Ser vel for meg denne som ganske vanskelig å få lyttet til på eget utstyr uten å kjøpe den først ?!ssm skrev:Sikkert verdt hver eneste krone på de rette høyttalerne....
Litt mye penger å gamle med å bestille uhørt kanskje ?
Lurer på om det går an å få den med kobber-topplate.... ;D
Kan være så enkelt. Regner med at Hel er i ful lgang med å sjekke både rør og soklershaunv skrev:Er ikke bare et rør med vakkel i da? Eller en sokkel?
Regner med at du kjenner til Upgrade Audio? Riktignok må du over fjorden og de to flaskene med rødvin blir muligens litt eksklusive; men M2en har meget godt av et kuropphold der borte. Både Dac og Pre her i huset har vært hos Olof, og kom tilbake i langt bedre form enn de dro ...hel skrev:Hvordan skal jeg gå frem når jeg feilsøker, trenger litt nærmere forklaring (inn med teskje)
Eller kanskje noen i Follo & omegn kan ta en enkel titt i bytte mot et par gode flasker rødvin (eller fler avhengig av hvor lang tid det tar) Jeg har Ming Daen så jeg klarer meg uten M2 en stund.
Har snakket med Olof i dag og han ba meg sjekke rørsoklene på 6sn7 røret først, deretter 6sn. Det er en vanlig feil at det blir slark i "kjeften" som pinnene skal ned i. Disse kan bennes litt på med en syl eller lignende. Deretter anbefalte han meg en runde med verktøy på boks eller kontaktspray i inngangsvelgeren for deretter å "velge" frem og tilbake mange ganger. Får prøve det først :patro skrev:Regner med at du kjenner til Upgrade Audio? Riktignok må du over fjorden og de to flaskene med rødvin blir muligens litt eksklusive; men M2en har meget godt av et kuropphold der borte. Både Dac og Pre her i huset har vært hos Olof, og kom tilbake i langt bedre form enn de dro ...hel skrev:Hvordan skal jeg gå frem når jeg feilsøker, trenger litt nærmere forklaring (inn med teskje)
Eller kanskje noen i Follo & omegn kan ta en enkel titt i bytte mot et par gode flasker rødvin (eller fler avhengig av hvor lang tid det tar) Jeg har Ming Daen så jeg klarer meg uten M2 en stund.
Her tror jeg du bør sette et lite pristak på hvor mye du har anledning til å bruke av kroner - disse kan jo tweakes til du blir skikkelig blakk...!hel skrev:I tillegg ber jeg dem om å "tweake det som tweakes kan". Noen forslag her kanskje?
Har to par da.Brasse skrev:Skjer med salg av AN-E da, Shaunv?
Du får predikere litt mer, for AN-E er uslålig til prisen! Også til fem ganger prisen for den saks skyld.Brasse skrev:Phew, flaks.
Predikerte ovenfor en kamerat at han burde kjøpe dine. Høyttalere for livet.
Volumpoten er allerede skiftet ut av Roar Malmin. Nå er den fjernstyrt.shaunv skrev:Hel: Du kan jo be dem koble ut ballanse og tape, samt bytte volumpot f.eks.Gjør nok mye for lite penger.
Det er sant! Samme som på min OTO. Men neppe optimalt med tanke på lyden. Riktignok behagelig med remote.hel skrev:Volumpoten er allerede skiftet ut av Roar Malmin. Nå er den fjernstyrt.shaunv skrev:Hel: Du kan jo be dem koble ut ballanse og tape, samt bytte volumpot f.eks.Gjør nok mye for lite penger.
Liker gammelt skrot jeg vettussm skrev:Denne er vel med filter Jan ? eller ?
sett ut ifra aldern på skrift foran ......
Har du hørt dac 1 med og uten dette filteret ?
Den 2.1 jeg hadde , hadde filter , i allefall den , var noe mindre livlig i lyden , det vil selvsagt ikke si at den spillte dårlig.
Espen
Grattis med "ny" Dac, JanR. Faktisk ganske lik den som er her i heimen. Bl.a. med 2x dac-chip. Gir et flott løft i min kjede i alle fall!JanR skrev:Det er en original Dac 1 ja, filter og gode greier. Til og med 2x dac chip(pcm63p)
Som ikke det var nok...jaggu sitter det ikke 2x 6922 i den også.
/jan
Hva betyr "diskret oppbygget"?bambadoo skrev:Snakket med Andy Grove om Dac 6 under en tur på sjøen (krabbefiske).... Det kan jo blir snaisen. Totalt diskret oppbygget er tanken. Får se på sikt hvordan det går.
Huff. Er det noen ICer jeg må rive ut av min 2.1 DAC for å få bedre lyd? ;Dbambadoo skrev:Tror han mener ikke noen "dac-chip" i det hele tatt. Dvs. ingen IC (Integrated circuits). Hvordan? Aner ikke.
Takkerpatro skrev:Grattis med "ny" Dac, JanR. Faktisk ganske lik den som er her i heimen. Bl.a. med 2x dac-chip. Gir et flott løft i min kjede i alle fall!JanR skrev:Det er en original Dac 1 ja, filter og gode greier. Til og med 2x dac chip(pcm63p)
Som ikke det var nok...jaggu sitter det ikke 2x 6922 i den også.
/jan
Da den var på litt oppgradering hos Olof mener jeg å huske at han vurderte å bytte til nyere dac-chip, men da han tok en telefon til Audio Note i England mente de det var bedre å sette inn Black Gates, nye kondensatorer samt litt ny kabling/sølvplugger enn å skifte til nytt dac-kort. I alle fall var det slik det ble. Med glimrende resultat. Litt betryggende egentlig - de har laget gode ting hele veien, AN!!