Kjell-Ove 808
Hi-Fi entusiast
Jeg har prøvd meg en del frem med equalizeren på C48. Jeg stiller det inn "perfekt" etter en vilkårlig sang, så høres det ikke bra ut igjen på andre innspillinger. Prøvde da og finne ett gyldent middelpunkt men ga forholdsvis fort opp det å konkluderte med at EQ-bypass uten tvil er det beste alternativet da produsenter av musikk i all hovedsak er bedre til å skru lyd enn meg.OK
«Ett lydbilde jeg vil kalle varmt og analogt i mangel av bedre ord.»
Du skrev det rett over som jeg har sittert, hva med å forsøke Equvalisertrinnet på McIntosh C48, hvor du forsøker å dempe i det lyseste trinnet/diskanten? Blir det da mere «varmt i dine ører»?
Dette er iallfall min nåværende konklusjon.
Det var foresten en av grunnene til at jeg gikk for C48. Jeg ville gjerne ha tilgang til flere justeringsmuligheter enn bass og diskant, som jeg var vant til fra før.
lyden jeg har nå er definitivt både varm og noe jeg vil kalle analog. Det siste hakket jeg savner er strengt tatt flisespikkeri og jeg både håper og tror at det å bytte ut Rotelen med en ML 332 vil ta meg opp det siste steget.
Det kan også hende at det da viser seg at min Cambridge CXN V2 streamer da blir det nye "svake" leddet og at den må byttes ut med en av høyere klasse.
Kanskje også enden på visen blir en ny, separat og dedikert DAC type "Weiss DAC204" eller lignende.
Mest sannsynlig vil jeg nok gå for en bedre streamer med en god DAC Integrert isåfall.
Har der en foreløpig knapp på "Mark Levinson No 5101 Network Streaming SACD Player and DAC" da cd-spiller også er noe jeg trenger etter hvert.
Må isåfall finne en overkommelig brukt en da nykjøp er uaktuelt pga pris. Det gjelder forøvrig alt av hi-fi komponenter for mitt vedkommende.
Jeg kan for eksempel bare glemme å komme opp i den lydkvaliteten jeg allerede har nå med helt nye komponenter til den "lave" prisen jeg har fått det til med, og det med STOR margin.