Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Godt du fikk kronet det hele med en "Pride-bag", den vil nok gi deg glede og lyse opp på mørke høstkvelder... :)
    Ja, tror det blir mye spilling av «Barn av regnbuen» med Lillebjørn Nilsen i høst…. 😊
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Denne helga skulle vi - tradisjonen tro - vært på Pori Jazz. Naturlig nok en musikkfestival i Pori i Finland. Hovedfestivalen er avlyst i år som i fjor av den «vanlige» årsaken. Et savn å ha sommer uten den.

    Jazz er hovedtema, men også mye annen musikk. Ekstremt velorganisert og disiplinert festival med et voksent publikum og kan være et tips for de som vil ta seg en tur når den er fullt oppe og går igjen. 🙂

    https://porijazz.fi/en/

    24FF1A9A-5D9B-412D-8C55-217254A0DAD0.png
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Forøvrig takk for alle hyggelige tilbakemeldinger fra de små reisebrevene. Varmer. 😊

    Vel tilbake i Oulu fra turen til vakre Tampere. Tampere har vi vært flere ganger i og ble ikke den store sightseeingen denne gangen, hadde også bare en dag til rådighet. Mye mer å se her, inklusive Mummi-museet.

    Tove Janssons Mummi er egentlig mer for voksne og noe fjernt fra den Mummi som har vært sendt på norsk fjernsyn.

    72E9B241-A859-41EA-A543-5D661376D7AB.jpeg


    DA6FAB50-075E-4D31-A743-21216F7987CA.jpeg


    844223B4-EB6F-46A3-A407-D6A7F3725F9C.jpeg

    A5B1A285-15A5-473C-8414-067F19264066.jpeg


    Tampere er en by med industri plassert midt i bykjernen. Byggene er ikke kun staffasje, det er fortsatt industriaktivitet i dem og bylivet lever rundt. Den levende industrien forklarer slikt sett både hvorfor og at det er en by der

    89CA9A7D-0E0D-4F4F-9F5A-350C59951CFD.jpeg


    5BD82F9D-53AE-4941-B3A3-5874B6621DA4.jpeg


    4CEAA1E3-AFE5-41A2-91E9-9E83CEA0D63A.jpeg


    770021D3-9918-4562-8B5D-8DD147A6D1D9.jpeg


    «Du må leve og skjønne at du lever» - Frans Emil Sillanpää

    E95E3CE0-6C93-4482-9543-3B10F7A04AB4.jpeg


    Og hils på min fantastiske, lille Mari, her i sine naturlige omgivelser - Finland. Hun er ikke særlig interessert i hifi, men vel så musikkinteressert som meg og setter meget stor pris på konserter og god lyd hjemme, hun også. Så har frie tøyler…. Illusjonen om tause finlendere får seg fort en knekk med henne. 😉

    034E1E0F-D195-4525-B5E4-F11E029DD4BE.jpeg


    94375172-229E-4FD1-9505-BC8FD5FD66C3.jpeg


    Er jo på leit etter noe å spille med igjen, og hadde et trivelig besøk i «Hifi-huone»/«Hifi-rommet», da for å høre på Moon 390 og 330A. Det trivelige med denne hobbyen er at de fleste selgere også er entusiaster. Ukjent rom og høyttalere, men det ble byttet rundt på høyttalere (Fyne, Fink og Marten), så fikk allikevel et godt inntrykk etterhvert… 😉

    3B0D11A2-592A-411A-8761-8788298F3035.jpeg


    Mye gromt i butikken.

    910A7C1F-F82C-4C03-8030-F20E53590383.jpeg


    Stoppet på Vaskikello på tur hjem. Smått absurd plass hvor man i et skogkledd, finsk ingenting har funnet ut at man skal samle på kirkeklokker, da tyske sådanne. Og som ellers i Finland; gjør man noe, gjør man det skikkelig.

    Spurte man meg om ett ord for å beskrive Finland og finlendere, er «skikkelig» det ordet jeg ville valgt.

    F223B1B4-2C35-437C-84BA-C61CB544DB5E.jpeg


    AA31C95B-3DF4-443D-A4B7-03A85A42883E.jpeg


    Avslutter med et bilde av en buss, mest på grunn av historien bak navnet «Nysse».

    (Tar en liten finskopplæring i den sammenheng for de som vil høre:
    - vår «y» uttales «u» på finsk. Finner kan ikke uttale vår «y» da denne lyden ikke eksisterer på finsk.
    - «u» uttales «o»
    - «o» uttales «å» (i sum: ikke Suomi, men Soåmi).
    - alle ord uttales helt slik de skrives og med alle stavelser. «Jeg» vil f.eks.aldri være «jæi», men «jeg», da bokstavelig. Mari på finsk uttales som Marri. Maari uttales som vår Mari.
    - trykket er alltid på første stavelse. Alltid. HELsinki, ikke HelSINKI.

    Dette er konsekvent og helt uten unntak, om man skal snakke korrekt finsk. (Så finnes det jo selvfølgelig dialekter hvor man tar noen snarveier på enkelte punkt, men dette altså korrekt uttale). )

    Nåvel, tilbake til «Nysse», eller «Nusse», som det uttales. Navnet kommer fra «Nyt se tulee!»/«Nå kommer den!» som i Tampere har blitt forkortet til «Nysse».😊

    92EA2C0B-F22C-4587-83A5-BAE9B578F68F.jpeg
     
    Sist redigert:

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.635
    Antall liker
    4.246
    Sted
    Bartistan
    ...og som kven fra Varangerfjæra, der enhver P'er har blitt til B, K blir G og T blir D osv i en absurd liksomfornorskingsprosess som muligens har pågått siden 1800tallet, er det artig å relativt nylig ha lært at f.eks P skal uttales med litt luft/trykk bak, og det er faan meg MILEVIS unna B

    Edit: Ikke spør meg om antikke finske tollere på 80tallet, og hvordan de behandla deg om du hadde hår syd for øvre del av jakkekragen :mad:
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Peter Mulvey er kanskje en noe ukjent artist, men som jeg liker meget godt. Et lite musikktips til de som liker akustisk og gitarbasert musikk. Albumet «Notes from elsewhere» er et godt sted å starte, ellers er også «Kitchen radio» bra, hvor han også spiller med en større besetning. 😊



     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro å se at det er bevegelse i skrotten :)

    Væramnesi tror jeg vi alle har som bor i nord. Personlig har den gått over nå og jeg er spy lei det været vi har hatt siste tiden.. så her er det begynt overtalelse til å få familien med på flyttefot til bedre vær områder 🤪
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Morro å se at det er bevegelse i skrotten :)

    Væramnesi tror jeg vi alle har som bor i nord. Personlig har den gått over nå og jeg er spy lei det været vi har hatt siste tiden.. så her er det begynt overtalelse til å få familien med på flyttefot til bedre vær områder 🤪
    Ja, det står til liv. 😊 Kan skjønne at man ser etter alternativer og blir lei. Er jo ganske demotiverende å bli frarøvet sommeren, år etter år. Særlig for ungene. Jeg måtte avslutte ferien i Finland litt tidligere enn planlagt, og å komme hjem er som å komme til en annen planet. Fra sommer, sol, is og shorts, til noen skarve plussgrader og skodde ned over ørene.

    73621CFE-A8A5-403C-BD09-83C4B007C383.jpeg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja, det står til liv. 😊 Kan skjønne at man ser etter alternativer og blir lei. Er jo ganske demotiverende å bli frarøvet sommeren, år etter år. Særlig for ungene. Jeg måtte avslutte ferien i Finland litt tidligere enn planlagt, og å komme hjem er som å komme til en annen planet. Fra sommer, sol, is og shorts, til noen skarve plussgrader og skodde ned over ørene.

    Vis vedlegget 735613
    Ja det er serdeles deprimerende.. her ligger det faktisk gule løv i hagen fra naboens trær.. det var siste dråpen for min del.. spyr snart 🤪
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ja det er serdeles deprimerende.. her ligger det faktisk gule løv i hagen fra naboens trær.. det var siste dråpen for min del.. spyr snart 🤪
    Jeg fikk nok av nordnorsk sommer etter å ha feiret sankthans i regnjakke og ullgenser 4 år på rad. Etter å ha funnet ny jobb sørpå var selvsagt sankthans #5 nordpå aldeles strålende, med tropenetter i kø.

    Tør påstå at det er bedre vær i Bergen enn på Lødingen..... ☹

    Mvh
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg fikk nok av nordnorsk sommer etter å ha feiret sankthans i regnjakke og ullgenser 4 år på rad. Etter å ha funnet ny jobb sørpå var selvsagt sankthans #5 nordpå aldeles strålende, med tropenetter i kø.

    Tør påstå at det er bedre vær i Bergen enn på Lødingen..... ☹

    Mvh
    Ja man når jo et kokepunkt, selv i kulden.. For min del har det toppet seg godt nå med anskaffelse av valp og man tilbringer mye av dagen med å gå ut for å få det krapylet husrein.. når det i tillegg må gjøres i VINTERJAKKE i juli da kjenner jeg en grense 🤣
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Måtte hjem til Tromsø etter sykdom i familien, men det er nå stabilt og avklart. Så da ble det 10 timer frem og 10 timer tilbake igjen til sommeren og solen.

    8592BCA9-96F0-42AE-BAFB-7D0840BD7549.jpeg


    Siste ferieuke nytes bl.a. med mat under «prinsesseteltet» - som jeg kaller det - for å holde innsektene borte.

    Ny hifi er også på inngående og høsten synes berget. Ting er noenlunde i vater igjen…. 😊

    AAFB6816-3257-4102-A75F-7B31A78608CD.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og lurer noe fælt på om jeg skal bestille vinylsnurre nå samtidig…. Har holdt meg bevisst noe nøktern - og alt er relativt med denne hobbyen - med øvrige deler av anlegget for å kunne skape rom for det. Har vel fortsatt en tro på at vinyl kan bringe en noe annen «dimensjon» inn i hobbyen igjen. 😊
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Og lurer noe fælt på om jeg skal bestille vinylsnurre nå samtidig…. Har holdt meg bevisst noe nøktern - og alt er relativt med denne hobbyen - med øvrige deler av anlegget for å kunne skape rom for det. Har vel fortsatt en tro på at vinyl kan bringe en noe annen «dimensjon» inn i hobbyen igjen. 😊
    Løp og kjøp! 😀
    Jeg ville prøvd Direct Drive…
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Løp og kjøp! 😀
    Jeg ville prøvd Direct Drive…
    Ja, bør vel det. Tenker å prøve igjen (har jo hatt platespiller før) og kanskje det vil gi en annen ro og mer bevisst interesse.

    DD har jeg sett på, glimrende saker, men tror jeg holder meg til planen og kjøper en litt pimpet Clearaudio Concept. Tror det vil passe meg, lommeboka og musikken jeg helst spiller. DD fås jo vel så rimelig, ikke det, men mer hva jeg tror vil passe de øvrige to punkt best…. 😊

    Har jo i sommerferien allerede prøvd å mjuke opp kroppen og få tilbake feelingen med besøk i plateforretning… Bevis «A» og bevis «B» nedenfor… 😊

    0EDD33CE-1A23-4021-B19B-4DA9F04D2845.jpeg



    7459CA8A-8885-4962-A45F-9274372AD6F9.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Bare måtte kjøpe denne plata i dag når jeg kom over den. Glimrende innspilling (vet fra streaming) og musikk av en av mine gamle helter. Abbey Roads studio og half speed mastering.

    Og hvordan låter den? Ingen peiling! Har jo ikke platespiller engang… 😉

    B2B95AAA-0CEB-48C4-86A6-5CF882857D6F.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Er en brukt 240i som jeg kom over. De selges jo skammelig billig brukte her på berget. Er samme forsterker som Neo Ace - som jeg har hatt - men uten streaming innabords. Har en brukt Moon Neo Mind2 streamer på innadgående, som skal ta vare på den delen. Skal etter sigende være en kompetent MM-RIAA i den som skal rekke et godt stykke på veg, så posisjonerer meg litt. 😉

    9B783205-A349-474B-BCA4-EBBB01509E1C.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, formen har vært oppadgående, så nå er jeg betalende medlem igjen - i dobbel forstand. Har jo vært litt utfordrende å drifte en tråd på et hifi-forum uten annet enn finske ampler å slå i bordet med. 😉

    3989049D-96B8-4343-AE3F-885EEB91B9E3.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Litt flere bilder må det være. Lovte jo bilder i motsol, men er vanskelig å få til i pissregn og 7 grader. 😊

    Høyttalerne er - som tidligere nevnt - Aerial Acoustics 6T. Har hatt de hjemlån tidligere og er derfor relativt godt kjent med kvalitetene. Var mye i tvil om jeg skulle kjøpe storebror 7T, men falt ned på 6T. Dette både ut fra mine preferanser og fra det jeg kunne lese om forskjellene mellom de to. Fikk også god hjelp av forhandler og av konstruktøren selv - Michael Kelly - som var hjelpsomheten selv. Er jo en betydelig prisforskjell mellom de to, de lydmessige forskjellene med å gå opp til 7T virket ikke å være så relevante for meg, pluss at 7T krever mer av forsterkeriet, så da ble de i sum langt dyrere. Føler meg mer komfortabel med å cruise i de ambisjons- og prisnivåer jeg er nå - akkurat nå - og har skapt økonomisk rom for en platespiller. Er - som sagt - nysgjerrig på å ta opp formatet igjen, både i forhold til det lydmessige og om det vil kunne føre en ny dimensjon inn. Kan hende det tryner, men tror jeg må gi det et seriøst forsøk.

    Aerial Acoustics har en noe klassisk, diskret fremtoning, men byggekvalitet står til «svært bra». Høyttalerne kommer f.eks i esker med ilagte mdf-plater, meget forseggjorte og solide oppbevaringstrekk. Selv høyttalergrillene er bygget så solid at man kan slå ihjel folk med dem. Uten at det var et mål i seg selv. 😉

    6EFB3FA4-2BA1-4BCD-88F0-417B22F8B110.jpeg

    672965DA-C6E0-440C-BC34-FA17EEB6DDFF.jpeg


    C98951FD-3A32-4C55-A616-E9C98B712BE8.jpeg


    Aerial Acoustics bruker en ringradiator i topp - ikke siste skrik i teknologi - men synes den spiller aldeles flott. Gjør ikke noe nummer av seg, tilstrekkelig oppløst og med zing når den skal; spiller aldri zzzzzzlitsomt.

    A2A8DE67-EEBC-44CB-80B3-740C93035786.jpeg


    Et viktig/absolutt kriterie for meg var også at høyttalerne skulle kunne spille balansert på lave volum. Atohm GT2, også en meget flott høyttaler, hadde et «knekkpunkt» man måtte over, det merker jeg ikke med 6T. Spiller svært sjeldent høyt, og både 6T og 240i spiller med tilnærmet fulle kvaliteter også på lavere nivå. Deilig.

    Perspektivegenskapene prioriterer jeg også høyt og der leverer både Moon og 6T et dypt og bredt lydbilde med god lokalisering. 6T forsvinner - som Atohm - helt i lydbildet. Både Moon og 6T er også gode generalister, noe jeg liker. Har hatt en del utstyr inn døren hvor man uvergelig dras mot å spille en bestemt type musikk. Ikke noe galt i det, spiller man mest rock, så er det jo også fornuftig å prioritere utstyr som gjør det godt. 😊

    39D24585-2DC2-4653-8BBB-A5AC45E1C7B0.jpeg


    Moon 240i er jo konstruksjonsmessig den samme som Neo Ace, minus innebygget streaming. I kombinasjon med separat Mind2 er det ikke de store lydmessige overraskelsene, kjenner jo lyden meget godt fra før. Ikke verdens beste forsterker, men synes de selges nesten latterlig billig brukt i forhold til kvalitetene man får. En del elementer synes jeg er noe unike - i alle fall for prisklassen. Er for meg en forsterker i området «hvorfor betale mer?». De 50 wattene rekker forbausende langt, selv om det aldri skader med power, men da vil jeg ikke samtidig miste de kvalitetene som 240i har.

    Hadde jo også et oppsett med 340i og 280D, spilte jo med mer kjøtt på beinet og autoritet. Var vel objektivt sett en klasse over, men syntes det gikk noe vesentlig tapt i forhold til Ace/240i. Synes sistnevnte har en eleganse og nyansering/differensiering som 340i ikke hadde. Mulig denne kvaliteten finnes igjen i 600i, men det er jo flere veger å gå…
    Brukte også 280D sammen med Ace, så kunne vurdere de to direkte opp mot hverandre. En viss evolusjon var det med å spille gjennom 280D, men ingen revolusjon, kontra å bruke Ace alene.

    Volumkontrollen på 340i opplevde jeg også som klønete, brukbart spenn var fra klokka 6 til rundt 8 - 1/2 9, og var vanskelig å regulere det fornuftig. 240i har til gjengjeld en forbilledlig regulering. Går fra 0-80 (med 0,5 intervaller fra 30 og opp) og jeg kan bruke hele spennet opp til rundt 70 før det begynner å bli ubehagelig høyt. 240i er jo også en langt mer moderne forsterker med programmerbare innganger. Kan bl.a. koble ut de innganger som ikke brukes, så slipper å bla igjennom ubrukte innganger ved bytte. 😊

    73A911C7-C91C-45A7-893B-4B5346DC8664.jpeg


    FA6A4B4C-0FF4-4FCE-9EBC-043F3B4DEF2E.jpeg

    A2238F72-7717-43D8-B9E7-7948336167C0.jpeg


    7CD8277E-3A62-42B4-9DE7-AE514063CCD6.jpeg


    Nåvel, kanskje noe lang oppsummering og mer for de spesielt interesserte.

    Husk også at alt er relativt og gjelder inntil jeg kjøper neste komponent. Men tror ikke jeg er alene om det….. 😉
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    "Moon safari" :) virker å være fine produkter. Jeg ser ingen grunn til å skulle dilte etter andre og tro at det nødvendigvis gir audiofil nirvana, Moon og mye annet gir også musikkopplevelser 😉
     
    Sist redigert av en moderator:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    "Moon safari" :) virker å være fine produkter. Jeg ser ingen grunn til å skulle dilte etter andre og tro at det nødvendigvis gir audiofil nirvana, Moon og mye annet gir også musikkopplevelser 😉
    Ja, i alle fall når man kjøper brukt, lønner det seg ofte å gå utenfor allfarveg. Er ingen ihuga fanboy av Moon og har vurdert andre løsninger, og vurderer de om de dukker opp. Liker imidlertid kvaliteten på Moon og at de leverer et helhetlig sortiment av streamere, integrerte, for- og effektforsterkere, RIIA, osv. Har litt trua på at de beste synergiene får man med å holde seg til et merke som man liker. Så ser det jo penere ut også. :)

    Poenget akkurat nå har vært å være litt edruelig og har betalt totalt 26' for streamer og forsterker. (Edit: I tillegg er det allerede en meget god DAC og en god RIAA i forsterkeren.) Jeg kan ikke se hva jeg ellers kunne kjøpt for de samme pengene som gir den samme kvalitet for meg, både lyd- og byggemessig.
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Endelig tosifret her i dag. Det ryktes at folk har gått laus på brannhydrantene nede i byen for å kjøle seg ned. Spredte tilløp til allsang og sykrondans i gatene har det også vært.

    God helg til den som titter innom. 😊

    55630756-7DE2-41F8-A665-D7B8D05ADFFC.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Takk for det. 😊 Finværet må jo benyttes, så da ble det en tur til Fjellheisen på oss i kveld. Tanken var å få med seg solnedgangen, men det trakk inn noen skyer fra havet, så den fikk vi ikke med oss. Fin tur var det ihverfall og en god måte å nyte fredagskvelden på.

    CC45AEFE-A9D4-45F1-8FB6-98E4D97F7FE1.jpeg


    247B5DF3-0551-4D0D-88DF-D1F54FA4C2BC.jpeg


    BA90CD87-318A-40CA-A777-EA256251CCBA.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger på bildet. 😊 Det var en smått magisk kveld og ikke så vanskelig å finne gode motiver.

    ED68817E-007F-41C2-A4ED-8F8E08D9871A.jpeg


    Og ny pakke har ankommet, så da blir det litt å pjuske med i kveld. 😊

    35EBE9CC-8313-4B0B-BA97-266EDF3246EA.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nydelig på Sommarøy, foruten et stykke unna min prefererte badetemperatur 😊 Grattis med Clearaudio spilleren!!!

    Må være noe med luften i Finland som gjør at man plutselig drar til så det blir varmgang i kortet. Skal spørre kona om vi kan ta en tur 😄
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Takk! Ja, ser jo utrolig innbydende ut å bade, men selvpining ligger ikke helt for meg. 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn