Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Vannvittig flott, bare å ta av seg hatten :)


    Kvaliteten på bildene her i vennetrådene (hfs generelt) er blitt så bra at jeg tør snart ikke ta flere bilder før jeg får meg ett nytt kamera :)

    /jan
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    @cardas:
    Når skal du avsløre hvordan Omega høyttalerne spiller med Kit1? ;)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    JanR skrev:
    Vannvittig flott, bare å ta av seg hatten :)


    Kvaliteten på bildene her i vennetrådene (hfs generelt) er blitt så bra at jeg tør snart ikke ta flere bilder før jeg får meg ett nytt kamera :)

    /jan

    Tusen takk! :)

    Når det gjelder bilder er det ikke kvaliteten det kommer an på men mengden! ;)

    Mvh
    Andreas
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    En amp man ikke skal kødde med er en godt bygget Andio Note Kit1 med gjenomgående bra deler og 300B rør ;D

    En veldig god kamerat til feks. Omega høyttalere. Selv etter bare en 30 timers spilling låter denne haktisk ganske bra :)
    Det vil si det er en ca. 970 timer igjen til den er helt opptimal! Her i huset blir jo aldri noen ting skrudd av så det går jo ganske fort! ;D
     

    Vedlegg

    C

    Cyber

    Gjest
    Hvilke butikker i Norge selger Audio Note? Lite info hos audiocompaniet.
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    cybervision_ skrev:
    Hvilke butikker i Norge selger Audio Note? Lite info hos audiocompaniet.
    Upgrade Audio selger A-N. Kit riktignok, noe jeg ikke har angret et sekund på at jeg har kjøpt.. :)

    Mvh. Ole
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Siden Andreas er så flink til å legge inn bilder her, får vel jeg også slenge inn noen synes jeg, kan ikke være noe dårligere.. :)

    Har anskaffet ny TV siden sist.. En liten 60". Fornøyd ja.. ;D















    Mvh. Ole
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Det er utrolig flott Ole! Vet det spiller enda beder en det ser ut! ER DET MULIG???!!! Det er nok mange der ute som er skikkelig mesunelig! ;D

    Mvh
    Andreas


    PS
    DU ER SYKT GOD PÅ Å TA BILDER!!!!!!!!!!!!!
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Hehe, takk for det du! Hmm, halv 3 på natta er du våken gitt.. Satt å kosa deg foran anlegget ditt tenker jeg? :)

    Mvh. Ole.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.494
    Antall liker
    11.454
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Mekket en 6463 krets igår for å teste i preampen.
    Bakgrunnen var en "blindtest" fra Indonesia med en haug med preamper og der var det en super enkel e182cc krets som kom seirende ut.
    http://www.tubelover-indonesia.com/daftarblindtest.htm
    Hvor mye man skal legge i det er selvsagt usikkert men jeg ønsket å teste.

    Samtidig så fikk jeg et lite problem med preampen (5687 kretsen) som jeg måtte fikse uansett. Ser ut for at den ene koblingskondisen (0.1 AN paper in oil) har tatt kvelden. Er jo kjent for å kortslutte endel av de desverre. Derfor måtte den under skalpellen uansett.


    Siden jeg har endel 6463 rør liggende kopierte jeg kretsen og brukte 6463 rør. Bruker AN 2W tantaler og NOS beyschlag 2W motstander
     

    Vedlegg

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Hei

    Er i planleggingsfasen med å kjøpe meg en preamp. Vi snakker nå om begrenset budsjett.
    Mine viktigste prioriteringer er varme og musikalitet. Slik jeg har forstått det, er M2 varmere i lyden og mer musikalsk enn M3, men hvordan er M1 kontra M2?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Nå lurte jeg litt mer om den enn hva som står på papiret.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    bambadoo skrev:
    Mekket en 6463 krets igår for å teste i preampen.
    Bakgrunnen var en "blindtest" fra Indonesia med en haug med preamper og der var det en super enkel e182cc krets som kom seirende ut.
    http://www.tubelover-indonesia.com/daftarblindtest.htm
    Hvor mye man skal legge i det er selvsagt usikkert men jeg ønsket å teste.

    Samtidig så fikk jeg et lite problem med preampen (5687 kretsen) som jeg måtte fikse uansett. Ser ut for at den ene koblingskondisen (0.1 AN paper in oil) har tatt kvelden. Er jo kjent for å kortslutte endel av de desverre. Derfor måtte den under skalpellen uansett.


    Siden jeg har endel 6463 rør liggende kopierte jeg kretsen og brukte 6463 rør. Bruker AN 2W tantaler og NOS beyschlag 2W motstander
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    JanR skrev:
    Roberth skrev:
    Nå lurte jeg litt mer om den enn hva som står på papiret.
    Kort ver.
    M2 er best av de to.

    /jan
    Jeg vil ha litt lengre versjon, vi snakker om 12-14 laken i prisforskjell her. Skjønner godt at den er bedre, men spiller M2 varmere, er den mer musikalsk?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , jeg har ikke hatt m2 , men M3 , med Hib trafoer.

    Denne var knakende god , rett og slett , musikalsk som pokker , og holdt hardt i tøylene når det var nødvendig....dynamikk til tusen , og bra med gain(på godt og vondt)

    En av boksene jeg angrer litt på at jeg solgte...Men den var slett ikke ny lengere , det var en 99 modell antakelig levert i 2000.

    Nå skal jeg være forsiktig med å si for mye mellom m2/3 , men musikaliteten er der , det at en M3 spilletr tynnt og ikke musikalsk er helt feil , den spiller som ei kule , og jeg fikk faktisk beste resultatene sammen med andre effekttrinn en an s egene , skjønt dette kan godt ha vært match med andre ting som gjorde utslaget.

    m3 og L3 er forresten ikke det samme , der l3 er kit og M3 er ferdigbygget UK.

    Det syntes åkomme meg for øre at det har vært en del kluss med apparater fra an/uk i det senere , så hva som skjer hos Peter fortiden vet ikke jeg. Min M3 fra hine hårde dager var alltid i knallform.

    Hadde en an 2,1x balanced dac også , værste cd lyden jeg har hatt i hus , riktignok med filter , det tok ett hav av tid før den ble varm .....ett av de få an produktene jeg har hatt som jeg ikke har vært fornøyd med.

    I ettertid har jeg innsett at dac er ikke er noe for meg , klarer meg fint med en enkel cd spiller.....

    M2 er nok en mye bedre pre enn M1 , likeså enklere å selge , og psu delen er bedre hvilket har meget å si.

    Lykke til med ny preamp.....Om du lurer på hvorfor psu har noe å si på preamp kan du sende en pm til shaunv her på forumet , som kjører med bp psu på sin pre fortiden. ;D

    Mvh Espen
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    ssm skrev:
    Hadde en an 2,1x balanced dac også , værste cd lyden jeg har hatt i hus , riktignok med filter , det tok ett hav av tid før den ble varm .....ett av de få an produktene jeg har hatt som jeg ikke har vært fornøyd med.

    I ettertid har jeg innsett at dac er ikke er noe for meg , klarer meg fint med en enkel cd spiller.....
    Riktig nok kit (2.1 sign), men dac`en er det siste AN produktet som skal ut av huset her i gården.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.158
    Antall liker
    774
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    ØivindJ skrev:
    ssm skrev:
    Hadde en an 2,1x balanced dac også , værste cd lyden jeg har hatt i hus , riktignok med filter , det tok ett hav av tid før den ble varm .....ett av de få an produktene jeg har hatt som jeg ikke har vært fornøyd med.

    I ettertid har jeg innsett at dac er ikke er noe for meg , klarer meg fint med en enkel cd spiller.....
    Riktig nok kit (2.1 sign), men dac`en er det siste AN produktet som skal ut av huset her i gården.
    Samme her, må si meg enig med ØvindJ her: AN DAC skal nok ikke forlate heimen her nei...
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    ssm skrev:
    Hei , jeg har ikke hatt m2 , men M3 , med Hib trafoer.

    Denne var knakende god , rett og slett , musikalsk som pokker , og holdt hardt i tøylene når det var nødvendig....dynamikk til tusen , og bra med gain(på godt og vondt)

    En av boksene jeg angrer litt på at jeg solgte...Men den var slett ikke ny lengere , det var en 99 modell antakelig levert i 2000.

    Nå skal jeg være forsiktig med å si for mye mellom m2/3 , men musikaliteten er der , det at en M3 spilletr tynnt og ikke musikalsk er helt feil , den spiller som ei kule , og jeg fikk faktisk beste resultatene sammen med andre effekttrinn en an s egene , skjønt dette kan godt ha vært match med andre ting som gjorde utslaget.

    m3 og L3 er forresten ikke det samme , der l3 er kit og M3 er ferdigbygget UK.

    Det syntes åkomme meg for øre at det har vært en del kluss med apparater fra an/uk i det senere , så hva som skjer hos Peter fortiden vet ikke jeg. Min M3 fra hine hårde dager var alltid i knallform.

    Hadde en an 2,1x balanced dac også , værste cd lyden jeg har hatt i hus , riktignok med filter , det tok ett hav av tid før den ble varm .....ett av de få an produktene jeg har hatt som jeg ikke har vært fornøyd med.

    I ettertid har jeg innsett at dac er ikke er noe for meg , klarer meg fint med en enkel cd spiller.....

    M2 er nok en mye bedre pre enn M1 , likeså enklere å selge , og psu delen er bedre hvilket har meget å si.

    Lykke til med ny preamp.....Om du lurer på hvorfor psu har noe å si på preamp kan du sende en pm til shaunv her på forumet , som kjører med bp psu på sin pre fortiden. ;D

    Mvh Espen
    Når du snakker om dynamikk, har du hørt mye på marantz?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ikke hørt annet enn på marantz cd spiller i budsjettklassen , kan så vidt huske at det ikke var noen rakett av det dynamiske.

    De mest dynamiske cd spillerne jeg har hørt kommer fra Cary , jeg hevder også at Cary er aller best til å lage cd spillere , langt bedre enn til å lage forsterkere. Men det er mine synspungter.

    Ang. dynamikk så vender jeg stadig tilbake til ulike hornløsninger , men har og hatt 2 par med AN/E.

    ES
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Ludo skrev:
    ØivindJ skrev:
    ssm skrev:
    Hadde en an 2,1x balanced dac også , værste cd lyden jeg har hatt i hus , riktignok med filter , det tok ett hav av tid før den ble varm .....ett av de få an produktene jeg har hatt som jeg ikke har vært fornøyd med.

    I ettertid har jeg innsett at dac er ikke er noe for meg , klarer meg fint med en enkel cd spiller.....
    Riktig nok kit (2.1 sign), men dac`en er det siste AN produktet som skal ut av huset her i gården.
    Samme her, må si meg enig med ØvindJ her: AN DAC skal nok ikke forlate heimen her nei...
    Aldri her heller.. :)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Var det fabrikkferdig dac 2.1 du hadde ssm?

    Vil påstå at det som er av innmat i dacene til An utgjør ekstrem forskjell,kondiser,rørtype,motstander, lytter og drivverk,kan nermest bikke i alle retninger med små forandringer.

    Jeg snakker om 2.1kit,men det gjelder sikkert alle An dacer.

    Filteret er vel også med på å gjøre lyden mindre organisk tipper eg.

    Mvh.
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    samlanes skrev:
    Var det fabrikkferdig dac 2.1 du hadde ssm?

    Vil påstå at det som er av innmat i dacene til An utgjør ekstrem forskjell,kondiser,rørtype,motstander, lytter og drivverk,kan nermest bikke i alle retninger med små forandringer.

    Jeg snakker om 2.1kit,men det gjelder sikkert alle An dacer.

    Filteret er vel også med på å gjøre lyden mindre organisk tipper eg.

    Mvh.
    Dette er helt korrekt... Man skal kjenne anlegget sitt godt, og vite hva man vil ha mer eller mindre av, samt hva de forskjellige komponentene utgjør av forskjeller..
    Putter man de riktige delene oppi boksen etter hva slags lyd man vil ha, kan det bli riktig så bra.. :)

    Mvh. Ole
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.158
    Antall liker
    774
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig Borgenvik, kunnskap og ikke minst evnen til å lytte til synergiene er viktig her. I tillegg så man kunne være såpass målbevisst at negative resultater med letthet kan identifiseres og reverseres... Ellers er det liten vits å tweake og justere!
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Ja, systemet må få tid til å spille seg inn, før man "justerer" videre. Hjelper ikke med supre "bling"-deler om ikke det matcher ihop. :)

    Mvh. Ole.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    samlanes skrev:
    Var det fabrikkferdig dac 2.1 du hadde ssm?

    Vil påstå at det som er av innmat i dacene til An utgjør ekstrem forskjell,kondiser,rørtype,motstander, lytter og drivverk,kan nermest bikke i alle retninger med små forandringer.

    Jeg snakker om 2.1kit,men det gjelder sikkert alle An dacer.

    Filteret er vel også med på å gjøre lyden mindre organisk tipper eg.

    Mvh.

    Hadde en 2.1x balanced som jeg skrev , og det er ikke kit.

    original 2.1 i store kassen.

    Den låt såpass "feil" i mine ører at jeg heller ikke etterpå har fått vibber og lyst til å prøve flere slike dac er.

    Også hatt 3.1x og 1.1x på lån , da i etterkant mht filteret som jeg betvilte litt.

    Heller ikke da syntes jeg dette svingte skikkelig....Så kan man skylde på en hel masse , rør , kabler , gode og dårlige dager , været i Sussex :D osv.....

    Hjelper meg lite når jeg ikke får fot av disse dac ene.

    Dermed ble det en reise med Bryston en tid , slett ikke værst , før jeg til slutt endte opp med Naim cd5x som sikkert ikke er den siste :) , men såpass god at jeg skal klype meg flere enn en gang i armen før jeg selger denne.

    Ære være de som får til disse dac ene , jeg fikk det ikke til. Med min , til tider friske vinylsatsing , er det veldig ok å ha en enkel spiller som leverer også. Litt av grunn til at jeg ikke satser på dac og oppgraderinger der.



    Mvh Espen
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar.
    Har nok tildels heilt motsatt erfaring.

    Det som jeg nok er mest imponert av med an dac,er faktisk det som du ssm "ikkje fikk" ,altså fot.
    Dynamikk kombinert med silkeglatt lyd ellers,er den enkleste og mest riktige ordene som jeg synst bør med.

    Hadde eg i tillegg hatt andre høgt som hadde passet enda bedre til 9 spreke watt,så trur eg nesten dynamikken hadde blitt i overkant:)
    Feks Bastani promotheus,det hadde blitt(blir?) saker....hehe.

    Mvh.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hei

    Broderen har en integrert AN som heter P-1 eller P-10 tror jeg det var. Den sa forleden "poff" og trenger litt ettersyn. Noen som vet om det er noen kløktige som kan ta en titt på denne på strekningen Oslo - Fredrikstad?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Hei

    Broderen har en integrert AN som heter P-1 eller P-10 tror jeg det var. Den sa forleden "poff" og trenger litt ettersyn. Noen som vet om det er noen kløktige som kan ta en titt på denne på strekningen Oslo - Fredrikstad?

    Du har PM.

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Ludo skrev:
    Borgenvik skrev:
    Ludo skrev:
    Har fått låne en L4 av Upgrade Audio nå ;D
    Bra saker tenker jeg? ;)
    Ja, den gjør mye bra ;D
    hei kan være at jeg stiller meg i kø på å låne den der, jeg har rf63 ht som jeg forsøker å finne en musikalsk effektforsterker til, med fare for å banne i kirka:) så må jeg si at jeg inntil videre blir nødt til å bruke en receiver eller prossesor som pre:(
    signalkilde vil være en marantz sa 7003, men ett sted må man jo begynne
    L4 er da det jeg har fått tips om foreløpig når det gjelder AN
    står mellom denne og en macintosh 2102(den som ligger på forumet)

    tips og forslag taes imot med stor takk av en nybegynner innenfor rør faget
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    L4 er en perle av en forsterker som er så dynamisk, fyldig, kraftfull og morsom at jeg har aldri hørt en bedre Push Pull amp noensinne..

    Utrolig bra match til Klipsch.. Det som også er bra er at Upgrade-gutta også selger rør, og kan bistå hva slags rør som er best i ditt oppsett.. Det samme gjelder service, de er meget dyktige..

    Det ligger i tillegg en L2 pre på børsen som er en meget god match til L4, jeg kjenner selgeren, så han kan jeg gå god for. Da får du et fantastisk forsterkersett.. :)

    Mvh. Ole
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ser ut som L4 vinner kampen,skal kanskje få lånt en hjem og da er vel mye gjort.....
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    jokris skrev:
    ser ut som L4 vinner kampen,skal kanskje få lånt en hjem og da er vel mye gjort.....
    Gled deg du, Jostein! ;)

    Mvh. Ole
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Borgenvik skrev:
    jokris skrev:
    ser ut som L4 vinner kampen,skal kanskje få lånt en hjem og da er vel mye gjort.....
    Gled deg du, Jostein! ;)

    Mvh. Ole
    ja, gjør jo det alt,men avgjørelsen er jo ikke helt i boks, er vel verste tilfellet av 40 års krise innenfor hifi jeg opplever her:) klør i fingra og tempraturen er økt:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn