Høyttalere Alternativ til Velodyne DD10 Plus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Du kan jo ta en titt på/teste SVS SB-1000 Pro, om så bare for morro. Jeg er veldig fornøyd og litt imponert over mine to. De henger absolutt med Tannoy Cheviot og er uhyre enkle å integrere godt i systemet med appen til SVS.
    Kunne ikke vært mere enig. Hadde REL før, savner ikke for å si det enkelt. Ikke noe problem å henge med på dansen til Magnepan 1.7 i hvert fall, men nå bruker jeg minidsp også med litt delay på høyttalerne. Timing/delay mener jeg er et must hvis en skal bruke sub.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.265
    Antall liker
    23.291
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er kanskje dette litt på siden, men siden det nevnes i første innlegg at Velodyne ikke importeres til Norge for tiden, så nevner jeg at jeg fikk opp dette på Velodyne sine hjemmesider. Om det stemmer vet ikke jeg.

    IMG_1234.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: e-h

    Frodm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    215
    Velodyne i USA avsluttet sin satsning på subwoofere for en tid tilbake. The tyske distributøren tok over. Dette iflg. Neby. Jeg har hatt 3 x DD+, felles for disse er at de må ha mye nivå for å starte. Denne auto-oppstart-funksjonen kan disables, da starter de mer normalt. Men "tikkingen" som indikerte oppstart blir ikke borte. Ganske iriterende, syntes jeg. Men lydkvaliteten på DD+ fant jeg utmerket.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke bedre med aktiv deling foran enn å kjøre høyttalersignalet via sub? Som du sier er det vel ganske trolig at det vil forringe lyden både med lange kabler og potensielt tvilsomt filter i subben.

    En slik løsning vil jo typisk også kreve at du kjører høyttalerkabler til sub, mens en bedre løsning vil være XLR eller RCA, mao lavnivå signal.
    Nei, da har jeg forklart meg dårlig. Jeg vil ha sub mellom pre og power, slik at effekttrinnet kun får signalet etter at suben har tatt vare på alt under sånn omtrent 100 Hz, give or take a little.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Hadde to stykk sb1000 og det var ikke de mest imponerende subbene.. output lang under det man forventer av 12».
    Selv om Pro modellen har fått noen få watt til og en app så tror jeg ikke det ville løst problemene jeg opplevde med dem. De han ikke med et par sonus faber venere 1.5 i mitt rom.

    Hadde også to stykk av lillebroren til sendingar i dag. Sw308. De rev skinnet av pølsen i forhold.
    Faktisk to subber jeg til tider angrer på salg av pga størrelsen og det de gav.

    Har i dag goldenear forcefield 3 og de ser jeg ingen grunn til å bytte ut annet enn den ukuelige nysgjerrigheten. :)

    Men den dd10 du jakter er nok råskap :)
    Jeg kan forstå innvendingene. Som nevnt tror jeg på opplevelsen av MASSE effekt inn i elementer med stivt oppheng og brutal motor.
    SW310 er ikke helt på jordet, hadde jeg hatt mulighet til å dele signalet slik jeg nevner, hadde jeg ikke fundert på å bytte den ut, i grunn. Den spiller faktisk helt ok sånn den er i dag også, men jeg vil ha det litt bedre enn "helt ok". :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.067
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hepp @Håkon_Rognlien :)
    Har forstått hva du vil ha, men opplever du det som velfungerende?
    Jeg synes ofte/alltid at det å "rulle inn" sub under høyttalerne og tilkoblet høyttalerutgang (aka høynivå) gir foretrukket resultat.
    Det kan være vel så mye mentalt som fysisk, men det er noe med å ha effektforsterkeren sitt avtrykk på lyden inn i subwoofer.
    (Har også tidvis skumgummiplugget høyttalerne for at de skal slite litt mindre i bassen, men det oppleves også mentalt utfordrende da jeg opplever at høyttalerne låter mer lukket med skum i hullene 🙈🙉)

    mvh
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Hepp @Håkon_Rognlien :)
    Har forstått hva du vil ha, men opplever du det som velfungerende?
    Jeg synes ofte/alltid at det å "rulle inn" sub under høyttalerne og tilkoblet høyttalerutgang (aka høynivå) gir foretrukket resultat.
    Det kan være vel så mye mentalt som fysisk, men det er noe med å ha effektforsterkeren sitt avtrykk på lyden inn i subwoofer.
    (Har også tidvis skumgummiplugget høyttalerne for at de skal slite litt mindre i bassen, men det oppleves også mentalt utfordrende da jeg opplever at høyttalerne låter mer lukket med skum i hullene 🙈🙉)

    mvh
    Jeg opplever det som best ved å løfte hele lasten fra de dypeste og mer energikrevende eksesser fra både effekttrinn og hovedhøyttalere, ja. Ergo ønsker jeg å behandle signalet før det går til effekttrinnet, og la suben ta den dypeste bassen helt alene. Men det er krevende av flere årsaker, derfor jeg ønsker meg DD10, som jeg har opplevd noen ganger, og som gjør den jobben overbevisende. Jeg opplever større dynamikk og liv ved å fjerne den tyngste jobben fra effekttrinn og hovedhøyttalere, denne metoden fører ofte også til en noe høyere deling, og alt spiller med større frihet.
    Dersom jeg ikke får gjort det på nevnte måte, beholder jeg den jeg har, den gjør seg ikke bort i det hele tatt.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Denne er bra og jeg har benyttet den selv til nøyaktig samme oppgave som den du ser for deg:


    1712209889761.png
     

    schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    273
    Antall liker
    498
    Tænker at ambitionsniveauet er rigtig god lyd, så hvorfor ikke gøre det der skal til? Mange audiofile bryder sig ikke om subwoofere, simpelthen fordi de ikke forstår at integrere dem ordentligt og det er jo i grunden lidt ærgerligt.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    6.676
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Nei, da har jeg forklart meg dårlig. Jeg vil ha sub mellom pre og power, slik at effekttrinnet kun får signalet etter at suben har tatt vare på alt under sånn omtrent 100 Hz, give or take a little.
    OK, ser Velodyne har en RCA ut som ser ut til å dele fixed ved 80hz.

    Du begrenser nok uansett valgmuligheter en del ved å kreve dette innebygget i subben, er ikke så mange som har dette med RCA og enda færre med XLR. Hvis du uansett aksepterer at signalet går gjennom noe mellom pre og effekt så kan du jo få til dette med minidsp eller lignende. Det blir ikke flere ledd av det, siden signalet da ikke trenger gå gjennom subben. Du får også flere konfigurasjonsmuligheter
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.286
    Antall liker
    9.095
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg kan forstå innvendingene. Som nevnt tror jeg på opplevelsen av MASSE effekt inn i elementer med stivt oppheng og brutal motor.
    SW310 er ikke helt på jordet, hadde jeg hatt mulighet til å dele signalet slik jeg nevner, hadde jeg ikke fundert på å bytte den ut, i grunn. Den spiller faktisk helt ok sånn den er i dag også, men jeg vil ha det litt bedre enn "helt ok". :)
    Enig. Det må være stive element og mye futt.
    Dog er jeg, etter prøving å feiling, funnet ut at sub med slave er det som funker best til musikk.
    Da får man det beste fra begge verden uten risikoen for de negative sidene med lukket eller portet sub.

    Hadde jeg fortsatt kjørt med forsterkere med lite watt sånn som Heed(som jeg bare digger) så hadde jeg nok prøvd å filtrere ut det laveste fra høytalere. Men med kapasiteten som er i dagens system på både forsterkersiden og høytalerne så funker det bedre å ha en sømløs overlapping :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    OK, ser Velodyne har en RCA ut som ser ut til å dele fixed ved 80hz.

    Du begrenser nok uansett valgmuligheter en del ved å kreve dette innebygget i subben, er ikke så mange som har dette med RCA og enda færre med XLR. Hvis du uansett aksepterer at signalet går gjennom noe mellom pre og effekt så kan du jo få til dette med minidsp eller lignende. Det blir ikke flere ledd av det, siden signalet da ikke trenger gå gjennom subben. Du får også flere konfigurasjonsmuligheter
    Ja, som grunnidé er det ingen dum løsning. Jeg forsøker bare å holde antall bokser og parametere til et minimum, glem aldri at jeg er både lat og dum, så jeg ønsker ikke å gjøre oppsett eller bruk mer komplisert enn nødvendig. :)

    Jeg vet selvsagt at SLOB / basstårn / volum / membranflate / separate effektforsterkere / osv. vil være den optimale tekniske løsningen, såpass har jeg da hørt i mitt liv.

    Og kanskje mister jeg lysten om det blir for komplisert, dette her. Det er dessuten snart båtsesong, og mine hvite, søte Heed-bokser overtar for rør og store greier. About time to relax. :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.265
    Antall liker
    23.291
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøpte et aktivt delefilter og satte mellom høyttalerne og subbene i stereo oppsettet mitt. Det mangler DSP og målemic, men for en som hater pc og vil ha det så enkelt som mulig så fungerer dette fint for nå i alle fall. Så enkelt man kan få det med oversiktlige knotter på fronten og greier 😅


    Det finnes også en rimeligere 2-veis variant som hadde holdt i ditt tilfelle :)

     

    schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    273
    Antall liker
    498
    Lad og dum er i hvert fald ikke et godt grundlag for godlyden, du må ikke være så hård ved dig selv 😄
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    916
    Antall liker
    288
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg opplever det som best ved å løfte hele lasten fra de dypeste og mer energikrevende eksesser fra både effekttrinn og hovedhøyttalere, ja. Ergo ønsker jeg å behandle signalet før det går til effekttrinnet, og la suben ta den dypeste bassen helt alene. Men det er krevende av flere årsaker, derfor jeg ønsker meg DD10, som jeg har opplevd noen ganger, og som gjør den jobben overbevisende. Jeg opplever større dynamikk og liv ved å fjerne den tyngste jobben fra effekttrinn og hovedhøyttalere, denne metoden fører ofte også til en noe høyere deling, og alt spiller med større frihet.
    Dersom jeg ikke får gjort det på nevnte måte, beholder jeg den jeg har, den gjør seg ikke bort i det hele tatt.

    Du kunne kanskje prøvd å putte inn en X2 mellom pre og effekt og høre hvordan det blir med den suben du allerede har…

     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Lad og dum er i hvert fald ikke et godt grundlag for godlyden, du må ikke være så hård ved dig selv 😄
    Bare realistisk. :)
    Jeg er en livsnyter, ikke en selvplager. For meg er musikken en del av livnytelsen, og dersom det skal bli et helvete å få det til å swinge, da mister det sin hensikt. Det fungerer faktisk veldig bra slik det gjør allerede. 🕺
     

    schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    273
    Antall liker
    498
    Bare realistisk. :)
    Jeg er en livsnyter, ikke en selvplager. For meg er musikken en del av livnytelsen, og dersom det skal bli et helvete å få det til å swinge, da mister det sin hensikt. Det fungerer faktisk veldig bra slik det gjør allerede. 🕺
    Meget enig, men når det kommer til lyd, går jeg meget gerne en extra svensk mil 😄
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vel ikke anderledes end at bruge en minidsp, som vel er blevet nævnt.
    Utenom at en Minidsp er mye mer fleksibel.. For eksempel Flex, fire rca eller fire balansert ut. Masse innganger. Jeg kjører både digitalt (eversolo og pc) og analogt (platespillere) inn. Og fire ut, to til effektforstker og en til hver sub.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Vel ikke anderledes end at bruge en minidsp, som vel er blevet nævnt.
    Nei, det har du rett i, men jeg lot det ikke synke inn før nå. :)
    Men når jeg ser litt nøyere på saken, så finner jeg ikke noen miniDSP som passer mitt behov. Anti-mode X2 virker mye mer intuitiv, og har eksakt det jeg behøver, og ikke mer.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    ...Så har du mulighet til delay også, noe som slett ikke er dumt for å få suben godt integrert....
     

    schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    273
    Antall liker
    498
    Nei, det har du rett i, men jeg lot det ikke synke inn før nå. :)
    Men når jeg ser litt nøyere på saken, så finner jeg ikke noen miniDSP som passer mitt behov. Anti-mode X2 virker mye mer intuitiv, og har eksakt det jeg behøver, og ikke mer.
    Med minidsp 2x4 HD har du nogle flere muligheder, for eksempel hvis du skulle få den kætterske ide at implementere flere subs :) Antimode supportere også flere subs, men til en helt anden pris (højere).
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    3.336
    Torget vurderinger
    1
    Det er antakelig trådens aller beste idé, faktisk! :)
    Et par skjær i sjøen, dog:
    Med Antimode X2 vil all lyden, inkludert vinyl, blir gjenstand for den innebygde A/D + D/A konverteringen. Det kommer du ikke unna. DACen i X2 er relativt pinglete. Spent på hvordan du oppfatter det.

    Det klokeste her er trolig å kjøpe Anti-Mode X2D versjonen som har digital utgang.

    Da kobler du:

    ANALOG KILDE
    Platespiller > RIAA/Preamp > X2D > Din DAC (Audio Note?) > Effekttrinn/Aktiv Sub.
    Her kan du disable den digitale volumkontrollen i X2D, og bruke volumkontrollen på din preamp. Eller omvendt.

    DIGITAL KILDE
    Ditt CD-drivverk/streamer > X2D > Din DAC (Audio Note?) > Effekttrinn/Aktiv Sub.
    -Ved å sette din DAC etter X2D, sparer du deg en A/D/A konvertering. Ulempen er at du da må styre volumet med X2Ds fjernkontroll.


    1712239025723.png



    1712238086865.png
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Takker, Petter.
    Dermed ekskluderte den seg selv. Jeg bruker AMR DP-777SE dac/pre, og ikke f... om signalet fra den skal via en AD/DA-prosessor. Det får være visse grenser.

    Tenker jeg ganske enkelt lar det være som det er. Føler ikke at jeg mangler noe, så det enkleste er å kose seg som det er.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sømløst overgang høyttalere/sub med crossover og timing med "dårligere" dac er uansett å foretrekke vs prøve å få til sub uten dsp, men med "bedre" dac - det er min erfaring.
     

    schlager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2016
    Innlegg
    273
    Antall liker
    498
    Takker, Petter.
    Dermed ekskluderte den seg selv. Jeg bruker AMR DP-777SE dac/pre, og ikke f... om signalet fra den skal via en AD/DA-prosessor. Det får være visse grenser.

    Tenker jeg ganske enkelt lar det være som det er. Føler ikke at jeg mangler noe, så det enkleste er å kose seg som det er.
    Ja så røg den tråd i vasken og spildtid blev det også til :LOL: Her er en gut der har rodet med hifi i en menneskealder og med egen hjemmeside med testning af diverse dimser. Han søger råd om subwoofer og mulig integrering. Masse rationelle og sobre råd og vejledning bliver øst ud over ham. Men han kapitulerer da han så må acceptere en AD/DA konvertering og synes egentlig heller ikke det lyder så skidt endda, så alt skrinlægges. Ved sgu ikke om man skal grine eller græde. Jeg er jo positiv af natur, så det bliver nok mest det første. Peace 😄
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    En vet sjelden hva en har gått glipp av før en har testet...
    Min svoger hater komle ennå han aldri har spist det.
    Det er knapt grenser for hva jeg har testet! :D
    Og om det er en ting i verden jeg vet med usvikelig sikkerhet, er det at i mitt hus, skal jeg ikke føkke opp signalet fra de kildene jeg har valgt med all mulig omhu.

    Jeg har hørt en rekke svært gode eksempler på veljustert romkorreksjon og svært god integrering av sub. Det er fortsatt ikke dette jeg er ute etter. Jeg er en person som prøver det meste, for å finne ut hvordan det passer meg i mitt oppsett. Og jeg vet ganske godt hva jeg liker aller best.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Ja så røg den tråd i vasken og spildtid blev det også til :LOL: Her er en gut der har rodet med hifi i en menneskealder og med egen hjemmeside med testning af diverse dimser. Han søger råd om subwoofer og mulig integrering. Masse rationelle og sobre råd og vejledning bliver øst ud over ham. Men han kapitulerer da han så må acceptere en AD/DA konvertering og synes egentlig heller ikke det lyder så skidt endda, så alt skrinlægges. Ved sgu ikke om man skal grine eller græde. Jeg er jo positiv af natur, så det bliver nok mest det første. Peace 😄
    Du må bare akseptere at i eget anlegg ønsker jeg å gå med små skritt, og ikke rote til det jeg er svært glad i. Den aller viktigste jobben en musikkelsker gjør, er å finne ut hvordan han selv ønsker musikken presentert. Dette er jeg fullstendig klar over i mitt eget hus, og jeg hadde et ønske om en mulig ørliten justering i bunnoktavene, uten å rote til det som allerede fungerer.
    Her må du bare akseptere at mine kunnskaper om egne preferanser trumfer en hver idé om den endelige sannhet. Jeg opplever ditt innlegg som uforstandig i så måte, men er ellers glad for gode, rasjonelle tips i sakens anledning. Slik jeg leser deg, har du ikke forstått hva jeg egentlig har spurt om, men heller ønsket å overbevise meg om å velge en helt annen vei. Det er alltid utviklende å sjekke ut mulige nye steg, men jeg gjentar at jeg ikke under noen omstendighet har noe som helst ønske om å rote til det som fungerer upåklagelig.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er på samme sted som deg @Håkon_Rognlien , skal jeg ha en slik løsning for deling må det bli en JL Audio CR-1. Men det er dyrt å dele analogt. Sub med balansert inn og ut + høypass/lavpass er også dyrt. Ingen snarvei. Derfor fortsetter jeg som før med å henge Sub "under" avrullingspunktet for HT. En slik løsning fungerer etter min erfaring best med Sub uten dsp ombord for minst mulig signalforsinkelse. Har dsp i min nåværende Sub og den funker best uten å røre ved signalet det minste grann. Mulig justeringer på dsp gir ekstra forsinkelse? Da kan det selvsagt kompenseres ved å trekke Sub enda nærmere lytteposisjon. Det vil jeg ikke av andre hensyn. Jeg har heller ikke fått til dette skikkelig uten å proppe refleksporter på HT, blir antakelig bare faserot ellers. Skal jeg oppgradere blir det JL Audio CR-1 eller Sub fri for dsp "hengt" under. Spiller stort sett ikke på db nivåer hvor jeg presser anlegget, så tenker dette funker godt nok, jeg trenger ikke avlaste forsterkeren da jeg har nok å gå på.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er på samme sted som deg @Håkon_Rognlien , skal jeg ha en slik løsning for deling må det bli en JL Audio CR-1. Men det er dyrt å dele analogt. Sub med balansert inn og ut + høypass/lavpass er også dyrt. Ingen snarvei. Derfor fortsetter jeg som før med å henge Sub "under" avrullingspunktet for HT. En slik løsning fungerer etter min erfaring best med Sub uten dsp ombord for minst mulig signalforsinkelse. Har dsp i min nåværende Sub og den funker best uten å røre ved signalet det minste grann. Mulig justeringer på dsp gir ekstra forsinkelse? Da kan det selvsagt kompenseres ved å trekke Sub enda nærmere lytteposisjon. Det vil jeg ikke av andre hensyn. Jeg har heller ikke fått til dette skikkelig uten å proppe refleksporter på HT, blir antakelig bare faserot ellers. Skal jeg oppgradere blir det JL Audio CR-1 eller Sub fri for dsp "hengt" under. Spiller stort sett ikke på db nivåer hvor jeg presser anlegget, så tenker dette funker godt nok, jeg trenger ikke avlaste forsterkeren da jeg har nok å gå på.
    Jeg snakker ikke om dsp i sub (selv om jeg har det også) her snakkes det om et delefilter som en enkelt kan måle tidsforskjell i rew så en kan plotte inn i minidsp - slik at timing mellom sub og høyttalere blir korrekt. Audiolense er så genialt at den gjør hele prosessen for deg.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Jeg snakker ikke om dsp i sub (selv om jeg har det også) her snakkes det om et delefilter som en enkelt kan måle tidsforskjell i rew så en kan plotte inn i minidsp - slik at timing mellom sub og høyttalere blir korrekt. Audiolense er så genialt at den gjør hele prosessen for deg.
    Jeg forstod det (y)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn