Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Felles for mine 3 Darkness plater er att de har meget god lyd. Org UK CBS litt mer fyldig rund i lyden og god bass.
    Japan pr/Half speed litt strammere bass renere lyd og stillere press kvalitet, ikke så stor forskjell dem i mellom syns jeg.
    Vis vedlegget 418995
    Jeg gjorde en liten sammenlign av disse igår igen. selv så liker jeg nok faktiskt den UK-pressen best, den har litt fyldigere lyd mer analogt preg om man kan uttrykke det slik? Alla tre har god bass ingen av de låter slankt! half-sp/Japse litt mer konturer og presis i lyden.
    Uk-pr
    https://www.discogs.com/Bruce-Springsteen-Darkness-On-The-Edge-Of-Town/release/8205659

Lyttet også til The River Holland pr syns den svak i lyden litt som Born to run ex som jeg har, men sporet The river låter betydligt bedre enn noen av de andre sporen på sid 1/2.
    skall prøve Born in USA senere idag......

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.398
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Har sammenliknet DOTEOT og BITU fra boksen med mine Holland-pressinger fra utgivelsesårene.
    Mht førstnevnte så synes jeg ikke det er noen markert stor forskjell. Faktisk ganske grei lyd på orignialpressingen også. Mht sistnevnte er det en helt annen sak. Originalen er tam og blodfattig, mens remasteren har mer bass og volum/kropp.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    BTR i siste remaster blev med hjem idag, skall bli morro og høre vad dem har fått til her! Den fortjener ett lyft i lyden denne klassiker.
    20170107_125230-1.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Kanske Petter'ns gamle PMC fortsatt finnes tilgjengelige til salgs? Om de funker noe bedre får være usagt? Men fn så gode da:)
    Slengte akkurat på b-sid I've done my best to live the right way.......
    Rinde faktiskt NAT när jag fick veta att Petters gick som inbyte, men han vill inte ta mina i inbyte på inbyte så då blev det inget. Nu tror jag de är borta, men kunde verkligen sett för mig de i hus! Problemet är ju att sälja eget för att kunna slå till, inte alltid lika enkelt i ett tungt bruktmarked.
    De er dessverre borte nå. Men alle PMC modellene er jo sterke i bassen hvis det er det du først og fremst savner. Du er selvsagt velkommen til å høre BB5!
    nlykke, vet du om SE-modellerna kommer i "enklare" finnish och utan stativ som de du hade eller är man bunden till de som finnes på hemsidan?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Gott cash! Och nu ser jag att Fosse startar upp på en aldrig så liten nerdekavalkad i sin egen tråd. Perfekt lördagsunderhållning!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Tok en lytt på BITUSA låter faktiskt riktigt bra den Holland press som finnes her, ingen personlig favorit
    Darkness og Born t r er og forblir mine Springsteen plater og Nebraska kan få være med også:)

Sist redigert:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.960
    Kanske Petter'ns gamle PMC fortsatt finnes tilgjengelige til salgs? Om de funker noe bedre får være usagt? Men fn så gode da:)
    Slengte akkurat på b-sid I've done my best to live the right way.......
    Rinde faktiskt NAT när jag fick veta att Petters gick som inbyte, men han vill inte ta mina i inbyte på inbyte så då blev det inget. Nu tror jag de är borta, men kunde verkligen sett för mig de i hus! Problemet är ju att sälja eget för att kunna slå till, inte alltid lika enkelt i ett tungt bruktmarked.
    De er dessverre borte nå. Men alle PMC modellene er jo sterke i bassen hvis det er det du først og fremst savner. Du er selvsagt velkommen til å høre BB5!
    nlykke, vet du om SE-modellerna kommer i "enklare" finnish och utan stativ som de du hade eller är man bunden till de som finnes på hemsidan?
    Det og velge andre stativer står du jo fritt til, men de stativene på bildene er inkludert i prisen. Når det gjelder finish skal du være oppmerksom på at jeg spurte om muligheten for og få frontbaffelen i samme som sidene. Dette sa PMC ikke lot seg gjøre, men jeg fikk ønsket mitt oppfylt allikavel da jeg pakket ut høytalerne. . . :rolleyes: De har også utvidet finish farvene sine til 4 typer, mot 2 før.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Det og velge andre stativer står du jo fritt til, men de stativene på bildene er inkludert i prisen. Når det gjelder finish skal du være oppmerksom på at jeg spurte om muligheten for og få frontbaffelen i samme som sidene. Dette sa PMC ikke lot seg gjøre, men jeg fikk ønsket mitt oppfylt allikavel da jeg pakket ut høytalerne. . . :rolleyes: De har også utvidet finish farvene sine til 4 typer, mot 2 før.
    Såg detta när jag gick djupare till verks och klickade mig fram på hemsidan till PMC. Valnöt och allt möjlight nu ju. Flott. Synd dina gamla glapp!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Någon som har god kännskap till kaffe i Molde? Har väl stort sett aldrig funnet ett bra sted här, men så har jag stort sett bara vandrat mainstreet fram och tillbaka. Det måste ju finnas ett brukbart kaffested här?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.634
    Torget vurderinger
    27
    Jaja, du får i alla fall bäst tänkbara kaffe, bryggt på en av de desidert bästa maskinerna du kan tänkas få tag i till hemmabruk, med fyr i peisen och en plate på Garrarden(?) mens du jobbar. Jag må ta till tack med pulverkaffe i vatten filtrerat genom gud vet vad, blandat utan minsta fnugg av själ med smak av bitter tjära och asfalt i dag på jobb!

Men jag får se solen;) God söndag!
    Husk at kaffekvaliteten på arbeidsplassen er det eneste du har å klage over i livet. Kjøp termoskopp.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Jaja, du får i alla fall bäst tänkbara kaffe, bryggt på en av de desidert bästa maskinerna du kan tänkas få tag i till hemmabruk, med fyr i peisen och en plate på Garrarden(?) mens du jobbar. Jag må ta till tack med pulverkaffe i vatten filtrerat genom gud vet vad, blandat utan minsta fnugg av själ med smak av bitter tjära och asfalt i dag på jobb!

Men jag får se solen;) God söndag!
    Husk at kaffekvaliteten på arbeidsplassen er det eneste du har å klage over i livet. Kjøp termoskopp.
    Sant sant, hehe. Det och litt manglende bassrespons!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.926
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, de deilige Spendor'ene på brukten, til veldig gunstig salgspris, ser jeg. Hvor går veien videre nå, cross? Sett deg ut noen kandidater?:)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Hmm, säg det gunner, säg det.. Har ju gått och tänkt på detta med nya högtalare en stund nu, men ska något nytt in må något gammalt ut. Tung bruktmarknad om dagen gör att jag lägger de ut till salgs før jag har något nytt på handen så får vi se om jag blir positivt överraskad om de blir sålda fort. Men alltså, har faktiskt inget "nytt" på gång! Ligger ju en del spännande på torget, men igen måste Spendoren ut innan jag kan hoppa på ett nytt projekt. Har redan missat ett par jag kunde tänkt mig på grund av att jag sitter med mina och låst kapital, så ska jag vara klar att slå till behövs snabba cash tillgängliga på hifikontot! :D

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Hmm, märker jag saknar en kommentar från Sluket nu, som vanligvis hade kommit. :rolleyes:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.926
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da er jeg spent på hva du evt drar inn. Har lest kjapt på et par tester, og ingen av de mangler bass, heller tvert imot. Men rom og preferanser er blant faktorer som avgjør, og du vet seff best dine behov.

Lykke til med salget, gode mann! :)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Nej, här tror jag det är rummet som spelar in. Spänt själv, om jag ska vara helt ärlig! :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.926
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, du er vel i samme situasjon som mange oss andre, nemlig ikke mange steder å plassere HT i boligen. Du har jo masse vinyl og bøker bak HT også, disse demper vel godt opp? Design og stil må jo passe inn hos deg også, så da faller vel noen kandidater ut? Men nå skal jeg slenge med leppa med dine penger - med tanke på interiør, plass og elektronikk: Jeg foreslår du kikker på ProAc :cool:

Og skulle det mot formodning gå på trynet, så husk at ingenting ikke kan reddes med DSP!:D

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Ja, vill tro att hyllorna bak ht med vinyl/böcker ger en viss effekt i positiv riktning (utan att jag gjort någon form för målinger) och jag har lyssningsposition mitt inrummet med god plats bak till bakvägg så sånn sett är det nog bra. Taket är i tillägg skrått upp mot 3,6m så jag får nog inga problematiska takreflektioner heller.

ProAc har jag aldrig hört eller sett, har ingen erfarenhet med det märket, men tar med mig tipset!:)

DSP har jag hört är verkligen är i vinden om dagen ja..

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Tromsø! (Med okänd turist)

IMG_2086.jpg

En nedtur och en opptur. Egentligen som väntat. Nedturen bestod i att Backbeat opererar med hopplösa öppettider. Stängt måndagar och tisdagar. Ingen vinyl idag och jag som till och med såg Beatles in mono-boxen genom det mörka fönstret. Är extremt tungt och nedslående att stå ute på en kylig trottoar och se in på all otillgänglig vinyl. Det kliar i fingrarna.

Oppptur? Risø mat & kaffe. Pytt i panne (som alltid) och en kopp La Bolsa. Sammetslen smak. Fantastisk helt enkelt.

IMG_2083.jpg
    IMG_2085.jpg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.634
    Torget vurderinger
    27
    Hadde jeg ikke solgt mine Harbeth 40.1 så kunne du fått testet de. For lite bass med Harbeth 40.1, da har man alvorlige problemer.

Kanskje vi skal jobbe med plassering av høyttalere og lytteposisjon en dag? Mulig det kun ligger der.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    å, faen! Ingen nålefane! Ny jobb for våre venner på Stylus Expert?
    Men høyttalerne er solgt!?

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Nei!? Hva skjedde?
    Det er nok tryggest og kanskje også billigst og sende til VdH. PM meg for detaljer.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    En millisekund av oförsiktighet och brain fart och katastrofen var ett faktum. Halva nålfanan med tillhörande diamant satt fast i fingern och måtte dras ut med pincett :(:mad: Kände kallsvetten och ett snäv av panik när jag såg resultatet.

Men, allt är inte bäcksvart, även om helgen onekligen känts så. En telefon till försäkringssällskapet idag och det går på innbo-försäkringen. Tack och pris.

Tror faktiskt jag ska ge en annan firma chansen denna gång. En firma som jag vet flera med VdH sänder sina till och som också retipper med S1-diamant. Väntar på pris så jag kan ta processen vidare med Gjensidige.

Högtalarna är på väg ut av huset ja!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.825
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var trist med plogen.
    Håper du kommer ok ut med forsikringen.

Jeg så du anså bruktmarkedet for tregt tidligere her, men dine h.t. går da relativt raskt. (?)

Hva kommer inn?

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Godt at forsikringsselskapet tar ansvar. Det er jo sånne situasjoner man har forsikring for, egentlig.

Det var jo et raskt salg, må jeg si. Hva har herren i kikkerten nå, da?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Ja, hade tydligen en form för "uheld"-försäkring som tar sig av de dummaste idiotting man kan finna på att göra. Som du skriver impulse, det är ju fatiskt därför man har försäkring.

Högtalarna ja. De gick relativt fort, inte till den prisen jag ville ha, men måtte ta ett beslut. Vi får se vad som kommer in. Ingenting helt klart ännu:rolleyes::cool:

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.285
    Torget vurderinger
    10
    Går det an å spørre hvilket velvillig forsikringsselskap du benytter?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Måtte nypa mig i armen. Fruen kom precis med förslaget om att flytta hela sulamitten av stereo/skivspelare/förstärkare och högtalare till långväggen mot soffan, i stället för kortväggen. Om detta realiserar sig blir slipper jag den trånga kortväggen på 4 m och får det placerat på en vägg på 9 m spelandes mot en öppen stue på 12 m.

Jag har tänkt tanken mång en gång, men aldrig trott det var lönt att i det hele tatt yttra det högt, så kommer det från henne själv!

Fortsättning kommer. Detta glädjer jag mig till!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.825
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det lønner seg å være snill gutt ser du! ;)

Da øker vel sjansen på at det går an å finne egnede høyttalere til rommet.:)

Er spent på hva du tenker og velger.
    Utfra ditt utstyr og oppgitt budsjett hadde jeg ikke sett bort fra Tannoy.
    Det beste er likevel uansett å prøve før man kjøper.

Mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette blir knall! Snart må jeg få meg til å møblere om her også. Og her finnes hverken drager eller interiørarkitekter. ;D

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.714
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Det lønner seg å være snill gutt ser du! ;)

Da øker vel sjansen på at det går an å finne egnede høyttalere til rommet.:)

Er spent på hva du tenker og velger.
    Utfra ditt utstyr og oppgitt budsjett hadde jeg ikke sett bort fra Tannoy.
    Det beste er likevel uansett å prøve før man kjøper.

Mvh
    Kanske det visar sig fortare än förväntat! Det jobbas i bakgrunden..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn