Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Haavard skrev:
    Postet for en stund siden noen bilder av Audio Note dac 1x1 på DIY sidene, tenkte ikke den gang på at det kunne være av interesse å legge ut bildene her på denne vennetråden. Er blitt lidenskapelig forelsket i min DAC 1x1 Signature plus.

    Bildene under viser forksjellen på Dac 1x1 i Standard versjon og i Signature plus versjon.

    Håvard
    Nå spør jeg vel dumt men det er selvsagt verdt å oppgradere ? Tenker lyd pr krone.
    Har en gammel Dac1 stående her,vel den står hos Olof for øyeblikket,som A: vurderes oppgradert, B: vurdere en kit Dac 1.1 og se hva man får til.

    /jan
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    Rune S skrev:
    Borgenvik skrev:
    Føler at jeg roter til tråden en del, men jeg lovte bedre bilder av Drivverket. Om det blir for rotete sletter jeg posten, let me know...
    Nei ,er du gal.Det er slikt vi liker å se og høre om. :)
    Du kommer til å få et fantastisk oppsett,og personlig gleder jeg meg til å høre om fortsettelsen.Håper bare du og Olof overlever helgens festligheter ;D

    Er det lov å spørre hva du måtte gi for det lekre driverket?

    Nå angrer jeg som en hund på at jeg solgte CDT1en som jeg hadde.Skal gjøre et forsøk på et Philips CD pro drivverk som jeg har liggende deler til og håper jeg klarer å lime sammen noe som er like bra som CDT1,men jeg har mine tvil......

    Mvh
    Rune
    Tja, vi overlever vel får vi håpe, jeg skal visstnok lodde noe sa Olof, før øl vel og merke.

    Bytta Cayinen min og 7000 i mellomlegg, men ser ut som posten har ødelagt noe på Cayinen og må nok ta den tilbake, fikse den og selge den igjen, så da må Necroth få 7000kr til, så gav 14.000 for den. dønn strøken vel og merke.

    Har du bilder av drevet ditt slik det vil bli seendes ut til slutt?
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    JanR skrev:
    Haavard skrev:
    Postet for en stund siden noen bilder av Audio Note dac 1x1 på DIY sidene, tenkte ikke den gang på at det kunne være av interesse å legge ut bildene her på denne vennetråden. Er blitt lidenskapelig forelsket i min DAC 1x1 Signature plus.

    Bildene under viser forksjellen på Dac 1x1 i Standard versjon og i Signature plus versjon.

    Håvard
    Nå spør jeg vel dumt men det er selvsagt verdt å oppgradere ? Tenker lyd pr krone.
    Har en gammel Dac1 stående her,vel den står hos Olof for øyeblikket,som A: vurdere oppgradering, B: vurdere en kit Dac 1.1 og se hva man får til.

    /jan
    Om det er verdt det, jeg vet ikke. Av den enkle grunn at jeg har ikke hatt mulighet til å lytte over tid for å høre om det er forskjeller. MEN, en kompis av meg eier den standard versjonen på bildet. Jeg dro på besøk til han og vi koblet om min dac i hans system, det var forskjeller ja. Jeg kunne ikke høre dem siden jeg ikke har lyttet musikk over tid der, men han selv hørte umiddelbart at det var forskjeller. Ingen dramatiske, men det gikk mye på oppløsning, ro og luft i lydbildet.

    Håvard
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    Haavard skrev:
    Postet for en stund siden noen bilder av Audio Note dac 1x1 på DIY sidene, tenkte ikke den gang på at det kunne være av interesse å legge ut bildene her på denne vennetråden. Er blitt lidenskapelig forelsket i min DAC 1x1 Signature plus.

    Bildene under viser forksjellen på Dac 1x1 i Standard versjon og i Signature plus versjon.

    Håvard
    AN DAC kit 1.1 er en strålende DAC spør du meg også,og den er veldig enkel i oppbyggning så den er perfekt til å tweake på.

    Hvordan går det med TRAMen? Har den blitt fri for støy? Regner kanskje med det er den som jeg kjøpte du har? En superb forforsterker og jeg angrer igrunnen på at jeg ikke eksperimenterte mer med den før jeg solgte den til Joaquin.En av de aller råeste strømforsyninger jeg noengang har sett til en forforsterker!

    Mvh
    Rune
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    Borgenvik skrev:
    Bytta Cayinen min og 7000 i mellomlegg, men ser ut som posten har ødelagt noe på Cayinen og må nok ta den tilbake, fikse den og selge den igjen, så da må Necroth få 7000kr til, så gav 14.000 for den. dønn strøken vel og merke.

    Har du bilder av drevet ditt slik det vil bli seendes ut til slutt?
    Den posten den posten ???
    Håper de snart får en seriøs konkurent slik at de må ta seg sammen litt.......
    14.000,- tror jeg er en fornuftig pris,ser de går som regel for en 1600-1700 dollar på Audiogon når de en sjelden gang dukker opp.

    Jeg kjøpte bare løse deler fra et firma i Nederland som selger Philips CD pro drivverk med det tilbehøret man trenger,og kassen må jeg lage selv så det er ikke sikkert den blir seendes ut ;D
    Kommer nok til å kjøpe noe Tentlabs snadder fra Upgrade til det og det blir nok ganske identisk med det som Lars Erik har,med unntak av kabinettet.
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Audio notes venner

    Rune S skrev:
    Borgenvik skrev:
    Bytta Cayinen min og 7000 i mellomlegg, men ser ut som posten har ødelagt noe på Cayinen og må nok ta den tilbake, fikse den og selge den igjen, så da må Necroth få 7000kr til, så gav 14.000 for den. dønn strøken vel og merke.

    Har du bilder av drevet ditt slik det vil bli seendes ut til slutt?
    Den posten den posten ???
    Håper de snart får en seriøs konkurent slik at de må ta seg sammen litt.......
    14.000,- tror jeg er en fornuftig pris,ser de går som regel for en 1600-1700 dollar på Audiogon når de en sjelden gang dukker opp.

    Jeg kjøpte bare løse deler fra et firma i Nederland som selger Philips CD pro drivverk med det tilbehøret man trenger,og kassen må jeg lage selv så det er ikke sikkert den blir seendes ut ;D
    Kommer nok til å kjøpe noe Tentlabs snadder fra Upgrade til det og det blir nok ganske identisk med det som Lars Erik har,med unntak av kabinettet.
    Meget spennende! Lykke til!! Tentlabs er saker :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Haavard skrev:
    Ingen dramatiske, men det gikk mye på oppløsning, ro og luft i lydbildet.

    Håvard
    Det duger for meg :)
    Har ikke gjort annet med den gamle enn å bytte ut 2 Jensen med 2 AN kobber.
    Gjorde vel mye av det samme som kompisen din opplevde med din i sitt system.
    Først se om Olof finner ut av den gamle,savner den.

    /jan
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Rune S skrev:
    Haavard skrev:
    Postet for en stund siden noen bilder av Audio Note dac 1x1 på DIY sidene, tenkte ikke den gang på at det kunne være av interesse å legge ut bildene her på denne vennetråden. Er blitt lidenskapelig forelsket i min DAC 1x1 Signature plus.

    Bildene under viser forksjellen på Dac 1x1 i Standard versjon og i Signature plus versjon.

    Håvard
    AN DAC kit 1.1 er en strålende DAC spør du meg også,og den er veldig enkel i oppbyggning så den er perfekt til å tweake på.

    Hvordan går det med TRAMen? Har den blitt fri for støy? Regner kanskje med det er den som jeg kjøpte du har? En superb forforsterker og jeg angrer igrunnen på at jeg ikke eksperimenterte mer med den før jeg solgte den til Joaquin.En av de aller råeste strømforsyninger jeg noengang har sett til en forforsterker!

    Mvh
    Rune
    Det er din jeg har Rune.
    Jeg er meget fornøyd med den selv om den støyer litt. Er det du som har bygd den?, en meget solid sak som passer utmerket til min CJ mv50. Jeg bruker et sett Impulse cloner til den, de har en følsomhet på rundt 91 db. Det høres litt støy fra pre'en, men ikke når jeg spiller. Dette var vel litt av grunnen til at Joaquin solgte den også, den støy vel litt for mye på horna hans.
    Hvordan står denne seg mot Audionote utstyr?
    Har du noen ide om hvordan gjøre den støyfri? En kompis mente det lot seg gjøre.

    Håvard
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Rune S skrev:
    Et par cm kanskje,litt grunnere enn Noble potet som stod i min L3 .
    Burde være plass da.
    Aner ikke hva slags vol pot/balanse pot det sitter på den her OTO'n men ser f** så simple de ser ut.
    Små "derter" ;) Sitter begge på ett lite print så bør/må nok bytte begge først som sist.
    Plass er det iaf til en TDK så vidt som jeg kan se.

    /jan
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    Haavard skrev:
    Det er din jeg har Rune.
    Jeg er meget fornøyd med den selv om den støyer litt. Er det du som har bygd den?, en meget solid sak som passer utmerket til min CJ mv50. Jeg bruker et sett Impulse cloner til den, de har en følsomhet på rundt 91 db. Det høres litt støy fra pre'en, men ikke når jeg spiller. Dette var vel litt av grunnen til at Joaquin solgte den også, den støy vel litt for mye på horna hans.
    Hvordan står denne seg mot Audionote utstyr?
    Har du noen ide om hvordan gjøre den støyfri? En kompis mente det lot seg gjøre.

    Håvard
    Bra den kom til et godt hjem :)
    Den ble kun levert ferdigbyggd når jeg kjøpte den,så den er bygget hos DIY Hifi Supply.
    Den er oppbyggd omtrent så enkelt og kompromissløst som det er mulig i linjedelen,mens strømforsyningen er litt mer avansert,og jeg tror du vil høre store forskjeler viss du velger å bytte noen av komponentene innvendig.Selv sammenlignet jeg den direkte med M3en i Signature versjon og jeg var igrunnen veldig i tvil en stund vilken jeg skulle beholde.TRAMen låt vel noe klarere og det i mitt oppsett litt til både det positive og negative.Hos meg litt for "tynnt" på "dårlige" innspillinger,og AN hadde kanskje også litt mer av den spessielle kjøtt og blod gjengivelsen som jeg sjeldent hører i noe annet.Pluss jeg har jo et komplett AN oppsett og det sier seg vel selv at der blir en viss synergi i den totale matchen av annlegget med AN.Men i ettertid så angrer jeg på at jeg ikke prøvde å skifte ut litt av all den massive teflonisolerte sølvkablingen innvendig med flerleder,eller bytte ut teflonisolasjon med for eksempel bomull.Tror alle sånne ting er lett hørbart i en slik enkel konstruksjon.
    Strømforsyningen kan også ha bidratt litt til det jeg opplevde som en litt for stiv og mekanisk gjengivelse,men det er mulig at det er slik en strømforsyning bør vere ,og så må man oppveie den karakteren andre plasser i kjeden.Den hadde ivertfall jernkontroll og strømforsyningen ligner nok ganske mye på hvordan for eksempel Border Patrol bygger sine.

    På 87 db høytalere la jeg ikke merke til brummingen men når jeg brukte den på 98db AN høytalere ble det litt vel mye.Tror nok også at det skal vere mulig å få den tyst,men jeg vet ikke hvordan.Viss du kjenner noen som har litt peil på jording og støy problemer så tror jeg de skal klare å finne ut av det.

    Lykke til!
    Gi meg et tips viss du vil kvitte deg med den igjen ;)

    Mvh
    Rune
     
    B

    Ballin_On_a_Budget

    Gjest
    Audio notes venner

    kanskje feil OG rikitg sted å spørre...

    i klassen 20-30 K, hvor bra er egentlig audio note 2.1 cd spilleren?
    er jo som kjent VELDIG mye å velge i.
    hvorfor skal jeg velge audio note? fremfor t+a, burmester, hegel, copland, lyngdorf, esoteric, mcintosh, ayre, cary, arcam ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Ballin_On_a_Budget skrev:
    kanskje feil OG rikitg sted å spørre...

    i klassen 20-30 K, hvor bra er egentlig audio note 2.1 cd spilleren?
    er jo som kjent VELDIG mye å velge i.
    hvorfor skal jeg velge audio note? fremfor t+a, burmester, hegel, copland, lyngdorf, esoteric, mcintosh, ayre, cary, arcam ?
    Du bør kanskje høre med BHO ang dac 2.1 (kit) siden han sitter på en som er "dratt" ganske langt.
    Hvorfor du skal velge AN framfor noe annet,godt spørsmål og som du sier det her er riktig og feil sted å spørre ;)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Audio notes venner

    Ballin_On_a_Budget skrev:
    kanskje feil OG rikitg sted å spørre...

    i klassen 20-30 K, hvor bra er egentlig audio note 2.1 cd spilleren?
    er jo som kjent VELDIG mye å velge i.
    hvorfor skal jeg velge audio note? fremfor t+a, burmester, hegel, copland, lyngdorf, esoteric, mcintosh, ayre, cary, arcam ?
    Det er vel bare du som kan svare på det spørsmålet, etter at du har prøvd alle disse alternativene.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Rune S skrev:
    Haavard skrev:
    Det er din jeg har Rune.
    Jeg er meget fornøyd med den selv om den støyer litt. Er det du som har bygd den?, en meget solid sak som passer utmerket til min CJ mv50. Jeg bruker et sett Impulse cloner til den, de har en følsomhet på rundt 91 db. Det høres litt støy fra pre'en, men ikke når jeg spiller. Dette var vel litt av grunnen til at Joaquin solgte den også, den støy vel litt for mye på horna hans.
    Hvordan står denne seg mot Audionote utstyr?
    Har du noen ide om hvordan gjøre den støyfri? En kompis mente det lot seg gjøre.

    Håvard
    Bra den kom til et godt hjem :)
    Den ble kun levert ferdigbyggd når jeg kjøpte den,så den er bygget hos DIY Hifi Supply.
    Den er oppbyggd omtrent så enkelt og kompromissløst som det er mulig i linjedelen,mens strømforsyningen er litt mer avansert,og jeg tror du vil høre store forskjeler viss du velger å bytte noen av komponentene innvendig.Selv sammenlignet jeg den direkte med M3en i Signature versjon og jeg var igrunnen veldig i tvil en stund vilken jeg skulle beholde.TRAMen låt vel noe klarere og det i mitt oppsett litt til både det positive og negative.Hos meg litt for "tynnt" på "dårlige" innspillinger,og AN hadde kanskje også litt mer av den spessielle kjøtt og blod gjengivelsen som jeg sjeldent hører i noe annet.Pluss jeg har jo et komplett AN oppsett og det sier seg vel selv at der blir en viss synergi i den totale matchen av annlegget med AN.Men i ettertid så angrer jeg på at jeg ikke prøvde å skifte ut litt av all den massive teflonisolerte sølvkablingen innvendig med flerleder,eller bytte ut teflonisolasjon med for eksempel bomull.Tror alle sånne ting er lett hørbart i en slik enkel konstruksjon.
    Strømforsyningen kan også ha bidratt litt til det jeg opplevde som en litt for stiv og mekanisk gjengivelse,men det er mulig at det er slik en strømforsyning bør vere ,og så må man oppveie den karakteren andre plasser i kjeden.Den hadde ivertfall jernkontroll og strømforsyningen ligner nok ganske mye på hvordan for eksempel Border Patrol bygger sine.

    På 87 db høytalere la jeg ikke merke til brummingen men når jeg brukte den på 98db AN høytalere ble det litt vel mye.Tror nok også at det skal vere mulig å få den tyst,men jeg vet ikke hvordan.Viss du kjenner noen som har litt peil på jording og støy problemer så tror jeg de skal klare å finne ut av det.

    Lykke til!
    Gi meg et tips viss du vil kvitte deg med den igjen ;)

    Mvh
    Rune
    Kvitte meg med den?
    Er du gal, da må jeg få mye for den og det jeg skal kjøpe må være bedre. ;D
    Jeg er veldig fornøyd med denne saken, må innrømme det. Har også tatt litt hifi pause, synes jeg er kommet i mål i forhold til lommeboka. Også lydmessig på mange måter. Anlegget spiller veldig godt i mine ører. Nye kabler skal på plass, har lyst på Transparent, men har prøvd Goertz med hell på høyttalersiden. Silk er vurdert på signalsiden. Digitalkabel vet jeg fint lite om, men kom gjerne md tips ang. kabel til Audio Note dac'en.

    Audio Note effektforsterker vil bli vurdert den dagen CJ MV50 tar kvelden, vet ikke hvilken, men vi får se. Ellers takk for en veldig fin tråd.

    Håvard
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Audio notes venner

    Hei alle.

    Tenker på å handle inn et 2.1x dac kit. (Har cash den 31.01.2008 ( Noen som vet om noe brukt også forresten? ))

    Det som er mest interesant nå er:

    1: 2.1x Signature (kit).
    2: Noe (2.1) med utgangstrafoer.

    Snakket litt med Olof Lars Erik på UA som sa det er muligheter for å få satt sammen et "eget kit" etter egne spesifikasjoner.


    Hva tror folket om å ta noe slikt i to "stages"?
    F.eks:

    Først; Signatur dac print + L3 linjetrinn + rett strømforsyning til det linjetrinnet (så blir det vel lyd?).

    Så (som første oppgradering); "slippe" et par utgangstrafoer pluss I/V transformatorer rett oppi chassiset uten å måtte bytte en hel masse komponenter.




    Edit:
    Upgrade Audio skrev:
    Tror også det var meg du snakket med OivindJ?
    Obs, det stemmer nok ja. Så først nå at dere er ført opp med samme mobil nummer under kontakt info.
     

    Upgrade Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Audio notes venner

    Hei!

    Vil bare korrigere litt hva som er mulig av kit.

    Tror også det var meg du snakket med OivindJ?

    Ved bruk av utgangstrafoer er det kun linjekortet fra L3 med 5687 rør
    som kan brukes i forbindelse med forforsterker eller dac.
    Dette kortet kan IKKE brukes uten utgangstrafo slik det foreligger i dag.
    Det lar seg derfor ikke gjøre å oppgradere med utgangstrafoer på
    et senere tidspunkt.
    Vi har laget noen versjoner av dac-kitet med dette utgangskortet
    og utgangstrafoer.

    Dac 2.1 leveres normalt med 6922 rør i utgangskortet.
    Denne konfigurasjonen gir noe lavere utgangsimpedans enn dac 1.1.
    Ca. 1,3-1,4 kohm mot ca. 3 kohm.
    Dac 2.1 har M2 strømforsyning.
    Rimeligste variant leveres uten I/V trafo. De 2 andre med.
    Dette er en trafo som sitter mellom analogutgangen på digitalkortet
    og utgangskortet.

    Dac 1.1 leveres med 1 stk. 12AU7 i utgangskortet (dobbeltriode).
    L2 kortet har 2 stk. 12AU7 i parallell for lavere utgangsimpedans.
    Disse kortene kan kombineres med M2 strømforsyning og eventuelt
    I/V trafoer for en spesialvariant av dac-kit.
    12AU7 har en litt annen lydsignatur enn 6922.
    Mange oppfatter 12AU7 som litt mer "musikalsk" enn 6922.

    Vennlig hilsen
    Lars Erik
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    Ballin_On_a_Budget skrev:
    kanskje feil OG rikitg sted å spørre...

    i klassen 20-30 K, hvor bra er egentlig audio note 2.1 cd spilleren?
    er jo som kjent VELDIG mye å velge i.
    hvorfor skal jeg velge audio note? fremfor t+a, burmester, hegel, copland, lyngdorf, esoteric, mcintosh, ayre, cary, arcam ?
    Alle disse spillerne har vel upsampling i en eller annen grad, noe ikke Audio Note har.
    Jeg valgte Audio Note fordi det var en dac som i mine ører gjengir musikk på en slik måte jeg liker.

    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Audio notes venner

    For meg låter en AN-dac mye mer som en fremførelse av et musikkstykke, mens utrolig mange av konkurrentene minner meg på at jeg hører på innspilt musikk som gjengis over et anlegg. Hvis denne forskjellen gir mening for deg, synes jeg du skal sørge for å få hørt en AN-dac. Jeg kommer i alle fall ikke til å forlate AN-leiren. Til det er jeg altfor glad i musikk.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    Kunne ikke vert mer enig med deg Trond!
    Jeg trodde før jeg oppdaget AN DACer at CD mediet hadde store begrensinger i oppløsning, eller la oss si informasjon,men nå tar jeg meg ofte i å sitte og måpe over at det er mulig å tross alt lagre så mye musikalsk info på desse små sølvplatene....
    AN DACer passer nok ikke for alle,men jeg tror med rimelig stor sikkerhet at viss man er av typen som liker analogt bedre enn digitalt så vil man like måten en AN DAC gjengir sølvplatene på.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.125
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Audio notes venner

    En AN DAC er og blir en musikkformidler! ;) :D
    Helt enig med dere begge to!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Noen her med AN dac og høy nettspenning hjemme ?
    Høres kanskje dumt ut men...sliter litt med Dac1 her i heimen så lurer på om det andre som har samme problemet.

    /jan
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Audio notes venner

    JanR skrev:
    Noen her med AN dac og høy nettspenning hjemme ?
    Høres kanskje dumt ut men...sliter litt med Dac1 her i heimen så lurer på om det andre som har samme problemet.

    /jan
    Hvordan uttarter problemet seg.

    Håvard
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Haavard skrev:
    JanR skrev:
    Noen her med AN dac og høy nettspenning hjemme ?
    Høres kanskje dumt ut men...sliter litt med Dac1 her i heimen så lurer på om det andre som har samme problemet.

    /jan
    Hvordan uttarter problemet seg.

    Håvard
    Dac1 har dobble dac chips,en til hver kanal (merkelig fugl :) )
    Her hos meg ligger nettet på 245-248V mer eller mindre konstant.
    Prøvd den her på 2 driverk og det samme skjer.
    Ene kanalen begynte å dette ut etter en tid bruk.Kom og gikk litt.Sendte dac til Olof @ UA og han testet den på 3 driverk uten problemer.Han byttet plass på dac chip og sender den hit igjen.

    Får den hjem og det samme skjer etter 45-50 min men nå i andre kanalen (høyre)
    Prøver en Arcam spiller,kutter etter 40-45min igjen men nå på høyre kanal (venstre før Olof byttet side på chip)
    Så Olof/jeg konkluderer med at det er "vakkel" i chip.Tåler tydeligvis ikke 245V ++
    Olof mente vi kanskje skulle prøve å dempe spenning inn på dig.kort til for eks 230V.

    Ikke vet jeg,er helt blank når det gjelder sånt her.
    Og begynner å bli utålmodig/lei det her.

    /jan
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Audio notes venner

    Flere enn meg som synes AN-DAC er kilne på drivverk?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Hører dem sier så.
    Kun brukt AN dac på Rega Planet (ja den gamle) og AN CDT-one.Fungerer/fungerte veldig bra det.
    AN produkter kan være kilne på underlag.Iaf her hos med M2 og Dac1.

    /jan
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Audio notes venner

    Ja, personlig så syntes jeg det låt grått og delvis uengasjerende med DVD21 som jeg brukte ei stund siden jeg hadde problemer med Pink Triangle Numeral.
    Viste seg at det kun var ei løs list som subba ned på plata.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    JanR skrev:
    Noen her med AN dac og høy nettspenning hjemme ?
    Høres kanskje dumt ut men...sliter litt med Dac1 her i heimen så lurer på om det andre som har samme problemet.

    /jan
    Har målt oppimot 250 V her,men har aldri hatt noe problem med mine AN DACer.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Audio notes venner

    ansepe74 skrev:
    Flere enn meg som synes AN-DAC er kilne på drivverk?
    Har aldri hatt noe problem med å få AN DACer til å spille musikk uansett drivverk,så jeg synst ikke de er kilne som i vanskelig å få til å låte "musikalsk" ,men dette er DACer som gjør minst mulig med signalet og da vil man også tydeligere høre kvaliteten på drivverk.Selv angrer jeg på at jeg solgte AN CDT1 for det låt helt klart mer riktig og naturlig enn alle andre drivverk jeg har prøvd på AN DACer.
    Har håp om at jeg skal få til noe brukbart med et selvbygg basert på Philips CD pro,men er ikke så sikker på at jeg klarer å gjenskape magien jeg hadde med CDT1.
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Audio notes venner

    OivindJ skrev:
    Tenker på å handle inn et 2.1x dac kit. (Har cash den 31.01.2008 ( Noen som vet om noe brukt også forresten? ))
    Noen som vet om en pent brukt, ikke for gammel Kit 2.1x signature som går for ca 50% av nypris? (Send PM)

    OBS: Nye tilbud etter den 31.01.2008 er nok ikke av interesse da et kit vil bli bestilt.


    Mvh Øivind
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    Rune S skrev:
    JanR skrev:
    Noen her med AN dac og høy nettspenning hjemme ?
    Høres kanskje dumt ut men...sliter litt med Dac1 her i heimen så lurer på om det andre som har samme problemet.

    /jan
    Har målt oppimot 250 V her,men har aldri hatt noe problem med mine AN DACer.
    Du har sikkert ikke den gamle Dac1 med ett chip til hver kanal ?
    Nå skal det vel sies at den her er "gammel",fra 95,begynner kanskje å bli sliten.Låter ikke dårlig på noen måte bare så det er sagt.
    Fungerte greit lenge her men når den først begynte var det gjort.

    Vi prøver det enkle,kjører 230V på dig,kortet og satser på at det løser problemet :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Audio notes venner

    OivindJ skrev:
    OivindJ skrev:
    Tenker på å handle inn et 2.1x dac kit. (Har cash den 31.01.2008 ( Noen som vet om noe brukt også forresten? ))
    Noen som vet om en pent brukt, ikke for gammel 2.1x signature som går for ca 50% av nypris? (Send PM)

    OBS: Nye tilbud etter den 31.01.2008 er nok ikke av interesse da et kit vil bli bestilt.


    Mvh Øivind
    Ikke ta det her galt opp men kjøp/salg tror jeg du bør ta under brøtbørsen.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.125
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Audio notes venner

    Rune S skrev:
    ansepe74 skrev:
    Flere enn meg som synes AN-DAC er kilne på drivverk?
    Har aldri hatt noe problem med å få AN DACer til å spille musikk uansett drivverk,så jeg synst ikke de er kilne som i vanskelig å få til å låte "musikalsk" ,men dette er DACer som gjør minst mulig med signalet og da vil man også tydeligere høre kvaliteten på drivverk.Selv angrer jeg på at jeg solgte AN CDT1 for det låt helt klart mer riktig og naturlig enn alle andre drivverk jeg har prøvd på AN DACer.
    Har håp om at jeg skal få til noe brukbart med et selvbygg basert på Philips CD pro,men er ikke så sikker på at jeg klarer å gjenskape magien jeg hadde med CDT1.
    Er enig med deg Rune med tanke på drivverk, tror ikke at det er så vanskelig og få det til og låte "musikalsk".

    Som du er inne på, så vil nok kvaliteten på drivverket "skinne" igjennom, jeg skiftet fra en billig DVD spiller til en Planet og det var klasseforskjell! :eek:
    I forhold så låt det tamt og kjedelig!
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Audio notes venner

    Continuo skrev:
    Er enig med deg Rune med tanke på drivverk, tror ikke at det er så vanskelig og få det til og låte "musikalsk".

    Som du er inne på, så vil nok kvaliteten på drivverket "skinne" igjennom, jeg skiftet fra en billig DVD spiller til en Planet og det var klasseforskjell! :eek:
    I forhold så låt det tamt og kjedelig!
    Joda... Lyden på DVD21 låt greit, men mangla det lille i forhold til PTN, som fjerna tåken og ga ett bedre innblikk i lydbildet. Stort og tungt beist som blir neste med bilde;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.125
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Audio notes venner

    ansepe74 skrev:
    Continuo skrev:
    Er enig med deg Rune med tanke på drivverk, tror ikke at det er så vanskelig og få det til og låte "musikalsk".

    Som du er inne på, så vil nok kvaliteten på drivverket "skinne" igjennom, jeg skiftet fra en billig DVD spiller til en Planet og det var klasseforskjell! :eek:
    I forhold så låt det tamt og kjedelig!
    Joda... Lyden på DVD21 låt greit, men mangla det lille i forhold til PTN, som fjerna tåken og ga ett bedre innblikk i lydbildet. Stort og tungt beist som blir neste med bilde;)
    Ikke misforstå meg, det låt faktisk "bra" med DVD spilleren, men ikke etter at jeg koblet opp Rega! ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn