Godt du fant ut av det.eddie1 skrev:Hei min dac er vist i orden,er squeezeboxen som tydligvis har lav gain
Bruker for tiden disse i min AN dac, http://www.upscaleaudio.com/products/Matsushita-{47}-National-PCC88-{47}-7DJ8.html . Er de beste jeg har prøvd hittil, nydelig klang og grei prisGisleB skrev:Nå har jeg rullet litt rør i min Audio Note dac 3.1x . Ikke så mange, riktignok bare 3 par. .
Er ECC88 som sitter i denne. Og merkelig nok var det de billigste jeg likte best av alle. De jeg prøvde var Jan Sylvania ECC88 / JJ tesla Gold pins og Vanlige Electro Harmonics. De 2 første ( spesielt JJ ) drepte liksom lyden her. Alt ble mer inneklemt. Electro Harmonics er den klare vinner i mitt oppsett for dacen, men dette er vel snakk om en matching sak. Bruker forøvrig Mullard i linje røret i forsterkeren.
Er klar over at dette er billigrør alle 3, men greit å teste med det først . Føler ikke jeg trenger rolle mere rør for øyeblikket, men jeg VET jo at det finnes enda bedre comboer der ute . Morsom og dyr hobby dette her.
Takker for anbefalingen. Har lest litt om det røyret og det ser så absolutt bra ut, men ser de fleste sier at det holder litt mot det varme i klangsignaturen. ( If you like mullards, u will like this var det en som sa ). Så tviler på det er noe for mitt oppsett da Glenairene allerede er litt tilbakelent med en mullard i linjerøret på OTOen.Milenko skrev:Bruker for tiden disse i min AN dac, http://www.upscaleaudio.com/products/Matsushita-{47}-National-PCC88-{47}-7DJ8.html . Er de beste jeg har prøvd hittil, nydelig klang og grei prisGisleB skrev:Nå har jeg rullet litt rør i min Audio Note dac 3.1x . Ikke så mange, riktignok bare 3 par. .
Er ECC88 som sitter i denne. Og merkelig nok var det de billigste jeg likte best av alle. De jeg prøvde var Jan Sylvania ECC88 / JJ tesla Gold pins og Vanlige Electro Harmonics. De 2 første ( spesielt JJ ) drepte liksom lyden her. Alt ble mer inneklemt. Electro Harmonics er den klare vinner i mitt oppsett for dacen, men dette er vel snakk om en matching sak. Bruker forøvrig Mullard i linje røret i forsterkeren.
Er klar over at dette er billigrør alle 3, men greit å teste med det først . Føler ikke jeg trenger rolle mere rør for øyeblikket, men jeg VET jo at det finnes enda bedre comboer der ute . Morsom og dyr hobby dette her.
Tube rolling er gøy
Men dere AN eksperter, hvordan er det å oppgradere orginale AN dacer, dvs. ikke kit? Vil tro disse kan oppgraderes til det uendelige også?
Hehe så sant så sant.BHO skrev:Ikke mange AN produkter (spesielt dac) som er like hverandre ang. det som finnes inne i chassiet.
Sånn er det.
Ikke nå lenger Johnny. Fant ut at et rør hadde tatt kvelden...Ludo skrev:Brukt Audio Note L4 på brukt'n nå - det vil være galskap å ikke slå til på denne! Et kupp til den prisen!!!
Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?BHO skrev:Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden.
Godt den fortsatt bor i Sandefjord daOlbor skrev:Ikke nå lenger Johnny. Fant ut at et rør hadde tatt kvelden...Ludo skrev:Brukt Audio Note L4 på brukt'n nå - det vil være galskap å ikke slå til på denne! Et kupp til den prisen!!!
Byttet alle fire, og....
Fytti faen, der var godlyden tilbake, helt rått!!
Det er vel gold lion jeg tenker på ja.Tror nok ikke jeg har så mye rusk i øyet nei. Jepp.....kvalifiserte personer sier det er sovtek. Og dette er vel helt typisk når det gjelder nyproduserte rør.Serial skrev:Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?BHO skrev:Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden.
Nei dessverre. Jeg har svært begrensa omgang med el34, så der har jeg ikke stort og bidra med.Olbor skrev:Enig der, et jo russiske rør, dette, men de er de beste EL34/KT77 jeg har hørt p.d.d.
Andre forslag?
Håpet at det var egne erfaringer du kom med. Da kunne det jo hende at du hadde sett litt feil nårBHO skrev:Det er vel gold lion jeg tenker på ja.Tror nok ikke jeg har så mye rusk i øyet nei. Jepp.....kvalifiserte personer sier det er sovtek. Og dette er vel helt typisk når det gjelder nyproduserte rør.Serial skrev:Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?BHO skrev:Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden.
Jeg har f.eks noen sovtek el34 som er merka med mullard.
Det betyr heller ikke at de må låte dårlig, men det er ikke nødvendig og betale mer for å få annen merking på røra vel?
Er mange rørprodusenter som lager rør for andre, er jo ikke riktig og kalle det for fake av den grunn.Serial skrev:Håpet at det var egne erfaringer du kom med. Da kunne det jo hende at du hadde sett litt feil nårBHO skrev:Det er vel gold lion jeg tenker på ja.Tror nok ikke jeg har så mye rusk i øyet nei. Jepp.....kvalifiserte personer sier det er sovtek. Og dette er vel helt typisk når det gjelder nyproduserte rør.Serial skrev:Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?BHO skrev:Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden.
Det betyr heller ikke at de må låte dårlig, men det er ikke nødvendig og betale mer for å få annen merking på røra vel?
du sammenlignet rørene. Må skyte inn at selv om det her snakkes om EL34 så er jeg mer opptatt
av KT88 avdelingen.
Du velger å stille deg bak anonyme eksperter eller "kvalifiserte personer" som du kaller ham/dem.
Jeg vil at du deler med oss hvem dette er og/eller materialet som viser at golden lion er fake.
Så da mener du at Genalex Gold lion KT88 er det samme som Sovtek KT88?JanOlav skrev:Er mange rørprodusenter som lager rør for andre, er jo ikke riktig og kalle det for fake av den grunn.Serial skrev:Håpet at det var egne erfaringer du kom med. Da kunne det jo hende at du hadde sett litt feil nårBHO skrev:Det er vel gold lion jeg tenker på ja.Tror nok ikke jeg har så mye rusk i øyet nei. Jepp.....kvalifiserte personer sier det er sovtek. Og dette er vel helt typisk når det gjelder nyproduserte rør.Serial skrev:Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?BHO skrev:Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden.
du sammenlignet rørene. Må skyte inn at selv om det her snakkes om EL34 så er jeg mer opptatt
av KT88 avdelingen.
Du velger å stille deg bak anonyme eksperter eller "kvalifiserte personer" som du kaller ham/dem.
Jeg vil at du deler med oss hvem dette er og/eller materialet som viser at golden lion er fake.
Men som BHO sier; hvorfor betale mer fordi at det står et annet navn på de?
Mener ikke noe ang. kt88, men kan ikke tenke meg at det skulle være noe annerledes ang. de.Serial skrev:Så da mener du at Genalex Gold lion KT88 er det samme som Sovtek KT88?JanOlav skrev:Er mange rørprodusenter som lager rør for andre, er jo ikke riktig og kalle det for fake av den grunn.Serial skrev:Håpet at det var egne erfaringer du kom med. Da kunne det jo hende at du hadde sett litt feil nårBHO skrev:Det er vel gold lion jeg tenker på ja.Tror nok ikke jeg har så mye rusk i øyet nei. Jepp.....kvalifiserte personer sier det er sovtek. Og dette er vel helt typisk når det gjelder nyproduserte rør.Serial skrev:Noe mer belegg for den påstanden der? Ser at smileyen din har rusk i øyet. Kanskje du og?BHO skrev:Mulig jeg blander litt med alle dissa navna, men å teste sovtek rør litt grundigere og merke dem med annet navn bør ikke bety all verden for lyden.
av KT88 avdelingen.
Men som BHO sier; hvorfor betale mer fordi at det står et annet navn på de?
:Serial skrev:Jeg trigges av folk som slenger om seg med "sannheter" de ikke har belegg for.
Ikke kan eller vil de oppgi kilde for disse ryktene som de med et blunk og et
klapp på skuldra vil ha oss andre med på. Hva er hensikten med det? Er det det
du vil bli assosiert med? Hvilken glede er det du har av å skremme bort ydmyke
lyd/musikkentusiaster fra å prøve feks. golden lion rør? Det er stadig folk
her på forumet som spør etter tips om rør de kan bruke i apparatene sine.
Må det gå ti år før de ved en tilfeldighet oppdager at de ryktene de har gått
på bare er tull.
Selv har jeg såpass integritet og tankeevne og ikke minst tid til å finne svar på
egenhånd i disse tingene, så bare hold på med ryktemakeriet og gjenta med et tomt
sinn det "ekspertene" forer dere med dere det måtte gjelde. Fint å ha noen egne tanker
i hodet.
Men det er riktig at Reflector lager en god del av rørene som er på markedet i dag,
men at de dermed er like er tull. Det vet man hvis man prøver en del av disse og ikke
har for mye rusk i øya og øregangen.
Blir litt som å si at bløtkaka i glassdisken til den lokale bakeren er bare en
grundigere testet kneip
Herved er denne saken over for min del.
MVH. Serial
En skikkelig sinnatagg han Serial 8)BHO skrev::Serial skrev:Jeg trigges av folk som slenger om seg med "sannheter" de ikke har belegg for.
Ikke kan eller vil de oppgi kilde for disse ryktene som de med et blunk og et
klapp på skuldra vil ha oss andre med på. Hva er hensikten med det? Er det det
du vil bli assosiert med? Hvilken glede er det du har av å skremme bort ydmyke
lyd/musikkentusiaster fra å prøve feks. golden lion rør? Det er stadig folk
her på forumet som spør etter tips om rør de kan bruke i apparatene sine.
Må det gå ti år før de ved en tilfeldighet oppdager at de ryktene de har gått
på bare er tull.
Selv har jeg såpass integritet og tankeevne og ikke minst tid til å finne svar på
egenhånd i disse tingene, så bare hold på med ryktemakeriet og gjenta med et tomt
sinn det "ekspertene" forer dere med dere det måtte gjelde. Fint å ha noen egne tanker
i hodet.
Men det er riktig at Reflector lager en god del av rørene som er på markedet i dag,
men at de dermed er like er tull. Det vet man hvis man prøver en del av disse og ikke
har for mye rusk i øya og øregangen.
Blir litt som å si at bløtkaka i glassdisken til den lokale bakeren er bare en
grundigere testet kneip
Herved er denne saken over for min del.
MVH. Serial
De "sannhetene" er det du som tillegger meg.
Stept attenuator gir et veldig løft. Go for it.VB skrev:Hei!
Er det noen som har prøvd Audio Notes shunt attenuator som Upgrade Audio selger for ca. 3000,-? Har TKD potmeter fra før, men er litt usikker hva jeg eventuelt kan forvente meg av lydmessige forbedringer. Ser også at HiFi Collective i England selger selve stereobryteren uten motstandere. Kanskje det hadde vært et alternativ å bruke den som utgangspunkt og heller valgt andre motstandere enn Tantalum? Er Tantalum virkelig "the shit"?
Mvh
Vidar
Siemens Halske benyttet jeg i en pre jeg hadde tidligere, det ga kropp, men vet ikke om det gjør det i dacen din.hel skrev:Jeg vil ha kropp
Hvilke rør har dere erfaring med i Dacen
Har fått anbefalt Mullard fremfor Telefunken
Hva mener dere andre med AN dacer?