Hvordan endte du da på en karakter større enn seks?For mej... Førr dei so tvila, so gleda det mej å konde informere om at "this joke sport servered" e rett og slett ei dritlåt. Den trur ej trekke fire av ti poeng heilt åleine for mitt vedkomande.
Hvordan endte du da på en karakter større enn seks?For mej... Førr dei so tvila, so gleda det mej å konde informere om at "this joke sport servered" e rett og slett ei dritlåt. Den trur ej trekke fire av ti poeng heilt åleine for mitt vedkomande.
Proto-emo:Manic Street Preachers, Journal For Plague Lovers
(2009)
Før lytt har jeg to tanker:
1. Fan! Hater dette bandet. Kjøpte faktisk de to første platene deres for mange år siden. Skjemmes. De ligger i bunnen av en eske et sted.
2. Så innmari pompøse og ekle. Sminkede menn med kommersiell musikk og pretensiøse tekster. Kan ikke bli mye værre. *
Så hva er dette egentlig for noe? De ligner litt på Queen imellom. Vokalen som følger gitarlinjene og dominerer lydbildet. Og vokalisten kan faktisk synge. Han bruker stemmen litt på samme måte Freddy Mercury. I tillegg har vi tromme-lomme-lom med millitært preg og romantiske strykere.
Tekstene bikker over. Det er noe insisterende og pretensiøst over det. Ord som kan tattoveres på underarmen. Jeg registrerer ingen humor eller selvironi i dette? En gjeng med viktigperer.
Et kort øyeblikk på nittitallet trodde jeg at jeg likte dette bandet. Gode riff, dyktig vokal med fine fraseringer, frisk power rock. Hva er det å mislike? Men det er noe med helheten som gjør meg litt kvalm. Tror det er de insisterende tekstene. Eller kanskje det dreier seg om image? En type musikk jeg har bestemt meg for å mislike? Et fremmed territorium? Som om jeg skulle iføre meg trange skinnbukser og en tøff piratskjorte, og så oppdage at bare tullinger bruker slike plagg?
Karakter: 3
Hvordan endte du da på en karakter større enn seks?[/QUOTE]For mej... Førr dei so tvila, so gleda det mej å konde informere om at "this joke sport servered" e rett og slett ei dritlåt. Den trur ej trekke fire av ti poeng heilt åleine for mitt vedkomande.
Du har helt rett, esp. Det er emo.Proto-emo:Manic Street Preachers, Journal For Plague Lovers
(2009)
Før lytt har jeg to tanker:
1. Fan! Hater dette bandet. Kjøpte faktisk de to første platene deres for mange år siden. Skjemmes. De ligger i bunnen av en eske et sted.
2. Så innmari pompøse og ekle. Sminkede menn med kommersiell musikk og pretensiøse tekster. Kan ikke bli mye værre. *
Så hva er dette egentlig for noe? De ligner litt på Queen imellom. Vokalen som følger gitarlinjene og dominerer lydbildet. Og vokalisten kan faktisk synge. Han bruker stemmen litt på samme måte Freddy Mercury. I tillegg har vi tromme-lomme-lom med millitært preg og romantiske strykere.
Tekstene bikker over. Det er noe insisterende og pretensiøst over det. Ord som kan tattoveres på underarmen. Jeg registrerer ingen humor eller selvironi i dette? En gjeng med viktigperer.
Et kort øyeblikk på nittitallet trodde jeg at jeg likte dette bandet. Gode riff, dyktig vokal med fine fraseringer, frisk power rock. Hva er det å mislike? Men det er noe med helheten som gjør meg litt kvalm. Tror det er de insisterende tekstene. Eller kanskje det dreier seg om image? En type musikk jeg har bestemt meg for å mislike? Et fremmed territorium? Som om jeg skulle iføre meg trange skinnbukser og en tøff piratskjorte, og så oppdage at bare tullinger bruker slike plagg?
Karakter: 3
Det foresvever meg at jeg så Manic Street Preachers omtalt som "emo" relativt lenge (årevis) før jeg registrerte at emo var etablert som kommersiell sjanger. Minnet er ikke skuddsikkert så betvil/motsi meg gjerne, men føler ovenstående uthevinger gir litt støtte til en slik forestilling.
mvh esp
Jeg så opptil flere på Skøyen en gang.østlendinger? hvor?
Idag kan det vel – på kortfattet vis – sies å være det, men det var føleriet (sutringen) til MSP (alene) som som fødte betegnelsen ("emo") i britisk musikkpresse… for ca. 20 år siden. Tok forunderlig lenge før det hele utviklet seg til en bred og identifiserbar sjanger.Emo? Er ikke det sånn fjortispunk, det da?
Kan jo hende det var meg som ikke fulgte med i timen… slikt skjer fra tid til annen – særlig hvis det er noe jeg i utgangspunktet ikke bryr meg om.Idag kan det vel – på kortfattet vis – sies å være det, men det var føleriet (sutringen) til MSP (alene) som som fødte betegnelsen ("emo") i britisk musikkpresse… for ca. 20 år siden. Tok forunderlig lenge før det hele utviklet seg til en bred og identifiserbar sjanger.Emo? Er ikke det sånn fjortispunk, det da?
e
kle på deg en blyantbart og en trang dress så blir det så bra såGretten ja
Er minst 100 år for gammel for gøyale effekter i dag.
I morra vil jeg formodentlig bare være 50 år for mye, og på onsdag er jeg på normalen min som er på pluss30, og da bærer det jo løs igjen, haha.
Neida, plata er sikkert bra den, for hipsterne.
PS: har jekka første øllen nå, snart er jeg vel oppe på minus en i promille, da blir alt så meget bedre.
Haha, tror heller det hjelper hvis jeg tar av meg de greiene der.kle på deg en blyantbart og en trang dress så blir det så bra såGretten ja
Er minst 100 år for gammel for gøyale effekter i dag.
I morra vil jeg formodentlig bare være 50 år for mye, og på onsdag er jeg på normalen min som er på pluss30, og da bærer det jo løs igjen, haha.
Neida, plata er sikkert bra den, for hipsterne.
PS: har jekka første øllen nå, snart er jeg vel oppe på minus en i promille, da blir alt så meget bedre.