Melder meg herved inn i Anthems venner
Syntes lyden er veldig bra rett ut av esken, selv uten noen form for rom-korreksjon og optimal plassering av høyttalerne. Bra med trykk i bass og mellomtone, noe jeg savnet litt med den forrige forsterkeren.
Er dette det man har av manuelle justeringsmuligheter på ARC?Har ikke prøvd iPhone App enda kun fra PC. Men ville jo trodd PC burde være minst like avansert.
Har du mulighet for det jeg etterspør fra iPhone?
Dette må gjøres manuelt!Ble ikveld til at jeg holdt på i hjemmekinoen og ser til min forundring at ARC ikke justerer avstand til høyttalerne? Er det jeg som gjør noe galt eller må dette gjøres manuelt?
Oki, det var spesielt men da får jeg prøve. Har vell hatt 10-15 receivere og prosessorer de senere åra og det var første gang dette ikke har blitt ordnet automagiskDette må gjøres manuelt!
ARC har alltid hatt den funksjonen manuell, men det er i utgangspunktet en rimelig pris å betale for den gode romkorreksjonenOki, det var spesielt men da får jeg prøve. Har vell hatt 10-15 receivere og prosessorer de senere åra og det var første gang dette ikke har blitt ordnet automagiskAvstand er jo i utgangspunktet enkelt, men når noe av utstyret har DSP så blir det straks litt vanskeligere uten å dra fram REW eller lignende for å få det korrekt.
Veldig hyggelig at du vil ta en lytt på STR, men så vidt meg bekjent er det ingen Audioaktøren i Arendal hehehJeg kan garantere at str skal høres i løpet av våren, audioaktøren i Arendal har også flere høyttalere jeg kan høre de på ������
Og der fannt jeg plutselig utav det selv, måtte inn på input setup og velg profil der![]()
Mulig det er en annen vei på STR. Du har multikansls preen..Setup->Input Setup->xxx->velg profil
Skal se litt på det. Hopper inn i egen tråd litt nå.Mye bra lesing i Advanced guiden del 1 og del 2
https://hometheaterhifi.com/reviews...ion/anthem-room-correction-arc-system-part-1/
Tror du blir overrasket i positiv forstand;DBlir spennende å teste ut en STR Pre. Har i hvertfall bestilt enDet er i utgangspunktet kun romkorreksjonen som er interessant, så får man se hva den duger til... og ikke minst om den innebygde DAC'en holder mål. RIAA trinnet tør jeg ikke håpe for mye på og har ingen forventninger om at en boks skal dekke alle behov.