Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.332
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer så mye med spennende talere 🤗 🎶 ,Apertura har vekket nysjerrigheten min innimellom slaga selv også som en ``musikalsk underdog blandt jungelen der ute, skulle nesten fått lånt en Spec rsa m99 forsterker av Gjallarhorn også i samme slengen skulle ikke forundre meg at det hadde vært en hånd i hånd kombo bare synd de også er så billige🙈 ellers støttes at Gjallarhorn/Alan yter top service 🤗
    og håper du får kjappt dreisen på moon kjedelig at den skulle ende opp slik på veien,men disse potmeterne som er brukt her er vel ikke så vriene å få tak i er vel relativt vanlige motoriserte Alps
    Takk for det, Ivan. Ja, er meget godt fornøyd med høyttalerne og Spec er absolutt på radaren, men tar det litt rolig med forsterker foreløpig. Har to reserveforsterkere jeg kan bruke og tror jeg skal se meg litt godt rundt før jeg går til innkjøp. Det fine nå er at forsterkereffekt er tilnærmet irrelevant, nå er det mer å finne en lyd man liker. :)

Tror det går helt greit å reparere Moon-forsterkeren og å få tak i nytt potmeter, er jo slikt sett en bagatell. Loddekunnskapene mine er noe rustne, men finnes et elektronikkverksted her som sikkert kan hjelpe meg med det. :)

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.920
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    høres veldig alright og fornuftig ut, ikke hverdagskost med relativt normalt bygde `` talere som er like medgjørlige når det kommer til krav om effekt som Apertura da :giggle:ser ut som du har truffet blink med de,deilig at man kun kan fokusere på å finne noe bare basert på de riktige egenskapene og karakter 🤗
    har som sagt ikke fått hørt Apertura selv men hadde Spec Rsa m-99 på hjemlån fra Gjallarhorn/Alan. og har vel egentlig aldri hørt en integrert forsterker som innehar så mange kvaliteter i en og samme boks,vanvittig timing ,3d ,romfølelse,rytmikk men aldri så det går utover homogeniteten,den evner rett og slett å gjøre veldig mye samtitig uten å bli klinisk på noen som helst måte,eneste jeg kanskje savnet var et lite snev av varme men hadde heller ikke da rør dacen min på plass,men fortsatt en av mine top 5 om man helst ikke ønsker det lille ekstra fusset med rør,
    igjen synd det ikke er noen gratis lunch i denne hobbyen heller, og som du sier best å bare bruke tia til hjelp, har veldig trua på at du vil finne riktig kombo med Apertura 🤗🎶
    med beste hilsen herfra

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.332
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    høres veldig alright og fornuftig ut, ikke hverdagskost med relativt normalt bygde `` talere som er like medgjørlige når det kommer til krav om effekt som Apertura da :giggle:ser ut som du har truffet blink med de,deilig at man kun kan fokusere på å finne noe bare basert på de riktige egenskapene og karakter 🤗
    har som sagt ikke fått hørt Apertura selv men hadde Spec Rsa m-99 på hjemlån fra Gjallarhorn/Alan. og har vel egentlig aldri hørt en integrert forsterker som innehar så mange kvaliteter i en og samme boks,vanvittig timing ,3d ,romfølelse,rytmikk men aldri så det går utover homogeniteten,den evner rett og slett å gjøre veldig mye samtitig uten å bli klinisk på noen som helst måte,eneste jeg kanskje savnet var et lite snev av varme men hadde heller ikke da rør dacen min på plass,men fortsatt en av mine top 5 om man helst ikke ønsker det lille ekstra fusset med rør,
    igjen synd det ikke er noen gratis lunch i denne hobbyen heller, og som du sier best å bare bruke tia til hjelp, har veldig trua på at du vil finne riktig kombo med Apertura 🤗🎶
    med beste hilsen herfra
    Takk for inntrykkene av Spec, høres meget bra ut. Min lille liste over aktuelle forsterkere ser foreløpig slik ut:
    - Moon 250iv2/240i
    - Lavardin ISx, eller ITx
    - Spec M-99
    - Heed Lagrange
    - Norma Revo IPA 70B, eller IPA 80

Brukt Luxman, eller Accuphase, kunne også vært et godt alternativ. Har hatt Accuphase E-307 en gang i tida og har bare gode minner fra den.

Tror rør ville passe glimrende ift kvalitetene til høyttalerne, men det fordrer at jeg kjører lyd fra tv på eget system og er litt skeptisk om jeg er en «rørmann». I den grad det skal være aktuelt, vil jeg i så fall ha noe enkelt, orker ikke noe med ørtogførti rør. Jeg er for bedagelig anlagt til det. Fezz Lybra, Octave V40, Unison Resarch Triode 25 osv.ligger i den gata. Men stresser ikke.

Hilsen herfra også. 😊

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.920
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    som sagt hatt Spec på hjemlån har også hatt Accuphase e470 på samme høyttalere, Accuphase var nok den safeste på en måte men for å være ærlig så syns jeg Spec låt vesentlig mer intressant og medrivende, bare for å dra frem et par merker som nevnt opp mot hverandre i allefall når de og stiller rimelig likt kvalitetsmessig, jeg trur nok også forsterkere som drar mer i retning rør struktur messig er å foretrukke på Apertura her og etter hva man har lest og hørt også :giggle: samtidig så trur jeg ikke hvem som helst ny kreasjon med kt-88 hadde vært tingen heller, de har en tendens til å låte mot det linære,eneste med kt 88 jeg har likt er vel Icon Audio stereo 40 er det vel, den hadde noe eget når det gjaldt å time ting på rett plass til rett tid altså veldig god timing,er vel Audio aktøren som fortsatt hardisse? de også er alltid veldig service innstilte når det kommer til å finn ut om du liker`` før du kjøper :giggle: du skulle etterhvert fått lånt no utradisjonell klasse d som Spec/Heed er vel og klasse d? samt noe med rør, som kanskje drar mer i retning el34 enn kt-88 som er hverdagsvennlig:giggle:ref el-34 da de som oftest drar mer i retning hjerte og smerte og vekk fra det linære og tekniske``
    Gleder meg på dine vegne å blir spennende å se hvor stien rusler vidre etterhvert Mvh Ivan

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.332
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    som sagt hatt Spec på hjemlån har også hatt Accuphase e470 på samme høyttalere, Accuphase var nok den safeste på en måte men for å være ærlig så syns jeg Spec låt vesentlig mer intressant og medrivende, bare for å dra frem et par merker som nevnt opp mot hverandre i allefall når de og stiller rimelig likt kvalitetsmessig, jeg trur nok også forsterkere som drar mer i retning rør struktur messig er å foretrukke på Apertura her og etter hva man har lest og hørt også :giggle: samtidig så trur jeg ikke hvem som helst ny kreasjon med kt-88 hadde vært tingen heller, de har en tendens til å låte mot det linære,eneste med kt 88 jeg har likt er vel Icon Audio stereo 40 er det vel, den hadde noe eget når det gjaldt å time ting på rett plass til rett tid altså veldig god timing,er vel Audio aktøren som fortsatt hardisse? de også er alltid veldig service innstilte når det kommer til å finn ut om du liker`` før du kjøper :giggle: du skulle etterhvert fått lånt no utradisjonell klasse d som Spec/Heed er vel og klasse d? samt noe med rør, som kanskje drar mer i retning el34 enn kt-88 som er hverdagsvennlig:giggle:ref el-34 da de som oftest drar mer i retning hjerte og smerte og vekk fra det linære og tekniske``
    Gleder meg på dine vegne å blir spennende å se hvor stien rusler vidre etterhvert Mvh Ivan
    Takk for gode innspill, Ivan. Er høyst verdsatt. :)

Gjallarhorn har jo en Spec M21 som selges demobrukt til en god pris. Er ikke lysten som stopper meg, men vil ikke prøve før jeg er rimelig sikker på at jeg vil ta utlegget nå. Det gjelder også ift å prøve Heed. Tenkte å ligge på været litt, men samtidig; å komme over en slik Spec brukt, skjer jo ikke så ofte....:unsure:

Du er imidlertid helt på ballen i forhold til hva jeg er ute etter; noe som ikke bare "låter pent", men har "noe mer" med seg. Tror kandidatene mine er gode valg, slikt sett. PassLabs INT25 er også en kandidat, men så var det prisen. Kjøpe ny er uansett ikke aktuelt nå.

Er rimelig sikker på både Moon, Heed og Norma, de har jeg hatt hjemme tidligere og vet noenlunde hva jeg kan forvente. Kan være at Heed (transcap-oppbygging) kan være litt for påslått for min smak. Rasende dynamikk er ikke noe jeg prioriterer så høyt. Da heller nyansering, rom, timing og klang; litt mer sofistikert, for å si det slik. Høyttalerne er veldig flotte i forhold til dette, de gir et stort rom både i bredde og dybde, og har vel heller ikke hatt høyttalere tidligere som låter så "naturlig klingende". Tenkte å beholde denne kvaliteten og finne en forsterker som spiller på lag med styrkene.

Naim er også et merke som jeg har sans for, men har opplevd disse litt "endimensjonale" hvor andre ting er prioritert, men har jo ikke hørt alt fra den kanten.

Skal sjekke ut Icon Audio stereo 40. :)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.920
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gleden er på min side ved å dele også 🤗 når jeg både føler vi deler litt de samme tilnærminger og ønsker for kvaliteter som rom,timing,romfølelse og følelse av levd liv fremfor flinkis og hifi" føler også vi spiller på samme lag ,bare på forskjellige stier :) sånn jeg har fått forståelse for at du vil underbygge de egenskapene som du nå dykker inn i Apertura , så trur jeg igjen du ikke kommer unna å teste en Spec har ikke sjekket ut m21 edit: kanskje du mente V21 den og er trafo basert og er vel ikke så langt unna m-99 alt i alt:giggle: ,men av spec så må du helst på "midrangen " og opp som innehar skikkelig r-core trafo og ikke bare modulbasert klasse d som de mindre, de florer jo ikke så letteste der er vel Gjallarhorn sånn sett,nå trur jeg også at Norma og Lavardin kan være spennende også som kan ha det noe ekstra',av egne erfaringer og som jeg nå forstår deg så trur jeg både Pass og Accu kan bli litt kjedelig" missforstå meg rett de lager begge veldig solide produkter,men jeg er redd man helst må" på de store klasse A blokkene dems for å virkelig forstå greia dems,samt har jeg mer trua på de litt eldre /kit Aleph til Pass kontra de mer moderne integrerte,ikke hørt klasse a av nyere dato fra dem men har og hørt int 150 her på samme talere og for å være ærlig så låt den mer hifi enn musikk,hadde også Accuphase A48 innom her og da satt jeg bare med følelsen av at jeg helst ville hatt A60-70, ble mye skriblerier men følte jeg kunne dele mine ærlige betraktninger når vi deler så mye av den samme totale søken 😊man blir jo fort litt ivrig når man føler man snakker samme språk :giggle:mvh ivan

Sist redigert:

rørsus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Antall liker
    383
    Jeg har ikke hørt de andre forsterkerene du har til vurdering, men vil gjerne slå et slag for Heed Lagrange. Etter hjemlån ble denne værende hos meg, og erstattet en SE 300B forsterker på mine Supravox fulltoner. Den har etter min mening noe av "englestøvet" som jeg forbinder med gode rørforsterkere, men er i tillegg bedre på flere andre parameterene jeg verdsetter. Den har nå fått plass i hovedanlegget og driver et par ASI Tango R med bravour - jeg savner ingenting og føler jeg har funnet min drømmeforsterker til en betalbar pris. Jeg synes Håkon R beskriver forsterkeren godt i sin omtale, og den sammenfaller med min opplevelse av den.
    Lykke til med valget!

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.332
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gleden er på min side ved å dele også 🤗 når jeg både føler vi deler litt de samme tilnærminger og ønsker for kvaliteter som rom,timing,romfølelse og følelse av levd liv fremfor flinkis og hifi" føler også vi spiller på samme lag ,bare på forskjellige stier :) sånn jeg har fått forståelse for at du vil underbygge de egenskapene som du nå dykker inn i Apertura , så trur jeg igjen du ikke kommer unna å teste en Spec har ikke sjekket ut m21 edit: kanskje du mente V21 den og er trafo basert og er vel ikke så langt unna m-99 alt i alt:giggle: ,men av spec så må du helst på "midrangen " og opp som innehar skikkelig r-core trafo og ikke bare modulbasert klasse d som de mindre, de florer jo ikke så letteste der er vel Gjallarhorn sånn sett,nå trur jeg også at Norma og Lavardin kan være spennende også som kan ha det noe ekstra',av egne erfaringer og som jeg nå forstår deg så trur jeg både Pass og Accu kan bli litt kjedelig" missforstå meg rett de lager begge veldig solide produkter,men jeg er redd man helst må" på de store klasse A blokkene dems for å virkelig forstå greia dems,samt har jeg mer trua på de litt eldre /kit Aleph til Pass kontra de mer moderne integrerte,ikke hørt klasse a av nyere dato fra dem men har og hørt int 150 her på samme talere og for å være ærlig så låt den mer hifi enn musikk,hadde også Accuphase A48 innom her og da satt jeg bare med følelsen av at jeg helst ville hatt A60-70, ble mye skriblerier men følte jeg kunne dele mine ærlige betraktninger når vi deler så mye av den samme totale søken 😊man blir jo fort litt ivrig når man føler man snakker samme språk :giggle:mvh ivan
    Nå må du ikke hisse meg opp så jeg river ut en Spec i et vanvidd. 😊 Ja, var V21 jeg mente, gikk litt i surr med benevnelsene. Jeg får se…. Havner nok ganske mye billigere ut med de øvrige alternativene, særlig hvis jeg klarer å få kloa et brukt eksemplar. Har jo en utgangspris på under det halve av Spec og er noe usikker. 😊

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.920
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hehe var ikke meninga å hisse hverandre opp her til å utføre unødvendige stunt hehe, men man blir jo som sagt fort litt ivrig og 😅 prisene er noe av det som desverre / ikke gjorde at jeg havnet mer og mer på diy kjøret`` vet jo ikke selv utfallet, men samtidig står man jo mer fleksibel til å tweake/justere seg mer mot sin egen søken, men det er jo ikke for alle og skjønner godt de som ikke tørr å gå den stien også :giggle:det blir jo fort enda fler variabler som skal settes i system og som må evne å samarbeide, ble rett og slett for stort å ta alt i et jafs her også, man er nesten helt avhengig av å finne disse kandidatene pent brukt når man skal opp på denne helhetlige kvaliteten,uansett hvor turen går vidre for deg fremover så blir det spennende å bli med på reisen uavhengig av hvor tøflene vil vandre :giggle:🎶viktigste er at man kommer ut av det på et vis så musikken settes i fokus i så stor grad at beina selv velger puffen😀

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.415
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nå må du ikke hisse meg opp så jeg river ut en Spec i et vanvidd. 😊 Ja, var V21 jeg mente, gikk litt i surr med benevnelsene. Jeg får se…. Havner nok ganske mye billigere ut med de øvrige alternativene, særlig hvis jeg klarer å få kloa et brukt eksemplar. Har jo en utgangspris på under det halve av Spec og er noe usikker. 😊
    Lever bare en gang.. ;)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.920
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    eneste jeg vet av egen erfaring er at livet er for kort til å drive vidre med mellomløsninger men samtidig mer komplisert enn at 2+2 =4 😅

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.332
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har ikke hørt de andre forsterkerene du har til vurdering, men vil gjerne slå et slag for Heed Lagrange. Etter hjemlån ble denne værende hos meg, og erstattet en SE 300B forsterker på mine Supravox fulltoner. Den har etter min mening noe av "englestøvet" som jeg forbinder med gode rørforsterkere, men er i tillegg bedre på flere andre parameterene jeg verdsetter. Den har nå fått plass i hovedanlegget og driver et par ASI Tango R med bravour - jeg savner ingenting og føler jeg har funnet min drømmeforsterker til en betalbar pris. Jeg synes Håkon R beskriver forsterkeren godt i sin omtale, og den sammenfaller med min opplevelse av den.
    Lykke til med valget!
    Takk for tilbakemelding. Ja, hadde Lagrange på hjemlån en gang og ga et meget godt inntrykk, dog med helt andre høyttalere enn jeg har i dag. Tror den ville spilt flott med Apertura - og som du sier - til en betalbar pris. Det er ikke til å kimse av. Edit; Godt å høre at den kunne erstatte rør, er litt «redd» for å dra rør i hus med de nevroser det kan dra med seg. Er jo en grunn til at jeg ikke spiller vinyl…. 😊

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.332
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Nei, rett skal være rett, har frie tøyler når det kommer til hifi, det er mer meg selv som setter grensene. Har bestemt meg for at jeg ikke kjøper noen ny forsterker - kontra brukt - om jeg ikke først får prøve den i eget oppsett. Lavardin ISx og Heed Lagrange er vel de jeg føler størst behov for å prøve og får se hva som skjer. 😊

Er for øvrig overrasket over hvor givende det allerede nå spiller med «nødoppsettet» med min eiegode Argon Nano DAC, så lenge jeg holder meg unna for komplisert musikk. Ut fra dette en tanke om at jeg ikke trenger å gå helt bananas med forsterkerdelen, selv om det er fristende. 😊

IMG_7555.jpeg

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.212
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Audio Analogue Puccini Anniversary er også en forsterker med karakter (rør-karakter) dual mono, ingen global tilbakekobling. Ligger på 56 ny og går for 17 - 18 brukt. En forsterker som låter stort med rik klang og holografisk lydbilde. Små microdynamiske skift på akustisk kommer veldig godt frem på denne,.Virket som timingen ble bedre når jeg kom fra forsterker med høyere dempefaktor og over på denne. Litt mørk i lyden uten å bli døll, den bevarer masse detaljer. Jeg plager deg like godt med et innmatsbilde og et par utdrag hvor blomsterspråket er bedre enn mitt:)

1739395844347.png
    1739395901750.png

1739396065078.png
    1739396134320.png

"Puccini Anniversary operates with the contemporary Italian high-end audio hearth. What does this mean exactly!? This translates to the sound reproduction, where music’s delivery and performance is of full vibrancy and in absence of the “old” school sonic traits. The warm nature of the music is blended with the speed, transparency and dynamic impact."

"This is a very, very, very good sounding amplifier. Sorry for the repetition but as transistor amplifiers go the Puccini Anniversary was immediately and obviously striking. Unlike most solid-state amplifiers it had stage depth, a strong sense of perspective being brought to the choir behind Mercedes Sosa singing Misa Criola (CD). This certainly brought the Pucinni into valve amplifier territory. But in addition to stage depth the Puccini had powerful bass delivery, the Chieftains bodrans jumping at me in the opening of Sinead O’Conner’s Foggy Dew (CD), taut and dynamic with vivid sense of resonance from the body of the instrument.

With hi-res (24/96) Fleetwood Mac’s Silver Springs opened with deliciously spacious sound stage, Mick Fleetwood’s solid drumming having organic presence and resonant heft. Stevie Nicks’ microphone caught both her vocals and surrounding ambience, a facet of the song commonly missed (by feedback?), bringing this track alive.

Whatever I played through the Puccini Anniversary, I was greeted by a powerful yet open sound that was both lovely and exciting at the same time. This amplifier goes one step beyond most other all-transistor designs."

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.415
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Litt redd det ene livet jeg har, kan bli ganske kort om kjerringa finner ut av prisen på det jeg drar i hus…. 😉
    Om jeg skulle forsvinne i morgen så er det fort noen som kan gjøre et kupp på Finn om hun selger til det jeg har sagt det koster 🤣

Og har jo egentlig også som prinsipp at jeg handler ikke nytt rett og slett pga verditap i det om man ikke klarer å kurere byttesyken.

Men jeg mistenker at neste par høytalere inn her blir nye.. da de rett og slett aldri dukker opp på brukten.

Men har ikke hastverk.. Eggleston gjør jo absolutt ikke noe galt her. Det er ene og alene nysgjerrighet som lurer i bakhodet, pluss at de høytalere jeg lurer på har vært en drømmesak i mange mange år.

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.332
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Audio Analogue Puccini Anniversary er også en forsterker med karakter (rør-karakter) dual mono, ingen global tilbakekobling. Ligger på 56 ny og går for 17 - 18 brukt. En forsterker som låter stort med rik klang og holografisk lydbilde. Små microdynamiske skift på akustisk kommer veldig godt frem på denne,.Virket som timingen ble bedre når jeg kom fra forsterker med høyere dempefaktor og over på denne. Litt mørk i lyden uten å bli døll, den bevarer masse detaljer. Jeg plager deg like godt med et innmatsbilde og et par utdrag hvor blomsterspråket er bedre enn mitt:)

Vis vedlegget 1096907 Vis vedlegget 1096910

Vis vedlegget 1096911 Vis vedlegget 1096912
    Takk for forslag. Italienerne liker jo det vakre, har ikke hørt Audio Analogue, men har hatt Norma på hjemlån, som jeg likte svært godt. Jeg skal sjekke nærmere ut og har den i bakhodet. :)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.920
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    bare en liten en til fra sidelinja, har kikka på den før men dukka opp for meg igjen nå, en annen Fransk spennende hybrid sak
    Tiger B-50 hybrid
    https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/371144205?

med 2 ecc81/12at7 rør i fortrinnet og mos-fet i utgangstrinnet 😊som og skal fokusere på musikken enn tech, men som jeg trur hadde passet mer dine høyttalere enn mine når det kommer til last :D tenkte det kanskje kunne være en uskyldig lek for å få testet noe med både rør og transitor uten at det koster så mye i mellomtiden om du ikke er redd for å prøve noe som har noen år på baken, kunne eventuelt vært behjelpelig med avhenting og eventuell pakking og sending forsvarlig vidre til deg 😊 hvis interessen er der ,ha en fortsatt trivelig dag
    Mvh Ivan

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.332
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    bare en liten en til fra sidelinja, har kikka på den før men dukka opp for meg igjen nå, en annen Fransk spennende hybrid sak
    Tiger B-50 hybrid
    https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/371144205?

med 2 ecc81/12at7 rør i fortrinnet og mos-fet i utgangstrinnet 😊som og skal fokusere på musikken enn tech, men som jeg trur hadde passet mer dine høyttalere enn mine når det kommer til last :D tenkte det kanskje kunne være en uskyldig lek for å få testet noe med både rør og transitor uten at det koster så mye i mellomtiden om du ikke er redd for å prøve noe som har noen år på baken, kunne eventuelt vært behjelpelig med avhenting og eventuell pakking og sending forsvarlig vidre til deg 😊 hvis interessen er der ,ha en fortsatt trivelig dag
    Mvh Ivan
    Tusen takk for tipset og tilbudet om å sende. 😍 Har imidlertid bestemt meg for hvilken forsterker jeg skal gå for. Tror også jeg må få reparert Moon-forsterkeren og få solgt den før jeg drar nytt inn i hus. 😊

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.920
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    bare hyggelig å kunne hjelpe når man vet det ikke alltid er like enkelt på andre siden av landet å få hørt og testet🤗 blir spennende ikke lett å å la den fornuftige tålmodigheten seire alltid i denne smågale hobbyen ,gleder meg til å bli med vidre 😀

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.415
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hehe ja ting tar fort tid.. også plutselig blir kjønnsdrifta høyere enn fornuften 🤣🥰

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.332
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Hehe ja ting tar fort tid.. også plutselig blir kjønnsdrifta høyere enn fornuften 🤣🥰
    Har foreløpig ikke gått så langt at kjønnsdriften har tatt overhånd. Har ikke hatt tanker om å begå seksuelle overgrep, verken på forsterkerne, eller hifi-selgere, men er vel kanskje bare et tidsspørsmål.... ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn