Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • IsakAlexander

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    308
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Takk takk, flott tråd men bildene mangler på slutten, fikk jo ikke se resultatet. Det paret jeg har her må også restaureres, pusse fineren, nytt frontstoff på grillen, nytt oppheng på basser (disse kan man få tilsendt fra Audio Note) etc.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nei det er mange år siden den tråden ble laget (gamle hfs) og endel bilder ligger på en server som sikkert er død for lenge siden.
    Uansett resultatet ble veldig bra. De ser "på en måte" nye ut. Nå står de på hytta riktignok og brukes veldig sjelden.
     

    IsakAlexander

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    308
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Fikk nytt frontstoff på en grill og byttet oppheng på ett element idag. Elementet er limt med den vanlige sorte pakningsmassen så lot det stå i når jeg byttet. Kassene har desverre noen hakk og hjørner har fått et par dunk men tror jeg skal klare og få en akseptabel finish. Er det teac finér eller hva? Har noe danish oil med en svak farvetone i som vil gjøre treet mørkere uten og få skjolder. Gleder meg til og få hørt på lyden :)
     

    IsakAlexander

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    308
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Update. Lyden fra den jeg reparerte idag er super ;D Høy følsomhet, er det 93dB/w/m? Voldsom åpenhet i nedre diskant øvre mellomtone. Kassene består "knakktesten" ganske bra. Får begynne på den andre slik at jeg kan få hørt i stereo i morgen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    IsakAlexander skrev:
    Update. Lyden fra den jeg reparerte idag er super ;D Høy følsomhet, er det 93dB/w/m? Voldsom åpenhet i nedre diskant øvre mellomtone. Kassene består "knakktesten" ganske bra. Får begynne på den andre slik at jeg kan få hørt i stereo i morgen.
    Må ikke være redd for å legge ut noen bilder etterhvert som du skrider frem :)

    /jan
     

    IsakAlexander

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    308
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1



    Yes? Forresten så er ikke ytterkant limt på bilde nr 2. Dette er den andre jeg har begynt på.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Så ja, bilder liker vi :)
    Blir vel ikke galt det der, så vidt som jeg kan se.

    De er originale da selvsagt ?

    /jan
     

    IsakAlexander

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    308
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Ligger fler i den flicker linken. Originale? Tja jeg har ikke hatt ute elementet siden det er limt med den sorte pakningsmassen. Etter hva jeg kunne se når jeg monterte nytt oppheng så er det ihvertfall original kabel merket rød og sort med liten bit krympeslange(høyttalerkabel av gjennomsiktig type), loddet gjennom terminalen slik at den har god kontakt på begge sider. Tror ikke en tweaker har vært inni disse kassene nei.
    Når jeg byttet frontstoff så limte jeg merkene på venstre og høyre side slik at man kan velge om man vil ha dem på inn eller ytterside :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    IsakAlexander skrev:
    Ligger fler i den flicker linken.
    Har tittet ;)


    IsakAlexander skrev:
    Originale? Tja jeg har ikke hatt ute elementet siden det er limt med den sorte pakningsmassen. Etter hva jeg kunne se når jeg monterte nytt oppheng så er det ihvertfall original kabel merket rød og sort med liten bit krympeslange(høyttalerkabel av gjennomsiktig type), loddet gjennom terminalen slik at den har god kontakt på begge sider. Tror ikke en tweaker har vært inni disse kassene nei.
    Når jeg byttet frontstoff så limte jeg merkene på venstre og høyre side slik at man kan velge om man vil ha dem på inn eller ytterside :)
    Litt vedlikehold må påregnes, de er jo ikke nye. Ta godt vare på de.
    Ikke dumt å merke frontstoffet "høyre - venstre", ser litt bedre ut da imo. Og merket skal jo selvsagt vende ut ;)

    Mange herrans år siden jeg hørte på Snell. En kompis sitter vel på sine gode gamle J (mener jeg å huske) ennå, gulvmodell. De ikke låt ikke så halvgalt heller, på EC elektronikk.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Etter ett par uker med den her karen i hus,



    må jeg si at jeg er en smule overasket, positivt sådan.





    /jan
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    660
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    må jeg si at jeg er en smule overasket, positivt sådan.

    /jan
    Overrasket? Hehe, men det er jo AudioNote jo - ingen grunn til å bli overrasket da :)
    Ser at Birger har hatt en finger med i spillet her, denne låter nok godt!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    JanR skrev:
    må jeg si at jeg er en smule overasket, positivt sådan.

    /jan
    Overrasket? Hehe, men det er jo AudioNote jo - ingen grunn til å bli overrasket da :)
    Ser at Birger har hatt en finger med i spillet her, denne låter nok godt!
    Nja, litt så ;)

    Modda psu, nytt linjekort, ikke feil det.
    Sammenlignet L2'n før modd mot en moddet en, ikke sammenlignbart ;)

    Det skal sies at L2'n ikke låter dårlig original heller, den her låter bare bedre.
    Poenget er, man kan leke og modde som bare det med an stæsj. Og mange deler jo ut mer en villig erfaringer og tips her i tråden.

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hvordan synes du en slik måler seg mot M2 ?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    660
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Ludo skrev:
    JanR skrev:
    må jeg si at jeg er en smule overasket, positivt sådan.

    /jan
    Overrasket? Hehe, men det er jo AudioNote jo - ingen grunn til å bli overrasket da :)
    Ser at Birger har hatt en finger med i spillet her, denne låter nok godt!
    Nja, litt så ;)

    Modda psu, nytt linjekort, ikke feil det.
    Sammenlignet L2'n før modd mot en moddet en, ikke sammenlignbart ;)

    Det skal sies at L2'n ikke låter dårlig original heller, den her låter bare bedre.
    Poenget er, man kan leke og modde som bare det med an stæsj. Og mange deler jo ut mer en villig erfaringer og tips her i tråden.

    /jan
    Ser PSU er moddet ja, mangler det ikke et rør der? Hva er gjort?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    JanR skrev:
    Ludo skrev:
    JanR skrev:
    må jeg si at jeg er en smule overasket, positivt sådan.

    /jan
    Overrasket? Hehe, men det er jo AudioNote jo - ingen grunn til å bli overrasket da :)
    Ser at Birger har hatt en finger med i spillet her, denne låter nok godt!
    Nja, litt så ;)

    Modda psu, nytt linjekort, ikke feil det.
    Sammenlignet L2'n før modd mot en moddet en, ikke sammenlignbart ;)

    Det skal sies at L2'n ikke låter dårlig original heller, den her låter bare bedre.
    Poenget er, man kan leke og modde som bare det med an stæsj. Og mange deler jo ut mer en villig erfaringer og tips her i tråden.

    /jan
    Ser PSU er moddet ja, mangler det ikke et rør der? Hva er gjort?

    EZ røret sitter helt mot front, ser det ikke på bildet så jeg nå.



    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Men har du fått dytta mullard`n i den?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Men har du fått dytta mullard`n i den?
    Jepp, men ikke fått hørt på't ennå.
    Ta det når fruen har kommet hjem og ungene er parkert på sine respektive rom ;)

    /jan
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Slik ser det ut hos meg om dagen!

    Nå spiller det virkelig helt fantastisk, og jeg er strålende fornøyd med lyden.. EMC1-UP gjorde underverker i mitt anlegg! Et ganske så dynamisk og rett på sak forsterkersett sammen med en litt fyldig EC med skikkelig pondus i bassen gjorde underverker!

    Sønnen min får ikke mat, det blir ikke noe på kona osv. for jeg rikker meg ikke av stolen! :)

    Jan Olav: glemte å ringe deg, men ringer deg til uka! :)

    Mvh. Ole

    Åjaaaa, bilder ja..



     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.995
    Antall liker
    10.926
    Torget vurderinger
    10
    Hææ. Bytte bort AN Dac???? Jeg har selv hatt EC sin DAC i to omganger for en del år siden og kjenner EC signaturen godt. Dette må du forklare??
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    EC`en funket enkelt og greit ganske så mye bedre i mitt anlegg, det er jo snakk om matching av utstyr. :)

    Et ganske så dynamisk og hissig forsterkersett sammen med EMC som har deilig fyldig lyd med skikkelig(!) pondus i bassen, som matchet resten av utstyret mitt perfekt..

    Nå spiller det "live" med MASSE trøkk og driv uten at hornet skriker til meg, samt tyngre og tørrere bass.. Forferdelig artig å få det til å passe så godt sammen! :D

    Dynamikk er stikkordet her.. Forsterkersettet blir selvsagt..

    Mvh. Ole B.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    min spede erfaring med an dac er vel slik at ikke alle passer inn hvorsomhelst :)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Korleis ein an dac låter,kommer veldig an på komponentvalg.

    Stikkord etter min erfaring,er minst mulig deler,ut med mundorflytter 47+47uf på linjedel,ingen bypasskondiser på m2, an tantal 2w på linjekort(skal også ut med shinko,og inn med an tantal på utgang digitalkort.

    Audio note kobber 0,22uf på digitalkort(jitter),og samme kondis på digitalinngang.

    Siste tweak var å fjerne 4stk beyshlag 1k motstander på linjekort,og inn med Audio note 2w tantal,meir kropp i lyden.

    Bruker ei Deep purple Live som testplate,og den plata har knappt vert spillbar,unntatt 2-3låter tidligere,og no er den heilt ok på alle låter,og temmelig bra på dei 2-3beste låtene,vokalen til ian gillian er råbra.

    Skal også prøve andre kondiser enn mundorf på m2 kortet,47uf+evnt dei på 20uf.
    Har montert inn v-cap teflon igjen på linjekort,etter ein periode med auricap,V- cap er glattere/varmere og litt meir oppløst i lyden,den blir til eg finner noen bedre.
    Forskjellene på kondsiene var lettere i registrere no,siden eg har fjernet 47+47uf lyttene på linjekort.
    Så resultat med "rette" tweak er mørkere lyd,uten tap av oppløsning,tvert imot spesiellt i vokalområdet.

    Mvh.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Var det ikke din dac som sto for salg Ole? Mener det sto at den hadde 12ax7 krets.. Har ikke sett 12ax7 i dac før. Bare 12au7.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skjønner litt hva Ole mener også. Har og har hatt endel AN produkter. Dacene er gode men ikke fantastiske de jeg har hatt. Trafo basert preampen er veldig god..
    Effekttrinnene jeg hadde var medium til gode.
    Nå har alle disse blitt oppgradert positivt og baserer seg på mine ekstremt subjektive lytteinntrykk.
     

    Even S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.11.2010
    Innlegg
    143
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    3
    Hei
    Jeg har Dacen til Ole nå og er fornøyd. Har alltid hatt lyst til å prøve Audio Note sine dacer og mens jeg har en cd-spiller på reprasjon tenkte jeg det var en mulighet. Den spiller friskere en EMC1 og de passer en Arcam fmj32 som fortiden står i anlegget bra. Så får vi se når Naim spilleren er tilbake om dacen blir ;).
    Kanskje jeg må kontakter Upgrade Audio for å få prøvd Audio Note forsterker.De holder til en km fra der jeg bor.

    Even
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    bambadoo skrev:
    Skjønner litt hva Ole mener også. Har og har hatt endel AN produkter. Dacene er gode men ikke fantastiske de jeg har hatt. Trafo basert preampen er veldig god..
    Effekttrinnene jeg hadde var medium til gode.
    Nå har alle disse blitt oppgradert positivt og baserer seg på mine ekstremt subjektive lytteinntrykk.
    Ja. Som Samlanes påpeker her, så skal det veldig mye tweaking til for å få de til å spille skikkelig godt slik som man vil, men når det klaffer, så klaffer det, som hos Olof for eksempel.

    Her ble det litt missmatch sammen med forsterkersettet. Hos andre kan den jo være helt strålende, som Even påpeker, så fungerte det hos han, og det er kjempebra!

    Jeg personlig har ikke tid til å tweake og skifte deler hele tiden, jeg vil kun ha et anlegg som jeg kan høre musikk på, uten å tenke på videre oppgraderinger. For meg er anlegget et viktig verktøy å spille musikk på, der nettopp musikken skal være hovedfokuset.

    Jeg skal være så ydmyk å si at jeg synes jo utstyret og eierglede har en del å si også, det er jo tross alt hobbyen vår. :)

    Mvh. Ole Borgenvik.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    noen som kjenner til den minste 300b ampen til upgrade ? eller den med 6550 rør? vurderer en liten sak til fortene, eventuellt sammen med L2 hvis det blir oppgradering av pre
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    noen som kjenner til den minste 300b ampen til upgrade ? eller den med 6550 rør? vurderer en liten sak til fortene, eventuellt sammen med L2 hvis det blir oppgradering av pre
    Kit 1 (300b) har jeg ikke hørt i heimen.
    Kit 2 (6550) har jeg hørt på Forte II derimot. Fungerte absolutt bra det :)
    Bortsett fra den delen med at det var av-på volum. Får de vel som rene eff. forsterkere nå, evt med lavere gain/annen vol.pot. Tlf til UA det vettu.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    Nettopp bestilt kit1 for gøy
    Du har det ikke mye morro ellers skjønner jeg ;D


    Standard kit ? Og blir de levert med vol.pot eller er det valgfritt ?

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Var en brukt en. Standard med et par oppgraderinger. Standard IE opt'er. Har noen double c-core liggende som skal testes for sammenligning. Enkelt å bypasse 6sn7 delen for bruk som rent effekttrinn.
    Har på tegneblokka noen 300b monotrinn og på denne måten får jeg et lite innblikk i hvordan 300b oppfører seg på HT mine.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn