Vet at Hegel er en konkurrent, men dette handler mer om at jeg er uenig i at det Amir driver med er amatørmessig. Han kjører alle produkter gjennom samme kverna med samme nivåer slik at man får en sammenlignbar resultatliste. Dessuten ligger jo alle resultater og grafer der til åpent gjennomsyn av hvem som helst og da kan jo folk dra sine egne konklusjoner og feil vil kunne korrigeres.
I denne grafen står også svaret også i dette tilfellet. Hvis man ønsker lav forvrengning fra RCA output ser man at man må holde seg til 2V minus 11dB, og det tilsvarer omtrent 0,55V.
Vis vedlegget 767438
Det er imidlertid råttent av Amir å sette H95 på den plasseringen der på listen sin. I stedet for å bare stå på sitt med at han
skal ha 2V på RCA utgangen kunne han ha sett det i sammenheng med hva forsterkeren er designet for å levere på høynivåutgangen, stoppet inputsignalet der og sagt at det i praksis er umulig å nå 2V på linjeutgangen uten klipping.
@MakkinTosken
Jeg tenkte på at jeg ville forventet at 0dBFS på digitalinngangen med volum på maks ville gitt et uklippet signal på RCA utgangen. Altså at jeg kunne brukt den som en DAC med volumkontroll. Men som Hegel svarer, så er altså ikke dette hensikten med denne utgangen.