Ja, du sier noe. Møtet i dag foregikk faktisk hvor Harr var født.Ikke rart at Karl Erik Harr klarer å male gode bilder
Særlig. Ingenting er verre enn i Nord-Norge. Det er her det er verst.Makan til sutring Kållmørtna? Forsøk lyset i Bergen med noen måneder regn uten snø, sammenlignet med klarvær, snø og måneskinn. Mørketid og tungsinn er oppskrytt
Utrolig vakkert! Vi vurderer å komme "hjem" nå, med Brexit og Covid her og medfølgende usikker framtid....Litt tid før møtestart i dag morges og det aktisk blå mørketidslyset er flott. Selv i Harstad.....
Vis vedlegget 680038
Skal gi dette en runde når prinsessen er avlevert senere i dag til dette hoffets tidligere dronning.Det kom sent på året, men for meg årets desidert vakreste album - «Some kind of peace» med Òlafur Arnalds.
Ja, under slike forhold kan man jo trenge "Some kind of peace"....Skal gi dette en runde når prinsessen er avlevert senere i dag til dette hoffets tidligere dronning.
Er disse for topptur / telemark?Kvelden har gått med til litt pjusk og prepp av skiene. Nå er det bare mer snø som mangler.
For de som er på leit etter ski, kan jeg trygt anbefale Rossignol’ene.Linken-bindingene er av det kortreiste slaget. De gamle var utslitt men fikk snappet opp et flett nytt par på Finn.
Vis vedlegget 680589
Ja, er topptur-/telemarksski. Har tidligere hatt Chili, men liker Linken da det bl.a. er step-in-funksjon på de. Har vært i tanker om å kjøpe randonnesett, men tror jeg holder meg til telemark. Har gått i så mange år på topptur på telemark at det er blir en overgang å begynne å bruke randonnè. Ikke på grunn av nedoverkjøringen - har også slalåmski - men mest i oppoverbakke. Liker den svikten som ligger i tåa på telemarksskoene, noe som gir en annen gåteknikk. Jeg får rullet på foten og brukt "alle" musklene i foten, ikke bare låra til å løfte skia opp og frem. På hardt føre er det jo ikke så stort poeng å stå og skreve telemark, men i laussnø er det djevelsk artig - og det er jo en laussnøteknikk. Liker også variasjonsmulighetene telemark gir.Er disse for topptur / telemark?
Mange år siden jeg sist sto på ski - siste gang var i Val d'Isere - en uke med off-piste på telemarkski - sliten etterpå
Håper det blir mulighet for slik aktivitet igjen - har fremdeles ski med Rottefella Chili bindinger på loftet her...
Jobber med saken....Ja, er topptur-/telemarksski. Har tidligere hatt Chili, men liker Linken da det bl.a. er step-in-funksjon på de. Har vært i tanker om å kjøpe randonnesett, men tror jeg holder meg til telemark. Har gått i så mange år på topptur på telemark at det er blir en overgang å begynne å bruke randonnè. Ikke på grunn av nedoverkjøringen - har også slalåmski - men mest i oppoverbakke. Liker den svikten som ligger i tåa på telemarksskoene, noe som gir en annen gåteknikk. Jeg får rullet på foten og brukt "alle" musklene i foten, ikke bare låra til å løfte skia opp og frem. På hardt føre er det jo ikke så stort poeng å stå og skreve telemark, men i laussnø er det djevelsk artig - og det er jo en laussnøteknikk. Liker også variasjonsmulighetene telemark gir.
Du får komme deg hjem, fjellene venter...
Finland er flott det!Er også utrolig glad i Finland og finlendere, ikke bare for at jeg bor med en, men også gjennom utallige ferier dit da jeg var barn. Er også et vakkert land, dog er de vakre stedene mer gjemt og mer lavmælt enn her hjemme.
Testet du Niagara med jordet kontakt?Og da forsvant Niagara 3000 ut døra og tilbake til HFK etter test. Imponerende hva den gjorde og synes den tilfører kvalitet fullt på nivå med å foreta en seriøs oppgradering av andre komponenter i kjeden. Koster jo en del, men det rasjonelle er det jo uansett bare å skyte en hvit pil etter i denne hobbyen.....
Ja, finsk fjernsynsteater er viden kjent, i alle fall i Norge. Samboeren ble storlig forbauset da hun ble klar over at vi hadde et slikt syn på Finland og finlendere. (Å påstå en hun er stille, eller mørk til sinns, vil være en mild underdrivelse.)Finland er flott det!
Dog minnet ordet "lavmælt" meg på barndommen med svart/hvitt TV og finsk fjernsynsteater.
Det var helst en eldre uflidd kar som satt ved kjøkkenbordet med vodkaflasken som sakte tømtes mens han tenkte mørkt over livet med dårlig samliv,
mislykket gårdsbruk og nabokrangler. Kona som dro og kua som daua, og sluttscenen med karen som hadde hengt seg ute i låven....
/Morten
Testet med jordet kontakt hos meg.Testet du Niagara med jordet kontakt?
Jeg har vurdert denne men har ikke jord i rommet med anlegg og ser de anbefaler jordet på denne. Derfor jeg lurer på om erfaring er med eller uten