før hadde han ulike tilkoblingskjemaer til Audio Innovations og Audio Note liggende ute på nettsiden sin...Skal spørre ham.
Veleik
Hvordan fungerer HECO sammen med Audio Note kit 1? (Stilige høyttalere forresten selv om de bare så vidt kan sees på bildene du har lagt ut).Noen bilder av min kit 1, kjøpt av Upgrade audio.
Ligget på hylla noen år, men med nye høyttalere i hus så må den frem
du mener de to 470/16 BG FK?Kom på en annen artig nøkkelkomponent i DACen din veleik. De 2 kondensatorene som står til venstre for 12AU7 røret på bildet du la inn over. De står fra katoden til jord,i parallell med R21 og R37.
Ser ikke hva slags merke de er de som står der nå?
Men en skikkelig fin kondensatorer å ha i voice-kurven er Elna Silmic II https://www.hificollective.co.uk/capacitors/elna-silmic.html Og til en forandring en ikke alt for dyr sak!
Personlig opplever jeg Elna Silmic II som utpreget behagelig lydende.Varme i klangen. Nesten litt som hengekøyfrekvens på en eq,behagelig i mellomtonen og bra nivå i topp og bunn.
Kanskje andre kan uttale seg om Elna Silmic,og evt andre gode tips ?
Jeg har ikke noen fasiter på hvordan enkelt komponenter lyder.Min oppfatning er et resultat av min smak,og hvordan jeg opplever deler i mitt oppsett og de kretser jeg har testet de i.
R18,R19,R35 og R36 er som du sier anodemotstander,og i skjema står det at de skal vere 39k ohm. Men tror kanskje vi blir lurt av bildene. Ikke alltid lett å se fargenyanser med forskjellig lys og vinkler på et bilde.Jeg undre mig lidt når jeg kigger på DAC kit 1.1 Analogue output board. Hvis mine øjne ikke snyder mig så ser R19 og R18 ud til at være 39.0 Kohm. Vurderet på opbygningen gætter jeg på de udgør anode modstanden til ECC82. Og vurderet på den symmetriske opbygning af printet ville jeg tro at R35 og R36 ligeledes skulle være 39.0 Kohm. Men de ser ud til at være 1.20 Mohm hvilket virker helt forkert. Men jeg synes det kunne se ud til at der sidder 2 stk 39.0 Kohm modstande ved udgangen til højre for den store elektrolyt. Jeg vil formode at de 2 modstande sidder til stel efter overføringskondensatorne fra anoden. Jeg vil gætte på at de 2 stk 1.20 Mohm på R35 og R36 plads skal byttes med de 2 stk 39.0 Kohm . Kan det være en samle fejl?
Som sagt det er et gæt vurderet ud fra billederne. Jeg kender ikke diagrammet så jeg kan tage helt fejl. Men synes det ser mærkeligt ud.
senilix
Hvordan fungerer HECO sammen med Audio Note kit 1? (Stilige høyttalere forresten selv om de bare så vidt kan sees på bildene du har lagt ut).Noen bilder av min kit 1, kjøpt av Upgrade audio.
Ligget på hylla noen år, men med nye høyttalere i hus så må den frem
Bruker du 8 ohm eller 4 ohm uttakene på forsterkeren?