EH er bedre enn Sovtek i mine ører, men alt handler om smak, preferanser og utstyr, derfor går det ikke an å si at den og den rørtypen er dårlig.ØivindJ skrev:Samme kvalitetsklasse(/samme greia) som EH smårør eller? I så fall veldig enig.shaunv skrev:Sovtek er i alle fall de rørene jeg har dårligst erfaring med i AN dac'er! Ut med de! Hehe.
Skal sies at Sovtek fungerte i RIAA'n i ene oto'en jeg hadde, så finnes ingen fasit nei.JanOlav skrev:EH er bedre enn Sovtek i mine ører, men alt handler om smak, preferanser og utstyr, derfor går det ikke an å si at den og den rørtypen er dårlig.ØivindJ skrev:Samme kvalitetsklasse(/samme greia) som EH smårør eller? I så fall veldig enig.shaunv skrev:Sovtek er i alle fall de rørene jeg har dårligst erfaring med i AN dac'er! Ut med de! Hehe.
Jeg satte et Siemens i dacen min i dag, det spiller flott synes jeg, men det låt ikke bra før, når jeg hadde Heresy.
Med RCA i dacen blir det for mye av det gode, altfor varmt og rørete, trenger ikke det med Khorn i enden av kjeden.
Så! Gode og dårlige rør er det kun hver enkelt person som kan avgjøre.
God natt!
Nå må du ikke blande klang/signatur med dårlig/bra da unge mannJanOlav skrev:EH er bedre enn Sovtek i mine ører, men alt handler om smak, preferanser og utstyr, derfor går det ikke an å si at den og den rørtypen er dårlig.ØivindJ skrev:Samme kvalitetsklasse(/samme greia) som EH smårør eller? I så fall veldig enig.shaunv skrev:Sovtek er i alle fall de rørene jeg har dårligst erfaring med i AN dac'er! Ut med de! Hehe.
Jeg satte et Siemens i dacen min i dag, det spiller flott synes jeg, men det låt ikke bra før, når jeg hadde Heresy.
Med RCA i dacen blir det for mye av det gode, altfor varmt og rørete, trenger ikke det med Khorn i enden av kjeden.
God natt!
er det ikke svetalana logoen da?shaunv skrev:Ringer det noen bjeller? Jeg synes den kan ligne både på EH, Sovtek og Svetlana i grunn.
Trodde jeg også. Men samme logo står på noen sovtek likerettere jeg har. :jokris skrev:er det ikke svetalana logoen da?shaunv skrev:Ringer det noen bjeller? Jeg synes den kan ligne både på EH, Sovtek og Svetlana i grunn.
kan det være at de har produsert for hverandre? slik som mullard f.eks har gjort for en del andre?shaunv skrev:Trodde jeg også. Men samme logo står på noen sovtek likerettere jeg har. :jokris skrev:er det ikke svetalana logoen da?shaunv skrev:Ringer det noen bjeller? Jeg synes den kan ligne både på EH, Sovtek og Svetlana i grunn.
Vil tro det er mil.spec svetlana rør. Iaf 90% sikker.shaunv skrev:Ringer det noen bjeller? Jeg synes den kan ligne både på EH, Sovtek og Svetlana i grunn.
Hvorfor ikke? Det hjelper ikke med et "bra rør" om det ikke låter bra hos deg?? Eller er det noe annet du mener? :-\JanR skrev:Nå må du ikke blande klang/signatur med dårlig/bra da unge mannJanOlav skrev:EH er bedre enn Sovtek i mine ører, men alt handler om smak, preferanser og utstyr, derfor går det ikke an å si at den og den rørtypen er dårlig.ØivindJ skrev:Samme kvalitetsklasse(/samme greia) som EH smårør eller? I så fall veldig enig.shaunv skrev:Sovtek er i alle fall de rørene jeg har dårligst erfaring med i AN dac'er! Ut med de! Hehe.
God natt!
/jan
Dårlig forklart av meg, beklager.JanOlav skrev:Hvorfor ikke? Det hjelper ikke med et "bra rør" om det ikke låter bra hos deg?? Eller er det noe annet du mener? :-\
Det var egentlig akkurat det samme som jeg MENTE også. Derfor hjelper det ikke for Jokris at RCA er et "bra" rør; hvis det låter fælt hos han, forstår du?!JanR skrev:Dårlig forklart av meg, beklager.JanOlav skrev:Hvorfor ikke? Det hjelper ikke med et "bra rør" om det ikke låter bra hos deg?? Eller er det noe annet du mener? :-\
Det jeg prøvde å si var at:
Selv om ett rca låter i overkant feit hos deg betyr det vel ikke at det er ett dårlig rør ?
Signaturen til mange rca er sånn, litt småfeite/rørete (på en god måte)
Men kanskje Siemens er mere "nøytralt", klangmessig. Gjør ikke Siemens dårlig av den grunn, det passer bare ikke så godt her kanskje. Smak og behag mao.
Så man må skille mellom dårlig - bra og smak - behag.
Ble du klokere ? ;D
/jan
Det som det bunner i er;- prøv hjemme.JanOlav skrev:Det var egentlig akkurat det samme som jeg MENTE også. Derfor hjelper det ikke for Jokris at RCA er et "bra" rør; hvis det låter fælt hos han, forstår du?!JanR skrev:Dårlig forklart av meg, beklager.JanOlav skrev:Hvorfor ikke? Det hjelper ikke med et "bra rør" om det ikke låter bra hos deg?? Eller er det noe annet du mener? :-\
Det jeg prøvde å si var at:
Selv om ett rca låter i overkant feit hos deg betyr det vel ikke at det er ett dårlig rør ?
Signaturen til mange rca er sånn, litt småfeite/rørete (på en god måte)
Men kanskje Siemens er mere "nøytralt", klangmessig. Gjør ikke Siemens dårlig av den grunn, det passer bare ikke så godt her kanskje. Smak og behag mao.
Så man må skille mellom dårlig - bra og smak - behag.
Ble du klokere ? ;D
/jan
Man kan råde i hytt og pine, lese tester i alle blader; men det er til syvende og sist hjemme hos deg selv i dine egne ører som gjelder.
Morro detjokris skrev:er rett og slett blitt bitt av rørbasillen til de grader
Skjer vel litt til uka da vil jeg tro. Og neste helg er du nok i ekstase ;Djokris skrev:det skal jeg gjøre, er bare å vente nå på posten
tja , vi får håpe noe av det dukker opp til uken kommer fra england og usa så det kan vel ta noen dager tenker jeg handler litt av motron til uken også tenker jegJanR skrev:Skjer vel litt til uka da vil jeg tro. Og neste helg er du nok i ekstase ;Djokris skrev:det skal jeg gjøre, er bare å vente nå på posten
/jan
Golden dragon!ØivindJ skrev:Noen som vet hvilke 300b rør Motron vanligvis har med seg til Horten?
Send mannen en mail eller ring.ØivindJ skrev:Hmm, det var ikke veldig spennende
Han har nok med EH også, men send en mail som Jan sier og be han ta med flere.JanR skrev:Send mannen en mail eller ring.ØivindJ skrev:Hmm, det var ikke veldig spennende
Ikke umulig at han har med annet enn GD, kanskje
/jan
Var ikke klar over at de lagde 300B, interesant.cardas skrev:Upgrade Audio får inn de nye Golden Lion om kort tid. Disse skal være virkelig grume.
Har selv et par smårør (ECC82) fra Golden Lion i bestilling som er tenkt i preampen.
Mvh
Andreas
PS
Olof bruker selv KT77 fra Golden Lion i sin L4 amp med virkelig kanon resultat.
Hadde jeg vært deg Øivind ville jeg sjekket ut de før du går til innkjøp av noen EH eller GD
HCS skrev:Hva er prisen på 300b ifra disse ,GL ?
cardas skrev:HCS skrev:Hva er prisen på 300b ifra disse ,GL ?
Vil tro de kommer til å ligge på ca. 2500-3000,- for mertset par
Mvh
Andreas
HCS skrev:cardas skrev:HCS skrev:Hva er prisen på 300b ifra disse ,GL ?
Vil tro de kommer til å ligge på ca. 2500-3000,- for mertset par
Mvh
Andreas
Spennede... På hvilken måte er disse sammenlignbare med WE rør ?
ØivindJ skrev:Tusen takk for tips.
Har jo hørt at EH 300B skal være ok, men det var vel egentlig aldri helt aktuelt det heller.
Golden Lion høres veldig spennende ut!
Ellers så er vel din forsterker konverterbar til 300b akkurat som at jeg kan konvertere til 2A3?JanR skrev:Syns jo strengt tatt de kunne laget noen 2A3 også
Jaja, får holde meg til TJ/Full music mesh plate's så lenge.
http://thetubestore.com/goldlionpx300b.html
/jan
JanR skrev:Syns jo strengt tatt de kunne laget noen 2A3 også
Jaja, får holde meg til TJ/Full music mesh plate's så lenge.
http://thetubestore.com/goldlionpx300b.html
/jan