Audio-GDs tilhengere.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer ! Hvilken modell ble det og kjøpte du rett fra Kina ?

    Personlig har jeg ikke så mye tro på innspillingstid og at produktene endrer seg. Tror heller at vi tilpasser oss lyden ;)
    Takker!
    Ble som det står over modellen NFB 1.38, bestilt rett fra fabrikk. Var litt for sein på avtrekkeren til å få montert på en hdmi-inngang, men det kan gjerne la seg ordne senere.....

    mvh
    Proffen
    OK. Ang innspilling så sier de at alle produkter utsettes for 100 timer burn-in før leveranse så om noe skjer i starten er nok det meste unnagjort før du får den...
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Etter å ha tilbragt et par timer i sweetspoten, uten dog å ha fokusert så alt for voldsomt på såkalt "finlytting" - blir stikkordet angående NFB 1.38 foreløpig "luft"......
    "Luft" i meningen luftig og lettflytende lydbilde.
    Her må nok mer finlytting til for å avgjøre hva som er sterke og mindre sterke sider....
    Aner konturene av bedre holografi og plassering i lydbildet, samt at oppløsning både i bunn og topp er god.
    Mellomtonen, som for mange er det viktigste området, er der, men har fortsatt til gode å spinne skiver som avdekker og avslører det jeg er på utkikk etter.

    mvh
    Proffen
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Etter å ha tilbragt et par timer i sweetspoten, uten dog å ha fokusert så alt for voldsomt på såkalt "finlytting" - blir stikkordet angående NFB 1.38 foreløpig "luft"......
    "Luft" i meningen luftig og lettflytende lydbilde.
    Her må nok mer finlytting til for å avgjøre hva som er sterke og mindre sterke sider....
    Aner konturene av bedre holografi og plassering i lydbildet, samt at oppløsning både i bunn og topp er god.
    Mellomtonen, som for mange er det viktigste området, er der, men har fortsatt til gode å spinne skiver som avdekker og avslører det jeg er på utkikk etter.

    mvh
    Proffen
    Stemmer bra med det jeg opplever. En stund siden jeg har testet min Audio-GD mot noe reelt alternativ, men den gruset i alle fall den som sitter i Node 2. Den låt hardt i sammenlikning.
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Ja. Jeg ser frem til en ordentlig anmeldelse fra "Currawong" på Head-Fi.

    Her er hva han skrev i dag:

    My Utopias have finally arrived! I've been waiting for them to more carefully compare the R2R 7 and Yggy. However, even using the best recordings I have, I can't tell definitively which DAC is which plugged into the inputs of the Studio Six with most music. This using either USB to both (and Roon) or the DI-U8 with S/PIF and Audirvana. The latter set-up, not using the built-in USB receivers of the DACs, sounds a bit nicer to me.

    Picking as much complex music with a detailed soundstage as possible, I managed to guess correctly which DAC was which, the Yggy still sound very marginally more spacious and the R2R 7 a very tiny bit more closed-in. We're talking barely perceptible differences though. This took effort I don't want to repeat though! It might show up better on a proper speaker rig.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    300
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Jeg ser frem til en ordentlig anmeldelse fra "Currawong" på Head-Fi.

    Her er hva han skrev i dag:

    My Utopias have finally arrived! I've been waiting for them to more carefully compare the R2R 7 and Yggy. However, even using the best recordings I have, I can't tell definitively which DAC is which plugged into the inputs of the Studio Six with most music. This using either USB to both (and Roon) or the DI-U8 with S/PIF and Audirvana. The latter set-up, not using the built-in USB receivers of the DACs, sounds a bit nicer to me.

    Picking as much complex music with a detailed soundstage as possible, I managed to guess correctly which DAC was which, the Yggy still sound very marginally more spacious and the R2R 7 a very tiny bit more closed-in. We're talking barely perceptible differences though. This took effort I don't want to repeat though! It might show up better on a proper speaker rig.
    Ja se der ja :) Burde egentlig testet denne Yggdrasildacen, aldri hørt den.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Audio gd nfb 2.32 på vei, håper jeg blir fornøyd 👍
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Audio gd nfb 2.32 på vei, håper jeg blir fornøyd
    Nå har den ankommet postsentralen i Stavanger, mulig jeg får den i dag

    Noen som kan fortelle litt om "flavor" innstillingene, hva er de forskjellige - og hva foretrekker du?
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Etter 9 år med RME Adi-2 som dac i systemet mitt, blir den i dag erstattet med Audio gd nfb-2.32.
    Audio Gd nfb 2.32.jpg

    Om denne er bedre en RME er ikke lett å si, den formidler musikken på en litt annen måte, litt mer tilbaketrukken, uten at jeg synes det gjør lyden mindre engasjerende av den grunn. Lydbildet er stort i perspektiv både i bredde og høyde. Dette er en dac jeg uten tvil kan leve med, så for jeg se om jeg beholder RME'en eller selger den. Det er uten tvil en dac som viser seg kan stå imot utrolig mange andre dacer.
    Audio gd nfb-2.32 har noe vesentlig som RME ikke har - og det er utsende, denne kan jeg "vise frem".
    Audio Gd nfb back 2.32.jpg

    Audio Gd nfb inside 2.32.jpg

    Velkommen i HoJ's anlegg Audio gd nfb-2.32!
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    @HoJ: Grattis med spennende dac.
    Og kjekt å høre at også du finner klangen fra Audio gd lett å like.
    Blir spennende å lese hvilke erfaringer du etterhvert gjør deg, både mtp sterke og svake sider.

    mvh
    Proffen
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som kan fortelle litt om de ni forskjellige nivå eller "flavor" innstillingene?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har nå fått en del timer med dacen. Luftig, detaljert og stort lydbilde er vel de ordene jeg sitter igjen med. Jeg må så klart prøve å sammenligne denne med RME ADI-2 som jeg har hatt i mitt system i nesten ni år, og kjenner meget godt. Det eneste jeg kommer på av litt negativt med nfb-2.32 er at den er litt tilbakelent helt i toppen vs RME, som er en studiodac. Men på alle andre punkter gjør denne minst like god jobb - og på mange områder ennå bedre. Flott bass og mellomtone kontra RME. Behagelig å lytte til uten at den virker tam. Den gir spilleglede og sprut i tonene. Det er ni flavor innstillinger - og jeg vet ennå ikke hvem jeg foretrekker.
    Alt i alt er jeg meget fornøyd med denne dacen og regner med at den kommer til å være i mitt system i mange år.
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Denne dacen er meget god ,som jeg skrev tidligere . Den bør stå på kontinuerlig for å yte på sitt beste ,men dette vet du sikkert fra før. Har prøvd frem og tilbake på de forskjellige filterinnstillingene ,men husker ikke helt hvem av de jeg foretrakk selv. Lykke til. mvh.Erling.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har importøren av merket deres kastet det over bord? Ser jo svært så velbygget ut på alle mulige måter, Audio GD.

    Aldri fått tid til å høre de på Horten messer, men ser ut til å være historie ved at Mala nå ser ut til å ha havnet i samme felle som de fleste andre gjør straks det selges litt; samle på flest mulige agenturer. Jaja, dem om det, forresten - en svært så hyggelig fyr også.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Har importøren av merket deres kastet det over bord? Ser jo svært så velbygget ut på alle mulige måter, Audio GD.

    Aldri fått tid til å høre de på Horten messer, men ser ut til å være historie ved at Mala nå ser ut til å ha havnet i samme felle som de fleste andre gjør straks det selges litt; samle på flest mulige agenturer. Jaja, dem om det, forresten - en svært så hyggelig fyr også.
    Ønsker bare å svare raskt på denne. Vi ønsker egentlig å jobbe med Audio GD. Veldig gode produkter til fine priser, men utfordringen er at Audio GD ikke har så sterkt ønske om å jobbe med distributører. De har størst fokus på direktesalg selv og da faller litt av vårt grunnlag for samarbeid med dem bort desverre. Veldig kjedelig da det er flotte produkter som låter meget godt :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har importøren av merket deres kastet det over bord? Ser jo svært så velbygget ut på alle mulige måter, Audio GD.

    Aldri fått tid til å høre de på Horten messer, men ser ut til å være historie ved at Mala nå ser ut til å ha havnet i samme felle som de fleste andre gjør straks det selges litt; samle på flest mulige agenturer. Jaja, dem om det, forresten - en svært så hyggelig fyr også.
    Ønsker bare å svare raskt på denne. Vi ønsker egentlig å jobbe med Audio GD. Veldig gode produkter til fine priser, men utfordringen er at Audio GD ikke har så sterkt ønske om å jobbe med distributører. De har størst fokus på direktesalg selv og da faller litt av vårt grunnlag for samarbeid med dem bort desverre. Veldig kjedelig da det er flotte produkter som låter meget godt :)


    Well, hvis gulingene tror vi nordmenn stort sett handler tung hi-fi per postordre - tar de feil.

    Hehe, call him, etter et år, kanskje han ser at de tok feil så du igjen kan selge det.

    For spiller dette som det ser ut til tror jeg mange ville betalt noen lapper mer for å få det trygt fra deg - fremfor per postordre.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.872
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Har importøren av merket deres kastet det over bord? Ser jo svært så velbygget ut på alle mulige måter, Audio GD.

    Aldri fått tid til å høre de på Horten messer, men ser ut til å være historie ved at Mala nå ser ut til å ha havnet i samme felle som de fleste andre gjør straks det selges litt; samle på flest mulige agenturer. Jaja, dem om det, forresten - en svært så hyggelig fyr også.
    Ønsker bare å svare raskt på denne. Vi ønsker egentlig å jobbe med Audio GD. Veldig gode produkter til fine priser, men utfordringen er at Audio GD ikke har så sterkt ønske om å jobbe med distributører. De har størst fokus på direktesalg selv og da faller litt av vårt grunnlag for samarbeid med dem bort desverre. Veldig kjedelig da det er flotte produkter som låter meget godt :)


    Well, hvis gulingene tror vi nordmenn stort sett handler tung hi-fi per postordre - tar de feil.

    Hehe, call him, etter et år, kanskje han ser at de tok feil så du igjen kan selge det.

    For spiller dette som det ser ut til tror jeg mange ville betalt noen lapper mer for å få det trygt fra deg - fremfor per postordre.
    Det skal sjekkes ut :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Husker godt da Yamaha prøvde på noe av det samme med akustiske pianoer. Skulle bli lettere å kjøpe pianoer så de kuttet ut spesialbutikker som hadde god kompetanse. Det endte med at de solgte langt under halvparten det året der. Heldigvis lærte de av feilen ganske fort....
    Til topic, er utrolig fornøyd med dacen, noe i meg roper "hva med deres effekttrinn"...?
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Har importøren av merket deres kastet det over bord? Ser jo svært så velbygget ut på alle mulige måter, Audio GD.

    Aldri fått tid til å høre de på Horten messer, men ser ut til å være historie ved at Mala nå ser ut til å ha havnet i samme felle som de fleste andre gjør straks det selges litt; samle på flest mulige agenturer. Jaja, dem om det, forresten - en svært så hyggelig fyr også.
    Ønsker bare å svare raskt på denne. Vi ønsker egentlig å jobbe med Audio GD. Veldig gode produkter til fine priser, men utfordringen er at Audio GD ikke har så sterkt ønske om å jobbe med distributører. De har størst fokus på direktesalg selv og da faller litt av vårt grunnlag for samarbeid med dem bort desverre. Veldig kjedelig da det er flotte produkter som låter meget godt :)


    Well, hvis gulingene tror vi nordmenn stort sett handler tung hi-fi per postordre - tar de feil.

    Hehe, call him, etter et år, kanskje han ser at de tok feil så du igjen kan selge det.

    For spiller dette som det ser ut til tror jeg mange ville betalt noen lapper mer for å få det trygt fra deg - fremfor per postordre.
    Kommer neppe til å skje, den danske importør led samme skjebne for et par år siden, etter mange års loyal og aktiv innsats for å etablere merket. Er vel blott to europæiske distributører igjen nå, franske Audiophonics og nederlandske Magna Hifi, og en er tilstrekkelig for å ha foten innenfor i EU.

    Har respekt for produktkvaliteten, ikke så mye for måten importører/distributører behandles på. Det er selvfølgelig legitimt å kutte ut fordyrende mellemledd for å øke egen profitt. Men, merkets nåværende sukses bygger bl.a på samme distributørers innsats gjennom årene for å gjøre merket kjent, og det hadde kledd Kingwa å inkludere distributør-leddet i suksessen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kjempetabbe av produsenten vil jeg si.. Det er ingen som helst tvil om at dyktige forhandlere fort kan være en lønnsom investering.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    Kjempetabbe av produsenten vil jeg si.. Det er ingen som helst tvil om at dyktige forhandlere fort kan være en lønnsom investering.
    Problemet er trolig at produktene har etablert seg med et prisnivå som gjør det vanskelig å få gode nok marginer til forhandlernettet. Sammen med produksjonsmetoden som benyttes ikke skalerer spesielt god for høyere volum eller lavere pris.

    Men trolig hadde de vært godt tjent med å få på plass avtaler med serviceverksteder i landene de selger til.
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Jeg foretrekker helt klart å lytte før jeg kjøper. Jeg får vondt i magen av å kaste masse penger etter noe jeg ikke selv har hørt, men når man bor meget langt unna spesialbutikker (ut over HiFi Klubben og Soundgarden), da er man i praksis i den situasjon, at man må kjøpe det på nettet, som man ikke kan prøvelytte. Jeg tror Audio-gd og mange andre entusiastmerker er i den kategorien for mange kunder.

    Selv har jeg kjøpt både Audio-gd Reference 7.1 DAC'en og Master 6 forsterkeren på denne måten. I tillegg til det meste (men ikke alt) hifi-utstyr jeg eier.

    Kjøpene er basert på anmeldelser / omtaler, jeg har lest på nettet, og deretter har bestilt via nettet. Skulle jeg i dag ha kjøpt en ny Audio-gd DAC for eksempel, ville jeg helt klart ha overveiet å kjøpe den hos norsk forhandler pga. garantien, men det hadde da fortsatt blitt uten prøvelytting først, siden jeg bor for langt borte. Og da er visten med demo-lokale uansett borte - for min del.

    Liker jeg å kjøpe hifi-utstyr på denne måten? Nei, men det er den eneste praktiske løsningen, hvis jeg vil ha noe annet, enn det som står på hyllene i HiFi Klubben og Soundgarden.

    (Det skal sies, at jeg HAR prøvd å drasse hodetelefon, forsterker mv. med på flyet til Oslo for å prøvelytte noe hifi-utstyr, men det forutsetter, at jeg uansett må dit av andre årsaker.)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg foretrekker helt klart å lytte før jeg kjøper. Jeg får vondt i magen av å kaste masse penger etter noe jeg ikke selv har hørt, men når man bor meget langt unna spesialbutikker (ut over HiFi Klubben og Soundgarden), da er man i praksis i den situasjon, at man må kjøpe det på nettet, som man ikke kan prøvelytte. Jeg tror Audio-gd og mange andre entusiastmerker er i den kategorien for mange kunder.

    Selv har jeg kjøpt både Audio-gd Reference 7.1 DAC'en og Master 6 forsterkeren på denne måten. I tillegg til det meste (men ikke alt) hifi-utstyr jeg eier.

    Kjøpene er basert på anmeldelser / omtaler, jeg har lest på nettet, og deretter har bestilt via nettet. Skulle jeg i dag ha kjøpt en ny Audio-gd DAC for eksempel, ville jeg helt klart ha overveiet å kjøpe den hos norsk forhandler pga. garantien, men det hadde da fortsatt blitt uten prøvelytting først, siden jeg bor for langt borte. Og da er visten med demo-lokale uansett borte - for min del.

    Liker jeg å kjøpe hifi-utstyr på denne måten? Nei, men det er den eneste praktiske løsningen, hvis jeg vil ha noe annet, enn det som står på hyllene i HiFi Klubben og Soundgarden.

    (Det skal sies, at jeg HAR prøvd å drasse hodetelefon, forsterker mv. med på flyet til Oslo for å prøvelytte noe hifi-utstyr, men det forutsetter, at jeg uansett må dit av andre årsaker.)


    Jeg lar gode og godt kjente journalister (dvs. slik jeg selv har blitt kjent med dem opp gjennom årene, og deres evne til å høre og å formidle HVA de hører), være en veileder for meg. Sammen med steder som dette forum.

    Kun én gang kjøpte jeg uten selv å lytte først, fordi "halve verden" skrøt & genierklærte den opp i skyene - Parasound Halo P5 forforsterker. Den havnet imidlertid på brukten her - dagen etter!

    Når det gjelder produkter som denne tråd omhandler - GD Audio - innrømmer jeg det ser så rått ut under lokket at man nesten kunne tatt sjansen, spesielt til prisen. Samt all positiv omtale. Xindak også ser jo rått ut, men man ser verken toleransen på en transistor eller matchingen av dem, for å ta et eksempel.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Maser her litt nå.men...
    Er det noen som har lastet ned squeezebox filen til dacen? Hva gjør den, og bør jeg laste den den? Bruker sb touch...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har lastet ned og installert en app på squeezebox touch slik at jeg kan kjøre 24/192, bruker coaxkabel. Har lastet ned noen testfiler fra 2L. Jeg får lyd på enke filer, men ikke alle, de jeg kan høre på får jeg skurrelyder på.. ved vanlig 96kHz så har jeg ingen problemer. Hva kan være feil?
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    To mulige forklaringer..

    S/PDIF-mottakeren er oppgraderet til den bedre lydende DIR9001 (24/96) i stedet for standard WM8805 (24/192) - Bilder av de to her.

    EDO plugin (Touch) er innstilt på Analog+Digital (24/96) i stedet for Digital Only (24/192) under Audio Settings > Digital Output
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg sjekket, 24/192 går bra, men ikke 24/176...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kingwa mener at enten så er S/PDIF ut fra squeezebox touch for dårlig, eller så har jeg for dårlig coaxkabel...
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Hvis 176.4 fungerer via USB har Kingwa kanskje rett. Ellers kunne det kanskje være at LMS og SBT kjører med forskjellig versjon (se squeezebox vennetråd s.222 nederst), men da rart at 192 fungerer og 176 ikke gjør.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hvis begge sampleratene skal fungere må det vel finnes to klokker i systemet, 44.1 og 48kHz da alle samplerater tar utspring i avarter av disse. 176.4 bruker 44.1 krystallet og 192 bruker 48 (4x).
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.707
    Torget vurderinger
    96
    Har importøren av merket deres kastet det over bord? Ser jo svært så velbygget ut på alle mulige måter, Audio GD.

    Aldri fått tid til å høre de på Horten messer, men ser ut til å være historie ved at Mala nå ser ut til å ha havnet i samme felle som de fleste andre gjør straks det selges litt; samle på flest mulige agenturer. Jaja, dem om det, forresten - en svært så hyggelig fyr også.
    Ønsker bare å svare raskt på denne. Vi ønsker egentlig å jobbe med Audio GD. Veldig gode produkter til fine priser, men utfordringen er at Audio GD ikke har så sterkt ønske om å jobbe med distributører. De har størst fokus på direktesalg selv og da faller litt av vårt grunnlag for samarbeid med dem bort desverre. Veldig kjedelig da det er flotte produkter som låter meget godt :)
    Billigere for sluttbruker med andre ord...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.429
    Antall liker
    35.212
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvis 176.4 fungerer via USB har Kingwa kanskje rett. Ellers kunne det kanskje være at LMS og SBT kjører med forskjellig versjon (se squeezebox vennetråd s.222 nederst), men da rart at 192 fungerer og 176 ikke gjør.
    Får teste når jeg får usb-kabel i hus.

    24/192 gjennom SBT låter i hvert fall meget flott. Har lastet ned fra 2L, ingen problemer med den.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Har importøren av merket deres kastet det over bord? Ser jo svært så velbygget ut på alle mulige måter, Audio GD.

    Aldri fått tid til å høre de på Horten messer, men ser ut til å være historie ved at Mala nå ser ut til å ha havnet i samme felle som de fleste andre gjør straks det selges litt; samle på flest mulige agenturer. Jaja, dem om det, forresten - en svært så hyggelig fyr også.
    Ønsker bare å svare raskt på denne. Vi ønsker egentlig å jobbe med Audio GD. Veldig gode produkter til fine priser, men utfordringen er at Audio GD ikke har så sterkt ønske om å jobbe med distributører. De har størst fokus på direktesalg selv og da faller litt av vårt grunnlag for samarbeid med dem bort desverre. Veldig kjedelig da det er flotte produkter som låter meget godt :)
    Billigere for sluttbruker med andre ord...
    Her tar du nok feil. Jeg regnet på sluttpris på levering til Norge fra Audiophonics (Frankrike) og Audio-gd (Kina) for R2R 11 (2,5 kg) og R2R 7 (15 kg). Forskjellen er minimal, vi snakker noen hundringer bare. Til gjengjeld er frakten til og fra Kina ved eventuell reparajsonssak betraktelig og dette med Postens håpløse underforsikring, skal forsendelsen fullforsikres blir frakten enda dyrere. Nå minnes jeg ikke prisnivået hos Mala, men den tidligere danske importør lå på samme nivå som Audiophonics eller under. Så, i Audio-gds tilfelle går nok fortjenesten i egen lomme, og ikke til sluttbruker.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Hvis 176.4 fungerer via USB har Kingwa kanskje rett. Ellers kunne det kanskje være at LMS og SBT kjører med forskjellig versjon (se squeezebox vennetråd s.222 nederst), men da rart at 192 fungerer og 176 ikke gjør.
    Får teste når jeg får usb-kabel i hus.

    24/192 gjennom SBT låter i hvert fall meget flott. Har lastet ned fra 2L, ingen problemer med den.
    Leste innlegget ditt på HeadFi, og Specs hos Audio-gd. Du nevnte det vel selv tidligere, ingen støtte for 176 via Coax, bare via USB. Så glem dette med forskjellige LMS/SBT-versjoner, jeg misforstod problematikken.

    Support Sampling:
    USB model : 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 176.4kHz, 192kHz
    Coaxial model: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 192kHz
    Optical model: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.707
    Torget vurderinger
    96
    Har importøren av merket deres kastet det over bord? Ser jo svært så velbygget ut på alle mulige måter, Audio GD.

    Aldri fått tid til å høre de på Horten messer, men ser ut til å være historie ved at Mala nå ser ut til å ha havnet i samme felle som de fleste andre gjør straks det selges litt; samle på flest mulige agenturer. Jaja, dem om det, forresten - en svært så hyggelig fyr også.
    Ønsker bare å svare raskt på denne. Vi ønsker egentlig å jobbe med Audio GD. Veldig gode produkter til fine priser, men utfordringen er at Audio GD ikke har så sterkt ønske om å jobbe med distributører. De har størst fokus på direktesalg selv og da faller litt av vårt grunnlag for samarbeid med dem bort desverre. Veldig kjedelig da det er flotte produkter som låter meget godt :)
    Billigere for sluttbruker med andre ord...
    Her tar du nok feil. Jeg regnet på sluttpris på levering til Norge fra Audiophonics (Frankrike) og Audio-gd (Kina) for R2R 11 (2,5 kg) og R2R 7 (15 kg). Forskjellen er minimal, vi snakker noen hundringer bare. Til gjengjeld er frakten til og fra Kina ved eventuell reparajsonssak betraktelig og dette med Postens håpløse underforsikring, skal forsendelsen fullforsikres blir frakten enda dyrere. Nå minnes jeg ikke prisnivået hos Mala, men den tidligere danske importør lå på samme nivå som Audiophonics eller under. Så, i Audio-gds tilfelle går nok fortjenesten i egen lomme, og ikke til sluttbruker.
    Ok, mer til utviklingsavdelingen da.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn