Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.309
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer så mye med spennende talere 🤗 🎶 ,Apertura har vekket nysjerrigheten min innimellom slaga selv også som en ``musikalsk underdog blandt jungelen der ute, skulle nesten fått lånt en Spec rsa m99 forsterker av Gjallarhorn også i samme slengen skulle ikke forundre meg at det hadde vært en hånd i hånd kombo bare synd de også er så billige🙈 ellers støttes at Gjallarhorn/Alan yter top service 🤗
    og håper du får kjappt dreisen på moon kjedelig at den skulle ende opp slik på veien,men disse potmeterne som er brukt her er vel ikke så vriene å få tak i er vel relativt vanlige motoriserte Alps
    Takk for det, Ivan. Ja, er meget godt fornøyd med høyttalerne og Spec er absolutt på radaren, men tar det litt rolig med forsterker foreløpig. Har to reserveforsterkere jeg kan bruke og tror jeg skal se meg litt godt rundt før jeg går til innkjøp. Det fine nå er at forsterkereffekt er tilnærmet irrelevant, nå er det mer å finne en lyd man liker. :)

Tror det går helt greit å reparere Moon-forsterkeren og å få tak i nytt potmeter, er jo slikt sett en bagatell. Loddekunnskapene mine er noe rustne, men finnes et elektronikkverksted her som sikkert kan hjelpe meg med det. :)

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.903
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    høres veldig alright og fornuftig ut, ikke hverdagskost med relativt normalt bygde `` talere som er like medgjørlige når det kommer til krav om effekt som Apertura da :giggle:ser ut som du har truffet blink med de,deilig at man kun kan fokusere på å finne noe bare basert på de riktige egenskapene og karakter 🤗
    har som sagt ikke fått hørt Apertura selv men hadde Spec Rsa m-99 på hjemlån fra Gjallarhorn/Alan. og har vel egentlig aldri hørt en integrert forsterker som innehar så mange kvaliteter i en og samme boks,vanvittig timing ,3d ,romfølelse,rytmikk men aldri så det går utover homogeniteten,den evner rett og slett å gjøre veldig mye samtitig uten å bli klinisk på noen som helst måte,eneste jeg kanskje savnet var et lite snev av varme men hadde heller ikke da rør dacen min på plass,men fortsatt en av mine top 5 om man helst ikke ønsker det lille ekstra fusset med rør,
    igjen synd det ikke er noen gratis lunch i denne hobbyen heller, og som du sier best å bare bruke tia til hjelp, har veldig trua på at du vil finne riktig kombo med Apertura 🤗🎶
    med beste hilsen herfra

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.309
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    høres veldig alright og fornuftig ut, ikke hverdagskost med relativt normalt bygde `` talere som er like medgjørlige når det kommer til krav om effekt som Apertura da :giggle:ser ut som du har truffet blink med de,deilig at man kun kan fokusere på å finne noe bare basert på de riktige egenskapene og karakter 🤗
    har som sagt ikke fått hørt Apertura selv men hadde Spec Rsa m-99 på hjemlån fra Gjallarhorn/Alan. og har vel egentlig aldri hørt en integrert forsterker som innehar så mange kvaliteter i en og samme boks,vanvittig timing ,3d ,romfølelse,rytmikk men aldri så det går utover homogeniteten,den evner rett og slett å gjøre veldig mye samtitig uten å bli klinisk på noen som helst måte,eneste jeg kanskje savnet var et lite snev av varme men hadde heller ikke da rør dacen min på plass,men fortsatt en av mine top 5 om man helst ikke ønsker det lille ekstra fusset med rør,
    igjen synd det ikke er noen gratis lunch i denne hobbyen heller, og som du sier best å bare bruke tia til hjelp, har veldig trua på at du vil finne riktig kombo med Apertura 🤗🎶
    med beste hilsen herfra
    Takk for inntrykkene av Spec, høres meget bra ut. Min lille liste over aktuelle forsterkere ser foreløpig slik ut:
    - Moon 250iv2/240i
    - Lavardin ISx, eller ITx
    - Spec M-99
    - Heed Lagrange
    - Norma Revo IPA 70B, eller IPA 80

Brukt Luxman, eller Accuphase, kunne også vært et godt alternativ. Har hatt Accuphase E-307 en gang i tida og har bare gode minner fra den.

Tror rør ville passe glimrende ift kvalitetene til høyttalerne, men det fordrer at jeg kjører lyd fra tv på eget system og er litt skeptisk om jeg er en «rørmann». I den grad det skal være aktuelt, vil jeg i så fall ha noe enkelt, orker ikke noe med ørtogførti rør. Jeg er for bedagelig anlagt til det. Fezz Lybra, Octave V40, Unison Resarch Triode 25 osv.ligger i den gata. Men stresser ikke.

Hilsen herfra også. 😊

Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.903
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    som sagt hatt Spec på hjemlån har også hatt Accuphase e470 på samme høyttalere, Accuphase var nok den safeste på en måte men for å være ærlig så syns jeg Spec låt vesentlig mer intressant og medrivende, bare for å dra frem et par merker som nevnt opp mot hverandre i allefall når de og stiller rimelig likt kvalitetsmessig, jeg trur nok også forsterkere som drar mer i retning rør struktur messig er å foretrukke på Apertura her og etter hva man har lest og hørt også :giggle: samtidig så trur jeg ikke hvem som helst ny kreasjon med kt-88 hadde vært tingen heller, de har en tendens til å låte mot det linære,eneste med kt 88 jeg har likt er vel Icon Audio stereo 40 er det vel, den hadde noe eget når det gjaldt å time ting på rett plass til rett tid altså veldig god timing,er vel Audio aktøren som fortsatt hardisse? de også er alltid veldig service innstilte når det kommer til å finn ut om du liker`` før du kjøper :giggle: du skulle etterhvert fått lånt no utradisjonell klasse d som Spec/Heed er vel og klasse d? samt noe med rør, som kanskje drar mer i retning el34 enn kt-88 som er hverdagsvennlig:giggle:ref el-34 da de som oftest drar mer i retning hjerte og smerte og vekk fra det linære og tekniske``
    Gleder meg på dine vegne å blir spennende å se hvor stien rusler vidre etterhvert Mvh Ivan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn