Terje-A
Æresmedlem
Liker Rødt, men ikke den politikken AP fører, en slags lyserødblå saus.^ Hva er "det røde" som du er så imot?
Liker Rødt, men ikke den politikken AP fører, en slags lyserødblå saus.^ Hva er "det røde" som du er så imot?
Det er selvsagt alltid mulig å angripe mediene for at konspirasjonsteorier og intriger stadig når avisenes forsider. Det blir imidlertid for enkelt. Det er åpenbart for alle og enhver at det er sentrale kilder som sprer og spinner interne konflikter og har interesse av at de skrives om.
Denne vedvarende viljen til å sette seg selv foran partiet kan fort ende opp med å bli det som ødelegger det en gang for alle. Det er ikke alvorlig bare for Arbeiderpartiet og heller ikke bare for venstresiden. Det er alvorlig for Norge.
Arbeiderpartiet på sitt beste gir politisk representasjon til ganske store grupper som faktisk ikke har noe alternativ. Partiet har vært helt sentrale i å skru sammen samlende løsninger for landet og ikke minst vært garantisten for en venstreside som forstår verdien av privat næringsliv.
Dagens intrigemakere må enten ikke forstå eller ikke bry seg om at det ikke finnes noen garanti for at Arbeiderpartiet igjen blir et dominerende parti i norsk politikk. Det skremmer meg.
En ting er å ha ambisjoner. Det er grei skuring, og Arbeiderpartiet har aldri vært noen søndagsskole. Allikevel er dagens situasjon unik fordi man ikke engang kan finne noe som ligner på et politisk prosjekt bak intrigemakernes overskrifter. Det handler ganske enkelt om karrière.
Han kunne like gjerne kalle spaden ved sitt rette navn: Trond Giske.Det begynner å bli åpenbart at det sitter folk sentralt plassert i Arbeiderpartiet som ikke vil partiets beste.
Det er selvsagt alltid mulig å angripe mediene for at konspirasjonsteorier og intriger stadig når avisenes forsider. Det blir imidlertid for enkelt. Det er åpenbart for alle og enhver at det er sentrale kilder som sprer og spinner interne konflikter og har interesse av at de skrives om.
Denne vedvarende viljen til å sette seg selv foran partiet kan fort ende opp med å bli det som ødelegger det en gang for alle. Det er ikke alvorlig bare for Arbeiderpartiet og heller ikke bare for venstresiden. Det er alvorlig for Norge.
Arbeiderpartiet på sitt beste gir politisk representasjon til ganske store grupper som faktisk ikke har noe alternativ. Partiet har vært helt sentrale i å skru sammen samlende løsninger for landet og ikke minst vært garantisten for en venstreside som forstår verdien av privat næringsliv.
Dagens intrigemakere må enten ikke forstå eller ikke bry seg om at det ikke finnes noen garanti for at Arbeiderpartiet igjen blir et dominerende parti i norsk politikk. Det skremmer meg.
En ting er å ha ambisjoner. Det er grei skuring, og Arbeiderpartiet har aldri vært noen søndagsskole. Allikevel er dagens situasjon unik fordi man ikke engang kan finne noe som ligner på et politisk prosjekt bak intrigemakernes overskrifter. Det handler ganske enkelt om karrière.
Eller i hver fall et sterkt behov for å markere avstand til sin daværende nestlederkollega, hvilket egentlig ikke nødvendigvis er så mye annerledes....Tadjiks iver i #metoo fremstår også først og fremst som fremming av egen karriere i partiet. Noe som egentlig er en grei første antagelse ang alt som skjer i AP om dagen.
Om de har glemt det opprinnelige formålet med organisasjonen, så husker de i det minste hvordan de selv skal stikke fingrene ned i kakeboksen: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/e1oRPy/raatne-forhold-i-trondheimspolitikken
Når posisjonering for egen berikelse blir hoveddrivkraften er vi på vei mot et sted hvor norsk politikk ikke bør være. .
Jeg ser jo stadig at folk har slike bisarre misoppfattelser av virkeligheten. Kleptomani? Hvem får pengene?Om de har glemt det opprinnelige formålet med organisasjonen, så husker de i det minste hvordan de selv skal stikke fingrene ned i kakeboksen: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/e1oRPy/raatne-forhold-i-trondheimspolitikken
Når posisjonering for egen berikelse blir hoveddrivkraften er vi på vei mot et sted hvor norsk politikk ikke bør være. .
Sosialkleptokratene er mitt forslag til nytt partinavn for AP.
Ikke bare i Trondhjem. Hele landet. I tillegg bevilger de seg selv gjerne lønnsøkninger på over 100 000kr i året, selv i lutfattige kommuner, mens vanlige folk oppfordres til å vise måtehold av de samme. Dette setter den skandinaviske modellen i fare. Det foregår er dårlig skult, systematisk plyndring av felleskapet.I tilfellet Trondheim AP: Lokale entreprenører med gode forbindelser til partitoppene får pengene, eller rettere sagt en urettmessig andel av pengene, og så kan det virke som om visse AP-politikere får godt betalt for å levere "riktig" resultat i politisk saksbehandling. Det stinker, men det er noen få råtne epler i en lokal kurv heller enn et systematisk problem. Håper jeg.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/e1oRPy/raatne-forhold-i-trondheimspolitikken
https://www.adressa.no/nyheter/tron...rte-trekk-og-sakens-konsekvenser-14463144.ece
Jeg håper også det. Forhåpentligvis er det norske systemet for begrensning av korrupsjon, såpass oppegående at det luker ut de griskeste. Innimellom ser vi slike korrupte / korrupsjonslignende situasjoner rundt om kring i kommuner og fylker, men det er nok verre å påvise en overrepresentasjon i spesifikke, politiske farger i disse hendelsene.I tilfellet Trondheim AP: Lokale entreprenører med gode forbindelser til partitoppene får pengene, eller rettere sagt en urettmessig andel av pengene, og så kan det virke som om visse AP-politikere får godt betalt for å levere "riktig" resultat i politisk saksbehandling. Det stinker, men det er noen få råtne epler i en lokal kurv heller enn et systematisk problem. Håper jeg.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/e1oRPy/raatne-forhold-i-trondheimspolitikken
https://www.adressa.no/nyheter/tron...rte-trekk-og-sakens-konsekvenser-14463144.ece
Med sittende regjering er det vel liten tvil om hvem som får pengene.Kleptomani? Hvem får pengene?
Disqutabel
Det er og blir bullshit. Så å si et hvert land i verden er betydelig verre på de fenomener du peker på. Vi har organisasjoner som overvåker landenes tilstand på dette, en av de mest anerkjente er Transparency International, og deres resultater finner du her: https://www.transparency.org/news/feature/corruption_perceptions_index_2017Ikke bare i Trondhjem. Hele landet. I tillegg bevilger de seg selv gjerne lønnsøkninger på over 100 000kr i året, selv i lutfattige kommuner, mens vanlige folk oppfordres til å vise måtehold av de samme. Dette setter den skandinaviske modellen i fare. Det foregår er dårlig skult, systematisk plyndring av felleskapet.I tilfellet Trondheim AP: Lokale entreprenører med gode forbindelser til partitoppene får pengene, eller rettere sagt en urettmessig andel av pengene, og så kan det virke som om visse AP-politikere får godt betalt for å levere "riktig" resultat i politisk saksbehandling. Det stinker, men det er noen få råtne epler i en lokal kurv heller enn et systematisk problem. Håper jeg.
Så enkelt er det dog ikke. I Norge er det stort sett "Det Store Norske Sosialdemokratiet" som er i arbeid, enten det er H eller A som "styrer" skuta. Vi har et såpass tregt system, at det tar tid å endre disse rotfestede prosessene.Med sittende regjering er det vel liten tvil om hvem som får pengene.Kleptomani? Hvem får pengene?
Disqutabel
Det er ikke den politiske fargen som er poenget her, men at vi forventer noe annet av visse politiske farger som bruker arbeiderklassen som sin legitimitet og som predikerer solidaritet og deling av godene.Jeg håper også det. Forhåpentligvis er det norske systemet for begrensning av korrupsjon, såpass oppegående at det luker ut de griskeste. Innimellom ser vi slike korrupte / korrupsjonslignende situasjoner rundt om kring i kommuner og fylker, men det er nok verre å påvise en overrepresentasjon i spesifikke, politiske farger i disse hendelsene.
Disqutabel
Om du mener at politikerne er for godt betalt, er det da helt legitimt å stemme på SV, da disse er de eneste som konsekvent stemmer i mot disse økningene. Jeg hører med til dem som mener at også politikere skal få betalt for sine stadig mer uglesette uriasposter. Det har da ingenting med korrupsjon å gjøre, slike påstander er rent sludder og/eller misunnelse.Det er ikke den politiske fargen som er poenget her, men at vi forventer noe annet av visse politiske farger som bruker arbeiderklassen som sin legitimitet og som predikerer solidaritet og deling av godene.Jeg håper også det. Forhåpentligvis er det norske systemet for begrensning av korrupsjon, såpass oppegående at det luker ut de griskeste. Innimellom ser vi slike korrupte / korrupsjonslignende situasjoner rundt om kring i kommuner og fylker, men det er nok verre å påvise en overrepresentasjon i spesifikke, politiske farger i disse hendelsene.
Disqutabel
Korrupsjon på Norsk foregår helt åpenlyst og er hvitvasket. Hvorfor motta 100 000kr under bordet når du kan få dem som lønnsøkning? Helt legalt.
Onsdag ble Giske enstemmig innstilt som styremedlem i Trøndelag Ap, samt som medlem i arbeidsutvalget. Samme dag forfattet Sandli følgende bekymringsmelding, som ble sendt på e-post til partisekretær Kjersti Stenseng:
«I går fikk jeg se en dypt foruroligende videosnutt. Den viste Trond Giske, åpenbart beruset, i ferd med å beføle en ung kvinne på et utested i Oslo. Denne skal ha blitt filmet natt til søndag denne uka. Som mangeårig tillitsvalgt i en stor fagforening som nå skal inn i en valgkamp, finner jeg en slik oppførsel uforenlig med arbeiderbevegelsens verdier. Hadde dette vært et engangstilfelle ville jeg nok ikke reagert så sterkt på dette, men jeg er klar over at dette er en type opptreden som har pågått i en årrekke. Når han nå i tillegg blir innstilt til å sitte i landsstyret for Arbeiderpartiet, må jeg si at det vil svekke våre muligheter til å kunne stille opp for partiet slik vi vanligvis pleier å gjøre».
Trolig.https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som-danset-med-giske_-_-det-ser-verre-ut-enn-det-var-1.14441359
Fagforeningslederen har ikke tatt kontakt med kvinnen i videoen, og sier at han syns videoen taler for seg selv.
– Jeg syns at når sånne ting er i ferd med å komme ut i sosiale medier, er det min plikt å ta kontakt med Arbeiderpartiet.
Sandli forteller at han i ettermiddag fikk en telefon fra partisekretær Kjersti Stenseng, som han mener var mer opptatt av om at dette var et partiarrangement, enn hun var villig til å ta affære.
– Har ikke Giske lov til å gå på byen og ha det gøy?
– Det går an å ha det gøy uten å tafse på unge jenter.
Min plikt? Å LAGE nyheter som ikke eksisterer? Ser vi her en maktkamp, der alle midler er lov å bruke?
Er det å danse helt normalt med andre dårlig dømmekraft?Trolig.https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som-danset-med-giske_-_-det-ser-verre-ut-enn-det-var-1.14441359
Fagforeningslederen har ikke tatt kontakt med kvinnen i videoen, og sier at han syns videoen taler for seg selv.
– Jeg syns at når sånne ting er i ferd med å komme ut i sosiale medier, er det min plikt å ta kontakt med Arbeiderpartiet.
Sandli forteller at han i ettermiddag fikk en telefon fra partisekretær Kjersti Stenseng, som han mener var mer opptatt av om at dette var et partiarrangement, enn hun var villig til å ta affære.
Min plikt? Å LAGE nyheter som ikke eksisterer? Ser vi her en maktkamp, der alle midler er lov å bruke?
Men hvor vanskelig kan det egentlig være for en 40 årig småbarnsfar som vet han er i kikkerten?
Ikke gå på nattklubb Trond, i hvert fall ikke etter midnatt! Ikke drikke Trond, i hvert fall ikke mer enn en øl!
Å ikke skjønne såpass vitner om ikke annet om dårlig dømmekraft.
Det er dårlig dømmekraft når han vet at hans politiske karriere er i spill og at han har mektige motstandere, og hvordan pressen er. Akkurat som at det er dårlig dømmekraft å drikke seg drita og vakle rundt i Harlems bakgater. You pick your choices and your priorities, and live with the consequences.Er det å danse helt normalt med andre dårlig dømmekraft?Trolig.https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som-danset-med-giske_-_-det-ser-verre-ut-enn-det-var-1.14441359
Men hvor vanskelig kan det egentlig være for en 40 årig småbarnsfar som vet han er i kikkerten?
Ikke gå på nattklubb Trond, i hvert fall ikke etter midnatt! Ikke drikke Trond, i hvert fall ikke mer enn en øl!
Å ikke skjønne såpass vitner om ikke annet om dårlig dømmekraft.
Hvorfor skal ikke han få lov å gjøre det andre gjør?
At det er korttenkt er noe annet!
Les saken.Hvis noen i hans egen organisasjon har sendt bekymringsmelding om hendelsen, i god tid før VG kom på banen, er vel ikke det å "lage nyheter"...?
Prinsipielt enig, men man må velge hvilket liv man vil ha. Velger man et liv som offentlig person, så fører det til noen konsekvenser. Er man ikke villig til å ta de, så bør man vurdere noe annet.Nja, agree to disagree.
Man må kunne ha et liv. Uansett.
Utifra det som har kommet frem, så var han hverken full eller tok seg til rette.
At noen velger å skape nyheter kan man ikke forsikre seg imot uansett hva man gjør.
Les saken.Hvis noen i hans egen organisasjon har sendt bekymringsmelding om hendelsen, i god tid før VG kom på banen, er vel ikke det å "lage nyheter"...?