ardilla
Hi-Fi freak
Det var jo myyyycket betre.Fikk ny pris fra importør, 14490,-Prisen i Norge på LCD-X blir 16100.-
Det var jo myyyycket betre.Fikk ny pris fra importør, 14490,-Prisen i Norge på LCD-X blir 16100.-
Haha ikke misforstå jeg ville ikke vært foruten, men jeg innser at den har sine svakheter.Det er viktig å huske på at du faktisk trenger hjernen din for å ha utbytte av hodetelefonene dine. Ellers er jeg ofte enig i din fordømmelse. Både på egne, men spesielt på andres vegne.Montert LCD-3 puter på LCD-2,rev.1. Komfortmessig er det en liten forbedring fra de originale tettpakkede øreputene. Ved montering var støvfilten som beskytter driveren markant tykkere i LCD-2 putene. Dette gav en opplevelse av mer treble og en mer detaljert hodetelefon, som passer meg bra fordi treble er litt for tilsidesatt for min smak. Ved nærmere inspeksjon ser jeg at filten er omtrent det samme og hodetelefonen høres egentlig veldig lik ut som den alltid har gjort. Viser vel at man hører de forskjellene man forventer og høre. Damn you brain!
Jeg håper på et sett LCD-X med vegan puter om et par ukerDa ankom LCD-X og LCD-XC 4 dager før ETA. Sånt er alltid kjekt.
LCD-2 rev.2 veier 502g
LCD-X veier 612g
LCD-XC klokker inn på 654g
Alle uten kabler, seff.
Har så smått lyttet til dem via NAD M51 (DAC) og Mjolnir (forsterker) - og har ikke noe spesielt å klage på, for å si det slik. XC isolerer svært godt er nå i alle fall ett førsteinntrykk.
da spørs de om de også blir de første Viking-approved AudezeGled deg til de ankommer. Jeg vil våge og påstå at LCD-X vil være første Audeze som blir CDW Approved.
Hvorfor er X så tung?Da ankom LCD-X og LCD-XC 4 dager før ETA. Sånt er alltid kjekt.
LCD-2 rev.2 veier 502g
LCD-X veier 612g
Alle uten kabler, seff.
Har så smått lyttet til dem via NAD M51 (DAC) og Mjolnir (forsterker) - og har ikke noe spesielt å klage på, for å si det slik. XC isolerer svært godt er nå i alle fall ett førsteinntrykk.
Det er pussig. Det er såpass mye også. Membranet er jo tynnere, men det er neppe så tungt på LCD-2 heller. Har de kraftigere magneter?Ha´kke peiling.
Alu hus er tyngre en tre.Hvorfor er X så tung?Da ankom LCD-X og LCD-XC 4 dager før ETA. Sånt er alltid kjekt.
LCD-2 rev.2 veier 502g
LCD-X veier 612g
Alle uten kabler, seff.
Det hørtes jo spendende ut!@ JohnnyH: LCD-X har i mine ører definitivt fortsatt Audeze house sound - men i en åpnere grad enn de øvrige jeg har hørt. Benytter i dag kun Mjonir - men vil selvsagt benytte V200 etterhvert.
Jeg vil tippe at i en line-up - så ville en overvekt av de*) som prøvde de ulike modellene - velge LCD-X som "den hodetelefonen de likte best".
*) Det vil si et snitt av de som liker hodetelefoner - og ikke bare Audezebrukere.
Jeg snakket med Audio Norge og de jobber med saken om de kan få et av 3 ledige sett som kommer med ekspressprosessert vegan-puter og hodebånd Om det er gunmetal eller sort vet jeg ikke, og det er det samme for meg Det er lyden i disse som frister noe jææææææææææævli Hvordan opplever du X? Jeg er jo en HD800 fan som vil ha bedre bass, men som elsker oppløsningen i HD800 og som ikke vil miste for mye av rommet
ser fram til å lese flere inntrykk av X etterhvert som de kommerDet er alt for lenge siden jeg hørt HD800, så jeg kan ikke gi noen sammenligning der - men jeg kan love deg at LCD-X er den "lysest spillende" Audeze yet. Jeg tror LCD-X blir en hit...
Hvis de bruker samme volum aluminium som tre sløser de med materialer....Sitat: "...LCD-X in gunmetal ... anodized aluminum..."
Tettheten til aluminium er vel sånn ca. 5 ganger høyere enn trevirket benyttet på andre Audezemodeller. Hvis man regner ut volumet på ringene / treringene, så skulle det ikke fordundre meg om vektøkningen finnes så enkelt.
Er enig i at det ikke er et poeng at den skal veie mest mulig. Hvorfor 500g er noen magisk grense ser jeg ikke. De oppleves ikke spesielt tunge på hodet. Øreputene er supercomfy og de ekstra grammene merkes ikke.
Mener å ha lest at Audeze har lagt til en ekstraplate nær driveren. Om det er riktig eller ikke vet jeg ikke, men kan være én forklaring. Spiller ingen trille for min del. Vekta er i realiteten ikke en signifikant opplevd forskjell.
PS: At amerikanere sløser med materialene er ingen overraskelse. Styrkeberegning er ikke basert på formler, men "godt og solid nok".
Jeg har både LCD-2 med harde og LCD-3 med myke - jeg synes de er akkurat like tunge. Faktisk er LCD-2 rev.1 nesten bedre på hode fordi den ikke klemmer like mye mot tinningen. Så hodet er som baken - det er ikke bare størrelsen, men også formen, det kommer an på.Husk én viktig ting: LCD-2 har harde puter. LCD-3, X og XC har myke. Det gjør nemlig en vesentlig forskjell på opplevd vekt.
Nettopp. De myke putene suger de 50g effetivt....Jeg har både LCD-2 med harde og LCD-3 med myke - jeg synes de er akkurat like tunge...
Got me... Nesten.... Det er imidlertid kun 22 gram. Ifølge Audeze. Men jeg har rev 1. Kan ikke kverulere videre på dette før jeg har vei dem selv.Nettopp. De myke putene suger de 50g effetivt....Jeg har både LCD-2 med harde og LCD-3 med myke - jeg synes de er akkurat like tunge...
Jeg har tenkt tanken og dokumentert den tidligere i tråden. Audeze vil uansett neppe bli kjøpt uhørt.Gled deg til de ankommer. Jeg vil våge og påstå at LCD-X vil være første Audeze som blir CDW Approved.
Med aluminium og andre metaller kan man (vel) normalt benytte mindre dimensjoner enn med tre. Spørsmålet blir om dimensjonsreduksjon i dette tilfellet vil gi lavere, samme eller høyere vekt enn tre. Egenvekten varierer forøvrig mye mellom treslag.[...]
Alu hus er tyngre en tre.
Ikke så fryktelig vill gjetting etter 36 år som mekaniker.
Gratulerer (som første nordmann?) med LCD-X og XC! Blir veldig gøy å høre hva du synes om disse kontra de andre modellene i bredere ordlag enn du hittil har presentert. Gøy at du er tilbake og fortsatt er en early adopter som kan bane vei for lags som undertegnede.Da ankom LCD-X og LCD-XC 4 dager før ETA. Sånt er alltid kjekt.
LCD-2 rev.2 veier 502g
LCD-X veier 612g
Alle uten kabler, seff.
Du kan kanskje trekke noen kjappe sammenlikninger med Beyerdynamic T 1? F.eks. lurer jeg på om LCD-X er i nærheten av disse med tanke på diskant?Det er alt for lenge siden jeg hørt HD800, så jeg kan ikke gi noen sammenligning der - men jeg kan love deg at LCD-X er den "lysest spillende" Audeze yet. Jeg tror LCD-X blir en hit...
Har aldri opplevd vekten av Audeze spesielt slitsom, men forstår at mange kan gjøre det. Stor hjerne gir sterk nakke.Hvis de bruker samme volum aluminium som tre sløser de med materialer....
Mulig det bare er meg, men en hodetelefon har ingen fordeler av å veie mer enn en halv kilo.
Trodde du likte LCD-3, og at det først og fremst var LCD-2 som ikke falt i god jord (høyst sannsynlig pga ditt foretrukne lyttenivå). Er selv enig i at LCD-3 > LCD-2 ved lavere SPL.Jeg har tenkt tanken og dokumentert den tidligere i tråden. Audeze vil uansett neppe bli kjøpt uhørt.Gled deg til de ankommer. Jeg vil våge og påstå at LCD-X vil være første Audeze som blir CDW Approved.
...
Ligger Audeze LCD-XC til innspilling, er du forført av LCD-X, skuffer den, eller hva?
Er LCD-XC en slags lukket LCD-X, eller er det mer LCD-2 r1 eller r2 i lukket form? Mener da med tanke på diskant?LCD-XC og X er begge eksepsjonelle. Det er lite rykter / spekulasjoner å spinne rundt dem. De er begge svært gode. Mao. lite å spinne teori rundt her.
Jeg tror LCD-X er litt mer sånn her, med tanke på diskant, altså:Er LCD-XC en slags lukket LCD-X, eller er det mer LCD-2 r1 eller r2 i lukket form? Mener da med tanke på diskant?
Du husker (nok) galt ref. innlegget "Vi der ikke forstår Audeze":[...]
Trodde du likte LCD-3, og at det først og fremst var LCD-2 som ikke falt i god jord (høyst sannsynlig pga ditt foretrukne lyttenivå). Er selv enig i at LCD-3 > LCD-2 ved lavere SPL. [...]Jeg har tenkt tanken og dokumentert den tidligere i tråden. Audeze vil uansett neppe bli kjøpt uhørt. [...]Gled deg til de ankommer. Jeg vil våge og påstå at LCD-X vil være første Audeze som blir CDW Approved.
Alternativt kan din fortolkning av det jeg har skrevet være farget av din langt mer positive opplevelse av Audeze LCD2 og LCD3.[...]
[...][...]
Audeze LCD2.2 bambus forstår jeg derimot egentlig ikke (poenget med). Tidlige tanker var bl.a.:
[...]
Audeze LCD3 fremstod som en mer normal hodetelefon, men fremdeles med de samme familieegenskaper.
[...]
Ufra det (lille) jeg har lest om Audeze LCD-X vs. de andre, og mine egne observasjoner av Audeze LCD2 og LCD3, er det langtfra usannsynlig at jeg kan komme til å konkludere med at "Audeze LCD-X fremstår som en mer normal hodetelefon enn Audeze LCD3 og LCD2." Kanskje jeg endog vil like den, selv prisen tatt i betraktning.[...]
Jeg vil tippe at i en line-up - så ville en overvekt av de*) som prøvde de ulike modellene - velge LCD-X som "den hodetelefonen de likte best".
*) Det vil si et snitt av de som liker hodetelefoner - og ikke bare Audezebrukere.