Audio-GDs tilhengere.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har importøren av merket deres kastet det over bord? Ser jo svært så velbygget ut på alle mulige måter, Audio GD.

    Aldri fått tid til å høre de på Horten messer, men ser ut til å være historie ved at Mala nå ser ut til å ha havnet i samme felle som de fleste andre gjør straks det selges litt; samle på flest mulige agenturer. Jaja, dem om det, forresten - en svært så hyggelig fyr også.
    Ønsker bare å svare raskt på denne. Vi ønsker egentlig å jobbe med Audio GD. Veldig gode produkter til fine priser, men utfordringen er at Audio GD ikke har så sterkt ønske om å jobbe med distributører. De har størst fokus på direktesalg selv og da faller litt av vårt grunnlag for samarbeid med dem bort desverre. Veldig kjedelig da det er flotte produkter som låter meget godt :)
    Billigere for sluttbruker med andre ord...
    Her tar du nok feil. Jeg regnet på sluttpris på levering til Norge fra Audiophonics (Frankrike) og Audio-gd (Kina) for R2R 11 (2,5 kg) og R2R 7 (15 kg). Forskjellen er minimal, vi snakker noen hundringer bare. Til gjengjeld er frakten til og fra Kina ved eventuell reparajsonssak betraktelig og dette med Postens håpløse underforsikring, skal forsendelsen fullforsikres blir frakten enda dyrere. Nå minnes jeg ikke prisnivået hos Mala, men den tidligere danske importør lå på samme nivå som Audiophonics eller under. Så, i Audio-gds tilfelle går nok fortjenesten i egen lomme, og ikke til sluttbruker.
    Handlet min Audio-GD hos Mala og muligheten for å teste hjemme og 5 års reklamasjon er verd adskillige tusen. Så vidt jeg husker var Mala's påslag moderat i forhold til direkte import der man bærer hele risken selv.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.258
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Garanti og reklamasjonsretten som vi får i dette landet, samt bidra til å holde liv i norske butikker ER uten tvil verd litt høyere pris en direktekjøp fra fabrikk, mener jeg.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Precision 2 på besøk! Hvordan de klarer å få denne byggekvaliteten og lyden til den lompeprisen er uforståelig
    IMAG2983.jpg
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Precision 2 på besøk! Hvordan de klarer å få denne byggekvaliteten og lyden til den lompeprisen er uforståelig Vis vedlegget 474440

    Ojsann - kom gjerne med noen betraktninger om hvordan den ter seg mot andre apparaturer du har som sammenligningsgrunnlag.

    Har ikke noe med Audio GD og gjøre, men jeg vet om en som mente XTZ (tidligere) forsterker til under 6.000 fint holdt følge med Hegel H300. Skremmende, hvor nordmenn automatisk underkjenner ting som er billig. Eller ikke dyrt nok :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Spiller vel "nøytralt" luftig og ikke tegn til hardt i toppen og helt uanstrengt uansett volum.
    Musikalsk uten å farge lyden.
    Feks så blir min Sugden a21 klasse A hardere i mellomtonen og lydbildet kollapser litt når jeg drar på selv om 23W klasse A skulle holde i massevis. I tilegg så er den 100% tyst på horna.
    Nå er det vel en Japaneser som står bak dette merket og det hele virker veldig seriøst.
    Begynner å lure litt på hvor enkelte svinedyre highend produsenter får prisene sine fra
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Spiller vel "nøytralt" luftig og ikke tegn til hardt i toppen og helt uanstrengt uansett volum.
    Musikalsk uten å farge lyden.
    Feks så blir min Sugden a21 klasse A hardere i mellomtonen og lydbildet kollapser litt når jeg drar på selv om 23W klasse A skulle holde i massevis. I tilegg så er den 100% tyst på horna.
    Nå er det vel en Japaneser som står bak dette merket og det hele virker veldig seriøst.
    Begynner å lure litt på hvor enkelte svinedyre highend produsenter får prisene sine fra

    Jøss og bevares, det lille du her sier får meg enda mer nysgjerrig på merkets monoblokker, beste forforsterker og DAC.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Støtter kroneverdien her, selv om jeg ikke har bare positive erfaringer.
    Har M1 og M10.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Kun hørt Precision 2 her men må si meg mektig imponert selv om det er dacene som er mest solgt her. Synes uansett denne kvaliteten vitner om all "svindelen" i bransjen når man ser elektronikk til 5-10 ganger prisen med dårligere byggekvalitet enn dette!
    Noen som vet hvorfor Mala ga seg med dette merket ?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kun hørt Precision 2 her men må si meg mektig imponert selv om det er dacene som er mest solgt her. Synes uansett denne kvaliteten vitner om all "svindelen" i bransjen når man ser elektronikk til 5-10 ganger prisen med dårligere byggekvalitet enn dette!
    Noen som vet hvorfor Mala ga seg med dette merket ?

    Ligger vel i kortene, når man ser hva som er under topplokket til dette merket og til hvilke priser, at en forhandlers margin blir uhyre lav - hvorfor da selge det?

    Audio GD er jo også en av de som ønsker å selge direkte - derfor lave priser. Jeg, aner ikke hvordan disse spiller, men keiserens nye klær er det definitivt ikke.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Kun hørt Precision 2 her men må si meg mektig imponert selv om det er dacene som er mest solgt her. Synes uansett denne kvaliteten vitner om all "svindelen" i bransjen når man ser elektronikk til 5-10 ganger prisen med dårligere byggekvalitet enn dette!
    Noen som vet hvorfor Mala ga seg med dette merket ?
    Som nevnt så selger de gjerne direkte og ikke alltid noe en forhandler setter pris på...

    Forøvrig meget god produkter. Har en dac og prøvd forsterker.
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Spiller vel "nøytralt" luftig og ikke tegn til hardt i toppen og helt uanstrengt uansett volum.
    Musikalsk uten å farge lyden.
    Feks så blir min Sugden a21 klasse A hardere i mellomtonen og lydbildet kollapser litt når jeg drar på selv om 23W klasse A skulle holde i massevis. I tilegg så er den 100% tyst på horna.
    Nå er det vel en Japaneser som står bak dette merket og det hele virker veldig seriøst.
    Begynner å lure litt på hvor enkelte svinedyre highend produsenter får prisene sine fra
    Etter hva jeg vet er Qing Hua ("Kingwa") kineser, ikke japaner. Alt fra design til produksjon står han selv bak - til og med den nye DSP-firmware'n til PCM1704 DAC'ene har han selv utviklet.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Spiller vel "nøytralt" luftig og ikke tegn til hardt i toppen og helt uanstrengt uansett volum.
    Musikalsk uten å farge lyden.
    Feks så blir min Sugden a21 klasse A hardere i mellomtonen og lydbildet kollapser litt når jeg drar på selv om 23W klasse A skulle holde i massevis. I tilegg så er den 100% tyst på horna.
    Nå er det vel en Japaneser som står bak dette merket og det hele virker veldig seriøst.
    Begynner å lure litt på hvor enkelte svinedyre highend produsenter får prisene sine fra
    Etter hva jeg vet er Qing Hua ("Kingwa") kineser, ikke japaner. Alt fra design til produksjon står han selv bak - til og med den nye DSP-firmware'n til PCM1704 DAC'ene har han selv utviklet.
    Ok takk :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Spiller vel "nøytralt" luftig og ikke tegn til hardt i toppen og helt uanstrengt uansett volum.
    Musikalsk uten å farge lyden.
    Feks så blir min Sugden a21 klasse A hardere i mellomtonen og lydbildet kollapser litt når jeg drar på selv om 23W klasse A skulle holde i massevis. I tilegg så er den 100% tyst på horna.
    Nå er det vel en Japaneser som står bak dette merket og det hele virker veldig seriøst.
    Begynner å lure litt på hvor enkelte svinedyre highend produsenter får prisene sine fra
    Etter hva jeg vet er Qing Hua ("Kingwa") kineser, ikke japaner. Alt fra design til produksjon står han selv bak - til og med den nye DSP-firmware'n til PCM1704 DAC'ene har han selv utviklet.

    Må være en smarting av en kineser, både hva teknologi og evne til fornuftige priser angår :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.258
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er det mulig å få musikk fra pc til Audio-gd 2.32 via usb?
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Precision 2 på besøk! Hvordan de klarer å få denne byggekvaliteten og lyden til den lompeprisen er uforståelig Vis vedlegget 474440
    Hadde denne for en stund tilbake som drev mine Marten Miles III. Har nå Master 3 effekt og Master 9. Spiller på mine nåværende T+A High-End høyttalere med god overbevisning. Byggekvaliteten vitner om kvalitet, som få produsenter kan matche da prisene ville skutt i taket. Prøv å få til noe sånt i vesten og sammenligne prisene deretter.. :) Åpne topplokket på for eksempel H300 og sammenligne. Tipper unnskyldningene/ bortforklaringene er velformulert og forberedt. Hehe.
    Mala har ikke sluttet med merket. De markedsfører det ikke pga lav kost/inntjening men tar det inn på bestilling.
     

    Danna

    Medlem
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Jeg har kjøpt Haugenial sin tidligere Master 3 effekt, og må si jeg er utrolig imponert over denne. Verdt hver eneste krone!
    Blei nysgjerrig på om noen her inne har Master 2h monoblokkene ?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg har kjøpt Haugenial sin tidligere Master 3 effekt, og må si jeg er utrolig imponert over denne. Verdt hver eneste krone!
    Hadde en Master 1 og Master 10 ute på Torget til under halv pris for kort tid siden.
    Ingen henvendelser!
    Tydelig at folk ikke forstår hva Agd er for noe mhp. pris/kvalitet :confused:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg har kjøpt Haugenial sin tidligere Master 3 effekt, og må si jeg er utrolig imponert over denne. Verdt hver eneste krone!
    Hadde en Master 1 og Master 10 ute på Torget til under halv pris for kort tid siden.
    Ingen henvendelser!
    Tydelig at folk ikke forstår hva Agd er for noe mhp. pris/kvalitet :confused:
    Importøren startet jo bra med disse, men ser ut til å ha blitt bitt av litt av samme syken som så mange andre importører - hvor mange produkter & brand klarer jeg å få tak i...

    Nå sier importøren (så vidt jeg kan huske) at Audio GD ønsker å selge direkte til kunde. Men med avstanden til produsent, den utrolige byggekvaliteten på Audio GD og i følge mange hvor bra det spiller - til priser så lave så man kan tro det er jalla - tror jeg de kunne lykkes med fullt fokus på dette merket.

    Jeg mener de fint kunne tålt litt høyere priser også, trygt med garantid og nærhet til leverandør og dermed verdt moen 1000-lapper per produkt.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har kjøpt Haugenial sin tidligere Master 3 effekt, og må si jeg er utrolig imponert over denne. Verdt hver eneste krone!
    Hadde en Master 1 og Master 10 ute på Torget til under halv pris for kort tid siden.
    Ingen henvendelser!
    Tydelig at folk ikke forstår hva Agd er for noe mhp. pris/kvalitet :confused:
    Importøren startet jo bra med disse, men ser ut til å ha blitt bitt av litt av samme syken som så mange andre importører - hvor mange produkter & brand klarer jeg å få tak i...

    Nå sier importøren (så vidt jeg kan huske) at Audio GD ønsker å selge direkte til kunde. Men med avstanden til produsent, den utrolige byggekvaliteten på Audio GD og i følge mange hvor bra det spiller - til priser så lave så man kan tro det er jalla - tror jeg de kunne lykkes med fullt fokus på dette merket.

    Jeg mener de fint kunne tålt litt høyere priser også, trygt med garantid og nærhet til leverandør og dermed verdt moen 1000-lapper per produkt.
    Noe av problemet er jo at produsenten forsetter å selge til Norge direkte og samtidig har en importør eller flere. Når jeg kjøpte av Mala så fantes det minst en importør til. De fleste produsenter avstår fra dette direktesalget og parallell importører når de har en avtale med en. Dermed kommer importør i en pris skvis....

    Satte stor pris på å kunne prøve flere DAC'er før jeg bestemte meg og det går jo ikke om man importere selv.

    Forøvrig veldig bra produkter.
     

    Zarastro

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2013
    Innlegg
    17
    Antall liker
    10
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    12
    I got R2R R-1 dac recently directly from Audio-GD and after the first few days it started giving me problems. After communication with Audio-GD i tried different things but the problem wasn't solved and i shipped it back. This is the problem buying direct, if anything goes wrong shipping back to China is the only solution.

    As far as the sound i just loved it, specially the NOS mode.

    The dac is still in transition so i am just waiting to see what they will say when they receive it.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.258
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ingen tvil om at det er trist at det ikke finnes norsk importør lenger, nettopp i slike tilfeller så gjør det ingenting å betale litt mer.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Bra du er fornøyd Danna, og velkommen til forumet..! :)

    Har snakket med flere ifbm salg der de drar paralleller til andre kinesiske merker som hadde sin storhetstid rundt 2010. Har hatt flere av disse opp igjennom (som innbytteobjekt) og A-gd er i en god klasse over disse, men lider av å bli merket/satt i samme bås som billig Kinesisk hi-fi med overdimensjonerte strømforsyninger som en fellesnevner.
     

    Danna

    Medlem
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Bra du er fornøyd Danna, og velkommen til forumet..! :)

    Har snakket med flere ifbm salg der de drar paralleller til andre kinesiske merker som hadde sin storhetstid rundt 2010. Har hatt flere av disse opp igjennom (som innbytteobjekt) og A-gd er i en god klasse over disse, men lider av å bli merket/satt i samme bås som billig Kinesisk hi-fi med overdimensjonerte strømforsyninger som en fellesnevner.
    Takk for det! :)
    Ja, er veldig fornøyd med den! Et godt kjøp føler jeg! :)

    Så nå får man begynne å se på Master 2H.. Kunne vært kjekt å hatt 3 stk til frontrekka etterhvert :)
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.512
    s-l225.jpg

    Noen som har erfaring med denne JTAG programmereren til oppgradering av Master 7? Eller kan poste hva de selv benyttet?

    På spørsmål om jeg kunne få tilgang til original 2015 firmware i tilfelle jeg ikke likte v7 tipset #Kingwa meg om å teste x4 eller x2 om jeg syns v7 blir for lys i klangen.
     
    Sist redigert:

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    300
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Har du lagt inn v7 eller skal du gjøre det?

    Jeg har erfaring med en fra EBAY som heter "Altera USB Blaster programmer FPGA CPLD REV.C" mulig det er samme som den du linker til?

    Mi erfaring:
    Jeg oppgraderte min Master 7 i slutten av 2016, mener det var til v7. Denne ble ALT for lys og steril for mine ører. Jeg gav den noen dager med spilletid, men jeg komkluderte med at dette ikke passet mine ører. Sendte så mail til Kingwa å ba på mine knær om å legge inn den gamle orginale firmwaren igjen. Jeg forsto på ordlaget hannes at jeg var en av få, kanskje den eneste som var misfornøyd med den nye firmwaren til Master 7.
    Uansett så gikk han med på å legge inn den gamle firmwaren igjen, via TeamViewer slik som han la inn v7.
    Godlyden var tilbake.

    Har i senere tid sammenliknet den mot APL Dac S som er en del dyrere dac og jeg foretrekker Master 7 pga. a den litt varmlige analoge og feite lyden den gir.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.512
    Takker Tor

    Jeg fikk beskjed av #Kingwa at Master 7 kan gjøres 384K kompatibel med v7. Men leste innlegget ditt før jeg kontaktet Audio-GD på nytt . Derfor jeg spurte om han ville sende meg 2015 versjonen også bare i tilfelle :rolleyes: Siden han kun tilbyr dette gjennom Team Viewer er det mulig at han ikke har sikret eldre versjoner mot åpning av kildekode.

    Jeg har også en DAC-19 DSPv5 som kan ta den samme v7 firmwaren og spurte derfor hva jeg kan forvente av denne da den ikke har 384k interface.
    Hvor han svarer at v7 er langt bedre enn v5, mer stødig valg for oversampling (mulig han mener flere valgmuligheter?) og langt mer transperent lyd. Med tipset om x4 eller x2 om jeg søker en varmere klang.

    Er rimelig godt fornøyyd med gratis support på min snart 9 år gamle DAC-19. Samt at han gir 2.gangs eiere av M7 akkurat samme support som original kjøper uten at han ber om kvittering og kjøpebevis annet enn serienummer.

    Til dere som søker finne ut hvilken Master modell dere har for hånden lærte jeg at serienummer begynner med M7-XXXX####
    Hvor det ser ut som de fire første tallende kan tolkes som M7-ÅRMD####. Min ble shippet ny August 2015 og har derfor M7-1508####.

    Master 7 Singularity versjonen begynner med M7S-XXXX. Det ser ut som man fortsatt kan bestille nytt Singularity digialkort til M7 for oppgradering ref shipping listen til Audio-GD pr. 01-2019. Dette kortet kan gjennkjennes med to klokke oscillatorer i blankt isolatorhus loddet ved siden av hverandre uten på ene kanten av digitalkoret (kortet i midten).
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    300
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Ja alt skjer via team viewer dessverre. Så du så ingen av filene hans slik at man prøve selv.

    Kan man oppgradere til Singularity uten å legge inn V7 ?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.512
    Singularity har en del nytt på kortet så jeg vil gjette den har noe optialisert kode for dette som eldre M7 versjoner trolig mangler.
    Det skal også byttes en MCU utenom digitalkortet. Usikker på hvor den sitter, men spekulerer om det er PIC16F873 som sitter på displaykortet de snakker om.

    Tror ikke jeg kommer til å ta dette steget. Det jeg har lest oppleves Singularity enda mer detaljert og mindre autoritær i lavere registre — dermed lysere i klangen enn M7-2016 (v7) allerede er.

    Jeg har en liten følelse at jaget etter mer detaljer tar bort noe av varmen vi først ble glad i med disse PCM1704 konverterene. Jeg funderer om man måler forvrengning på de ulike versjonene om man klarer se forskjeller?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Kjekt å se at det er bra aktivitet i denne tråden.
    Tror ikke folk flest forstår hvilken prisgunstig kvalitet man snakker om her.
    La ut en M1 og M10 på Torget for en tid tilbake - ingen respons!.....:confused:
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    300
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Singularity har en del nytt på kortet så jeg vil gjette den har noe optialisert kode for dette som eldre M7 versjoner trolig mangler.
    Det skal også byttes en MCU utenom digitalkortet. Usikker på hvor den sitter, men spekulerer om det er PIC16F873 som sitter på displaykortet de snakker om.

    Tror ikke jeg kommer til å ta dette steget. Det jeg har lest oppleves Singularity enda mer detaljert og mindre autoritær i lavere registre — dermed lysere i klangen enn M7-2016 (v7) allerede er.

    Jeg har en liten følelse at jaget etter mer detaljer tar bort noe av varmen vi først ble glad i med disse PCM1704 konverterene. Jeg funderer om man måler forvrengning på de ulike versjonene om man klarer se forskjeller?
    Der tok du ordene ut av munnen på meg. Detaljer er ikke alltid bedre.
    Den store autoritære lyden fra den orginale Master 7 er bare dritbra. Med forbehold om at det kjøres med jumpere på de rette plassene. Jeg har sikkert 100timer ved testing av de forskjellige innstillingene. Og det havner alltid på NOS. Altså 0x oversampling. Den er varmest da og kløner ikke til lydbildet.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    300
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt å se at det er bra aktivitet i denne tråden.
    Tror ikke folk flest forstår hvilken prisgunstig kvalitet man snakker om her.
    La ut en M1 og M10 på Torget for en tid tilbake - ingen respons!.....:confused:
    Vært artig å testet Audio GD sine forsterkere.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.512
    Høy vekt med ditto transportproblem er primærårsak til at jeg ikke har A-GD amp :rolleyes: Har ikke vært noen annonsert lokalt dessverre.

    Vedrørende manglende interesse argumenterte jeg med Kingwa i 2010 at om han laget et arkiv på webserver hvor brukere kunne få tilgang til all teknisk informasjon om utgåtte produkter ville dette trolig øke 2.håndsverdi på produktene. Som igjen vil gjøre det mer attraktivt for eksisterende brukere til å oppgradere sitt A-GD utstyr.
    Et par uker senere var lenken til Discontinued Products på plass. Dessverre er den ikke er sortert på utgivelseår slik man gjerne gjør.

    Men jeg noterer at de ikke har vedlikehold dette i særlig grad selv om kunder som handler brukt får bra support på e-post. Under er en mer komplett liste for Master 7 serien. Klikk overskrift for lenke til Adudio-GD sine produktsider.

    Master 7
    Can be updated with v7 (2016) firmware to support 384KHz

    Master 7-2016
    Fully redesigned DSP v7 software

    Master 7 Singularity
    Redesigned digital board. Limited run of 100pcs due to PCM1704 shortage.
    The new digital board can also be ordered for installation in earlier Master 7.

    NOS 7
    Supports up to 768KHz. -6db /oct passive analog filter and more optimized NOS algorithm compared to Master 7's NOS setting
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.512
    #Tor-S — Bare raskt nevne at Kingwa tipset om at Master 7 kan omgjøres til NOS 7 med ny firmware og noe lodding.

    Jeg antar loddejobben gjelder low-pass filteret. Men jeg aner ikke om det kun er endring av komponentverdier i et eksisterede filter i de 4 analogdelene, eller om det er et tilleggsfilter. Produktbildene ser for meg identisk ut.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    300
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg jammen fått fingern ut og fått konvertert min Master 7 til NOS7.
    Fikk lagt inn siste Firmware NOS v2 og lyd ble det. Hører med en gang at dette var verd arbeidet, pengene og risikoen.
    Nå skal det få stå å spille i dagesvis, antar klokken må spilles inn samt kondensatorne som er koblet til klokka.

    Jeg anbefaler modden til dere andre også med Master 7 som liker lyden i nos mode.
     

    Vedlegg

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.512
    Vet ikke helt om jeg tør meg ut på dette Tor, — men kan jeg likevel spørre hvor omfattende det er?
    Må deler og firmware evt. kjøpes fra A-GD?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.258
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kom hjem fra fjortendagers ferie i går, har hatt strømmen ute av min Audio-gd. Nå har jeg kun suselyd, ingen mulighet til å velge noe av inngang eller filter. Hva kan det være?
     

    Vedlegg

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.258
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Problem løst. Etter noen mailer frem og tilbake med Kingwa i Audio-gd så virker dacen igjen 👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn