Har jobbet ganske mye med dette, ett genialt system.Aluflex-profiler kan du få levert ferdig kappet. Dette profilsystemet har alt du trenger for enkel og solid sammenstilling. Mange forskjellige løsninger. Det eneste du trenger i tillegg er et par eikeplater fra Biltema.Er absolutt ikke uinteressant, men sliter med å kappe stål på en pen og nøyaktig måte. Er i startgropa ennå og får se hvor omfattende jeg ønsker å gjøre det.
Tusen takk for tilbudet!
Er det noko då? Fyrste Oppo-spelaren eg testa, hadde nynorsk som alternativt menyspråk.....så sjølvsagt spelar eg på Oppo, eg også, når vinylriggen ikkje er i gong.Nei, men den lærer kanskje med tid? Nå sier den bare "Off". Bare vent til sønnen min har lært den fremmedord slik som han lærte lillesøster, da sier den sikker "Føkk Off"
Kult, dette følger jeg med på, håper du legger ut kommentarer og bilder av prosessen underveis, ANM. Har hatt lyst å lage en sånn lenge, men er for pinglete og lat til å sette i gang.Racket blir ca 50cm høy og vil ha 4 hyller. Med 4stk 30mm stenger med tilhørende muttere kan jeg love at den blir stiv. Er forøvrig ikke det første gjengestangsmøbelet jeg har laget, men det har gått noen år siden sist.
Har ikke alle vinkelsliper og sirkelsag?Kult, dette følger jeg med på, håper du legger ut kommentarer og bilder av prosessen underveis, ANM. Har hatt lyst å lage en sånn lenge, men er for pinglete og lat til å sette i gang.Racket blir ca 50cm høy og vil ha 4 hyller. Med 4stk 30mm stenger med tilhørende muttere kan jeg love at den blir stiv. Er forøvrig ikke det første gjengestangsmøbelet jeg har laget, men det har gått noen år siden sist.
Hvor(dan) får man kutte de gjengestengene i ønsket lengde, og benkeplatene i ønsket bredde?
Platene kuttet Maxbo opp for meg og gjengestengene tar jeg med vinkelsliper, eller stikker til naboen og tar det på saga hans. Ja, har planer om å ta bilder underveis, men er nå i innsamling og planleggingsfasen. Bare bestemme meg for for et par ting før jeg tråkker i gang.Kult, dette følger jeg med på, håper du legger ut kommentarer og bilder av prosessen underveis, ANM. Har hatt lyst å lage en sånn lenge, men er for pinglete og lat til å sette i gang.Racket blir ca 50cm høy og vil ha 4 hyller. Med 4stk 30mm stenger med tilhørende muttere kan jeg love at den blir stiv. Er forøvrig ikke det første gjengestangsmøbelet jeg har laget, men det har gått noen år siden sist.
Hvor(dan) får man kutte de gjengestengene i ønsket lengde, og benkeplatene i ønsket bredde?
Og overfres?Har ikke alle vinkelsliper og sirkelsag?Kult, dette følger jeg med på, håper du legger ut kommentarer og bilder av prosessen underveis, ANM. Har hatt lyst å lage en sånn lenge, men er for pinglete og lat til å sette i gang.Racket blir ca 50cm høy og vil ha 4 hyller. Med 4stk 30mm stenger med tilhørende muttere kan jeg love at den blir stiv. Er forøvrig ikke det første gjengestangsmøbelet jeg har laget, men det har gått noen år siden sist.
Evt dykksag, hvis man er spesielt interessert?
Er det noe spesielt med Nottingham-platformen? Er den mer enn en MDF-plate på fem gummiføtter, mener jeg?Et av de store spørsmålene er om jeg skal integrere platespilleren i topphylla. Altså lagre plata som fulgte spilleren og lage en ny som står i stil med hylla. Da får jeg i prinsippet en topphylle på ca 70mm inklusive bitumen som jeg tenkte å sandwiche inn. Meninger?
Flotte de AIR20`ene! Låter sikkert fint også.Her er racket jeg lagde med rør fra steinost
På Daisen står motoren ikke på bunnplate, men det er skjært ut bak. Ikke har min noen føtter heller, bare bitumenplate under.Er det noe spesielt med Nottingham-platformen? Er den mer enn en MDF-plate på fem gummiføtter, mener jeg?
Kan trøste deg med at her blir det nok ikke møbelsnekkeri på høyt nivå.Kan allerede nå se at ambisjonsnivået, og verktøykassa, er langt mer innholdsrikt enn hos meg
Da kan jeg bare senke skuldrene, se og lære!
De registrerte, så du må gjerne bruke dem men det koster! En Hubba Bubba og en pakke vepsebol.Keep it coming. Nå mangler jeg snart bare de innvendige målene før jeg kan levere tegningene til møbelsnekkeren i nabolaget
Husk det er bare tegninger, ikke kreasjonen i levende liveDette blir lekkert. Skulle nesten du fikk "M" i sløyd .
Godt du realitetsorienterer meg litt. Vet jo at jeg ikke er noe særlig til håndtverker.;DHusk det er bare tegninger, ikke kreasjonen i levende liveDette blir lekkert. Skulle nesten du fikk "M" i sløyd .
Asymmetrien på toppen av rakket er til å bli svimmel av.Godt du realitetsorienterer meg litt. Vet jo at jeg ikke er noe særlig til håndtverker.;DHusk det er bare tegninger, ikke kreasjonen i levende liveDette blir lekkert. Skulle nesten du fikk "M" i sløyd .
Klusset inn platespiller også.
Vis vedlegget 432467
Nei, jeg vet det, men jeg synes de stor M30 mutrene er litt kule. Har liksom kjøpt gjengestenger og 25 muttere, men overlever tapet om jeg skulle ombestemme meg og satse på rør. Har sett noen elokserte firkantrør også. Må visualisere litt.pga skivene?.
Men du trenger da ikke bruke så grove gjengestenger?
Når du får rør kan du gå ned til 20mm.
Du kan sette en bil på det uten att det blir vingling.
Har for lengst gitt opp å tilfredsstille alle.Asymmetrien på toppen av rakket er til å bli svimmel av.