bevisfrond
Overivrig entusiast
Hei Frank
Send en e-post til AN/Peter Q. Pleier å svare ganske raskt.
Send en e-post til AN/Peter Q. Pleier å svare ganske raskt.
Interessant at AN konsekvent ser ut til å bruke 1k motstander før gitteret på alle rørene. De har vel ingen funksjon som gridstoppere går jeg ut fra. Ellers så kan vi jo også legge merke til at alle parallelkoblede trioder har fått egne katodemotstander og katodekondensatorer. Rent intuitivt så skulle en tro at det var tilstrekkelig å parallelkoble ved sokkelen og bruke kun ett felles biasopplegg på begge de parallelkoblede triodene. Noen som kan forklare?Gratulerer med Meishu,fraiser
Ville gjort som anbefalt over,send en email til AN angående ECC33.
Fant et skjema ved googling,og ved kjapp skumming av skjema tror jeg der står at hovedspenning til 6SN7 er ca 280V før den blir droppet en god del over anodemotstanden. Så tviler på det er noen fare,men hør uansett først med AN.
ECC33 har etter hva jeg ser ca 35 i maks forsterkning,mens 6SN7 har ca 20. Så ECC33 forsterker signalet mer enn 6SN7.
Vis vedlegget 497887
Hvordan syns du matchen med Hørning er?
Har hatt Hørning men husker i grunnen ikke vilke forsterkere jeg hadde tilgjengelig da. Men ville gjettet at det kan bli en ok match med 8 300B watt fra AN.
Mine Hørning Alkibiades med 2 *12" basser per side hadde ivertfall en fin balanse og var ikke vanskelig å få til å låte bra.
Tror vel ikke heeeelt på at det er dette som er den eneste forklaringa. Leser Audiomix eller Jan E Veiset denne tråden mon tro?Selger flere AN tantaler mm. når folk går på oppgraderingskjøret.
Forferdelig service fra Audiocompaniet. Du er ikke den eneste. Skjønner ikke vitsen med å drive butikk uten ønske om å selge. En skal ikke stå med lua i hånda og be på sine knær om å få lov til å kjøpe Audio Note - eller noen annet utstyr for den del. Et sted må grensa gå for å beholde et minstemål av selvrespekt. Kjøp brukt, kjøp kit eller kjøp noe annet.Har gitt opp håpet om å høre noe fra Audiocompaniet..
Satser på å høre litt på årets messe i Horten.