Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Sammenliknet noen forskjellen i spenning etter likeretteren?
    Om ikke spenningen ut ble justert, vil jeg ikke anse at det er rørtypen i seg selv som gjorde "forbedringen".

    Arne K
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har også gjort dette. Det er relativt stor forskjell lydmessig men jeg vil ikke si at det er en entydig forbedring. Samme oppfatning i forskjell som forrige taler - men det er noe i musikalitenen, fylden, ektheten i bl.a. stemmer, utklinging av piano etc. som også er anderledes men som jeg ikke føler er entydig forbedring.
    Til Cobra2. Spenning ut (b+) målt både før og etter er identisk. PSU er regulert med ecl82 rør. I utgangspunkt er det et større spenningsfall etter likeretting, det er riktig, men det virker ikke som om dette "forplanter" seg videre noe særlig i kretsen - til b+-
    I tillegg (på noen ikke alle m2 psu) står det et potmeter for enkel justering av b+.

    EDIT: Skrev noe om dette tidligere også.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,7010.msg1087421.html#msg1087421
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Cobra2 skrev:
    Sammenliknet noen forskjellen i spenning etter likeretteren?
    Om ikke spenningen ut ble justert, vil jeg ikke anse at det er rørtypen i seg selv som gjorde "forbedringen".

    Arne K
    Ser at bambadoo ga deg et utfyllende svar. :)
    Om det låter "bedre" er jo opp til hvert øre og finne ut av, men at det ble annerledes er sikkert og visst. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Bam har jo ett poeng, hvis jeg ikke misforsto.
    Mange ganger tolker vi forskjellig/annerledes som "bedre", tror jeg.

    I det her tilfellet, vel når det gjelder EZ rør så er det her hos meg både forskjell og til det bedre ;)
    Kan ikke svare for alle andre.

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja dette er nok veldig system avhengig. PS: Spiller med ez81 enda ;)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Bam har jo ett poeng, hvis jeg ikke misforsto.
    Mange ganger tolker vi forskjellig/annerledes som "bedre", tror jeg.

    I det her tilfellet, vel når det gjelder EZ rør så er det her hos meg både forskjell og til det bedre ;)
    Kan ikke svare for alle andre.

    /jan
    Joda. Du kan svare for meg også ihvertfall. Jeg opplever det samme. En annerledeshet som jeg helt klart opplever som en forbedring. EZ har kommet for og bli i Gruva. :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    absolutt noe jeg må få testet ut også, tror jeg tar det samtidig med at pre skal inn til neste oppgradering iløpet av sommeren
    men må si at med mullard ez35 rør så merker jeg ikke mye tull fra 6x5 kanten :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Bam har jo ett poeng, hvis jeg ikke misforsto.
    Mange ganger tolker vi forskjellig/annerledes som "bedre", tror jeg.

    I det her tilfellet, vel når det gjelder EZ rør så er det her hos meg både forskjell og til det bedre ;)
    Kan ikke svare for alle andre.

    /jan
    Annerledes hos meg ble også bedre. ;) ;D
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Har problemer med litt skurr ved bruk av volumpotmeteret på M2en i høyre kanal. Men kun når DAC er koblet til kanalene (tar jeg ut signalkabelen mellom dac og M2 i høyre kanal blir skurret borte), og uansett hvilken inngang jeg velger å sette DACen i. Kablene er sjekket, alt OK!

    Regner med at signalet fra DACen er konstant, og at bruk av volumkontroll på M2 ikke skulle påvirke DACens signal, og at problemet faktisk ligger hos M2? Og siden det kun skurrer når jeg bruker volumkontrollen, ikke når jeg har stilt inn på ønsket volum, regner jeg med at det ikke er en rørfeil (da ville vel skurret vært konstant?) - men hva kan det være? Noen tips?

    Edit: har nå også brukt annen kilde, og da er det ikke noe skurring. Dermed tviler jeg på at feilen ligger i effekt - eller forforsterker. Hadde blitt glad for eventuelle forslag om andre tester ...

    Per A
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    patro skrev:
    Har problemer med litt skurr ved bruk av volumpotmeteret på M2en i høyre kanal. Men kun når DAC er koblet til kanalene (tar jeg ut signalkabelen mellom dac og M2 i høyre kanal blir skurret borte), og uansett hvilken inngang jeg velger å sette DACen i. Kablene er sjekket, alt OK!

    Regner med at signalet fra DACen er konstant, og at bruk av volumkontroll på M2 ikke skulle påvirke DACens signal, og at problemet faktisk ligger hos M2? Og siden det kun skurrer når jeg bruker volumkontrollen, ikke når jeg har stilt inn på ønsket volum, regner jeg med at det ikke er en rørfeil (da ville vel skurret vært konstant?) - men hva kan det være? Noen tips?

    Edit: har nå også brukt annen kilde, og da er det ikke noe skurring. Dermed tviler jeg på at feilen ligger i effekt - eller forforsterker. Hadde blitt glad for eventuelle forslag om andre tester ...

    Per A
    Feilen ligger vel hos dac eller cd-drev? Skurringen kom jo når du koblet dac inn?
    Har du forsøkt bare cd-drev?
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    JanOlav skrev:
    Feilen ligger vel hos dac eller cd-drev? Skurringen kom jo når du koblet dac inn?
    Har du forsøkt bare cd-drev?
    Det er nok ikke cd-transporten, når jeg kobler fra den, er det likevel den samme skurringen. Den er ikke sterk, og merkes best når jeg ikke spiller CD samtidig. Det er egentlig ikke noe stort problem, bortsett fra at det kan være tegn på noe som er i ferd med å ryke ... Jeg har tenkt å bytte rør i DACen for å sjekke om det kan være grunnen, men synes som sagt høres det litt rart ut.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    patro skrev:
    JanOlav skrev:
    Feilen ligger vel hos dac eller cd-drev? Skurringen kom jo når du koblet dac inn?
    Har du forsøkt bare cd-drev?
    Det er nok ikke cd-transporten, når jeg kobler fra den, er det likevel den samme skurringen. Den er ikke sterk, og merkes best når jeg ikke spiller CD samtidig. Det er egentlig ikke noe stort problem, bortsett fra at det kan være tegn på noe som er i ferd med å ryke ... Jeg har tenkt å bytte rør i DACen for å sjekke om det kan være grunnen, men synes som sagt høres det litt rart ut.
    Du skriver dette: Har problemer med litt skurr ved bruk av volumpotmeteret på M2en i høyre kanal. Men kun når DAC er koblet til kanalene (tar jeg ut signalkabelen mellom dac og M2 i høyre kanal blir skurret borte), og uansett hvilken inngang jeg velger å sette DACen i. Kablene er sjekket, alt OK!
    Prøv å bytte om på kablene, fra høyre til venstre.
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    JanOlav skrev:
    Prøv å bytte om på kablene, fra høyre til venstre.
    Da er kabler byttet, har også brukt forskjellige kabler, og skurret er alltid identisk og alltid i samme, høyre, kanal ...
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Er som sikkert mange har fått med seg ganske Audio Note frelst etter hva jeg opplevde hva denne OTO phono SE gjorde med lyden hos meg :) . Men har et spørsmål .

    Audio note Meishu, den er oppgitt til 2x9Watt, altså mindre en OTO. Er denne virkelig "svakere" nen OTO SE ? Synes nå på bilder at den har større utgangstrafoer, og at det er mer av alt, men kan jo ta feil her.

    Watt er jo Watt sier mange, men jeg velger å tro at Meishu vil få enda bedre kontroll på mine Glenair en OTOen har selv med mindre oppgitt watt..

    Noen som har litt erfaring med begge ?

    Er meget fornøyd med OTOen men det er klart den må slippe litt taket på bassen/fastheten når jeg spiller litt høyt. Og jeg lurer litt på hva forsjellen er til Meishu.


    Beklager om det ble litt dårlig formulert, har fått litt "innabords" sammen med Bremnes :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    GisleB skrev:
    Er som sikkert mange har fått med seg ganske Audio Note frelst etter hva jeg opplevde hva denne OTO phono SE gjorde med lyden hos meg :) . Men har et spørsmål .

    Audio note Meishu, den er oppgitt til 2x9Watt, altså mindre en OTO. Er denne virkelig "svakere" nen OTO SE ? Synes nå på bilder at den har større utgangstrafoer, og at det er mer av alt, men kan jo ta feil her.

    Watt er jo Watt sier mange, men jeg velger å tro at Meishu vil få enda bedre kontroll på mine Glenair en OTOen har selv med mindre oppgitt watt..

    Noen som har litt erfaring med begge ?

    Er meget fornøyd med OTOen men det er klart den må slippe litt taket på bassen/fastheten når jeg spiller litt høyt. Og jeg lurer litt på hva forsjellen er til Meishu.
    Har hørt endel på Meishu, hadde en på "hjemelån" en god stund. Ble da brukt på Khorn.
    Også hatt en OTO SE, men fikk aldri hørt de sammen i samme rom på samme høytalerne.
    Bruker en AN P1SE pr i dag ( i tillegg til en diy 2A3 amp) Det er en eff. amp med OTO SE's utg. trinn.

    Meishu, er vassere på det meste kontra OTO SE. Blir vel litt feil å direkte sammenligne 300B rør med EL84 :)
    Nå skal det sies at OTO SE er en knallgod amp men vil tror den "går tom" på dine høytalere fortere enn Meishu, er nok også mere "rølpete" enn Meishu. Spille høyt, vel du får vel ikke gjort det i større grad på Meishu enn OTO men du får garantert bedre kontroll og ikke minst 300B'ns nydelige mellomtone. Bass, den som påstår at trioder som bla 300B ikke spiller bass bør finne fram drill og q-tips !
    Meishu, i mine ører, har fått mye av godene fra begge leire. Musikalitet og god på mange hifi parametre.
    ps: sitter ett M2 linjekort i Meishu ;)

    Nå skal det sies at Meishu koster endel mere enn OTO SE, om det er verdt å bytte ut OTO.....nja, njo. Ikke hørt AN på dine høytalere så blir vel bare synsing iofs.

    Det som er sikkert er at Meishu er en knallgod int. amp med brukelig riaa i.
    OTO SE, tøffing som jeg liker veldig godt. (spiller mye tung musikk jeg da)

    Ble du noe klokere ? :)



    Meishu med en M2 på toppen.


    /jan
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Hører vel litt mer faving av lyden med OTO`n, og litt mer gjennomsiktighet med Meishu.

    Slik det var(imo) med OTO Vs 2A3 ampen.

    ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ØivindJ skrev:
    Hører vel litt mer faving av lyden med OTO`n, og litt mer gjennomsiktighet med Meishu.


    Slik det var(imo) med OTO Vs 2A3 ampen.


    ?
    Mm ja :)

    /jan
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    @alle:

    Ligger et knalltilbud på forsterker(monoblokker) fra RuneS på brukten :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    ØivindJ skrev:
    Hører vel litt mer faving av lyden med OTO`n, og litt mer gjennomsiktighet med Meishu.
    Er veldig enig i den beskrivelsen.
    Nå har jeg ikke hørt Meishu,men har god erfaring med kit 1,som er veldig lik i oppbygging.

    Når det kommer til ren kontroll over et større bass-element,så vil jeg annta at muligens Oto SE kan ha et bitte lite fortrinn,men det må nesten prøves,omtrent umulig å spå resultater.
    Med en veldig lettdreven høytaler i bassområdet så vil nok Meishu oppleves som klarere og renere også i bassområdet.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Snakket med olof her om dagen,og spurte litt om pris på div til dac.

    Jeg har tweaket litt vel masse i det siste,og lyden har ikkje vert god nok,så midt i samtalen med olof,tipset han meg om å fjerne 2stk mundorf 47+47uf lyttene på linjekort,ved ecc82 røra.

    Det gjorde dacen mørkere/varmere enn noen gang,og faktisk med enda litt bedre oppløysing enn før.
    Dette tipset skulle eg fått for lenge siden:)

    Uten tvil det beste enkelt tweaket eg har gjort i dacen.

    Har også kjøpt inn Brimar 13d5,made in england,O getter(ecc82)men telefunken smooth plate røra er hakket bedre.
    Har kun spillt ca 10t på brimar riktignok,så litt kan vel fortsatt skje.

    Bestillte 2stk 470uf/16v black gate fk,som skal inn iplassen for elna silmic,kanskje det blir til det bedre.

    Mvh.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Har vurdert det selvsamlanes, bare ikke kommet så langt ennå ;)

    Og det er flott at du og andre deler erfaringer, kudos.

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    samlanes skrev:
    Snakket med olof her om dagen,og spurte litt om pris på div til dac.

    Jeg har tweaket litt vel masse i det siste,og lyden har ikkje vert god nok,så midt i samtalen med olof,tipset han meg om å fjerne 2stk mundorf 47+47uf lyttene på linjekort,ved ecc82 røra.

    Det gjorde dacen mørkere/varmere enn noen gang,og faktisk med enda litt bedre oppløysing enn før.
    Dette tipset skulle eg fått for lenge siden:)

    Uten tvil det beste enkelt tweaket eg har gjort i dacen.

    Har også kjøpt inn Brimar 13d5,made in england,O getter(ecc82)men telefunken smooth plate røra er hakket bedre.
    Har kun spillt ca 10t på brimar riktignok,så litt kan vel fortsatt skje.

    Bestillte 2stk 470uf/16v black gate fk,som skal inn iplassen for elna silmic,kanskje det blir til det bedre.

    Mvh.
    hvis du kommer over 13d5/ecc82 fra brimar i cleartop versjonen laget av std fabrikken så slå til, jeg har også ett par 13d5 rør slik som du har og de blir bedre etter en del timer, dette er lang levetidsrør også så gode rør til en god pris
    std versjonen er derimot vanskeligere å få tak i uten om hos Brynjar ( hvem andre :) )
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    samlanes skrev:
    Snakket med olof her om dagen,og spurte litt om pris på div til dac.

    Jeg har tweaket litt vel masse i det siste,og lyden har ikkje vert god nok,så midt i samtalen med olof,tipset han meg om å fjerne 2stk mundorf 47+47uf lyttene på linjekort,ved ecc82 røra.

    Det gjorde dacen mørkere/varmere enn noen gang,og faktisk med enda litt bedre oppløysing enn før.
    Dette tipset skulle eg fått for lenge siden:)

    Uten tvil det beste enkelt tweaket eg har gjort i dacen.

    Har også kjøpt inn Brimar 13d5,made in england,O getter(ecc82)men telefunken smooth plate røra er hakket bedre.
    Har kun spillt ca 10t på brimar riktignok,så litt kan vel fortsatt skje.

    Bestillte 2stk 470uf/16v black gate fk,som skal inn iplassen for elna silmic,kanskje det blir til det bedre.

    Mvh.
    Interessant. Nå husker ikke jeg ecc82 kretsen siden jeg skrapet den for en stund siden, men å fjerne de kondisene introduserer endel feedback tror jeg? - det er fullt mulig jeg er totalt på bærtur her siden jeg ikke har kretsen foran meg. Anyway det er fyfy iflg. AN men om det låter bedre så er det helt supert.

    470uf BG-n er veldig bra som katode kondis.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    Anyway det er fyfy iflg. AN men om det låter bedre så er det helt supert.
    Gitt opp å spørre PQ om noe som helst, det meste er fyfy iflg den mannen ;)

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hehe - ja så sant så sant :) Og det er ikke alt som mannen sier som oppleves 100% riktig heller i mine øyne og ører.
     

    Karlsson

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    84
    Antall liker
    7
    bambadoo skrev:
    samlanes skrev:
    Snakket med olof her om dagen,og spurte litt om pris på div til dac.

    Jeg har tweaket litt vel masse i det siste,og lyden har ikkje vert god nok,så midt i samtalen med olof,tipset han meg om å fjerne 2stk mundorf 47+47uf lyttene på linjekort,ved ecc82 røra.

    Det gjorde dacen mørkere/varmere enn noen gang,og faktisk med enda litt bedre oppløysing enn før.
    Dette tipset skulle eg fått for lenge siden:)

    Uten tvil det beste enkelt tweaket eg har gjort i dacen.

    Har også kjøpt inn Brimar 13d5,made in england,O getter(ecc82)men telefunken smooth plate røra er hakket bedre.
    Har kun spillt ca 10t på brimar riktignok,så litt kan vel fortsatt skje.

    Bestillte 2stk 470uf/16v black gate fk,som skal inn iplassen for elna silmic,kanskje det blir til det bedre.

    Mvh.
    Interessant. Nå husker ikke jeg ecc82 kretsen siden jeg skrapet den for en stund siden, men å fjerne de kondisene introduserer endel feedback tror jeg? - det er fullt mulig jeg er totalt på bærtur her siden jeg ikke har kretsen foran meg. Anyway det er fyfy iflg. AN men om det låter bedre så er det helt supert.

    470uf BG-n er veldig bra som katode kondis.
    Att ta bort dom två (skall vara 100uF enligt orginal schemat) introduserar inte feedback.
    Sattes bara där för att få lite mer pulver i den gamla oregulerade PSUn.

    Mvh
    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karlsson skrev:
    bambadoo skrev:
    samlanes skrev:
    Snakket med olof her om dagen,og spurte litt om pris på div til dac.

    Jeg har tweaket litt vel masse i det siste,og lyden har ikkje vert god nok,så midt i samtalen med olof,tipset han meg om å fjerne 2stk mundorf 47+47uf lyttene på linjekort,ved ecc82 røra.

    Det gjorde dacen mørkere/varmere enn noen gang,og faktisk med enda litt bedre oppløysing enn før.
    Dette tipset skulle eg fått for lenge siden:)

    Uten tvil det beste enkelt tweaket eg har gjort i dacen.

    Har også kjøpt inn Brimar 13d5,made in england,O getter(ecc82)men telefunken smooth plate røra er hakket bedre.
    Har kun spillt ca 10t på brimar riktignok,så litt kan vel fortsatt skje.

    Bestillte 2stk 470uf/16v black gate fk,som skal inn iplassen for elna silmic,kanskje det blir til det bedre.

    Mvh.
    Interessant. Nå husker ikke jeg ecc82 kretsen siden jeg skrapet den for en stund siden, men å fjerne de kondisene introduserer endel feedback tror jeg? - det er fullt mulig jeg er totalt på bærtur her siden jeg ikke har kretsen foran meg. Anyway det er fyfy iflg. AN men om det låter bedre så er det helt supert.

    470uf BG-n er veldig bra som katode kondis.
    Att ta bort dom två (skall vara 100uF enligt orginal schemat) introduserar inte feedback.
    Sattes bara där för att få lite mer pulver i den gamla oregulerade PSUn.

    Mvh
    O
    Ahh, takk for oppklaringen Mr O :)
    Da må jeg vel finne fram loddebolten ila helgen


    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ok - ja du har rett. Jeg brukte også 47 husker jeg. Et par polyproper solen var mitt valg da.
     

    Karlsson

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    84
    Antall liker
    7
    Jan du behöver inte loddebolt till det.
    Dom skall bara bort så en avbitare funkar fint.
    OBS! Vi pratar om 2X100uF 450V på L2 12AU7 linjekortet nu alltså!

    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karlsson skrev:
    Jan du behöver inte loddebolt till det.
    Dom skall bara bort så en avbitare funkar fint.
    OBS! Vi pratar om 2X100uF 450V på L2 12AU7 linjekortet nu alltså!

    O
    Da er jeg med, litt i overkant travelt når jeg leste de foregående postene :-\

    Men...det er muligheter for å "leke" litt med M2 linjekort også ?
    Alt på eget ansvar selvsagt :)

    /jan
     

    Karlsson

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    84
    Antall liker
    7
    JanR skrev:
    Karlsson skrev:
    Jan du behöver inte loddebolt till det.
    Dom skall bara bort så en avbitare funkar fint.
    OBS! Vi pratar om 2X100uF 450V på L2 12AU7 linjekortet nu alltså!

    O
    Da er jeg med, litt i overkant travelt når jeg leste de foregående postene :-\

    Men...det er muligheter for å "leke" litt med M2 linjekort også ?
    Alt på eget ansvar selvsagt :)

    /jan
    M2 pren kan "uppgraderas" lite med avbitare den med! :)
    På eget ansvar så klart. Sitter två (0,33uF tror jag) på ingångssidan av linjekortet som med fördel kan tas bort.
    Monterades där på grund av några tokiga regler i UK på 90talet. Ta för all del inte bort 0,47uF på utgångssidan bara! Finns massa mer man kan göra. Men jag har hört rykten om att det finns planer om ett nytt M2 6SN7 linjekort. Det kommer säkert bli helt topp utan en massa onödiga komponenter.

    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karlsson skrev:
    JanR skrev:
    Karlsson skrev:
    Jan du behöver inte loddebolt till det.
    Dom skall bara bort så en avbitare funkar fint.
    OBS! Vi pratar om 2X100uF 450V på L2 12AU7 linjekortet nu alltså!

    O
    Da er jeg med, litt i overkant travelt når jeg leste de foregående postene :-\

    Men...det er muligheter for å "leke" litt med M2 linjekort også ?
    Alt på eget ansvar selvsagt :)

    /jan
    M2 pren kan "uppgraderas" lite med avbitare den med! :)
    På eget ansvar så klart. Sitter två (0,33uF tror jag) på ingångssidan av linjekortet som med fördel kan tas bort.
    Monterades där på grund av några tokiga regler i UK på 90talet. Ta för all del inte bort 0,47uF på utgångssidan bara! Finns massa mer man kan göra. Men jag har hört rykten om att det finns planer om ett nytt M2 6SN7 linjekort. Det kommer säkert bli helt topp utan en massa onödiga komponenter.

    O
    Var de to jeg tenkte på ja.
    Da lar jeg loddebolt ligge og finner fram avbiter'n ila morgendagen. Alt må testes og IGJEN, på eget ansvar :)

    En kar, som du kjenner til i jobbsammenheng på UA, har ett av de "nye" linjekortene til M2 pre/Meishu. Tenkt brukt i en Meishu i hans tilfelle. Det er skjært til beinet, sånn som det kanskje burde vært gjort for lenge siden ? ::)
    Tror ikke han har fått montert det i ampen ennå.
    Er ting på gang ang M2 linjekort light andre steder også.

    Og igjen, takk til alle som bidrar med tips - triks - bruker erfaringer ang AN og AN kit produkter. Settes stor pris på.

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja hadde litt kontakt med Olof om det tidligere. Veldig hyggelig å se at UA oppdaterer tweaks sidene sine. De er veldig bra.
    Tror jeg har skrevet det tidligere men tweaket på dacen der en kan redusere utg. nivået på dacen ble en lydmessig forbedring i mine ører.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    Ja hadde litt kontakt med Olof om det tidligere. Veldig hyggelig å se at UA oppdaterer tweaks sidene sine. De er veldig bra.
    Absolutt. All ære til de gutta :)

    /jan
     

    IsakAlexander

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    308
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har noe info om de gamle Audio Note AN-J/B fra 1993, spesifikasjoner og kansje en ca pris de pleide og gå for? :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn