supert, er svært glad i de selv ogsåRune S skrev:Skifte av motstander og kondiser direkte i signalveien synes jeg i de fleste tilfeller utgjør større forskjeler enn jeg klarer å få til med rørskifter,så det kan anbefales.jokris skrev:hmmm. kanskje det, jeg får grave litt i det før jeg kjøper de og tester. har vært så opphengt i rør i det siste at alle andre oppgraderinger har vært lagt på isRune S skrev:Har ikke prøvd,aldri sett det heller for den del,tror gjerne det kan vere av veldig god kvalitet med tanke på rørene de lagde.Du får teste ut og gi en rapportjokris skrev:noen som har brukt noe innmat fra mullard i sine an prosjekter? ser en del av det til salgs men de er kanskje ikke samme kvalitet som rørene?
Låt bra de RCA og Raytheon 12AU7 rørene foresten
Høres ut som lydforskjeler som jeg kan like !LMC skrev:omtrent ALLE røramper har et gittermotstand mellom signal og jord på inngangen
dette kan såvidt meg bekjent ALLTID erstattes av en gitterchoke
gitterchoker fås fra ca100 usd paret og oppover
de føres av diyhifisupply og mange andre
og produseres i alle kvalitets nivåer
noen produsenter:
silk
magnequest
s&b
tribute
mm
det er verdens enkleste mod, som bør kunne utføres av en sjimpanse:
fjern gittermotstand(som nesten alltid er 100K ) og erstatt med gitterchoke
resultat: mindre støy, mere klang og overtoner..."rikere lyd" fyldigere uten å bli floppy
den ultimate "no-brainer"
den ENESTE grunnen til at dette sjelden leveres kommersielt er økonomi og plass/vekt
en extremt dyr motstand koster kanskje 8-9 usd til sammenlikning
mvh
Leif
Helt villt!bambadoo skrev:For de av dere som ikke har fått det med seg. Et snasent anlegg på Karmøy
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,16114.msg1018621.html#msg1018621
Har du kjøpt deg Cervin Wega?jokris skrev:sitter her og tenker litt fremover og det hadde vært gøy å teste mer an etter cw kommer i hus etterhvert, foreløpig er det 2 stk forsterkere jeg tenker på zorro og p2, noen som kjenner disse godt eller har innspill? p2 skal eventuellt brukes sammen med an L2
P2 SE i så fall.jokris skrev:sitter her og tenker litt fremover og det hadde vært gøy å teste mer an etter cw kommer i hus etterhvert, foreløpig er det 2 stk forsterkere jeg tenker på zorro og p2, noen som kjenner disse godt eller har innspill? p2 skal eventuellt brukes sammen med an L2
rolfozzy skrev:jokris skrev:sitter her og tenker litt fremover og det hadde vært gøy å teste mer an etter cw kommer i hus etterhvert, foreløpig er det 2 stk forsterkere jeg tenker på zorro og p2, noen som kjenner disse godt eller har innspill? p2 skal eventuellt brukes sammen med an L2
Har du kjøpt deg Cervin Wega?
CW III tåler nok å bli matet med mer enn 3-3.5w. Men tviler ikke på at 2A3 hadde fungert meget bra på de. High gain pre gjør susenjokris skrev:P2 ser veldig interesang ut se versjon ja, vindicator da? eller er ikke 300b nok rock and roll til cw ?
P2 er den samme effektforsterkeren som er i soro ?
http://www.audionote.co.uk/products/amps_power/p2_se_01.shtml P2 SEjokris skrev:takker for det JanR, kan hende jeg tar deg opp på det tilbudet, hatt en lang samtale med importør idag og P2 er vel den som ble veldig interesang, håper den kan brukes ilag med L2 hvis det skulle bli aktuellt
P2 er vel 2x20 watt
Bedre lyd ???jokris skrev:hva vil forskjellen på SE og PP gi seg utslag med?
Bedrøvelig forklaring hehe.jokris skrev:takker for det
JanR skrev:Bedrøvelig forklaring hehe.jokris skrev:takker for det
Men håper du skjønte hva jeg mente.
Nå er det ikke allverden av forskjell, effektmessig, på Soro PP og SE.
Noe prisforskjell muligens men tro meg du vil ikke angre på en SE variant, hvis det blir kjøp.
vi får se utover året hva det blir, mulig jeg kan bli såpass fornøyd med mc at jeg glemmer hele greia
/jan
Mc'n er ingen sinke. Kanskje greit å la den få prøve seg førstjokris skrev:vi får se utover året hva det blir, mulig jeg kan bli såpass fornøyd med mc at jeg glemmer hele greiaJanR skrev:Bedrøvelig forklaring hehe.jokris skrev:takker for det
Men håper du skjønte hva jeg mente.
Nå er det ikke allverden av forskjell, effektmessig, på Soro PP og SE.
Noe prisforskjell muligens men tro meg du vil ikke angre på en SE variant, hvis det blir kjøp.
/jan
Aldri hørt MC på Klipsch så skal bli interesant å høre hva du syns.jokris skrev:Ja, den skal få kjøre sammen med cornwall en stund den, ifølge flere forumer jeg har vært på skal det teoretisk sett være en kanonmatch, men praksis kan jo være annerledes
JanR skrev:Aldri hørt MC på Klipsch så skal bli interesant å høre hva du syns.jokris skrev:Ja, den skal få kjøre sammen med cornwall en stund den, ifølge flere forumer jeg har vært på skal det teoretisk sett være en kanonmatch, men praksis kan jo være annerledes
Ville overraske meg stort om du ikke likte det
edit: typos
/jan