alphamale sin sutrekrok.......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.117
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har du fått tørket nesen og kommet deg ut av senga og på jobbeller er du fortsatt hanglete Retep?
    Du har vel snudd døgnet helt etter du fikk scorpio i hus:cool:
    Snudd døgnet vel.... Har jo stått opp kl 02 omtrent hver natt i det siste. Men jeg sover generelt lite. Er jo oppe i 05 tiden til vanlig.

    Om du har mulighet til å komme en tur så sender du meg bare en pm. Jeg tar turen til deg også gjerne. Hører noen rykter om at authentic har tenkt seg en tur....
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Hepp!
    Bare å slenge seg på Authentic når han finner det for godt.
    Jeg har jo hatt planer om å komme til deg i årevis føles det som, men det er jo så mye som skjer hele tiden på her, og der så da ble man fort lat;) Må få det til så snart det lar seg gjøre. Jeg reiser vel ut på jobb om to uker så om det blir før eller etter får vi se på.

    Jeg selger forøvrig mine B&W så du blander ikke:)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har du bestemt deg for hvilke høyttalere som skal erstatte B&W 800?
    Eller er det fortsatt hemmelig? Brukt eller nytt?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ja!
    Det er bestemt. Jeg fortsetter ferden videre innen samme merke. Nytt!
    Jeg hadde også et alternativ med Geir Fredriksens kreasjoner men pga. bosituasjon, katter, og små barnefingre så jeg meg nødt til å skrinlegge de. ( Audio Insight )

    Men skal ikke se bort fra at det dukker opp alternativer som er interessante senere.
    Når man ikke har dedikert lytterom hvor waf og husdyr/barn ikke har innpass så begrenser mulighetene seg for hva man kan foreta seg i stua:( Du vet hvordan det er......

    Hvordan er det hjemme hos deg om dagen mtp. lyd.?
    Er anlegget fortsatt pakket vekk på ubestemt tid? Lenge siden vi har møttes nå, kanskje en kaffe snart?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.117
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg sitter fremdeles barnevakt for de aktive studiomonitorene til Bergfinn.....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.117
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja!
    Det er bestemt. Jeg fortsetter ferden videre innen samme merke. Nytt!
    Jeg hadde også et alternativ med Geir Fredriksens kreasjoner men pga. bosituasjon, katter, og små barnefingre så jeg meg nødt til å skrinlegge de. ( Audio Insight )

    Men skal ikke se bort fra at det dukker opp alternativer som er interessante senere.
    Når man ikke har dedikert lytterom hvor waf og husdyr/barn ikke har innpass så begrenser mulighetene seg for hva man kan foreta seg i stua:( Du vet hvordan det er......

    Hvordan er det hjemme hos deg om dagen mtp. lyd.?
    Er anlegget fortsatt pakket vekk på ubestemt tid? Lenge siden vi har møttes nå, kanskje en kaffe snart?
    Står ikke stille her heller.. Men tror jeg har landa for en god stund nå. Koser meg som nyfrelst hifitulling.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ja!
    Det er bestemt. Jeg fortsetter ferden videre innen samme merke. Nytt!
    Jeg hadde også et alternativ med Geir Fredriksens kreasjoner men pga. bosituasjon, katter, og små barnefingre så jeg meg nødt til å skrinlegge de. ( Audio Insight )

    Men skal ikke se bort fra at det dukker opp alternativer som er interessante senere.
    Når man ikke har dedikert lytterom hvor waf og husdyr/barn ikke har innpass så begrenser mulighetene seg for hva man kan foreta seg i stua:( Du vet hvordan det er......

    Hvordan er det hjemme hos deg om dagen mtp. lyd.?
    Er anlegget fortsatt pakket vekk på ubestemt tid? Lenge siden vi har møttes nå, kanskje en kaffe snart?
    Står ikke stille her heller.. Men tror jeg har landa for en god stund nå. Koser meg som nyfrelst hifitulling.
    Ja nå holder det for en stund her og.....( HAHA ):p
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Skal prøve å få henta de snart Retep.

    Pga. småtroll og litt spesiell arbeidstid har jeg så og si ingen fritid (ego-tid), så musikklytting i heimen her blir nok et stykke fram i tid.
    Når minstemann blir litt større skal lyden på plass igjen i stua, forhåpentligvis sammen med DIY-bass.
    Kan jo hende det blir en 4-roms i løpet av året, og da ryker nok monitorene ut til fordel for noe større.

    Yess, alpha. Må da gå an å få til en kaffesladder før du drar ut på jobb igjen. Kan sende deg et pip om jeg ser et gløtt av tid fremover. Blir spennende å høre nye høyttalere når du får det i hus da. Hvilken modell har du siktet deg inn på?
    Blitt noe klokere på Trinnov ratting eller?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.117
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal prøve å få henta de snart Retep.

    Pga. småtroll og litt spesiell arbeidstid har jeg så og si ingen fritid (ego-tid), så musikklytting i heimen her blir nok et stykke fram i tid.
    Når minstemann blir litt større skal lyden på plass igjen i stua, forhåpentligvis sammen med DIY-bass.
    Kan jo hende det blir en 4-roms i løpet av året, og da ryker nok monitorene ut til fordel for noe større.

    Yess, alpha. Må da gå an å få til en kaffesladder før du drar ut på jobb igjen. Kan sende deg et pip om jeg ser et gløtt av tid fremover. Blir spennende å høre nye høyttalere når du får det i hus da. Hvilken modell har du siktet deg inn på?
    Blitt noe klokere på Trinnov ratting eller?
    Høyttalerene står trygt her og det er ingen hastverk for min del.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    @Authentic eller andre som har peiling.
    Jeg skulle fyre opp pj. her om dagen å lage "kino" med popcorn og greier til sneipen i huset.
    Det er en stund siden jeg har brukt den, men uansett så ble bildet bare stående å blinke som om den ikke klart å komme i gang på en måte. er det lampa som er trøtt og sliten? sjekket all kabling som var ok.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    @Authentic eller andre som har peiling.
    Jeg skulle fyre opp pj. her om dagen å lage "kino" med popcorn og greier til sneipen i huset.
    Det er en stund siden jeg har brukt den, men uansett så ble bildet bare stående å blinke som om den ikke klart å komme i gang på en måte. er det lampa som er trøtt og sliten? sjekket all kabling som var ok.

    Har pæren mange timer på seg? - fra manualen:

    Skjermbilde 2016-04-07 kl. 16.38.22.jpg


    Phu!
    Blir helt utslitt av de subbene. De skremmer livskiten av meg å kjærringa på film.
    Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...phamales-sutrekrok-4.html#eEC5DQ2Cv1z0UEAK.99
    Tøft, jeg så Sub 1 ligger tilsalgs på Finn nå - grei pris men jeg venter på 2`ern ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Så snart kommer dm 685s2 inn.. du skal ha dem i hvit ja? ;)

    Neida, vilken d3 modell kommer?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    @Authenic
    Jeg slo på pj i stad for å sjekke indikatorlysene som du beskrev.
    Jeg skjønner ingenting lenger. På lørdag knota jeg i 30min med dette og skjønte ingenting.

    Nå! var alt i skjønneste orden:)
    Må ha drømt. men takk for hjelpa man!
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    @Authentic eller andre som har peiling.
    Jeg skulle fyre opp pj. her om dagen å lage "kino" med popcorn og greier til sneipen i huset.
    Det er en stund siden jeg har brukt den, men uansett så ble bildet bare stående å blinke som om den ikke klart å komme i gang på en måte. er det lampa som er trøtt og sliten? sjekket all kabling som var ok.

    Har pæren mange timer på seg? - fra manualen:

    Vis vedlegget 374769

    Phu!
    Blir helt utslitt av de subbene. De skremmer livskiten av meg å kjærringa på film.
    Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...phamales-sutrekrok-4.html#eEC5DQ2Cv1z0UEAK.99
    Tøft, jeg så Sub 1 ligger tilsalgs på Finn nå - grei pris men jeg venter på 2`ern ;)
    Skal ikke forundre meg at det blir 2 stk av nr 6 10 tommere i en kasse , har hørt nr 1 og 2 like bra begge 2 dette er verdens beste subber i mitt øre , di spiller perfekt heile veien faen meg verdt prisen på di også.
    Nye bw altså alphamale er det 805.

    Imagine
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Du får vente til mandan du og Imagine:) Ja de subbene er makeløse til prisen. synd de spratt så jævlig opp i pris i fjor egentlig.
    Husker du prisstigningen, eller lettere sagt hva lå subben(ene) i pris før oppgangen ?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    @Authenic
    Jeg slo på pj i stad for å sjekke indikatorlysene som du beskrev.
    Jeg skjønner ingenting lenger. På lørdag knota jeg i 30min med dette og skjønte ingenting.

    Nå! var alt i skjønneste orden:)
    Må ha drømt. men takk for hjelpa man!
    Bra det løste seg :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Gratulerer med nye høyttalere! Er det 802d3?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.117
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer Alpha.
    Nå må jeg på besøk!!!!
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Takker gutter!
    Har ikke fått tid til å lytte så mye ennå, Har mye som skjer:)
    Det jeg kan si ut fra det lille jeg har hørt til nå i forhold til den gamle serien er:
    Vanvittig oppløsning
    Homogent og transparent
    Nydelig presentasjon av lyd hvor ht. forsvinner helt og holdent.

    Og selvfølgelig mindre ht, men nesten like tunge som 800dia. Bygget som et jetfly og kainettet er steindødt.

    Mer kommer senere
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn