Einstein
Hi-Fi freak
Up-tempo? Begynner nok allerede å klamre meg bedre fast i armlenene på "Brothers in Arms".... Nei, "up-tempo" vel kanskje noe uklar definisjon.... Det du bruker som testmusikk er nok musikk som ikke er så viktig for meg. Daft Punk, Pink Floyd, eller generelt rock, eller gitarbasert, "elektrisk" musikk er noe jeg sjeldent spiller. For meg er nok hovedgreien David Sylvian, White Birch, Brian Eno, Talk Talk, Mark Hollis, Olafur Arnalds, Jesse Marchant, o.l. Det er slik nedtonet musikk jeg finner mest glede i, selv om det selvfølgelig er annen musikk som også gleder som Radiohead, GoGo Penquin, Death Cab For Cutie, The The, osv.Hva er "up-tempo" for deg?
For meg, er dette Megadeth og Slayer - og de låter så bra som plata tillater på Technics - og bedre enn de gjorde på Rega. Men dette avhenger og på hvilken pickup som er satt på spilleren.
For meg er testplater ting som Blackberry Smoke - The Southern Ground Sessions. Denne har to låter med en dame på fiolin, og denne kommer frem og er riktig i lydbildet med Technics 1200 og AT-VM95ML - mye bedre enn Rega med Exact
En annen er Daft Punk - R-A-M. Denne har masse detaljer og en jeg elsker å finlytte litt til
Siste for meg, er Pink Floyd med Animals og Wish You Were Here. Gitarlyden på disse to platene er noe jeg liker
Siste punkt på Technics, er enkel høydejustering av arm...
.