12Au7:jokris skrev:noen som har erfaring med sylvania 12au7a rør , nos ,usa lagd 60 talls, kan disse brukes som vanlig 12au7 ? hva betyr den siste a ?
Spennende. Vi forventer review her!jokris skrev:da har jeg fått tak i noen rør til min L2, har bestillt to stk Mullard CV4003NOS rør, 2 stk Sylavania 12AU7 NOs fra 60 tallet + 2 stk svetlana ECL82 NOS rør
Er det nå man forteller om et visst kort?BHO skrev:Hmmm....overivrige mod`s har vært å sletta litt her ja.
Alltid latt meg imponere over de små gleder i sandkassa her.
Vel vel jokris, godt dere fikk ordna ting lell. 8)
Mye gøy en kan gjøre med en L2 forøvrig.
;Dshaunv skrev:Er det nå man forteller om et visst kort?BHO skrev:Hmmm....overivrige mod`s har vært å sletta litt her ja.
Ja, blokken lever igjen!BHO skrev:;D
Har du fått liv i blokkene igjen?
Jeg har sikkert en motstand eller to og selge deg......men fort deg og svare før detta blir sletta. ;D ;D
Goodie....Upgrade kan service!shaunv skrev:Ja, blokken lever igjen!BHO skrev:;D
Har du fått liv i blokkene igjen?
Jeg har sikkert en motstand eller to og selge deg......men fort deg og svare før detta blir sletta. ;D ;D
Nå venter jeg bare på nye rør. Blir ikke helt det samme å spille i mono.
Fikk motstand av upgrade i posten. De sa ikke at de hadde sendt det engang. Service!
Ja, kan sove bedre nå. Kjørte litt monospilling et par timer med blokka som var gåen sånn for å se at det ikke skjedde noe mer.BHO skrev:Goodie....Upgrade kan service!
Godt ting ordner seg, og ennå bedre at en kan ordne sjøl.
Mulig at det er kolapps av likeretter`n som har forårsaka hele greia da?
hvilket kort og hvilke spennende ting?shaunv skrev:Er det nå man forteller om et visst kort?BHO skrev:Hmmm....overivrige mod`s har vært å sletta litt her ja.
6sh7BHO skrev:Følger ikke alltid like godt med, og ikke gidder jeg søke ;D , men hva slags driverrør er det i de?
Oki....har jeg ingen erfaring med, men feil kan seff oppstå i alle rør.shaunv skrev:6sh7BHO skrev:Følger ikke alltid like godt med, og ikke gidder jeg søke ;D , men hva slags driverrør er det i de?
Mye en kan velge å gjøre med en L2.jokris skrev:hvilket kort og hvilke spennende ting?shaunv skrev:Er det nå man forteller om et visst kort?BHO skrev:Hmmm....overivrige mod`s har vært å sletta litt her ja.
så det vil si at jeg da kan benytte andre rør enn 12au7 hvis jeg oppgraderer ampen litt?BHO skrev:Mye en kan velge å gjøre med en L2.jokris skrev:hvilket kort og hvilke spennende ting?shaunv skrev:Er det nå man forteller om et visst kort?BHO skrev:Hmmm....overivrige mod`s har vært å sletta litt her ja.
Den har god plass i kabinettet, den har bra inngangsvelger og volumpot, og en helt ok strømforsyning som også kan trimmes endel.
Det er også endel muligheter ift. stømforsyningen som gjør at du kan velge ganske så fritt ang. utgangstrinn med forskjellige rørtyper bl.a.
høres jo veldig fleksibelt ut må bare få dannet meg en mening om hva jeg ønsker da? hva går for å være det beste? og hvilken type rør er det lettest å få tak i nos rør til?BHO skrev:Du kan i realiteten velge vilket utgangstrinn du vil.
Det er vel tilnæmet uendelig mange lay-out`s på utgangstrinn for pre, og jeg har langt fra oversikt over alle alternativer.jokris skrev:høres jo veldig fleksibelt ut må bare få dannet meg en mening om hva jeg ønsker da? hva går for å være det beste? og hvilken type rør er det lettest å få tak i nos rør til?BHO skrev:Du kan i realiteten velge vilket utgangstrinn du vil.
Nå som du nettopp har handlet masse fine rør må du jo ikke snakke om å bytte til en annen type! ;Djokris skrev:høres jo veldig fleksibelt ut må bare få dannet meg en mening om hva jeg ønsker da? hva går for å være det beste? og hvilken type rør er det lettest å få tak i nos rør til?BHO skrev:Du kan i realiteten velge vilket utgangstrinn du vil.
sant nok men alltid gøy å ha prosjekter for fremtiden gleder meg til testing nåshaunv skrev:Nå som du nettopp har handlet masse fine rør må du jo ikke snakke om å bytte til en annen type! ;Djokris skrev:høres jo veldig fleksibelt ut må bare få dannet meg en mening om hva jeg ønsker da? hva går for å være det beste? og hvilken type rør er det lettest å få tak i nos rør til?BHO skrev:Du kan i realiteten velge vilket utgangstrinn du vil.
Skal ha deg AN dac dujokris skrev:sant nok men alltid gøy å ha prosjekter for fremtiden gleder meg til testing nåshaunv skrev:Nå som du nettopp har handlet masse fine rør må du jo ikke snakke om å bytte til en annen type! ;Djokris skrev:høres jo veldig fleksibelt ut må bare få dannet meg en mening om hva jeg ønsker da? hva går for å være det beste? og hvilken type rør er det lettest å få tak i nos rør til?BHO skrev:Du kan i realiteten velge vilket utgangstrinn du vil.
det er godt mulig det blir det etterhvertshaunv skrev:Skal ha deg AN dac dujokris skrev:sant nok men alltid gøy å ha prosjekter for fremtiden gleder meg til testing nåshaunv skrev:Nå som du nettopp har handlet masse fine rør må du jo ikke snakke om å bytte til en annen type! ;Djokris skrev:høres jo veldig fleksibelt ut må bare få dannet meg en mening om hva jeg ønsker da? hva går for å være det beste? og hvilken type rør er det lettest å få tak i nos rør til?BHO skrev:Du kan i realiteten velge vilket utgangstrinn du vil.
Men for helv*** er de her og kødder til ting også ?BHO skrev:Hmmm....overivrige mod`s har vært å sletta litt her ja.
JAN Sylvania 6x5 er mye for pengene imho.jokris skrev:er GE NOS 6x5 GT rør gode? 5814A JAN PHILIPS rør gode?
Vanskelig barndom = fotballdommer, politi, toller, moderator ???BHO skrev:Brimar er og gode.
Jupp jan.....de holder seg varme her og....arme sjeler. ;D
Bare øra dine kan gi deg det riktige svar.jokris skrev:RCA 12au7 fra 55 black plates skal være gode? si ifra når grensen er nådd med disse spørsmålene forresten
Jeg har troa på RCA i alle fall. Aldri slått feil. Derfor venter jeg på noen i posten nå!BHO skrev:Bare øra dine kan gi deg det riktige svar.jokris skrev:RCA 12au7 fra 55 black plates skal være gode? si ifra når grensen er nådd med disse spørsmålene forresten
Smak og behag.
Tru kan du gjøre i kjærka.shaunv skrev:Jeg har troa på RCA i alle fall. Aldri slått feil. Derfor venter jeg på noen i posten nå!BHO skrev:Bare øra dine kan gi deg det riktige svar.jokris skrev:RCA 12au7 fra 55 black plates skal være gode? si ifra når grensen er nådd med disse spørsmålene forresten
Smak og behag.
Det er sant. Men sannsynligheten for å lykkes er stor.BHO skrev:Tru kan du gjøre i kjærka.
Vite gjør du etter å ha prøvd. ;D
Og her sitter jeg som ikke har giddi å teste mer enn et par rør i pre'en minjokris skrev:da klinker jeg til med ett bud på slike ;D
for å få tube rolla litt må jeg jo ha noen rør ;D
Akkurat det er det liten tvil om. ;Djokris skrev:da klinker jeg til med ett bud på slike ;D
BHO skrev:Akkurat det er det liten tvil om. ;Djokris skrev:da klinker jeg til med ett bud på slike ;D