Nja.. Tandberg Troll, Klipsch rp150m og en chromcast.. da skal jeg faktisk leve veldig lengeJa, der er vel den nye mantraen her. Chromecast, Topping, klasse D og noe Klipsch så er man i mål.
Nja.. Tandberg Troll, Klipsch rp150m og en chromcast.. da skal jeg faktisk leve veldig lengeJa, der er vel den nye mantraen her. Chromecast, Topping, klasse D og noe Klipsch så er man i mål.
Nå var det satt noe på spissen, men var litt greit å få bekreftet egne innvendinger fra forrige gang jeg hadde vinyl. Jeg prøver også å holde investeringene på et noenlunde fornuftig nivå - relativt sett - og må prioritere, og da følte jeg til syvende og sist at det lugget litt med å investere meg inn i vinyl. Pengene er bedre brukt andre steder. Tror også at det har en god del å gjøre med at jeg må innse at jeg ikke eier noe samlergen og ikke har tid, ork eller interesse nok til å tråle nettet etter vinyl, eller sette meg inn i versjoner. Og synes det er noe fånyttes når jeg finner at de kan leies digitalt og det er helt greit for meg. Dagene er hektiske nok som de er.Egne (og gode) argumenter holder helt til mål Einstein. Kjenner igjen beskrivelsen din av vinyl og det er bare noen av nedsidene
Ja, skal ta ting sakte. Ønsker ideelt å få tak i en eldre type 330A for å kjøre en til hver kanal, men er jo ikke så enkle å få tak i, men muligens dukker det en opp om jeg ligger litt på været.Hold your horses Mister Hvor ligger problemet egentlig? Har ofte «skutt fra hoften» med uforutsigbar utgang låne, deponere lokalt for å avklare?
Kjører en Chromecast - dog ikke Audio - rett inn i rumpa på 390 og kan sammenligne å streame samme sang via Qobuz i 44/16. Chromecast er jo bra, men hvis man hører bittelitt etter, er dybden, roen og klangen med streaming via Mind ikke sammenlignbart med Chromecast. Selv om man ikke kan føkke opp 1 og 0. Men er jo bare min høyst subjektive mening og har jo lest fra de store guttene - ikke deg - her på HFS at jeg er et offer for stygge markedskrefter og i tillegg stappfull av placebo.Nja.. Tandberg Troll, Klipsch rp150m og en chromcast.. da skal jeg faktisk leve veldig lenge
[/QUOTE]Kjører en Chromecast - dog ikke Audio - rett inn i rumpa på 390 og kan sammenligne å streame samme sang via Qobuz i 44/16. Chromecast er jo bra, men hvis man hører bittelitt etter, er dybden, roen og klangen med streaming via Mind ikke sammenlignbart med Chromecast. Selv om man ikke kan føkke opp 1 og 0. Men er jo bare min høyst subjektive mening og har jo lest fra de store guttene - ikke deg - her på HFS at jeg er et offer for stygge markedskrefter og i tillegg stappfull av placebo.
Synd at jeg ikke har noen grafer å slå i bordet med.
Vis vedlegget 784715
Kunne ikke vært mer enig i dine formuleringer, som om det var formulert av meg selvNå var det satt noe på spissen, men var litt greit å få bekreftet egne innvendinger fra forrige gang jeg hadde vinyl. Jeg prøver også å holde investeringene på et noenlunde fornuftig nivå - relativt sett - og må prioritere, og da følte jeg til syvende og sist at det lugget litt med å investere meg inn i vinyl. Pengene er bedre brukt andre steder. Tror også at det har en god del å gjøre med at jeg må innse at jeg ikke eier noe samlergen og ikke har tid, ork eller interesse nok til å tråle nettet etter vinyl, eller sette meg inn i versjoner. Og synes det er noe fånyttes når jeg finner at de kan leies digitalt og det er helt greit for meg. Dagene er hektiske nok som de er.
Som sagt: har full forståelse - og er imponert - over de som prioriterer vinyl og liker å kjøpe sin musikk. Ikke noe er rett og galt, heller ikke meningen å "disse" vinyl, men fant bare ut at det for meg føltes riktig å prioritere annerledes.
Ikke ta ting sakte for min del, tøyser litt, men mest av alt, dette er hva jeg burde ha sagt til meg selv, mange ganger, gjennom flere år så det var ment som en vennlig utveksling fra min sideJa, skal ta ting sakte. Ønsker ideelt å få tak i en eldre type 330A for å kjøre en til hver kanal, men er jo ikke så enkle å få tak i, men muligens dukker det en opp om jeg ligger litt på været.
Håper den skal brukes til noe mer enn pynt…?Så ligger den her. Kanskje en av verdens dyreste messingmuttere. Kostet den nette sum av 120,- kroner fra OHC, og om den skulle sendes, så var det 70,- ekstra. Håper den ihvertfall er kryobehandlet….
Vis vedlegget 797328
Hva blir det neste da? Opp- eller nedskalering?Ja, men selger forforsterker - og hele sulamitten - og vil at det skal være i orden,
Ikke at det er noen trøst, men på fru Laggas Mitsubishi Colt CZC (billig-cab) sitter det to skruer på innsiden av bagasjelokket, som stikker ned i sprekken/renna i i gummilista runt bagasjeromåpningen. De er der for å lede regnvann i riktig retning, og de har en gummiknott over seg for at det skal være tett. En av de gummiknottene var borte, så jeg bestilte en ny. Den kom, jeg dro for å hente den, og - kr 1586,- takk.....Så ligger den her. Kanskje en av verdens dyreste messingmuttere. Kostet den nette sum av 120,- kroner fra OHC, og om den skulle sendes, så var det 70,- ekstra. Håper den ihvertfall er kryobehandlet….
Godt å se at det er livLitt stille fra denne kanten, men mye annet på tapeten.… Kvelden avsluttes imidlertid med en fantastisk fredagssang og - video av Glen Hansard. For fredagene som er og var.
Alltid velkommenSe der var det liv i tromsø også
Tenkte jeg skulle skrike ut og komme innom for en kaffe når jeg plutselig måtte bo en uke på sykehushotellet mens lillemor var innlagt på barneavdelingen, men dagene kom og gikk uten at man fikk noe spesielt med "egentid".
Ja, god tid til innesysler. Fikk jo også denne fra Coop for noen dager siden, med utropstegn bak. Er vel skrevet i imperativ og må vel til for at det skal bli noe salg her oppe. Burde heller sendt tilbud på snøfresere.Mye ripping, men noe skal man vel bedrive tiden med på «våren» i Tromsø
Ja, her i «hytta» går det i Argon til TV-lyd. Ikke helt det samme som Klipsch, men til TV-lyd er det mer enn godkjent, synes jeg. Billig og bra til formålet.Godt du ikke har et større Klipsch anlegg.. da hadde vel halve kvartalet hørt alt
absolutt.. de nye fra Argon har jo fått en del skryt så er nok brukbare aktive sakerJa, her i «hytta» går det i Argon til TV-lyd. Ikke helt det samme som Klipsch, men til TV-lyd er det mer enn godkjent, synes jeg. Billig og bra til formålet.
Ja, mye fint. Fine priser også, synes det er smått absurd hva som forlanges nå til dags og sitter litt inne å bruke så mye penger, selv om jeg forsåvidt har råd. Verste av alt er at jeg ikke syntes høyttalerne ga mer enn de jeg har hjemme, og det til en jævlig mye høyere pris. Så de jeg har skal jeg beholde. Men alt er vel relativt…Takk for titten, var mye fint
God helg
mvh
Ja, hørte på den råeste integrerte fra Pathos sist gang jeg var der, men konsentrerte meg om Norma denne gang. Pathos har jo unektelig en design man enten liker, eller ikke.Må si Pathos er noe som jeg kunne tenkt meg å lånt øret til en gang