Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    diyAudio skrev:
    KW skrev:
    Nikko03 skrev:
    Ingen burde kaste inn håndkle pga noen surrehuer. De kan stappe hue opp der sola aldri skinner.
    Det er mange her inne som suger til seg informasjon og setter pris på ett hvert positivt bidrag.
    Og som er villig til å lytte og lære. det er jeg sikker på :)
    Jeg er faktisk litt enig med deg jeg.
    Det er så mange forskjellige grupper/undertråder her inne nå at de fleste kan finne noe som er interessant for de.
    Likevel er det nok litt agurktid og mange strømmer til denne tråden (så den må jo fenge på et eller annet vis) irriterer den så bar ignorer den, det har jeg i stor grad gjort (inntil nå) skrivemessig, men kikket innom og lest har jeg gjort.
    Tulletråd javel, som....fenger........? mye tyder på det sett antall innlegg svar, så hvorfor i det hele tatt ergre seg :-\
    Den er ikke nødvendig for annet enn tidsfordriv for de som ikke har bedre å foreta seg eller komme med.
    I stedet for å klage på denne tulletråden, kan en starte noe annet, la være å skrive eller i det hele tatt å lese..............verre er det vel ikke imo.

Det er nok dødtid her inne for tiden og kanskje for mye dårlig vær ;D
    Blir nok bedre igjen etter sommeren.

Mvh.KW
    Da er du på feil sted til feil tid...
    Her er det 40 varme ;D ;D
    40 varme er for meg dårlig vær.....helt uutholdelig :eek:
    mvh.KW

R

Roysen

Gjest
    Mr-T skrev:
    ..... eller et godt lytterom....

Problemet er at det er mange i denne tråden som mer enn altfor tydelig illustrerer at de har absolutt ingen aning om hva et godt lytterom er. Kunnskapsløshet, rett og slett. Det er flere som prøver å opplyse her, med motviljen mot å ta til seg kunnskap er grenseløs hos enkelte.
    Det finnes vel ingen fasit for hva folks skal like? For meg høres det nesten ut som om du mener at det finnes kun et riktig svar på hvordan ethvert lytterom bør akustisk tilrettelegges. Handler ikke lyd og hifi i størst grad om smak og behag da?

Forøvrig er jeg litt enig med diyAudio når det gjelder ditt lytterom dersom du ikke har endret det de siste par årene. Det er fullt mulig at det måler nærmest perfekt, men etter min smak var det for dødt, livløst og udynamisk. Jeg sier dermed likevel ikke at du har gjort noe feil, bare at smaken er som baken.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    65finger skrev:
    OAlex skrev:
    Jeg synes de som snakker om utmelding og at hifisentralen er død ol. bør tenke seg litt om. Sentralen har 17446 medlemmer, mens det er et mindre enn fem personer som genererer 95% av støyen.
    17246 av de har meldt seg inn grunnet utstyr de skal selge på bruktbørsen
    Hehe - det var sånn det begynte for meg.... Hadde en haug med greier jeg måtte få solgt i vanskelige hifi-tider.

Jeg har fortsatt en haug med greier som jeg sliter med å få solgt i vanskelige hifi-tider - så dere blir ikke kvitt meg SÅ lett. Jeg sliter også med en slags takknemlighetsgjeld - føler at jeg skylder en og annen ett og annet som en takk for all hjelp og alle impulser jeg har fått.

O

Oblivion

Gjest
    Mr-T skrev:
    diyAudio skrev:
    Jeg har vært i mange studio hvor de mixer lyden og jeg kan opplyse deg om at de IKKE foretar denne lyttingen og finkontroll i noe som ligner ditt lyddøde rom!!!
    Jeg tror du pisser oppover feil tre, og da det var svært så stor blære du har i så måte.

Jeg har ikke noe lyddødt rom.
    Så sier de som har vært innom og har referert.
    Syntes også at det var fornøyelig når det ble skrevet et referat her på sentralen etter et besøk
    hvor vokalisten enten fremstod oppe i taket eller var det på gulvet ;D ;D
    Mulig du pisser oppover trær og jeg skal ikke hindre deg i det så lenge du holder deg på Hedmarken.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Trondheim
    Ulf-B skrev:
    65finger skrev:
    OAlex skrev:
    Jeg synes de som snakker om utmelding og at hifisentralen er død ol. bør tenke seg litt om. Sentralen har 17446 medlemmer, mens det er et mindre enn fem personer som genererer 95% av støyen.
    17246 av de har meldt seg inn grunnet utstyr de skal selge på bruktbørsen
    Hehe - det var sånn det begynte for meg.... Hadde en haug med greier jeg måtte få solgt i vanskelige hifi-tider.

Jeg har fortsatt en haug med greier som jeg sliter med å få solgt i vanskelige hifi-tider - så dere blir ikke kvitt meg SÅ lett. Jeg sliter også med en slags takknemlighetsgjeld - føler at jeg skylder en og annen ett og annet som en takk for all hjelp og alle impulser jeg har fått.
    Glimrende :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    Tråden er Off-topic, virker provoserende og forsurende for mange. Etter gjentatte klager stenges tråden.

bjornh, moderator

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn