Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    O

Oblivion

Gjest
    Mr-T skrev:
    ..... eller et godt lytterom....

Problemet er at det er mange i denne tråden som mer enn altfor tydelig illustrerer at de har absolutt ingen aning om hva et godt lytterom er. Kunnskapsløshet, rett og slett. Det er flere som prøver å opplyse her, med motviljen mot å ta til seg kunnskap er grenseløs hos enkelte.
    Kunnskap er bra det hvis en har det, men det går utmerket ann å gå seg bort i dempematerialet også tydeligvis...

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.909
    Torget vurderinger
    3
    Håpet er jo at vi greier å overse kranglefantene. Slik at det fortsatt blir delt kunnskap med de som er villige til å lære.
    :)

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Brasse skrev:
    Denne tråden er eit godt bilde på kvifor folk ikkje er her på sentralen lengre.
    Berre fjas, nedoversparking og sleivkjefta søppel.

Dei siste par månadane har vel Roberten, Eros og Oblivion takka for seg. Tre fantastiske bidragsytere.
    Sikkert fleire også. Eg har lagt ned anleggstråden min. Logger av for godt når eg er ferdig på bruktbørsen.

Igjen sitter ein med eit forum som kun er off topic. Og uinteressant for annonsører. Det at moderatorane har latt denne gå så lenge på Hifi generelt seier sitt. HFS går i sluket.
    Veldig synd at det skal bl slik.Var ganske greit når disse bergenserne ledet ann. Så kom disse fordømte kvervelantene som prøver og ødelegge de fleste trådene her på sentralen. Noe som ødelegger for allt som handler om og dele våre forskellige interesser og meninger rund god lyd og musikk. Hvis dette skal forsette, så blir det kun merketråder som holder seg i lengden. mvh Guit

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Igjen sitter ein med eit forum som kun er off topic. Og uinteressant for annonsører.
    Hvis alle var som meg og brukte penger på kvalitetshifi, så ville nok annonsørene komme. Akustikkfolket kan gjerne begynne å spare de også..

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Kule-Trygve skrev:
    Igjen sitter ein med eit forum som kun er off topic. Og uinteressant for annonsører.
    Hvis alle var som meg og brukte penger på kvalitetshifi, så ville nok annonsørene komme. Akustikkfolket kan gjerne begynne å spare de også..
    herregud for en løk du er

8

8x12_TOM

Gjest
    diyAudio skrev:
    8x12_TOM skrev:
    lovemusikk skrev:
    Rart at dere akustikkfolk som er så utrolig opptatt av dette, ikke har anlegge ute??

Men nei det er vel ikke godt nok da det ikke demper godt nok. :p ;D
    Det er akkurat dette du ikke vil forstå. Det er ikke snakk om å dempe rommet 100% Vi snakker om kontroll på refleksjoner og jevn etterklangstid i hele audio området
    Prøv med en akustisk trio LIVE med den dempingen
    Låter ved rimelig dødt og LIVløst ville jeg tro ;D
    Men med mange nok feil i kjeden og kan jeg forstå behovet for å dempe gjallingen det resulterer i,
    men hvorfor ikke få en perfekt og feilfri kjede først og så vurdere behovet for demping som det siste touchet ??
    Ble sittende å måpe litt nå jeg så dette svaret. Er det umulig, Tror jeg gjør som Brasse. Det blir vel ikke noe stort tap for sentralen siden mine bidrag er helle små, men at jeg har lært mye opp gjennom på sentralen, det er sikkert. Det kan vrike som den tid er over - litt synd egenlig

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    diyAudio skrev:
    8x12_TOM skrev:
    lovemusikk skrev:
    Rart at dere akustikkfolk som er så utrolig opptatt av dette, ikke har anlegge ute??

Det er akkurat dette du ikke vil forstå. Det er ikke snakk om å dempe rommet 100% Vi snakker om kontroll på refleksjoner og jevn etterklangstid i hele audio området
    Men med mange nok feil i kjeden og kan jeg forstå behovet for å dempe gjallingen det resulterer i,
    men hvorfor ikke få en perfekt og feilfri kjede først og så vurdere behovet for demping som det siste touchet ??
    +1

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kule-Trygve skrev:
    Leser du kva du sjølv skriver?

"Hvis alle var som meg", "akustikkfolket". Gang på gang — simpleste form for bedriten hersketeknikk.
    Akkurat annonsørene er ikkje så farlig med, de får sikkert klikkene sine uansett. Men kjernen av brukere, trådene, engasjementet er på veg til å bli pill rottent. Det er rett og slett j*vli dårlig stemning. Og til slutt gidder ikkje de som har noko å komme med å poste lenger og sentralen er død.

Eg trur og håper at du ikke er ein ekte person, men eit trist oppkomme av tastaturkvalm. Det er greitt no, Trygven, point taken.

O

Oblivion

Gjest
    65finger skrev:
    diyAudio skrev:
    8x12_TOM skrev:
    lovemusikk skrev:

+1
    Du må passe deg nå fingern så du ikke erter på deg "Glava mafiaen" ;D ;D ;D
    Hadde de enda brukt dempematerialet der det skulle ha vært => inne i vegger, tak og gulv så hadde skranglingen fra gran panelet (fiolin kasse materiale) ikke vært så skjemmende ;D ;D ;D

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.909
    Torget vurderinger
    3
    Ingen burde kaste inn håndkle pga noen surrehuer. De kan stappe hue opp der sola aldri skinner.
    Det er mange her inne som suger til seg informasjon og setter pris på ett hvert positivt bidrag.
    Og som er villig til å lytte og lære. det er jeg sikker på :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    diyAudio skrev:
    65finger skrev:
    diyAudio skrev:
    8x12_TOM skrev:
    lovemusikk skrev:

+1
    Du må passe deg nå fingern så du ikke erter på deg "Glava mafiaen" ;D ;D ;D
    Hadde de enda brukt dempematerialet der det skulle ha vært => inne i vegger, tak og gulv så hadde skranglingen fra gran panelet (fiolin kasse materiale) ikke vært så skjemmende ;D ;D ;D
    med orden i utstyret trenger man ikke å være medlem av en glava-ring ;D det klør så jævlig av glava-støvet også

J

J.J

Gjest
    Kan vi stenge denne tråden nå ?

Gjorde et forsøk igår med å gå realt OT over en side.. men jaggu var det noen som orket og fortsette ... ::)
    Det er virkelig ikke noe konstruktivt i det hele tatt det som kommer her nå ....

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.929
    Torget vurderinger
    16
    lovemusikk skrev:

Hva er egentlig problemet ditt? Akustikkfolk? Anlegget ute? Føler du at du bidrar positivt til forumet med denne type poster?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Kule-Trygve skrev:
    KW skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Vet ikke om det er noe galt med synet ditt også K-T, men sånn jeg ser det er det skkert minst 1.3m til bakvegg og 1m til sidevegg.
    I tillegg er det fornuftig plasserte akustikkremedier. Det er virkelig stor lyd i dette rommet
    Ut fra bildet jeg la ut, ser det ikke ut som det er all verdens luft mellom høyttaleren og skapet/ den svarte veggen bak, men når bassporten er foran og det antakelig kanskje er bryter på høyttaleren der en stiller inn plassering, kan jo dette høres bra ut for det jeg vet da ;D
    Det "skapet" ;D du nevner heter Helmholzer og er et (HHV6) av i alt 5 (bass)akustikktiltak, de fire andre (HHV4) står langs gulvet med Furutechpaneler oppå.
    "Knappen" bak er en plugg som kan justere bassnivået mellom såkalt flatt og minus2 db, jeg kjører den i flatt.

Mvh.KW
    Med "skapet" så mente jeg det som ser ut som et oppbevaringsmøbel i bøk, med komponent oppå og et par potter oppå. Er det et akustikktiltak? Alt jeg lærer i dag...
    At den svarte veggen med alle tappene som stikker ut er et akustikktiltak, ja det så jeg faktisk.
    Ok.
    Det er bjørk ;) Jeg har plassert alt som har med bilde/TV å gjøre der, oppå V6 så står TVtuner (Pioneer og såvidt lang nok kabel fra flatskjermen) i "bjørkenattbordet" stå øverst TVHDdecoder, i midten en BD spiller PanaBD65 og nederst en hardisk/dvd spiller pioneer på egen kurs og via ei Suprapadde/filter.

Det er nettopp div. gjenstander, bilder og generelt normal "møblering" som gjør sitt til at det blir mindre gjalling i rommet.

Ta deg en tur på visning av en helt eller nesten tom leilighet, så snakker du med deg sjøl og klapper for deg sjøl, så vil du skjønne hva det snakkes om.
    Jeg mener å vite at ikke resten av rommet ditt er like nakent, men det virker som du har turna rundt på dead end/live end.
    Edit; JA, det du nevner er akustikktiltak den eikfakegreia med potter oppå er en HelmHolzresonator som er justerbar og den er justert inn til en frekvens ved ca.19 hz, måtte legge til dette da jeg så at du snakket om potter.
    Mvh.KW

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes de som snakker om utmelding og at hifisentralen er død ol. bør tenke seg litt om. Sentralen har 17446 medlemmer, mens det er et mindre enn fem personer som genererer 95% av støyen.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Brasse skrev:
    Kule-Trygve skrev:

"Hvis alle var som meg", "akustikkfolket". Gang på gang — simpleste form for bedriten hersketeknikk.
    Akkurat annonsørene er ikkje så farlig med, de får sikkert klikkene sine uansett. Men kjernen av brukere, trådene, engasjementet er på veg til å bli pill rottent. Det er rett og slett j*vli dårlig stemning. Og til slutt gidder ikkje de som har noko å komme med å poste lenger og sentralen er død.

Eg trur og håper at du ikke er ein ekte person, men eit trist oppkomme av tastaturkvalm. Det er greitt no, Trygven, point taken.
    Er det ikke lov å erte og være litt frisk i språkbruken nå da? Du har i det aller siste spredd om deg med ord som løk og salat. Og bedømt ut fra dialekten din, er det kanskje dyrking av slike du driver med i det daglige virke? Kanskje litt påvirket av ditt arbeid? ;D (Ble du fornærmet nå?)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Kule-Trygve skrev:
    Brasse skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Er det ikke lov å erte og være litt frisk i språkbruken nå da? Du har i det aller siste spredd om deg med ord som løk og salat. Og bedømt ut fra dialekten din, er det kanskje dyrking av slike du driver med i det daglige virke? Kanskje litt påvirket av ditt arbeid? ;D (Ble du fornærmet nå?)
    Du har ingen fornærmende kraft

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Nikko03 skrev:
    Ingen burde kaste inn håndkle pga noen surrehuer. De kan stappe hue opp der sola aldri skinner.
    Det er mange her inne som suger til seg informasjon og setter pris på ett hvert positivt bidrag.
    Har vore ganske aktiv bruker her sidan 2008.
    Kom då inn for å spørre om sammensetning til første stereoanlegg.
    Fikk god hjelp og det var tonnevis av ting å lese, lære og fascineres av.

Nisser vil det alltid være på forum, akkurat som i virkeligheta. Men ser ei utvikling som eg har illustrert med denne grafen:

Det går stadig i daler med kjipe "klynger" som forsurer, og stadig er det folk som seier at de vil legger inn handkledet.
    Men i år er mesteparten av dei eg blei kjent med, dei som skreiv engasjerende innlegg i 2008-2010 faktisk utlogga for godt.

Trur siste reisebrev fra Halden er sendt.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.645
    Torget vurderinger
    23
    Det er betimelig og FULLSTENDIG relevant det Finger'n kjefter opp om her. Det har i lengre tid nå blitt mer og mer kvalm i flere tråder, og en alt for stor porsjon av nye tråder er bare piss & pjæl. Moderatorer og eier bør virkelig ta seg litt av denne kritikken ad notam, da det er helt riktig at fler og fler ressurspersoner blir mindre og mindre aktive og endatil forsvinner. Hatten av til de ihuga entusiastene som fortsatt poster ufortrødent videre, men, de blir færre og færre.

O

Oblivion

Gjest
    Mr-T skrev:
    diyAudio skrev:
    8x12_TOM skrev:
    lovemusikk skrev:

Du har misforstått noe helt fundamentalt . forskjellen på produksjon og reproduksjon av lyd. To helt forskjellige ting.

Vi kan dra en parallell: Hvorfor er en kino svart innvendig? Man ville vel aldri spilt inn en film i et sånt rom?
    Du kan dra så mange paralleller du måtte ønske,
    men du har tydeligvis gått deg totalt bort.

Jeg har vært i mange studio hvor de mixer lyden og jeg kan opplyse deg om at de IKKE foretar denne lyttingen og finkontroll i noe som ligner ditt lyddøde rom!!!

De bruker billige kabler, forsterkere og høyttalere av middels kvalitet i lokaler som selv jeg synes er unødvendig harde i lyden (ingen form for demping).

Hvorfor gjør det dette - jo fordi det er lignende rom musikken normalt reproduseres i ved hjelp av blant annet høyttalere som er designet / konstruert for å brukes i NORMALE rom !!!

Lyddøde rom har et bruksområde når en ønsker å måle et element, en høyttaler eller støynivået fra en PC og en ønsker et resultat som representerer kun egenlyd og egenstøy for å brukes i en eller annen sammenheng som IKKE er å reprodusere lyd...

Som sagt har du gått deg bort eller så har du noen helt usedvanlige feil i ditt oppsett

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.909
    Torget vurderinger
    3
    Brasse skrev:
    Nikko03 skrev:
    Har vore ganske aktiv bruker her sidan 2008.
    Kom då inn for å spørre om sammensetning til første stereoanlegg.
    Fikk god hjelp og det var tonnevis av ting å lese, lære og fascineres av.

Nisser vil det alltid være på forum, akkurat som i virkeligheta. Men ser ei utvikling som eg har illustrert med denne grafen:

Det går stadig i daler med kjipe "klynger" som forsurer, og stadig er det folk som seier at de vil legger inn handkledet.
    Men i år er mesteparten av dei eg blei kjent med, dei som skreiv engasjerende innlegg i 2008-2010 faktisk utlogga for godt.

Trur siste reisebrev fra Halden er sendt.
    Skjønner godt at det blir irriterende med nisse kommentarer fra sidelinja. Men prøver å oppfordre fornuftige mennesker til å bli jeg da :) for her inne på sentralen har jeg lært mye fra mange leire. Derfor må jeg bare prøve å oppfordre til å bli, å dele kunnskap :)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har meldt det nyeste innlegget ditt til moderator, 65. Me fær sjau om dine bønner blir hørt.

J

J.J

Gjest
    65finger skrev:
    utrolig uansett hvor mye dritt jeg lirer av meg. ingen moderatorer kommer
    Det var 2 stykker innom nettopp... men dem pissa i buksa og logget av ::)

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    65finger skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Brasse skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Men jeg har tydeligvis injurierende kraft, siden enkelte blir så opphisset ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Kule-Trygve skrev:
    65finger skrev:
    Kule-Trygve skrev:
    Brasse skrev:
    Kule-Trygve skrev:

Men jeg har tydeligvis injurierende kraft, siden enkelte blir så opphisset ;D
    Opphisset? drittlei fjaset ditt er mere dekkende

C

Cyber

Gjest
    65finger skrev:
    Det er jo interessant at en tråd går 86 sider med elendighet uten moderering, på andre fora hadde ikke denne nådd side 3.

Jeg savner også tidene da det var massevis av tråder med bilder, besøk, treff, omtaler og generell god spirit. Jeg er nå så lei av kabelgnål og krangling at jeg stusser litt på hvorfor jeg bruker tid her om dagen. Det er endel av som bare er ute etter å kverulere og mistolke. Trist rett og slett da jeg har trivdes her de årene jeg har brukt ganske mange timer innom.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.645
    Torget vurderinger
    23
    Vel Finger'n, du tar nok feil med hensyn til frafall av annonsører. Denne tråden f.eks. bør være gullkantet for produsenten av dette produktet;

skal en dømme etter det store antall rasshøl her inne...

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nikko03 skrev:
    Jeg er faktisk litt enig med deg jeg.
    Det er så mange forskjellige grupper/undertråder her inne nå at de fleste kan finne noe som er interessant for de.
    Likevel er det nok litt agurktid og mange strømmer til denne tråden (så den må jo fenge på et eller annet vis) irriterer den så bar ignorer den, det har jeg i stor grad gjort (inntil nå) skrivemessig, men kikket innom og lest har jeg gjort.
    Tulletråd javel, som....fenger........? mye tyder på det sett antall innlegg svar, så hvorfor i det hele tatt ergre seg :-\
    Den er ikke nødvendig for annet enn tidsfordriv for de som ikke har bedre å foreta seg eller komme med.
    I stedet for å klage på denne tulletråden, kan en starte noe annet, la være å skrive eller i det hele tatt å lese..............verre er det vel ikke imo.

Det er nok dødtid her inne for tiden og kanskje for mye dårlig vær ;D
    Blir nok bedre igjen etter sommeren.

Mvh.KW

O

Oblivion

Gjest
    pengesluk skrev:
    Vel Finger'n, du tar nok feil med hensyn til frafall av annonsører. Denne tråden f.eks. bør være gullkantet for produsenten av dette produktet;

skal en dømme etter det store antall rasshøl her inne...
    Har den dempende egenskaper ;D ;D ;D

O

Oblivion

Gjest
    KW skrev:
    Nikko03 skrev:
    Jeg er faktisk litt enig med deg jeg.
    Det er så mange forskjellige grupper/undertråder her inne nå at de fleste kan finne noe som er interessant for de.
    Likevel er det nok litt agurktid og mange strømmer til denne tråden (så den må jo fenge på et eller annet vis) irriterer den så bar ignorer den, det har jeg i stor grad gjort (inntil nå) skrivemessig, men kikket innom og lest har jeg gjort.
    Tulletråd javel, som....fenger........? mye tyder på det sett antall innlegg svar, så hvorfor i det hele tatt ergre seg :-\
    Den er ikke nødvendig for annet enn tidsfordriv for de som ikke har bedre å foreta seg eller komme med.
    I stedet for å klage på denne tulletråden, kan en starte noe annet, la være å skrive eller i det hele tatt å lese..............verre er det vel ikke imo.

Det er nok dødtid her inne for tiden og kanskje for mye dårlig vær ;D
    Blir nok bedre igjen etter sommeren.

Mvh.KW
    Da er du på feil sted til feil tid...
    Her er det 40 varme ;D ;D

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    65finger skrev:
    Ja du får gå i bresjen og sette standarden. Så kommer vi andre etter. ;D

M

Mr-T

Gjest
    diyAudio skrev:
    Jeg har vært i mange studio hvor de mixer lyden og jeg kan opplyse deg om at de IKKE foretar denne lyttingen og finkontroll i noe som ligner ditt lyddøde rom!!!
    Jeg tror du pisser oppover feil tre, og da det var svært så stor blære du har i så måte.

Jeg har ikke noe lyddødt rom.

C

Cyber

Gjest
    Kule-Trygve skrev:
    65finger skrev:
    Ja du får gå i bresjen og sette standarden. Så kommer vi andre etter. ;D
    Er det da slik at jo mer penger man har strødd rundt seg jo mer har ens meninger å bety?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn