Audio notes venner
ELEL6200 skrev:
Rotekroken, skulle ikke du komme med en lydbeskrivelse av AN M2 forsterkeren du fikk tilsendt fra Karmøy
Lf
Hei LF og alle dere andre..
M2 har vært i hus noen dager nå, så jeg kan komme med litt inntrykk av det jeg hører..
Vil først legge til at de rørene som sitter der nå, de satt godt fast i sokkler og har sikkert sitti der en god del år, det er heller ikke snakk om noe krem rør, men derimot standard rør eller verre..
Det ser ut til at det ene røret har stått i M2 siden dag èn, originalt JAN Philips ECG 6SN7..
Men med "dårlige" rør så fikk jeg likevel en god smak av M2, det er mindre fysisk bass, noe som Copland har vesentlig mer av, det var det første jeg la merke til..
De musikalske egenskapene er kanskje en smule i M2 sin favør, men her snakker vi om særdeles små forskjeller..
Lydpanorama, innsyn i musikken, og slikt er bedre på Copland, men det er ikke alle toner som triller like lett ut av Copland..
Så Copland er litt mer fysisk og lar deg kjenne musikken bedre, litt mer av det tunge slaget som jeg setter stor pris på, men bakdelen er at ikke alt kommer trillende like lett ut..
M2 har mer musikk i høysetet, flere toner som triller lett ut, ikke så engasjerende (mindre trampefaktorer) som Copland..
Men om man ser på følelser, så strømmer det frem mer med M2 og en del av musikken kommer frem som rene toner..
De har begge utrolig mange likhetstrekk, på en del så opplevde jeg de som veldig like, nesten som at man hadde byttet ut noen rør og kanskje en kabel, så vi snakker ikke om himmel eller helvete her..
Med bedre rør, så tror jeg M2 kan parkere Copland litt bedre, for det er et eller annet med M2 som låter meget bra og som gjør at jeg ønsker å beholde denne, for hva kan vel andre rør gjøre med lyden.?
"Karmøy" fikk Copland i går, den var dessverre MISSHANDLET av POSTEN.!!
Det var en mann med tårer i øynene og som var psyksik knekt, jeg pratet med i går......
Flere bein på kondiser som var røket og noen komponenter på print var løse.!
Det ser ut til at posten får litt å stri med i denne saken, jeg står som juridisk eier og har mange krangler bak meg med posten, jeg vet åssen jeg skal ta rotta på de folka der, "Karmøy" kommer også til å følge opp saken..
Men dette var skikkelig ergelig.!
Ordner en utrolig flott byttelåne avtale, så går det ene til helvete pga posten tror alle pakker inneholder luft
Posten burde absolutt skamme seg.!!