Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    Ja, den skal få kjøre sammen med cornwall en stund den, ifølge flere forumer jeg har vært på skal det teoretisk sett være en kanonmatch, men praksis kan jo være annerledes
    Aldri hørt MC på Klipsch så skal bli interesant å høre hva du syns.
    Ville overraske meg stort om du ikke likte det ;)

    edit: typos

    /jan

    kan vi ikke se om vi fåpr til at du får høre an/mc på klipsch her en gang når føret og slikt er blitt bedre da jan ? så kanskje jeg kan få hørt ren an kombo også her igjen på cw ?
    Vi skal få til noe utover :)

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    noen som kan fortelle meg om an drivverk, er de verdt å legge penger i eller ...... samme med P2...finnes det kit som tilsvarer den? beklager dumme spørsmål, har googlet og slikt men setter mest verdi i ord fra an brukere egentlig
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    jokris skrev:
    noen som kan fortelle meg om an drivverk, er de verdt å legge penger i eller ...... samme med P2...finnes det kit som tilsvarer den? beklager dumme spørsmål, har googlet og slikt men setter mest verdi i ord fra an brukere egentlig
    Spar pengene dine og oppgrader dac eller pre i stedenfor er mitt svar. Ja AN drev har absolutt noe for seg, men ikke i forhold til lyd per krone hvis det finnes andre steder du kan gjøre ting.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    jokris skrev:
    noen som kan fortelle meg om an drivverk, er de verdt å legge penger i eller ...... samme med P2...finnes det kit som tilsvarer den? beklager dumme spørsmål, har googlet og slikt men setter mest verdi i ord fra an brukere egentlig
    Aldri vært noe spes imponert over AN-sine drev. Støtter overnevnte taler helt klart.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Isolert sett er AN- drev dyre, ser ut som de koster 22.50,-, har småskranglete mekanikk og ikke allverden til byggvalitet, men sammen med en AN-dac kan de låte som pur magi. Jeg har eid et, (CDT-1) og selvfølgelig sammenlignet med mye. Personlig måtte jeg strekke meg til et hypertweaka TentLabs-drev før mitt gamle AN-drev ble satt ettertrykkelig til veggs. Men om man bare ser på det, har jeg full forståelse for at et AN- drev ikke imponerer. ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Takker , da er jeg blitt litt klokere og tenker da mer på oppgradering via pre eller dac :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    I forhold til å kjøpe et AN drivverk til nypriser så er jeg veldig enig i at jeg ville heller brukt pengene på å oppgradere DAC eller pre,men til for eksempel rundt 5-6k som jeg solgte mitt CDT1 for så er det ikke det dummeste man kan kjøpe tror jeg.
    Men der er mange som har fått fine resultat med billige cd og dvd-spillere som drev.
    Ser mange har raportert fin match med blant annet endel av de eldre gode Sony spillerene,Rega har jeg sett blitt nevnt. Selv synes jeg NAD5000 funket bra.
    Med AN DAC hører man ivertfall forskjeler på drivverk ;)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg tilbyr folk min Sony, som er et godt drivverk i bytte mot en grei vin,men ingen napper?
    ligger på brukten
    mvh
    Leif
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg synes jo også marantzen fungerer greit men har bare bd spiller å teste opp mot
    største problemet med å oppgradere pre ller dac er å måtte sende det bort, da får jeg nok abstinenser :)
    ellers er settet mitt tunet mot klipsch og den musikk typen jeg hører på av forrige eier, men det er sikkert noe å gå på
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    660
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke det bare å bytte plugg da? Lodde av to ledninger, bytte plugg og lodde på igjen...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ludo skrev:
    Er ikke det bare å bytte plugg da? Lodde av to ledninger, bytte plugg og lodde på igjen...
    Så enkelt altså ? ikke noe mer fiks faks ? Ikke noe er bedre enn det :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    Er ikke det bare å bytte plugg da? Lodde av to ledninger, bytte plugg og lodde på igjen...
    Så enkelt.

    Byttet andre veien på min første dac 1, lett som en plett.

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    har ett spørsmål angående L2, sitter jensen capasitorer i den, og en del sonycap og an kobber i olje, hva vil gi mest oppgradering å bytte ? sitter noe bg der men det regner jeg med er bra nok.
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Ludo skrev:
    Jeg er helt enig med deg, det er derfor jeg kvier meg litt for å bytte ut digitalkortet i DAC'n - det spiller så sykt bra på Redbook. Mange andre digitalkort som spiller godt på hi-rez sliter med å yte like godt som AN-kortet i vanlig Redbook-format... Tror min løsning blir å sette inn en Buffalo II digitalkort, den skal være god på alle samplerates...

    Samme spenning ut som orginal-kortet osv?
    Tenker du ift high-rez musikk på pc eller BD-spiller? Hvilken kontakt har du tenkt til å bruke inn på Buffalo printet?

    Mvh Clueless


    Edit: hold oss gjerne oppdatert på dette :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    har ett spørsmål angående org dac og kit dac, hvordan er forskjellen mellom 2.1 kittet og f.eks de orginale 1 dacene?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    den var proppfull av god innmat ja ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.000
    Antall liker
    10.931
    Torget vurderinger
    10
    Lekkert. Hvilket nivå er den på nå 4 eller 5?
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    bambadoo skrev:
    Har du en phono sak i den også?


    Hei! :)

    Ja, har fått inn L3 phono i den. Er utrolig fornøyd med vinyl lyden nå.
    Selv med rimelig Rega drev,arm

    Mvh
    Andreas
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Cardas , hva synes du de rørdemperne gjør i oppsettet ditt sånn lydmessig ? har hørt/lest at man kan miste noe dynamikk men vet ikke særlig mer, annet enn at de kan gjøre mikrofoniske rør en tjeneste
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Og gratulerer med ett beist ev en L2 forresten ;D ;D ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Miste dynamikk med røøramper i anlegget, jokris?? Jøsses.Det er det verste jeg har hørt denne uka. Det er bare sprøyt, i alle fall så lenge det er snakk om kvalitetsamper, og ikke grisebillig bling. Sannheten er vel akkurat den motsatte, spør du meg.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    Miste dynamikk med røøramper i anlegget, jokris?? Jøsses. Det er bare sprøyt, i alle fall så lenge det er snakk om kvalitetsamper, og ikke grisebillig bling. Sannheten er vel akkurat den motsatte, spør du meg.


    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.366
    Antall liker
    11.164
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    EZ81 er sikkert en glimrende likeretter men hva gjør du ellers med kretsen for å tilpasse B+?
    Bruker du potmeter for justering? Eller kjører du med lavere b+ ?
    ez80/81 har endel større spenningsfall kontra 6x5.
    Evt. er det dette større spenningsfallet som faktisk gjør den lydmessige forskjellen?

    Har hørt det mange ganger. Likeretter med høyt spenningsfall låter bedre...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    EZ81 er sikkert en glimrende likeretter men hva gjør du ellers med kretsen for å tilpasse B+?
    Bruker du potmeter for justering? Eller kjører du med lavere b+ ?
    ez80/81 har endel større spenningsfall kontra 6x5.
    Evt. er det dette større spenningsfallet som faktisk gjør den lydmessige forskjellen?

    Har hørt det mange ganger. Likeretter med høyt spenningsfall låter bedre...
    Har mulighert til å justere B+, sitter en pot bak ECL82 røret.
    Med EZ80 var B+ grei, 260v + - ett par volt.
    EZ81, måtte dra ned litt, 4-5 volt bare. Ikke noe krise.

    Hvor for de låter bedre aner jeg ærlig talt ikke. Men det er stor forskjell her hos meg på 6x5 og ez rørene. EZ81 er favoritten :)
    Bytting av rør er gjort i en fei.

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.366
    Antall liker
    11.164
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Driver og sysler med litt "reverse engineering" angående galahad psu. Hvorfor evt. ikke dra den videre med ez81 da?
    Evt. bygge om m2 psu for å tilpasse ob2 rør i stedet for zener. Noen rykter sier at det skal ha noe for seg.

    Så har jeg også ecc82-6463 kretsen mekket ferdig (beta) på et print som jeg gjerne skal teste ila. kvelden. Får se.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    Driver og sysler med litt "reverse engineering" angående galahad psu. Hvorfor evt. ikke dra den videre med ez81 da?
    Evt. bygge om m2 psu for å tilpasse ob2 rør i stedet for zener. Noen rykter sier at det skal ha noe for seg.
    Etter den aha opplevelsen her med ez rør er jeg ikke i tvil. Det er ett bedre rør, lydmessig, med mange mil. Gå for EZ80/81.

    Skal du bygge fra scratch så har du alle muligheter. Kjenner ikke ob2. Og jeg er vel ikke akkurat noe geni på diy eller bygging så skal ikke si noe fra eller til :)

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    impulse skrev:
    Miste dynamikk med røøramper i anlegget, jokris?? Jøsses.Det er det verste jeg har hørt denne uka. Det er bare sprøyt, i alle fall så lenge det er snakk om kvalitetsamper, og ikke grisebillig bling. Sannheten er vel akkurat den motsatte, spør du meg.
    hehe, tror du må lese nøye en gang til jeg 8) var rørdemperne jeg stillte spørmål ved ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn