LMC
Æresmedlem
her er linken til fotogalleri
ligger i alu, bronse og rustfritt stål nederst på siden
KENRICK SOUND|ギャラリー
mvh
Leif
ligger i alu, bronse og rustfritt stål nederst på siden
KENRICK SOUND|ギャラリー
mvh
Leif
meget intressant pris, hvis de er gode nota bene.UK selgeren/produsenten ville levere 15 celler til meg i fjor for £320 +£44 i shipping
sjekket mailene mine nå...
mvh
Leif
Hvilken kabinetter?Noen her inne med forsterkeranbefaling til altec 421-8h serie 2? Trenger også aktiv deling.
Blir selvbygget kasse, portet og så stor som mulig. Har ikke planer om byggestart på en stund, men vil gjerne vite hvilke forsterker jeg skal bruke. Blir mellombass-kasse dette.Hvilken kabinetter?Noen her inne med forsterkeranbefaling til altec 421-8h serie 2? Trenger også aktiv deling.
Jeg har ( til Altec 515g, GPA 515c, Altec 416C , i A5 og og 604-8G i 620 kabinetter) brukt rør bla PP 6L6, PP el34 triodekoplet, 300b SE og har mht bass - best erfaring med push pull kt88 ( pentode, ikke triode koplet) samt mosfet First Watt F6 og M2. F6 gir lidt strammere bass i forhold til M2 og rørene. Jeg har testet hypex ncore nc400 ( samt andre hypex class D og T-amps) på Altec og GPA og det er ikke en vellykket kombo unntagen til hjemmebio (nc400 virker fint til kino effekter ).
Har ikke helt bestemt meg, selger mente de kunne spille fra 25 hz og oppover. Har 15" subber i bunnen fra før, ønsker å bruke altec fra 70-2000 hz (alt ettersom hvor bra frontene mine spiller i dette område), blir prøving og feiling i hvilke område de skal spille i. Hvorfor portet? Hvorfor ikke? Jeg er veldig fornøyd med de subbene jeg har i dag som er porta. Altec blir stående i mellom fronter og subber og burde være høy nok til å klarere rack/stereobenk (~60 cm høyde).Hvorfor portet?
Om den kun skal spille mellombass?
Hvor langt ned i frekvens skal den spille?
Takk for svar, tror jeg prøve det. Det er et par Muse modell 300 monoblokker det er snakk om. Skal prøve en MAE set 1 også. Pre er en CJ pv 10.Dersom de ikke støyer så er det ingen problemer. Har selv brukt 150W SS på langt mer følsomme ht enn model 19. Men ikke si noe til ekspertene, da får de bare vann på mølla.... Den 15" som sitter i model 19 har bare godt av litt effekt, og det er den som setter begrensningen på følsomheten - ikke horn/driver som er dempet ned ganske mye.
Et par damer her i huset som ikke deler den oppfatning... det er vel 817 som de har problem med også selvom jeg viser til at de faktis er ganske strøkne og originale, kvinnfolk altså!Nydelig - og perfekt til interiøret!!!