lille hiawata
Hi-Fi freak
Gratulerer med flott amp.Nydelig bilde behøver nesten ikke ratt på bilen på de veiene
Takk for det Karmana. Ja, har fått en del sinte PM’er om at jeg må slutte å sitte her og moone til folk…Blir helt svimmel av alt som går ut og inn fra Moon Grattis!
Takk for det, LH. Var utrolig vakkert å kjøre gjennom Lappland i går. Er jo praktisk med rette veger, da er det bare å slippe rattet og knipse i veg.Gratulerer med flott amp.Nydelig bilde behøver nesten ikke ratt på bilen på de veiene
Lysregulering, eller å skru av anlegget i starten av en proglåt. Da blir det vel ferdig på likt. Skal kjøre en tur til Finland i løpet av vinteren og kan jo teipe høyttalerene fast på taket gjennom Lappland. Blir jo god kryobehanling det..... du får kanskje prøve optisk lysregulering...? for å styre farten, mener jeg.... ellers kan det hjelpe å kjøle høyttalerne kraftig ned, da blir de superledere...
Jeg skal forøvrig prøve å koble av platespilleren med å sette den på en tung plate, som igjen står på sorbothan-knotter (evt IsoAcoustics orea).
Bare kjør på med kablene som ble solgt av en kar i USA som var Tachyon basert, etter hva nettsida hans sa. Tachyon er en teoretisk partikkel som er hurtigere enn lyset, og skal ikke diskutere fysikk her, men kanskje greit at låter spiller før du får slått på anlegget - da blir du fort ferdig og har tid til annet før du vet ordet av det…Litt romjulssysler på gang. Ikea-skapene kommer jo fort i selvsving og kunne kjenne ved håndspåleggelse at komponentene svingte med, så da ble remedier innkjøpt før jul. Synes Vibrapods ble en ganske så - les jævlig - raklete løsning på problemet. To deler som man skal fikle sammen og som forskyver seg for et godt ord og i tillegg glir komponenten rundt som en ballerina oppå. At dette fnidderet skal koste nærmere 1.500,- med frakt er en gåte. Men, men… Skal vel ikke banne i kirka.
Vis vedlegget 776128
Bruker Au24 singelwire og har lest anbefalinger om å gå opp på tverrsnitt på kablingen fra effektforsterkeren og så ville jeg i tillegg teste biwiring. Hadde noen Argon-kabler liggende, så da ble de gode forsøkskaniner. Det virker som en absolutt fremgang, så da vet jeg retning.
Vis vedlegget 776130
Vurderer også litt om jeg skal gå for Nordost for ny løsning - de florerer jo på bruktmarkedet - men er imidlertid litt skeptisk siden Nordost reklamerer med at signalet beveger seg med 95% av lyshastigheten i kablene. Tror nok høyttalerne mine bare er oppe i snaue 80% av lyshastigheten og det blir vel da en jævla kø av musikk i kablene? Litt upraktisk om det tar 10 minutter før musikken stopper etter jeg har slått av. Fungerer jo greit nå og er vel kanskje bedre å finne noen kabler som spiller litt tregere, slik at høyttalerne rekker å ta unna? Når jeg tenker meg om, kan jeg jo selvfølgelig også justere ned hastigheten på platespilleren, men er jo verre med streaming. Ja, den er kompleks denne hobbyen.
Jeg brukte Au24 og Au24 SE i over 15 år. Desidert den beste ht-kabelen jeg har hatt i det prissegmentet. Mangel eller for lite tverrsnitt erfarte jeg ikke noen problem med. Brukte de på bl.a Bryston 4B SST og Audiophysic Virgo 3. Med Au24 (SE) og jumpers ved behov fikk jeg et meget godt resultat.Bruker Au24 singelwire og har lest anbefalinger om å gå opp på tverrsnitt på kablingen fra effektforsterkeren og så ville jeg i tillegg teste biwiring. Hadde noen Argon-kabler liggende, så da ble de gode forsøkskaniner. Det virker som en absolutt fremgang, så da vet jeg retning.
Vurderer også litt om jeg skal gå for Nordost for ny løsning - de florerer jo på bruktmarkedet - men er imidlertid litt skeptisk siden Nordost reklamerer med at signalet beveger seg med 95% av lyshastigheten i kablene.
Ja, leste din sammenligning av Nordost og Au24 med stor interesse.Jeg brukte Au24 og Au24 SE i over 15 år. Desidert den beste ht-kabelen jeg har hatt i det prissegmentet. Mangel eller for lite tverrsnitt erfarte jeg ikke noen problem med. Brukte de på bl.a Bryston 4B SST og Audiophysic Virgo 3. Med Au24 (SE) og jumpers ved behov fikk jeg et meget godt resultat.
Skal du bytte til Nordost så må du opp et stykke opp i Nordost hierarkiet hvis du skal finne noe bedre en Au24. Jeg har nylig byttet til Nordost fra Au24 SE. Det er kort mine erfaringer med mine ører
Ja, siden tingene skjer raskere enn lyset, er det vel en fare for at man reiser bakover i tid og at Kramgoa Låtar II spilles om man setter på Kramgoa Låtar III.Bare kjør på med kablene som ble solgt av en kar i USA som var Tachyon basert, etter hva nettsida hans sa. Tachyon er en teoretisk partikkel som er hurtigere enn lyset, og skal ikke diskutere fysikk her, men kanskje greit at låter spiller før du får slått på anlegget - da blir du fort ferdig og har tid til annet før du vet ordet av det…
I sjølvaste Tromsø, men turen gikk på Kattfjordeidet, en 30 minutters biltur utenfor byen.Nydelig! Hvor i Troms er du?
Ja, hørtes ut som en eksotisk dame, tror nok ikke hun er helt representativ i forhold til hva de fleste anser som god underholdning.Takk. Kvaløya. Jeg tilbrakte noen flotte vinteruker i Tromsø i årene 90-94. Bodde hos bestemoren til en kompis i Malmvegen/Kroken som var en svært eksotisk frue. Hun elsket kickboksing og spesielt det å se asiater slå hverandre helseløse. Abonnerte på alt av slåsskanaler og holdt det gående til langt på natt. På dager med fint vær kjørte vi innover mot Lyngseidet og når vi trengte rolige dager så koste vi oss i Kroken. Fine minner.
-BB-
Mine valg er ikke til å stole på Einstein. Ikke ruller jeg rør samtidig med at jeg lytter til Sting, Carola og Queen av og til ogsåHar også begynt å se litt stygt på denne….
Vis vedlegget 777407
Mulig jeg tar en @Stover og kvitter meg med hele sulamitten, perfeksjonerer streaming og kjøper vinylsnurre når jeg sjokker rundt med rullatoren.
Det som irriterer meg grenseløst er at jeg kjøpte en ny Ikea-hylle…
Mine valg er ikke til å stole på Einstein. Ikke ruller jeg rør samtidig med at jeg lytter til Sting, Carola og Queen av og til også
Har 2 platespillere og rundt 250 plater (som ingen ville kjøpe) som ikke benyttes. Streaming fra nett og egen cd samling passer meg best.
Har ingen hang etter å følge massen her ombord, det blir som jeg sjøl vil. Lytter til musikk jeg av en eller annen grunn har lagret i Tidal/ Qobuz og sletter det jeg ikke liker, kaster ikke bort tiden.
Er så totalt enig i at vinyl er en tidstyv, ja det gjelder i mine øyne sågar hifi generelt på et gitt nivå også, men vil man så vil man. Hver mann sin hatt osv.
Vær sin egen sjef
Hylle fra Ikea?…. De har jo verdens beste returordning så den sender du i retur.
Følger med i spenning og Godt Nytt År!
Interessant. Her er det motsatt. Vi bruker nesten aldri streamer i stua lengre. Vurderer oppsett kun med platespiller som kilde her. Har streamer på kontorplass og på kjøkkenet. Men Spotify er greit nok der, så Qobuz er sagt opp.Har også begynt å se litt stygt på denne….
Vis vedlegget 777407
Glimrende spiller, og ja, det er en noe annen lyd med vinyl og vet jeg sa jeg likte å spille vinyl. Jeg løy.…
Tror jeg må innse at jeg har et utrolig dårlig utviklet hamstergen og har liten glede i å eie og kjøpe nye plater. Gammel, brukt musikk er helt uinteressant. Ser at jeg kan gå inn i platebutikker og komme ut med 0. Liker mye bedre å finne ny musikk og utforske, og der er jo streaming genialt og platespilleren blir i all hovedsak stående. Har også - med få unntak - liten glede av å spille de samme, gamle platene om igjen og kan jo ikke ta med meg noe når jeg dauer. Vinyl er en tidstyv og pengetyv. Mulig jeg tar en @Stover og kvitter meg med hele sulamitten, perfeksjonerer streaming og kjøper vinylsnurre når jeg sjokker rundt med rullatoren.
Det som irriterer meg grenseløst er at jeg kjøpte en ny Ikea-hylle…
Der nede trenger vi i det minste ikke å fryse og bekymre oss for dyre strømpriser.Jeg hater vinyl! Jeg har da slett ikke behov for å ha en samling med musikk. Det eneste grunnen til at jeg kjøper vinyl er at jeg er et usedvanlig mye bedre menneske enn alle andre og ønsker å gi litt matpenger tilbake til artistene. Kommer i år til å fokusere på Kurt Nilsen kjøp da han sikkert bare får et titalls millioner i kompensasjon for å bli fratatt muligheten til å jobbe sine tre uker i året. Ved å være et mye bedre menneske enn den gemene hop, regner jeg med å bli møtt med stående ovasjoner i perleporten, mens dere andre hurtig presses inn i heisen for permanent opphold i de nedre gemakker!
Har jo lagt merke til at du er ute etter økonomisk verdensherredømme via kjøp og salg av vinyl med fete bonuser til alle mellomleddene. Jeg tror jeg velger en annen veg; herredømme gjennom å spare og gni og la artistene jobbe direkte opp mot meg for mine surt oppsparte fjelldollar.Jeg hater vinyl! Jeg har da slett ikke behov for å ha en samling med musikk. Det eneste grunnen til at jeg kjøper vinyl er at jeg er et usedvanlig mye bedre menneske enn alle andre og ønsker å gi litt matpenger tilbake til artistene. Kommer i år til å fokusere på Kurt Nilsen kjøp da han sikkert bare får et titalls millioner i kompensasjon for å bli fratatt muligheten til å jobbe sine tre uker i året. Ved å være et mye bedre menneske enn den gemene hop, regner jeg med å bli møtt med stående ovasjoner i perleporten, mens dere andre hurtig presses inn i heisen for permanent opphold i de nedre gemakker!
Ligger en 330A på eBay her…Og nå snurres denne. Alltid litt fasinerende å tenke på at et sted i verden står en person med nettopp denne platen parat og setter den på spilleren når jeg trykker på linken.
Flott, kortreist plate som anbefales til uinvidde.
Vis vedlegget 784156
Ellers er jeg litt usikker… Skal jeg doble effekt med en ytterligere 330A, eller gå for annet? Høyttalerne liker de watt du trykker på dem… Poenger med å IKKE doble med 330A er en litt insistrende mellomtone og litt uslepen diskant, og vet ikke om en dobling vil kompensere for akkurat det . Savner også litt hjerte/smerte.
Audia Flight FLS4?
Ok, dukket ikke opp på Hifishark,men vet at det var meldnger om at man ikke publiserte annonser fra E-Bay på Hifishark, Men jeg er uansett (muligens) ute etter en eldre versjon.Ligger en 330A på eBay her…
Og Ripcaster her har en ex-demo til salgs
Jeg tenkte slik:Hmm...kaste ut vinyl... Det må jeg si.. Kudos . Vurderer sterkt det samme. For min del handler det om at jeg har så mye musikk på cd, ikke er tålmodig nok, og finner platecover mindre interessant enn en god bok.. Du fikk meg til tenke nå..
Ja, det er vel det neste….Her prøves vinyl ut pånytt Har integrert vinylforsterker og det holder antall bokser nede, det hjelper synes jeg. Overlever det … vi får se.