Men slik jeg tolker dere som har og har opplevd AN/E, så er dette absolutt den rette høyttaleren etter min smak, om de passer rommet er nok dessverre en annen historie, etter 30-40 par høyttalere på 6 år, så var det kun horn via RF-5 som kunne spille musikk her..
Dette er noe av hva jeg gruer meg veldig til, men man kan ikke bare ha fremgang heller ;D
At Peter Q og co har peil, det er det
ingen som helst tvil om.!
Så for oss andre å finne opp kruttet på nytt igjen er kanskje ikke alltid like vellykket.?
Stole på at de vet best og følge den strømmen
Etter alt jeg har lest om AN/E så tror jeg vet hva du mener, så åpent og detaljert at det minner litt om "High-End" men med musikalske egenskaper.?
High-End anlegg har ikke den muligheten til å fremvise følelser, se for deg Arve Tellefsen svette litt i panna, pga han konsentrerer seg for å finne det rette øyeblikk for å finne akkurat den tonen, der blir "High-End" sterilt, livløst og "firkantet" i mine ører, jeg jakter ikke på slikt, men respekterer at andre ønsker en slik lyd i heimen, men da vet dere hvertfall hvor jeg befinner meg..
Og det ser ut til at jeg befinner meg midt i AN/E suppa.!
Aldri hørt skikkelige horn på et skikkelig anlegg, men via lauget så er det mange muligheter, jeg vet om et referanse anlegg som jeg ønsker meg, men impulse er så stiv på prisen sine at han vil ikke bytte likt mot det jeg har ;D
Von Schweikert er faktisk en høyttaler som jeg har lest en del om, og som har gitt meg en god magefølelse, men de befinner seg i et annet spekter enn hva jeg er på jakt etter, men for de som er ute etter noe slikt, så tror jeg at Von Schweikert kan være veien å gå.?
Må få hørt hva som bor i dem en dag også
Takker for innspill Rune, dette har vært meget lærerikt og gitt meg en del blod på tann.!
Jeg MÅ bare høre hva som bor i AN/E KIT og så ta det videre derfra, det er nok et godt stykke opp til dine, men det er hvertfall en start og en liten forsmak på hva jeg kan ha i vente
Mvh
Kjell