ArneM
Dsp er et must !
2451 i Seos 30 1,5" med SL /Aquaplas
Høh, det er absurd! For 2 gram valset metall??He he he,har et sett med 2451 og 82mm boltsirkel til deg Pris pr i dag er val ca 20k for trueextent... Men vert hver krone.....
Det er faktisk ikke driveren som er ulineær, men driverens respons i hornet. Frekvensforlöpet er klassisk for "constant directivity" hornGodt en har audiolense når drivere/horn er så ulineære he-he...
Skal ikke begi meg ut på en lang avhandling om hornteori, men dette dreier seg hovedsakelig om horn og horndesign og ikke driveren.Sånn generelt siden jeg nå er i en tråd hvor de med god greie på horn og CD drivere henger;
Er det slik at drivere som trenger mindre EQ for å måle flatt i et horn/waveguide ofte låter bedre? Eller gir ørene våre en god F... i hvordan det ble flatt, bare det er flatt så lenge ikke forvrengningen tar helt av?
D2340k trenger jo ganske kraftig EQ for å måle flatt mens noen av alternativene ser ut til å slippe unne med noe særlig mer enn et enkelt shelf-filter.
Huff, det var mye leting! Men jeg fant og leste noen sider. Dårlig matching/kvalitetskontroll er ikke noe jeg vil bruke titusenvis av kroner på.Det er jo et alternativ og flere har vel prøvd de Bla. Hornlyd ,Han har og en lengre avhandling om de i tråden sin ..
70k er nok kraftig overdrevet....... Mala sin pris engang i verden , ligger til ca 35-40 hos Tout le par ....ett ellereannet
IWATAene så jo veldig fine ut der de stod på sjenken din. Likte godt uttrykket med at alt massivt som 12-15" basser var integrert i en horisontal enhet og kun horn og diskant stakk opp som noen interessante conversation pieces. Way to go for andre også tror jeg.Der kom det innlegg fra en rett sjelden fugl i det siste. Hyggelig
Jeg lever fortsatt happy med de Iwata horna du hadde med deg den gangen, passer liksom inn her hos meg.
Er og forblir ultrakompakt. Arne derimot er på vei mot noe stort.
Må vel passe på å si hvor fornøyd jeg er med den SP10 som også kom via deg.
Gi lyd fra deg om du snubler innom haugen her.
Stemmer det, men husker ikke hva jeg gjorde? Borra og forsenket aluminiumen kanskje?Ja Her passer både 82mm og 114mm drivere.... Fritt valg !!
Er vel noe styr med å få festet denne på hornet med 2450/51 -men det vet Hornlyd litt om hvis jeg ikke husker feil
Er en avhandling om det i tråden hans......
Ser veldig bra ut det der
Fortell meg, hvordan koblet du de to AE 15-ene mellom dem?Da var jeg endelig i gang igjen med nytt Ob prosjekt .
Denne gang med resirkulerte enheter fra HEL / Hornlyd .
Elementene (AE 15 og Jbl 2119) har vært ute å reist litt siden Hornlyd solgte dem.
Har i fra før liggende Beyma Tpl 150 som og vil bli satt i tjeneste igjen.
Kilde er også som sist Mac Mini og Mini dsp 4x10 Hd som filter og eq.
Forsterkning Hypex :
4 x Ucd 180 og 2 x Ucd 400
Har et rom som som måler ca 3,30 x 5,15 så ikke mange kvadratmeter men har ingen inredningsmesige begrensninger så akustiske tiltak kommer !