Utrolig stilige høyttalere i hvertfall. Det er noe med lakkeringa og føttene. Retro, stilig og tøff på samme tid. Må være den ultimate høyttaler for et kondisjonert hipsterhjem. Og lyden er vel ikke så halvgærn heller.Kit 1 fungerer utmerket med Heco Direkt.
Bruker 4 Ohm uttaket på forsterker.
Hvordan fungerer HECO sammen med Audio Note kit 1? (Stilige høyttalere forresten selv om de bare så vidt kan sees på bildene du har lagt ut).Noen bilder av min kit 1, kjøpt av Upgrade audio.
Ligget på hylla noen år, men med nye høyttalere i hus så må den frem
Bruker du 8 ohm eller 4 ohm uttakene på forsterkeren?
Interessant krets. Er den brukt til å endre tonaliteten/løfte diskanten tro?finner ikke helt at analog output kortet stemmer med skjemaet....
om de to R til høyre for den store kondisen er de som skal være på 1MOhm er det R27 og R33 i parallell mellom signal og gnd ut
hvor er da R17 og R41 i serie med utg.kondisene som skal være 47R?
Ja.Er AN kit RIAA'ene bare MM?
Der var montert 47ohm i serie etter utgangskondiser på min originalt. Men pelma de ganske fort ut.finner ikke helt at analog output kortet stemmer med skjemaet....
om de to R til høyre for den store kondisen er de som skal være på 1MOhm er det R27 og R33 i parallell mellom signal og gnd ut
hvor er da R17 og R41 i serie med utg.kondisene som skal være 47R?
Takk. Da må man altså enten bruke SUT eller holde seg til MM og high output MC.Ja.Er AN kit RIAA'ene bare MM?
Har Lundahl 1931 trafoer i min, de forsterker signalet fra en Ortofon Bronze.Takk. Da må man altså enten bruke SUT eller holde seg til MM og high output MC.Ja.Er AN kit RIAA'ene bare MM?
Har også prøvd dansketweak. Det blir faktisk litt bedre. Du er heldig som har WKz. De koster vel sånn ca. 1 million nå pr. stk. Mer ambivalent til polypropylen. Blir liksom litt mindre "kick" i lyden. Føler at elektrolytter fiser litt mer i takt med musikken. Ikke helt enkelt dette med lyd og musikalitet. Har f.eks. en hjemmelaget Duelund som digitalkabel (!). Objektivt sett så er lyden litt dårligere på enkelte områder, men musikaliteten er rett og slett bedre. Jeg blir sittende lengre og lytte til de samme cd'ene. Musikken blir mer interessant og givende. Hvem skulle trodd det....Hehe,VB,de dottene gir en veldig behagelig myk lyd !
Husker ikke de originale i psu.Tror jeg gjekk fra enten WKz,eller Tubecap,og lurer på om jeg ikke liker begge de 2 bedre enn Kaisei… Får bytte tilbake en dag å høre.
Ellers,dansketweak,fjerning av plast og erstatte med bomull/silke har jeg tidligere oppfattet som veldig positivt. Mulig det var placebo ,men tror faktisk ikke det.Får sjekke igjen en dag.
Til å få tårer i øynene av. Vakkert!Opprop. AN menn og kvinner. Opprop. Slutt rekkene. I evig takknemlighet til en sann gentleman RuneS bør dennes utstyr nevnes. Dette ( avbildet) befinner seg i trygg forvaring, et sted i den industrialisert delen av kongeriket Norge. Forsterkere med magiske egenskaper (ord blir fattige) og høyttalere som opphever fysikkens lover. Slik Det står ytes det ikke sann rettferdighet da platespiller må få ny pu verdig oppgaven først. I disse krisetider er det beklageligvis ikke innenfor den økonomi en kan tillate seg. At AN er magisk innen maksima av det tilgjengelige volumområdet som folket definer som høyt er uten tvil. Kun utfordret og evt satt på plass av kostbare og til dels unormalt store system med kompresjonsdrivere og membranareal egnet Sea-king landing.
Vis vedlegget 579914
Vis vedlegget 579915
Vis vedlegget 579919
Vis vedlegget 579916
Vis vedlegget 579917
Helt enig! Synes Kaisei har for lite bass etter min smak. Som om de er tunet for høyttalere som skal stå helt inn i hjørnet. Hmmmm!VB,når det gjelder Kaisei og for den del litt det samme med de billigste AN elektrolyttene,så oppfatter jeg de som ganske så naturlige i lyden.Naturlig oppløsning,og lite som stikker seg ut,men begge har jeg oppfattet som å ha litt mindre nivå i de nedre frekvensområder sammenlignet med for eksempel WKz.
Hva syns du om Kaisei og de rimeligste AN lyttene?
Har litt delt forhold til Black Gate.WKz og de røde,på sitt beste når de får stå på over lengre tid,det klart beste jeg har hørt.Men når de er lite brukt og på sitt verste kan de låte rimelig bedritent.
Tror faktisk Black Gate ofte har spent bein under resultatet AN UK får til på messer pga at de ikke rekker å gå seg skikkelig til i løpet av 2-3 dager.
Det står jo en KONDO der også! WTF!Opprop. AN menn og kvinner. Opprop. Slutt rekkene. I evig takknemlighet til en sann gentleman RuneS bør dennes utstyr nevnes. Dette ( avbildet) befinner seg i trygg forvaring, et sted i den industrialisert delen av kongeriket Norge. Forsterkere med magiske egenskaper (ord blir fattige) og høyttalere som opphever fysikkens lover. Slik Det står ytes det ikke sann rettferdighet da platespiller må få ny pu verdig oppgaven først. I disse krisetider er det beklageligvis ikke innenfor den økonomi en kan tillate seg. At AN er magisk innen maksima av det tilgjengelige volumområdet som folket definer som høyt er uten tvil. Kun utfordret og evt satt på plass av kostbare og til dels unormalt store system med kompresjonsdrivere og membranareal egnet Sea-king landing.
Vis vedlegget 579914
Vis vedlegget 579915
Vis vedlegget 579919
Vis vedlegget 579916
Vis vedlegget 579917