Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Så den annonsen,men det var en Jinro,som er Level 3 produkt. Den på bildet er Level 5 toppmodellen Ongaku.
    Men ja,den Jinroen som lå ute til salgs var litt fristende,men annonsen forsvant ganske fort så regnet med den ble solgt. Tror det var en grei bruktpris.Tror en slik koster noe ala 200-250.000,- ny .

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Jinro er vel en kobber versjon av Ongaku? Den så lå på finn forsvant fort:-/ Kanskje ikke så rart:)

Veil pris på en Jinro idag er: 217700kr og en Ongaku er: 1002700kr

Mvh
    Andreas

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så den annonsen,men det var en Jinro,som er Level 3 produkt. Den på bildet er Level 5 toppmodellen Ongaku.
    Men ja,den Jinroen som lå ute til salgs var litt fristende,men annonsen forsvant ganske fort så regnet med den ble solgt. Tror det var en grei bruktpris.Tror en slik koster noe ala 200-250.000,- ny .
    Det finnes i alle fall en Ongaku i Rogaland, men jeg tror ikke den er til salgs. For hva gjør man når man skal videre fra en Ongaku? :confused:

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Artig.Mener jeg har lest om en i Haugesundstraktene med et flott AN oppsett.Med Ongaku.Og tror høytalerene var SEC Signature,som er den nest beste høytaleren AN lager.Under toppmodellen AN E Sogon som har 'noen hundre' kilo med sølv i delefilteret.

Andreas:
    Der var prisene :)
    Ja,etter hva jeg har forstått så er Jinro helt identisk oppbygget som Ongaku.Forskjelen ligger i kvalitet på trafoene,motstander,kondiser,osv. Jinro har iHiB c-kjerne trafoer med kobbertråd,samme nivå som de jeg har i AN kit 300B monoblokkene mine.
    Så Jinro er level3 varianten av Ongaku og Tomei er Level 4 Audio Note

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Artig.Mener jeg har lest om en i Haugesundstraktene med et flott AN oppsett.Med Ongaku.Og tror høytalerene var SEC Signature,som er den nest beste høytaleren AN lager.Under toppmodellen AN E Sogon som har 'noen hundre' kilo med sølv i delefilteret.
    Det stemmer. Koster ikke småpenger de høyttalerne, nesten like mye som forsterkeren vil jeg tro. For å være presis finnes dette anlegget bare åtte kilometer fra der Krypten befinner seg, på Karmøy. Nærmere bestemt Åkrehamn på vestsiden av øya. :)

Jeg har dessverre aldri fått anledning til å besøke karen, men vi har flere felles bekjente og venner så før eller siden får jeg nok audiens der. Det finnes bilder og utfyllende omtale av Dr. Evil i en tråd som handler om High End på Haugalandet i besøksforumet.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vært der og lytter. Veldig hyggelig kar.
    Ongakuen brukes kun som effekttrinn. An M6 er pre.

Sist redigert:

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Og det låt ok? :)

Har onkel og tante i Åkrehamn.Lurer på om det holder for en audienssøknad ? :D

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Har bestilt meg Psvane hifi-series 300B rør fra Mala Audio. https://www.malaaudio.no/shop/product/psvane-300b?tm=produkter&sm=ror/psvane-hifi-series
    Har ElectroHarmonix gold fra før som jeg i grunnen synst er helt ok rør.Sammenlignet de mot WE for mange år siden,og det var knockout i favør WE,men EH har tross alt en ok balanse. Ikke spør meg hvorfor jeg solgte WE-røra... Dusteavgjørelse.
    Er spent på Psvane nå.

Spurte Peter Q og han sa han er stor fan av Psvane rør.
    Det som er ekstra spennende er at AN holder på med utvikling av nye 300B og 211 rør sammen med Psvane.
    De er fortsatt på teststadie,men han ventet inn en del rør nå i april/mai som han kaller beta sample batch. Så vil tro viss de holder mål så nermer de seg ferdig produkt.
    Han omtaler 300B røret som 4300B,Molybdenum anode,tror det er samme materiale Elrog bruker i sine. Og når jeg spurte om hvordan de står seg mot andre nyproduserte ala WE,Takatsuki,KR,Elrog,osv så fekk jeg til svar : "the samples blow the KRs and Takatsuki out of the water, they are really quite exceptional"
    "I have WE300Bs in my collection going back to the 1960s, but I have not had time to compare yet
    From memory I think the new 4300B is better in most respects, but I need to compare properly"
    "Elrog was great sounding, but failure rate was close to 100%, nightmare"

Og om 211-varianten : "The 4242E which is the 211 equivalent are comparable to some of the best 211s ever made"

Syns dette er spennende nyheter! Vi trenger flere nyproduserte rør av god kvalitet.
    De tar ikke imot ordre,de er ikke klar for salg enda,men sa han nok kommer til å skrive litt om de på facebook siden når de har fått testet litt mer . https://www.facebook.com/audionoteuk/?ref=page_internal

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.684
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    LV300B spiller bedre enn WE og TAK hos meg...

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Mener jeg har lest rundt 1200-1300dollar for paret.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Starkers Mercury Living Presence-innspilling av Bachs cellosuiter på trippel 180g vinyl for £ 59 er slettes ikke ille, men med moms blir det vel drøyt for meg. Selv om det er min favorittinnspilling av cellosuitene.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Starkers Mercury Living Presence-innspilling av Bachs cellosuiter på trippel 180g vinyl for £ 59 er slettes ikke ille, men med moms blir det vel drøyt for meg. Selv om det er min favorittinnspilling av cellosuitene.
    Har lite oversikt over hva som er regnet som klassikere innen klassisk,så takk for tips:) Skal ha den i bakhodet. Fant ikke den i farten på Spotify.

Virker som det er en veldig fin samling av album de har i butikken der.Noe kjent,og mye ukjent for min del.

Forholdsvis dyre ting ja,så det blir ikke noen massebestilling derfra for min del heller :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har lite oversikt over hva som er regnet som klassikere innen klassisk,så takk for tips:) Skal ha den i bakhodet. Fant ikke den i farten på Spotify.

Virker som det er en veldig fin samling av album de har i butikken der.Noe kjent,og mye ukjent for min del.

Forholdsvis dyre ting ja,så det blir ikke noen massebestilling derfra for min del heller :D
    Her har du dem med originalcoveret fra 1965. Ikke så rart du ikke fant dem med et kjapt søk, for det visuelle er forskjellig.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Aha! Takker. Da var jeg innom den på Spotify.Lagt til som spilleliste nå :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.684
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hørte på den på vei hjem i sted
    den er innspilt 1965.....den finner jeg på tape...:cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    hørte på den på vei hjem i sted
    den er innspilt 1965.....den finner jeg på tape...:cool:
    I 1963 og 1965 er den innspilt, og gitt ut i 1965. Starkers ildfulle tolkninger er rett fra hjertet, og han var tidlig med å bryte med stilen der vibrato brukes for å kamuflere dårlig intonasjon. Og det er nok en av hovedgrunnene til at jeg holder Starker som nummer en, jeg er generelt mistenksom til mye aktiv bruk av vibrato både blant sangere og instrumentalister, av den grunnen jeg nevner i forrige setning.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Høres bra ut det jeg har hørt til nå. Men merker jeg må ha bedre fokus når jeg først skal lytte til det:) Funker dårlig som bakgrunnsmusikk for min del.

Har en kontrabass,og hadde en periode der jeg øvde litt,veldig lite:D ,men uansett,det å spille rent på slike instrumenter krever MYE øving,i tillegg må man sannsynligvis ha et medfødt godt gehør.

Fint intervju med Vincent Belanger: https://www.dagogo.com/vincent-belanger-hi-fi-cellist-audio-note/

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.234
    Torget vurderinger
    23
    "Surt"spilt på kontrabass (og trombone også) er noe av det verste jeg vet. John Pattitucci og Christian McBride er i så måte noen av de beste jeg har hørt hva Pitch Perfect og renhet angår, på kontrabass. En nytelse. Brian Bromberg også, når jeg tenker meg om. Mange av de gamle bassistene hadde et heller rølpete forhold til dette, har mange skiver hvor slakt bass-spill ødelegger for resten av musikerne dessverre.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.684
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    perfekt med Sony MDR-1000X med noise cancelling på bussen...:cool:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.684
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    et par av de navnene som er nevnt der er knallgode bassister, men akk såå kjedelige å høre på...
    nesten for perfekte...

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    "Surt"spilt på kontrabass (og trombone også) er noe av det verste jeg vet. John Pattitucci og Christian McBride er i så måte noen av de beste jeg har hørt hva Pitch Perfect og renhet angår, på kontrabass. En nytelse. Brian Bromberg også, når jeg tenker meg om. Mange av de gamle bassistene hadde et heller rølpete forhold til dette, har mange skiver hvor slakt bass-spill ødelegger for resten av musikerne dessverre.
    Enig viss det er skikkelig ille. Men heldigvis klarer jeg omtrent alltid å høre forbi litt surt spill her og der. Spørs om du har bedre gehør enn meg:)
    De er rå de musikerene du nemner der !

Når det gjelder gamlegutta,så lurer jeg på om noe av det kan forsvares i at det ikke er lett for en akustisk kontrabassist å høre seg selv skikkelig viss han står ved siden av en trommis på speed eller en gitarist som er litt for høy på seg selv? :D Eller nær en blåserekke. Vi snakker ikke helt få desibel fra en akustisk blåserekke i bra driv!
    Dessuten så skjedde det vel ganske ofte at musikere ikke akkurat hadde inntatt te og gulrøtter før fremføring :D

Er ikke du hobbybassist selv? Du må ikke rakke ned på medmusikere mann ! :D

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Platekompaniet har tilbudshelg,og der ligger tilfeldigvis? omtalte Starker Bach cello-suiter 3lp Speakers Corner ,så da fekk kredittkortet seg en skikkelig omgang :)
    Bestillt,pluss Herbie Hancock "Maiden Voyage" 45rpm fra Analogue Productions som jeg også har på safetymaster,kan bli en interesant sammenligning.
    Pluss Weather Report "Mysterious traveller" Speakers Corner og Elvis Costello "This years model" Mobile Fidelity.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spent på hvor bra dette er. Vi er en gjeng som skal besøke fabrikken og Peter hjemme i Brighton. Var det hemp som brukes i disse elementene?

ingmar

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Dersom Cobra kan matche series 500 lydmessig blir den et varp til 20-30k (som er antydet pris). Dessverre ser det ut til at hele prosjektet er forsinket.

På 90-tallet spilte jeg på Voyd Valdi med SME 309 og Goldring Elite pick-up, Copland CDA 266 CD-spiller, Audio Innovations Series 500 og enten Snell Q eller Audio Note J høyttalere. Det var et anlegg som fikk meg til å lure på hva man egentlig skal med mer. Ekstremt musikalsk og hyggelig lyd! Hadde byggekvaliteten og driftssikkerheten til series 500 vært litt bedre, hadde jeg aldri skiftet ut det anlegget. Håper virkelig Cobra blir en verdig oppfølger til Series 500!
    Amen!
    Snell, Audio Note og Proac Studio 1 evnt. 100 gjorde susen med AI's EL34 forsterkere. Ja, hva skal men egentlig med mer?
    En ting jeg likevel forundres over er at Audion nevnes sjeldnere enn Audio Note som AI's arvtager. For ser man på konstruksjonene og lydfilosofien så synes nå jeg at Audion ser ut som den mest direkte etterkommeren.
    En moderne S500 til 20-30K høres uansett ut som et historisk røverkjøp! Dersom ryktet stemmer da, og kvaliteten er den samme.

Sist redigert:

ingmar

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Godt mulig ja.Har ikke sett KTrørfamilien omtalt som potensiellt forsterkerrør fra AN tidligere,utenom den ene tråden jeg linket til tidligere: https://www.canuckaudiomart.com/forum/viewtopic.php?t=43190

Foretrekker EL34 forsterkere fremfor de KT88/90 jeg har hatt/hørt. KT88 virker ørlite for pågående/aggresive fra mellomtone og opp for min smak.Men tror man delvis kan voice seg bort fra det og ta med seg det positive,som er at de kan vere veldig punchy og tøffe i bassområdet.
    Vel, vi har jo - eller hadde - gode gamle AN Kit2 som var en SE KT88 forsterker. Jeg bruker en slik i ny og ne og den har absolutt sine gode sider, mest i bassområdet. Men den beste lyden har jeg fått ut av den med var nok med Tung Sol 6550.

187ff8ddfd3dde8695667e412b31db0a.jpg

Sist redigert:

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.082
    Sted
    Sørlandet
    Hva er status på den nye integrerte Cobra fra Audio Note. Den ble vist frem som en prototype allerede i 2016 men jeg har hverken hørt, lest eller sett noe siden den gang:

cobra-02o.jpg

25W klasse A watt. Innebygget DAC. EL34. Fjernkontroll.

-BB-

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Spent på hvor bra dette er. Vi er en gjeng som skal besøke fabrikken og Peter hjemme i Brighton. Var det hemp som brukes i disse elementene?
    Blir spennende å høre hvordan det fyker av seg viss dere overlever fludiumen jeg regner med Peter skal teste på dere:)
    Vet du om det er E Sogon høytalerene dere får høre på? Ikke så ofte å se eller mulighet å høre har jeg inntrykk av.Kanskje ikke rart med den ville prisen..
    Her er et klipp av de.Regner med det er hit dere skal for en lytt ?

De blå membranene har hemp i seg ja.

fraiser

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Antall liker
    211
    Torget vurderinger
    10
    Hei. Lurte på AN’s venner har noen råd / meninger ang Hørning Alkibiades og Audio Note Meishu som et par.?
    Hørning er ca 99db og har nå 300b med 18w og er mer en nok. Lurer på og slå til på den Audio Note Meishu som lå her på sentralen,den er oppgradert med c-trafo osv osv.

fraiser

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Antall liker
    211
    Torget vurderinger
    10
    Har kjøpt denne Meishu og det sitter gode rør i denne. Denne er vel av de tidligere versjonene da det sitter 2x 6sn7 i pre delen og ikke 1x som de senere. Sitter 2x Jan phillips 6sn7 ecg i pre delen og de skal være gode,men har 2x Mullard ecc33 brown base 1950 talls liggende som jeg har lyst til å prøve siden jeg har brukt disse før i pre og fantastiske rør..
    Spørsmålet er ecc33 passer de fleste der det sitter 6sn7 ,men ikke alle. Leser at V ikke må overgå 300v og lurer på om ecc33 kan bruker i Meishi pre delen.? Finner ikke ut via skjema osv ang spenning som er i pre delen på de 6sn7

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn