ART2 VS ACT2

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

De kablene som Roy Ervin testet var Serenity Reference, IKKE Serenity Master Reference. Det er faktisk forskjeld mellom kablene. Jeg har som sagt hatt begge i oppsettet mitt.

Endre
Royervin skrev blant annet et innlegg i Fidelity en gang i tiden.....
Men som sagt, jeg har ikke testet dem, og kommer ikke til å gjøre det heller, om de ikke kommer på bruktbørsen til en billig penge.
Hvordan vurderer du dem opp mot KCAG?

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Hei

De kablene som Roy Ervin testet var Serenity Reference, IKKE Serenity Master Reference. Det er faktisk forskjeld mellom kablene. Jeg har som sagt hatt begge i oppsettet mitt.

Endre
Så det i etterkant, men det jeg kommenterte for Joaquin gjaldt Argento og ikke en spesifikk modell...

Bytter du ut alt av Black Magic Revelation nå?
Fikk forresten samme opplevelse som deg, at de ikke blir på høyden med de beste kabler, når det gjelder mellomtonen. Her er faktisk Au24 fremdeles min store favoritt......

svale

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.08.2002
Antall liker
136
Har Conrad-johnson Premier 16Ls-serie-2, og bruker RCA-6FW8 Rør Originale fra 1956 kjøpt av Peter er veldig fornøyd med disse.

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

Nei, det blir bare ht-kablene som blir byttet nå.

Endre
Så det i etterkant, men det jeg kommenterte for Joaquin gjaldt Argento og ikke en spesifikk modell...

Bytter du ut alt av Black Magic Revelation nå?
Fikk forresten samme opplevelse som deg, at de ikke blir på høyden med de beste kabler, når det gjelder mellomtonen. Her er faktisk Au24 fremdeles min store favoritt......

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Hei, ta det litt med ro nå. Ikke gjør den tabben at du skifter flere komponenter samtidig. La ART'en få spille med de kablene du har en stund før du vurderer andre. Og prøv før kjøp, lytt med egne ører ikke andres. Eksotiske rør til vanvittige priser er det også lett å la seg rive med av, min erfaring med ART var at den spiller helt nydelig med JJ Tesla 6922. Dette røret ligger vel på ca. kr. 120,- pr stk. Dvs. kr. 1200,- på ett rørskift istedenfor kr. 1200,- for ett eneste eksotisk rør.

Lykke til

Samleren

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Hei, ta det litt med ro nå. Ikke gjør den tabben at du skifter flere komponenter samtidig. La ART'en få spille med de kablene du har en stund før du vurderer andre. Og prøv før kjøp, lytt med egne ører ikke andres. Eksotiske rør til vanvittige priser er det også lett å la seg rive med av, min erfaring med ART var at den spiller helt nydelig med JJ Tesla 6922. Dette røret ligger vel på ca. kr. 120,- pr stk. Dvs. kr. 1200,- på ett rørskift istedenfor kr. 1200,- for ett eneste eksotisk rør.

Lykke til

Samleren
Trenger nye RCA kabler, bruker kablene til surrerundt systemet nå. Får jeg fatt på, så går jeg for Siemens Cca.....men skal også teste rimeligere saker...

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Mange har fått toppresultat med de rimelige Black Magic kablene fra PM Audio, også på de mest eksotiske anlegg. Anbefales, men det er gratis å prøve.

Samleren

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

Har komplett BM Revelation. Kan absolutt anbefales. Bare så synd at SMR var så svinaktig god.

Endre
Mange har fått toppresultat med de rimelige Black Magic kablene fra PM Audio, også på de mest eksotiske anlegg. Anbefales, men det er gratis å prøve.

Samleren

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0

Samleren
Bestiller Au24 selv, de er de beste jeg har testet, når det gjelder korrekt plassering i lydbildet....

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Du burde virkelig teste Crystal Cable janhella...hvis du ikke har gjort det.
Den mellomste av dem(husker ikke hva de heter) ligger på ca 7-8k paret, utrolige kabler!!

O.
Bestiller Au24 selv, de er de beste jeg har testet, når det gjelder korrekt plassering i lydbildet....

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Du burde virkelig teste Crystal Cable janhella...hvis du ikke har gjort det.
Den mellomste av dem(husker ikke hva de heter) ligger på ca 7-8k paret, utrolige kabler!!

O.
signal eller høyttaler kabler? du kan jo ta med deg dine kabler og komler ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Har bare erfaring med signalkablene foreløpig, og de har overbevist stort. Har svinlyst på høyttalerkablene...men dyrt!!

Ja...kanskje jeg skulle komme med de små smykkene en kveld. Og komler selvsagt ;D Sender en PM når jeg har oversikt over kalenderen.

O.
signal eller høyttaler kabler? du kan jo ta med deg dine kabler og komler  ;D

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Har bare erfaring med signalkablene foreløpig, og de har overbevist stort. Har svinlyst på høyttalerkablene...men dyrt!!

Ja...kanskje jeg skulle komme med de små smykkene en kveld. Og komler selvsagt ;D Sender en PM når jeg har oversikt over kalenderen.

O.
Tenger ikke ta med komler ;D men kablene derimot :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Litt off topic...

Men her er litt snadder for dere CJ folk:

A trio of new products from Conrad-Johnson, including the CA200 "control amplifier" ($6500), which Lew Johnson described as "a power amp with passive controls...,"

"...the MET150 enhanced-triode" multichannel amp ($8500)...,

...and the PV15 ($2800), the newest PV-series stereo preamp. The PV15 can be ordered with an optional phono stage ($850).

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.651
Torget vurderinger
49
Gratulerer Janhella , det var nok godt og få vindunderet i hus  ;)
Blir spennende å høre  din mening om Crystal Cable opp mot Au24 da jeg har sistnevnte selv og er veldig fornøyd. I direkte test opp mot Nordost Heimdal var det nettopp luft og naturlighet rundt stemmer som var bedre på Au24 .

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Er denne rørbasert? Ser at den ligger på 28k her hjemme...ser også ut som det er vanlig stålfinish, ikke den sedvanlige champagne-looken. Hm.

O.
...and the PV15 ($2800), the newest PV-series stereo preamp. The PV15 can be ordered with an optional phono stage ($850).

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Er denne rørbasert? Ser at den ligger på 28k her hjemme...ser også ut som det er vanlig stålfinish, ikke den sedvanlige champagne-looken. Hm.

O.
Vet ikke om den er det...
Dårlig med ventilering på topplata da i såfall.

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
janhella syntes ikke du skal avslå DOG's forslag om å ta med grytene til test, de klarer han ta med en på hver skulder og kablene surra rundt halsen. Morsomt med andres mening om dem, hvis du ikke allerede har hørt dem da..

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
janhella syntes ikke du skal avslå DOG's forslag om å ta med grytene til test, de klarer han ta med en på hver skulder og kablene surra rundt halsen. Morsomt med andres mening om dem, hvis du ikke allerede har hørt dem da..
Avslår ikke, han må gjerne ta med det han vil inkl. egen musikk :)

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Gratulerer janhella.
Hvordan låter ARTèn sammenlignet med de andre forforsterkerene du har i hus?

Lf som er desperat etter å få de nye høytalerene hjem til Stavanger.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Gratulerer janhella.
Hvordan låter ARTèn sammenlignet med de andre forforsterkerene du har i hus?

Lf som er desperat etter å få de nye høytalerene hjem til Stavanger.
Rapport kommer......

Er høyttalerene på vei, eller venter du enda på at noen tar på seg transport oppgaven?

Edit:
Du får ta deg en tur etterhvert du også å få hørt ART2'en osv....... :)

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Rapport kommer......

Er høyttalerene på vei, eller venter du enda på at noen tar på seg transport oppgaven?

Edit:
Du får ta deg en tur etterhvert du også å få hørt ART2'en osv....... :)
Gleder meg som en unge til å høre ART2èn osv ;)

Høytalerene(Reference 3A royal master mk2 i corian + target r-stativer på 56kg\stk) er betalt, men transport er ikke ordnet. Må kanskje vente til mars før de kan kose seg her i stavanger.

Lf

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Han får rett og slett se om han har tid og ork først ;D

O.
Avslår ikke, han må gjerne ta med det han vil inkl. egen musikk  :)

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Kommer det bilder snart? Er spent på hvordan det ser ut!

mvh

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Gleder meg som en unge til å høre ART2èn osv ;)

Høytalerene(Reference 3A royal master mk2 i corian + target r-stativer på 56kg\stk) er betalt, men transport er ikke ordnet. Må kanskje vente til mars før de kan kose seg her i stavanger.

Lf
Hmmmm.........
Det koster da ikke en slik formue å sende slikt.
Hvis avsender har god emballasje kan jeg sikkert hjelpe til å få sendt de til Sandnes med DHL.
Har 69% rabatt på listepris ;D

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Ja nå må vi få vite hva du synes om den nye rørsaken din ? ;)

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Hmmmm.........
Det koster da ikke en slik formue å sende slikt.
Hvis avsender har god emballasje kan jeg sikkert hjelpe til å få sendt de til Sandnes med DHL.
Har 69% rabatt på listepris  ;D
Dette setter jeg stor pris på Jens.
Det er utrolig mange hyggelige og hjelpsomme HIFI interesserte, dette er en av grunnene til at HIFI er så gøy å holde på med.
Sender deg en pm jens.

Lf som ser et lys i tunnelen.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Flottings Janhella.
Du kunne bare sendt en pm eller noe slikt, så hadde jeg hatt tid til et hifi-besøk.
Da kunne du unngått kjøpesenter maset. :)
Hadde jeg bare visst at du bodde der i forkant :-/
Så hadde jeg okkupert stua di i noen timer ;D

Topp Bunn