Arrogante "hifisnobber" og fordommer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.468
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Denne tråden var jo i utgangspunktet en nesten en selvmotsigelse - "mot hifi" på et "hifi forum", så hvorfor ikke fortsette i feil retning....

catch of the day forresten...

Vedlegg

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.737
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    tkr skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    En eller annen sa en gang at at 'cougar' bare var en snobbete betegnelse på en 'MILF'.

Lurer på om vi er tilbake til topic nå? ;D
    Hva er det som er topic her egentlig?

mvh
    Denne tråden sklei ut fra dag én. Så jeg foreslår at man glemmer hva som var topic, og heller gir seg hen til de uten tvil overmåte vektige synspunkter som måtte publiseres her om dette og hint.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hvorfor leverer Google dette bildet når man søker etter HFS snobb? Er det fordi navlelo er fetende? Er dette bildet hentet fra medlemsalbumet? Aner ikke. Muligens han på bildet er arrogant og har horn? 8)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    8x12_TOM skrev:
    lovemusikk skrev:
    Sony? hehe... tipper pioneer dv300 spiller bedre.. ;D ;)
    Sony's beste driverk sammen med en blodtrimmet DP dac vil gjøre narr av pioneeren din (vel i mine ører da)

Med denne påstanden din ble jeg plutselig veldig klar over at vi har tottalt forskjellig mening om hva som er godlyd

Siden vi er i denne tråden skal jeg være så arrogant å påstå du nok har noen år igjen før du fatter hva dette går ut på

Men det er vel egentlig det samme, bare du liker det du hører.
    Har ikke den pioneeren, men bare lest den skal vere god og kostet før ca 700-800kr. ;D

Blodtrimmet ja..
    Da kan jo en Toyota F1 kjøre fra en bmw 318. Det ble for dumt.

Hva det går ut på er vel smak og behag. Og hva jeg foretrekker når jeg blir eldre vet jeg ikke nå.
    Men MAen og Krellen er jo to forskjellige verdener jeg liker.
    ;)

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.468
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    pigghå er en fin rakker. For de som er helfrelste på temaet så finnes en video på nrk sine sider om NM i pigghå-flåing fra 1981 (norge rundt). En klassiker som anbefales alle!

L

larkus

Gjest
    Slutt med dette fiskefjaset og konsentrer dere om topic :mad: :mad: :mad: :mad:
    Dere får bare denne advarselen!!!
    mvh
    kabelSATAN

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Oss som er tynne snobber lurer på om de tykkfalne faktisk følger rådene i glanset presse: Er dere glad i deres (volumiøse komponenter) former?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Fisk, flesk, snobberi og arroganse. Det kommer til å bli en fin sommer. ;D

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    kabelsatan skrev:
    Vi prøver. Så da spør vi: Er de som er feite (lommebok) gjennomgående mer glade enn de på normalt (tynt) anlegg?

Det påstås jo at feite (lommebøker?) er mer fornøyd og mer glade enn andre- Stemmer det egentlig? En fordom står for (fett) fall.

Snobb, feit og fordom = on topic.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.468
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Loevhagen skrev:
    kabelsatan skrev:
    Vi prøver. Så da spør vi: Er de som er feite (lommebok) gjennomgående mer glade enn de på normalt (tynt) anlegg?

Det påstås jo at feite (lommebøker?) er mer fornøyd og mer glade enn andre- Stemmer det egentlig? En fordom står for (fett) fall.
    Jeg opplever det slik at noen av de "tynne" skulle ønske at de var "tykke", mens andre "tynne" hetser de "tykke" - igjen ihht din definisjon. Imidlertid ser jeg ikke at noen av de "tykke" ønsker å være "tynne" og heller ikke hetser de "tynne" - så da er vel svaret gitt?! "tykk" >= "tynn" i denne sammenhengen.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.468
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Loevhagen skrev:
    kabelsatan skrev:

Snobb, feit og fordom = on topic.
    forresten en fin side du har fått deg - i enden av regnbuen! Definitivt "feit" head-fi!

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg opplever det slik at noen av de "tynne" skulle ønske at de var "tykke", mens andre "tynne" hetser de "tykke"
    Er ikke dette i bunn og grunn det samme?

Uavhengig av det så kan man fortsatt være snobb og tynn (du og meg), uten å være tykk. Det viktigste er å være fordomsfull. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, nå må vi tilbake til topic igjen. Når jeg googler "hfs snobb" får jeg dette, og det tror jeg ikke er langt fra sannheten.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Er det ikke slik at de fleste snobber kjøper dyre ting nettopp fordi det er "snobbete" og ikke fordi det vet at dette er det beste. Hvilken kvalitet og hvilken funksjonalitet er underordnet bare det er "snobbete" nok ::)

Den som ikke befinner seg under paraplyen "snobb" bruker lang tid på å sette seg inn i tingene før han går til anskaffelse. Her er vurderes de fleste uttrykkene i denne hobbyen før valget endelig faller på det produktet som h*n synes kvalifiseres best. ;)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    For gemytlig? OK.

Denne karen er sikkert for tykk til i det hele tatt kunne drømme om å fly:

R

Roysen

Gjest
    Geir Kristiansen skrev:
    Er det ikke slik at de fleste snobber kjøper dyre ting nettopp fordi det er "snobbete" og ikke fordi det vet at dette er det beste. Hvilken kvalitet og hvilken funksjonalitet er underordnet bare det er "snobbete" nok ::)

Den som ikke befinner seg under paraplyen "snobb" bruker lang tid på å sette seg inn i tingene før han går til anskaffelse. Her er vurderes de fleste uttrykkene i denne hobbyen før valget endelig faller på det produktet som h*n synes kvalifiseres best. ;)
    Tja tonen her inne tyder av og til på at alle tror de vet best. Altså kan også hurtigkjøp være et resultat av det snarere enn at det er snobbefaktorer som styrer.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Her jakter vi ikke fakta (aka hornalliansen), men "Arrogante hifisnobber og fordommer". Mulig det er samme side av samme mynt. Aner ikke.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Audiofi skrev:
    Geir Kristiansen skrev:

Tja tonen her inne tyder av og til på at alle tror de vet best. Altså kan også hurtigkjøp være et resultat av det snarere enn at det er snobbefaktorer som styrer.

Ja, sikkert.

Nå før jeg solgte alt og kjøpte nytt av diverse merker, brukte jeg tiden godt til¨å undersøke mye mer enn jeg har gjort før.
    Las tråder, skrev mye med folk osv.
    Det igjen gjorde at jeg nå er rimelig godt fornøyd og for første gang savner jeg ikke noe. :)

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Snobb!

En snobb vil alltid ønske mer. Alt annet vil være fylt med fordommer.

Hvor er alle de feite snobbene? Sitter de og spiser, eller har de blitt late (aka derfor de er feite)?

Kanskje de burde kjøpe / selge flere feite komponenter for å holde seg i form (slik som oss tynne - som springer ned til postkontoret).

EDIT: Gjesp! Tror jeg tar et par knekkebrød. Anbefaler andre FEITE (lommebok) om å gjøre det samme. Husk; bare et par knekkebrød. Ikke hele pakken. Mer enn et par er snobberi...

Fordommer er .. øh .. fett. :)

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Audiofi skrev:
    Geir Kristiansen skrev:

Tja, noen plasser må vel snobbene få oppgitt hva som er snobbete slik at de ikke trår på den minen at de velger kvalitet fremfor snobberi. De kan jo ikke være slik at snobbene setter seg inn i tingene for det vil per definisjon ikke være snobbete.

Egentlig burde HFS få et eget ikon for tråder som ikke egner seg for snobber slik at de ikke villeder seg inn i tråder der de ikke hører hjemme. Det ville være rent for jævlig om de kom i skade for å lære noe.

Når jeg tenker meg om så vil samtlige som har vært innom denne tråden automatisk være diskvalifisert med tanke på om de er en snobb eller ikke. En snobb ville ikke klart seg gjennom side en i denne tråden.

Ut i fra tanken om at den sanne snobb ikke har peiling så er det fristene å gå løs på en gruppe som er så innlysende diskvalifisert i snobbekategorien at ethvert forsøk fra disse for å snike seg inn blandt snobbene må blankt avvises. Jeg tenker selvfølgelig på Hornalliansen med "sluket" i spissen. Det at de brisker seg med horn med høy blingfaktor holder ikke. Jeg så et forsøk fra "sluket" i en tråd rundt budsjetthøyttalere der han skulle liste seg ut bakdøra og inn i snobbetråden som et desperat forsøk å tilsnike seg en status som en snobb. Sorry "sluket" den går ikke, du er nok kun en allmindelig kunnskapsrik herreman som blir nødt til å vise ditt åsyn i andre tråder også.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Budsjetthøyttalertråden:

pengesluk skrev:
    Beklager - men i denne tråden har jeg ikke så mye fornuftig å tilføre.

Og nå; tilbake til arrogansetråden! ;D ;D
    Slik snakker en ekte snobb.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Loevhagen skrev:
    Budsjetthøyttalertråden:

pengesluk skrev:
    Beklager - men i denne tråden har jeg ikke så mye fornuftig å tilføre.

Og nå; tilbake til arrogansetråden! ;D ;D
    Slik snakker en ekte snobb.
    Nei, en skikkelig snobb har ikke noe å tilføre i noen tråder. ;D ;D ;D

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    En ekte snobb vil mao. være "stealth"? Fat ??????????

Det er faktisk gjensidig utelukkende med feit. Kun totalt mørke kan skjule en riktig (feit) snobb.

That´s arrogance for y...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.826
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvem er disse feite snobbene? Er de lave også?!

Sier som Randy Newman; Don`t Want No Short People! Ikke fete, folk med Volvo!, skallede, ekle hårete, fotsoppete, nordlendinger, svensker!!, folk med lakris-kabler :mad: Kapp hue av dem!

L

larkus

Gjest
    RinoHansen skrev:
    e man gla i musikk så e et årntli musikkanlegg et must
    En ekte arrogant og fordomsfull "hifisnobb" er mer glad i anlegget enn musikken, kjøper musikk kun ut fra lydkvalitet, og lytter konsekvent i sweetspot. Når han er på lyttebesøk hos andre, lytter han kun etter "feil" i anlegget. Oppdages det en "billig" komponent eller kabelstump i signalveien, ja da er løpet kjørt for den stakkars verten.

PS: Noen som kjenner seg igjen? ;)

mvh
    kabelsatan

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn