skorob
Hi-Fi freak
Og løsningen var da?
Jeg har for lengst fattet generell interesse for produkter fra Audio-GD (som en av ytterst få produsert "der borte") og jeg har selv Benchmark DAC. Kan du utdype litt mer hvorledes du opplever de lydmessige forskjeller mellom de to apparaturene? Brukte du Benchmarken også om forforsterker?Da har jeg installert og endelig byttet ut min Benchmark DAC1 HDR med Audio-GD Master-7. Du verden for en forskjell! Master 7 får kanskje mye pes fordi den ikke måler så bra, men den er veldig musikalsk. Det har gjort at jeg nå er litt mer glad i digitale kilder igjen, etter å ha vært relativt fraværende (annet enn de få gangene i året jeg ser på en film).
Kanskje jeg ordner meg en CD-spiller som neste trekk?
Denne D70 Topping saken - forstår på mange som det er toppen av DAC uansett hva greiene koster!?Gratulerer. Jeg tror nøkkelen ligger i ordet "forandring", jeg fikk samme følelsen da jeg gikk fra rme adi-2 dac (gamle typen) til audio-gd. Og samme igjen da jeg gikk fra Audio-gd til Topping.
Jeg har brukt Benchmarken tidligere som forforsterker tilkoblet aktive monitorer, siden ren DAC. Benchmarken er veldig nøytral, men på oppsettet jeg har nå blir den kanskje litt kjedelig og flat, spesielt sammenlignet med analoge lydkilder. Med Master-7 kom en del av den engasjerende livligheten jeg savnet.Jeg har for lengst fattet generell interesse for produkter fra Audio-GD (som en av ytterst få produsert "der borte") og jeg har selv Benchmark DAC. Kan du utdype litt mer hvorledes du opplever de lydmessige forskjeller mellom de to apparaturene? Brukte du Benchmarken også om forforsterker?
Greit nok. Men produsenten lyver jo om specs og fabrikkerer målinger som ser bedre ut. Det tar bort all min interesse som egentlig var der for å teste merket.Ikke alltid man kan lese hvordan produkter låter... Etter mange år med rme adi-2 så byttet jeg over til Audio-gd, angrer ikke.
Jeg lånte min gamle rme dac igjen for å teste - Audio-gd klarer seg godt den...
Helt greit, men du kan fort gå glipp av noe bra.Greit nok. Men produsenten lyver jo om specs og fabrikkerer målinger som ser bedre ut. Det tar bort all min interesse som egentlig var der for å teste merket.
Vet ikke om de har samme produktnummer og vilke posisjon de har i M7. Men Manley bruker Wima i et par spesefikke posisjoner i deres Steelhead pga deres unike evne som DC blokker.En ting med Master 7 er disse røde Wima kondensatorene som brukes. De liker jeg ikke etter at jeg recappet en forsterker med disse, det ble grått og kjedelig, så aldri mer de.
Nå vet jeg ikke om disse står i analoge audiokretser som påvirker lyden direkte, men magefølelsen min sier at her kan det være mye godlyd å hente ved bruk av andre kondiser.
Some audiophiles might want to jump in here and replace the two WIMA caps in the signal path. (I thought about it!) However, when they do this, they risk screwing up the DC blocking as these two particular caps were chosen for superior DC blocking behavior over alternative metalized, rolled film-and-foil, mica, ceramic or "more audiophile" capacitors. We tried a bunch of them for this particular application before declaring these particular WIMAs the winners. - EveAnna
Du har nok veldig rett der.Med A-GD Master 7 skiller anelgget seg ved å sette på kropp på musikken. Jeg mistenker M-7 for å legge til litt forvregning og spekulerer om roen jeg føler med den kan stamme fra nedtonet mikrodetaljer. Ikke at jeg savner detaljer, men fra andre opplevelser jeg har med haifai flytter fokus seg med klangkarakter. Med M-7 opplever jeg at jeg heller lytter til stemmer og helhet fremfor rom og luft. Mulig dette er hva som menes med musikalsk?
Herre min! Han får det jaggu til å se helt jævlig ut. Og det var et par uforklarlige og merkelige målresultater der.Du har nok veldig rett der.
Audio-gd Master 7 Singularity Review (DAC)
This is a review and detailed measurements of the Audio-gd Master 7 Singularity DAC. It is on kind loan from a member. Can't quite find the cost for it but seems to have sold for $2,500 or so when it came out in 2018 (?). I must say, this is one of the heavies DACs I have measured: If you...www.audiosciencereview.com
Intressant å se at jitter for Toslink måler værre enn Coax. Jeg mener jeg faktisk hører forskjell på disse ved at lyden mister noe "liv" på fiberinngangen. Spørsmålet er om det faktisk er mer jitter eller noe annet han ikke testet som er årsak til dette?Considering what we have seen so far, Multitone results were much more decent
Takk for det. Setter pris på innsatsen. Her er hva som skjuler seg under hatten…Hei, gjorde et iherdig forsøk på å hjelpe deg, men klarte ikke finne noe om denne DAC-17. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt en mail til: audio-gd@vip.163.com som er mailen demmes så får du garantert svar. De har vært veldig hjelpsomme med meg.
Hols oss oppdatert på hva du finner ut. Hadde forrresten vært artig å sett hva som er under lokket på denne
Kobler den opp as we speakDette må jo være en supertidlig modell fra Audio-GD, ikke sett noe lignende før.
Låter den bra?
FYI and future referenceTakk for det. Setter pris på innsatsen. Her er hva som skjuler seg under hatten…
Vis vedlegget 795863
Vis vedlegget 795864
Vis vedlegget 795865
Vis vedlegget 795866
Vis vedlegget 795870
Det er 8 stk av dem i M-7 (1120 $) så han virker tjene bedre på å selge dem uten tilbehør og alt arbeid med å bygge produkterThe last batch PCM1704UK in world , Ordered in 2012 before TI public discontinued the PCM1704 chips.
Price : (Exclude shipping cost, band new chip ,no warranty after shipping )
1 pc:USD155
2-4 pcs: USD148 / per pc
More than 4 pcs:USD140 / per pc