Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    johnnygrandis skrev:
    mag skrev:
    Vel, det jeg savner på HS er muliget for et eget underforum hvor de med
    de beste anlegg kan komme inn med en egen kode el. Jeg er selvsagt villig til å betale litt for en slik tjeneste. Dette for å slippe mye syting og klaging fra de med budsjett og DIY-anlegg.

Håper på litt posivitet rundt dette gode forslaget.

mag
    Jeg er i utgangspunktet positiv til forslaget bare ikke prisen for inngangskoden blir for lav..- hører jeg 20K, vi kan ikke risikere å måtte sortere ut etter at vi er blitt fullt mannskap inne. Til det blir jobben for stor. Syntes også vi bør ha en absolutt minimumsgrense for hvor billige anlegg vi slipper inn. Hører jeg 200K ? Om vi skulle være så heldig og dra inn dette iland syntes jeg vi skal åpne mulighetene for en støtteordning som gjør at vi kan fungere som faddere for nye positive medlemmer med pengeboken full av gryn. Dette for å spe på felleskassen så vi kan kjøre luksusturer på messer med Suite på Grand. Ser også for meg at inngangsbilleten blir høyere jo mer ekslusive vi blir.

Håper på positive tilbakemeldinger...
    Her er mange gode forslag johnnygrandis, men vi må nok justere minimumsprisen for et anlegg til minst en halv mill. Det er jo ikke rare lyden man får ut av billigere anlegg.

20k for en egen ekslusiv avdeling er ingen upris.

Resten av dine forslag er glimrende! Her ser jeg for meg et nytt liv i HIGH END-miljøet
    hvor vi bemidlede kan få den respekt vi fortjener blandt hifièns allmue.

Et eget sted hvor vi i fred og ro kan nyte hverandres siste investeringer
    uten kritikk fra de som trøster seg med målinger og allverdens "oppgraderinger".

Å kunne diskutere kabelkjøp til noen 100k uten og bli fordømt som idiot.

Dette blir bra!

mag

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ikke glem at vi som har "billige" anlegg, vil dominere dette nye forumet. Ganske mange av dem som har dyre anlegg, har trolig brukt opp hele kjøpekraften sin på hifi. Mens vi andre kan rote bort pengene våre på andre ting. Som et dyrt forum - hehe.....

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    pedal skrev:
    cybervision_ skrev:
    Artig å se hvordan folk tenker rundt det her... :)
    Er nok ironisk ment ;-)
    Takk for det, pedal.
    Du har så rett, men litt morsomt synes jeg det var.(med mitt overprisede anlegg
    så bør jeg være forsiktig, noen som ikke kjenner meg ville kanskje tro på dette)

mag

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Kanskje eget forum for de med best lyd? Eget autorisert hfs-politi som reiser rundt med gullører og/eller måleutstyr for å godkjenne kandidater. Hvis noen har betalt over en halv mill, men likevel ikke fått godlyd blir de ekskludert fra hele hfs. Da snakker vi.

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    JENO skrev:
    Kanskje eget forum for de med best lyd? Eget autorisert hfs-politi som reiser rundt med gullører og/eller måleutstyr for å godkjenne kandidater. Hvis noen har betalt over en halv mill, men likevel ikke fått godlyd blir de ekskludert fra hele hfs. Da snakker vi.
    Dette forslaget vil ikke bli godkjent. Det ville jo mest sannsynlig ikke være noen igjen i denne ekslusive klubb. Med mindre man velger ut noen i hfs-politiet som gjerne lar seg kjøpe, korrumpere for litt penger. Her har alle mye å lære av FIFA.
    Igjen så kan de med mest midler kjøpe seg respekt og anseelse.

mag

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Dette forumet er i ferd med å begrave seg selv. Det er 99% skittsnakk her, samt moderatorer som unnlater å flytte dette til GC. ???

Jeg tolker dette som at de aller fleste her inne er snobber, som har sagt de de har å si om lyd ganske lenge. Stakkars nye medlemmer. De må jo lure på om de virkelig har kommet til HIFI-sentralen, eller et underforum av www.diskusjon.no.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Jeg støtter en egen avdeling på forumet for de med fete lommebøker og nedsatt hørsel. Avdelingen kunne f.eks. hete "Soltunet" eller noe i den duren, slik at overgangen til sykehjemmet blir mindre anstrengende.

Prisen for å være aktiv bør ikke settes til et kronebeløp, men heller noe mer solidarisk, som prosent av inntekt/formue.

Jeg vil opprette underforumet straks jeg har 10 interesserte. Inngangsbilleten er en aksje, som man i oppstarten kan få til kr. 10 000,-

Jeg anser det som rimelig, på nivå med hva man betale i golfklubben. For denne eksklusive gruppa, er det vel eller ingen som vil reagere på prisen. Jeg garanterer at dere blir få, og under ingen omstendigheter latterliggjort inne på underforumet.

Kontonummer oppgis ved pm.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Loevhagen skrev:
    Dette forumet er i ferd med å begrave seg selv. Det er 99% skittsnakk her, samt moderatorer som unnlater å flytte dette til GC. ???

Jeg tolker dette som at de aller fleste her inne er snobber, som har sagt de de har å si om lyd ganske lenge. Stakkars nye medlemmer. De må jo lure på om de virkelig har kommet til HIFI-sentralen, eller et underforum av www.diskusjon.no.
    Jo men vi som poster er jo alle med på å holde liv i tråden, vil du ikke tro ?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    rumath skrev:
    Jeg støtter en egen avdeling på forumet for de med fete lommebøker og nedsatt hørsel. Avdelingen kunne f.eks. hete "Soltunet" eller noe i den duren, slik at overgangen til sykehjemmet blir mindre anstrengende.

Prisen for å være aktiv bør ikke settes til et kronebeløp, men heller noe mer solidarisk, som prosent av inntekt/formue.

Jeg vil opprette underforumet straks jeg har 10 interesserte. Inngangsbilleten er en aksje, som man i oppstarten kan få til kr. 10 000,-

Jeg anser det som rimelig, på nivå med hva man betale i golfklubben. For denne eksklusive gruppa, er det vel eller ingen som vil reagere på prisen. Jeg garanterer at dere blir få, og under ingen omstendigheter latterliggjort inne på underforumet.

Kontonummer oppgis ved pm.
    "Latterliggjort" - nei, det skulle tatt seg ut!

Dette blir naturligvis et hemmelig og lukket forum - de som står utenfor, får ikke vite noenting. That goes without saying.

M.h.t. kontonummer, kunne JEG godt tenke meg å ta hånd om den saken. If you don't mind.....

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    396
    JENO skrev:
    Kanskje eget forum for de med best lyd? Eget autorisert hfs-politi som reiser rundt med gullører og/eller måleutstyr for å godkjenne kandidater.
    MÅLEUTSTYR?!!?
    Er du helt på styr eller?
    Det er ørene som avgjør hvor godt det låter.

tdbil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Hahaha dette blir bare bedere og bedere jeg ler så jeg griner ;D ;D ;D

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    tdbil skrev:
    Jepp vi liker slike krangletråder som bunner ut med god humor, selv om det tar fryktelig mange sider med dritt før vi kommer dit ! ;D

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    tdbil skrev:
    Ja - jeg sier som kona og jeg pleier å trøste oss med: "Det er godt at vi er lettmorede - ellers ville livet ha vært veldig trist".

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    På audioasylum har de laget en ekstra regel for å få litt harmoni i forumet og det fungerer faktisk veldig bra:

"DBT-free zones: In the interest of harmony, certain areas (Cables) have been designated as DBT-free zones. Discussion of DBT and ABX, either for or against, is strictly prohibited in these areas. A DBT-free zone notice is posted at the top of these forums."

En godt start for å skille søppeltråder fra nyttige tråder...

mag

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Antall liker
    44
    Loevhagen skrev:
    Håper, for din egen del, at du har skjønt at denne tråden skled litt skjevt ut allerede i første innlegg. Men fin underholdning har det vært. Tradisjonell
    hfs krangling er det jo alltid i disse tråder.

Nå er det faktisk sol og flott vær i Bergen. Utrolig!!
    Tror jeg tar meg en tur med gåstolen for å se på alle fine damer. (og dem er det mange av i min alder)

Take care!

mag

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.389
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    mag skrev:
    Loevhagen skrev:
    Håper, for din egen del, at du har skjønt at denne tråden skled litt skjevt ut allerede i første innlegg. Men fin underholdning har det vært. Tradisjonell
    hfs krangling er det jo alltid i disse tråder.

Nå er det faktisk sol og flott vær i Bergen. Utrolig!!
    Tror jeg tar meg en tur med gåstolen for å se på alle fine damer. (og dem er det mange av i min alder)

Take care!

mag
    Håper jeg blir mektig og rik når dama blir så gammel og støgg at jeg ikke gidder å ta i henne lenger, så jeg kan kose meg med dyr hifi og billige skjøger.

sinep

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Antall liker
    109
    Sted
    Vallhall
    JENO skrev:
    Håper jeg blir mektig og rik når dama blir så gammel og støgg at jeg ikke gidder å ta i henne lenger, så jeg kan kose meg med dyr hifi og billige skjøger.
    Det finnes bare 2 typer griser: Gamle griser og unge griser!

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.762
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    mag skrev:
    (med mitt overprisede anlegg
    så bør jeg være forsiktig, noen som ikke kjenner meg ville kanskje tro på dette)
    Bare vent til Vredensgnag sjekker familietreet ditt og oppdager at du er av tysk adelig familie. Og at innlegget ditt er ledd i et større komplott hvor dere systematisk jobber for å undertrykke underklassen på Sentralen.
    Duger det med et hint av dansk adel? EDIT forresten tror jeg degraderer med selv til snobb i denne sammenhengen.

mvh
    KJ

V

vredensgnag

Gjest
    pedal skrev:
    mag skrev:
    (med mitt overprisede anlegg
    Bare vent til Vredensgnag sjekker familietreet ditt og oppdager at du er av tysk adelig familie. Og at innlegget ditt er ledd i et større komplott hvor dere systematisk jobber for å undertrykke underklassen på Sentralen.
    Litt irrelevant her, og enda et utslag av at du er så hypp på å lese sleivvinkelen fremfor hva som står i innlegg, pedal.

Ellers vet du sikkert hvor snob kommer fra?

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.399
    Torget vurderinger
    1
    Så, så. Jeg har da berømmet din interessante vinkling av vår 500år gamle historie.

-Husker ikke om det var i denne tråden eller i en eller annen avis forleden, men "snobben" var vel opprinnelig noen som prøvde nå opp til de adelige, uten å være det.

Hilsen en som er usnobbete nok til å vedgå at dette er skrevet på en mobiltelefon sittende på do.

V

vredensgnag

Gjest
    pedal skrev:
    Så, så. Jeg har da berømmet din interessante vinkling av vår 500år gamle historie.

-Husker ikke om det var i denne tråden eller i en eller annen avis forleden, men "snobben" var vel opprinnelig noen som prøvde nå opp til de adelige, uten å være det.

Hilsen en som er usnobbete nok til å vedgå at dette er skrevet på en mobiltelefon sittende på do.
    its main modern sense of "one who despises those considered inferior in rank, attainment, or taste."

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    johnnygrandis skrev:
    tdbil skrev:
    Jepp vi liker IKKE, jeg sa IKKE... HØREEER dere ? ? ? slike krangletråder som bunner ut med god humor, selv om det tar fryktelig mange sider med dritt før vi kommer dit ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D

MVH ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    oyvino skrev:
    Hmm, høres fint ut, at man kun bryr seg om lyden!
    Men skal gjerne innrømme at jeg ikke kjøper hifi komponenter basert 100% på lyden de lager.
    Om produktet ser bra ut i tillegg til å låte bra, betaler jeg heller litt mer for et presentabelt utseende, og økt eierglede!

For min egen del øker det også den totale lydopplevelsen, da jeg kan konsentrere meg om å kun høre på musikk,
    og ikke sitte og irritere meg over hvor jævlig stygg den komponenten faktisk er!

F.eks hornhøyttalere er veldig bra, men jeg hadde aldri dratt en stabel ombygde tubaer inn i stua om lyden var aldri så bra!
    Bare min mening!
    110 % enig, ekke dumt med god design i tillegg ;)

Mvh :)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    pengesluk skrev:
    slowmotion skrev:
    VilhelmW skrev:
    De "gutta" der, elsker jo H & H ( horn & Harley).... ;D
    Du burde dra på et MC treff og fremsi dine teorier om det der ... ;D
    På det glade 90-tallet dro jeg og en tre-fire kompiser ut på Tyrigrava (kjent motor-kafe ved Gjersjøen utenfor Oslo) for å ta en kopp kaffe og en sjokoladekake. Utenfor sto det en solid samling V-Twins.... Da vi kom opp trappa og inn i kafeen, som var trekvartfull av skinnvestkledde karer, utbryter min pertentlige klessnobb-venn Per høyt og tydelig;

"Satan - her var det mye møkkete MC-homoer!"

Sånn guts finnes desverre ikke i dag :( :( At vi overlevde for stå som det ukjente åttende underverk.
    Kongestory ;D ;D ;D

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    DoMentor:
    Så nå plutselig at du sitter med kostbare kabler. Så kan vi jo snu det litt på hodet. Hva om du tester de mot Biltema/ClasOhlson kabler?

Men seriøst. Kjøper du kilder på det vanlige markedet, får du som oftest det du betaler. En del unntak vil det alltid være og enda større er de IMO når du beveger deg over til pro markedet. Og personlig er jeg av den oppfatning at kvaliteten på kilder flater ut mye tidligere enn hva mange skal ha det til. Jeg regner da med at vi har en felles forståelse av hva kvalitet er. Ellers finnes det i grunnen ingen svar. Da kan til og med en DVD spiller til noen tusen være bedre enn en toppspiller.

Forslaget til Mag støtter jeg fult ut!

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    mag skrev:
    Skal si denne merkelige tråden har vært innom mange temaer i vanlig
    HS-stil. Jeg følger opp med et litt mer seriøst forslag som det kanskje kan komme noen gode tilbakemeldinger på.

Jeg merker meg at trådstarter er veldig fornøyd med sin Denon spiller, og det er glimrende, men å antyde at den er bedre enn f.eks min EmmLabs (riktignok
    budsjettutgaven) er uhørt. DoMentor får gjerne låne min til test i sitt oppsett.
    Å kalle andre som ikke har Denon for HIFI-snobber er vel litt urimelig og
    fordomsfullt. Jeg har ALDRI sagt at Denon er bedre enn EMMLabs på ALLE parametre, og heller IKKE at alle som IKKE har Denon er fordomsfulle... LES introinnlegget GRUNDIG helt til du forhåpentligvis forstår hva jeg faktisk PRØVER å si ;)

For oss som muligens har kostet på oss et anlegg som ligger litt over gjennomsnittet, og er veldig tilfreds med det. Dette uten å måle og "mekke"
    selv, og som hører forskjell på kabler. Pris/kvalitet henger sammen, noe annet
    er naivt og tro. Til en viss grad ja, men eksempelet med Edge er et skrekkeksempel på det motsatte, dessv ;)

Vel, det jeg savner på HS er muliget for et eget underforum hvor de med
    de beste anlegg kan komme inn med en egen kode el. Jeg er selvsagt villig til å betale litt for en slik tjeneste. Dette for å slippe mye syting og klaging fra de med budsjett og DIY-anlegg.

Håper på litt posivitet rundt dette gode forslaget.

mag

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    orso skrev:
    DoMentor:
    Så nå plutselig at du sitter med kostbare kabler. Så kan vi jo snu det litt på hodet. Hva om du tester de mot Biltema/ClasOhlson kabler?

Men seriøst. Kjøper du kilder på det vanlige markedet, får du som oftest det du betaler. En del unntak vil det alltid være og enda større er de IMO når du beveger deg over til pro markedet. Og personlig er jeg av den oppfatning at kvaliteten på kilder flater ut mye tidligere enn hva mange skal ha det til. Jeg regner da med at vi har en felles forståelse av hva kvalitet er. Ellers finnes det i grunnen ingen svar. Da kan til og med en DVD spiller til noen tusen være bedre enn en toppspiller.

Forslaget til Mag støtter jeg fult ut!
    Gjerne, når som helst :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.519
    Torget vurderinger
    23
    pedal skrev:

Flere rasshøl som burde oppholde seg på do! Rommet er jo tross alt skreddersydd...

At du skriver derfra betyr ikke nødvendigvis at du er usnobbete - tvert imot; du driter i hele tråden!

EDIT: Fanken - glemte smileys! Sånn!! :D :D :D

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.678
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Even if you look like an Asshole, you don't havt to act like one!!!!
    pengesluk skrev:
    pedal skrev:

Flere rasshøl som burde oppholde seg på do! Rommet er jo tross alt skreddersydd...

At du skriver derfra betyr ikke nødvendigvis at du er usnobbete - tvert imot; du driter i hele tråden!

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Hmm, da burde jeg vel heller ikke si at Ulf Sverresvold som var her ikveld mener at mine PSB New Stratus ny pris ca. 15 K med Renaissance Audio Blue Standard internkabler er minst like gode som Gradient Revolution HT til 57 K heller da ? ? ;D ;D Jeg har lenge ment at du må gi minst 30 K for en bedre HT enn jeg har nu, men at de er så bra trodde jeg ærlig talt ikke, men greit å få det bekrefta da ;D

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    pengesluk skrev:
    pedal skrev:

EDIT: Fanken - glemte smileys! Sånn!! :D :D :D
    Jaja, syns det er gøy og koselig at du beærer oss med ditt nærvær her uansett jeg da ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.519
    Torget vurderinger
    23
    DoMentor skrev:
    pengesluk skrev:
    OAlex skrev:
    Hva er dette for tøys? Hold dere til topic folkens!

Mer arroganse, takk.
    Arroganse er noe jeg hever meg over. Det er under min verdighet.
    Ser den, men i den grad du er arrogant syns jeg det bare er sjarmerende da ;) Jada, du digger / promoterer horn, etc for alt det det er verdt, men du er heldigvis trygg nok på greia di at du har evnen til å glede deg på andres vegne hvis de får det til med dipoler, feks :)

For the record; Alt dreier seg ikke automatisk og bare om horn, spiller for tiden bl.a. med verdens bass-dipol og har også bassløsninger basert på "normale" (vel, nesten da) kasser. Har også fulltoner og coaxialelementer som spiller både i dipol og kasser, så kom ikke her og si at allsidigheten er fraværende! For meg er slike ting som pris, merke og prinsipp nesten likegyldig, det blir som å komponere en god rett. Sålenge råvarene er topp og utnyttelsen av de er optimal og skaper den nødvendige synergi så blir resultatet som regel bra også.
    Beklager dette lettere seriøse og dermed OT-innlegg..

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    pengesluk skrev:
    DoMentor skrev:
    pengesluk skrev:
    OAlex skrev:
    Hva er dette for tøys? Hold dere til topic folkens!

Mer arroganse, takk.
    Arroganse er noe jeg hever meg over. Det er under min verdighet.
    Ser den, men i den grad du er arrogant syns jeg det bare er sjarmerende da ;) Jada, du digger / promoterer horn, etc for alt det det er verdt, men du er heldigvis trygg nok på greia di at du har evnen til å glede deg på andres vegne hvis de får det til med dipoler, feks :)

For the record; Alt dreier seg ikke automatisk og bare om horn, spiller for tiden bl.a. med verdens bass-dipol og har også bassløsninger basert på "normale" (vel, nesten da) kasser. Har også fulltoner og coaxialelementer som spiller både i dipol og kasser, så kom ikke her og si at allsidigheten er fraværende! For meg er slike ting som pris, merke og prinsipp nesten likegyldig, det blir som å komponere en god rett. Sålenge råvarene er topp og utnyttelsen av de er optimal og skaper den nødvendige synergi så blir resultatet som regel bra også.
    Beklager dette lettere seriøse og dermed OT-innlegg..
    Jepp, du har deff KOBLA kjernen i hva dette dreier seg om, bare så leit at altfor mange må disse andre fordi de de har andre løsninger/preferanser :(

PS jeg kommer gjerne innom på en kaffe og hører på oppsettet ditt en vakker dag, og du er selvsagt mer enn hjertelig velkommen innom hvis du skal til Tromsø, også :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn