde vært tøft og være på konsert med dem (skal sies at dette ikke er bandet man går på konsert med edru, så rocka hadde det blitt uansett).
Marquee Moon er ett album med jevnt over greie låter, jeg kommer ikke på en eneste låt som jeg vil fremheve, eller kritisere for den saks skyld. Og det til tross for at de kommer inn under den sjangeren jeg hører mest på, rock!
Syntes det er en midt på treet plate dette her. En av grunnene er at jeg ikke hører noen store «slagere» på platen, som skiller seg ut og tar den helt opp i toppen blant noen av de mere kjente i samme sjangeren, eller tiden (70’ tallet), og rockefoten uteblir på alle låtene. En annen grunn er at det blir litt for ensformig i mine ører, og platen får nok ikke permanent plass i spillelisten.
5/10