|
??? Made in Indonesia?ixos_76 skrev:feks 1.1x cd , kjempegod , men rufste byggekvalitet da men , made in indonesia
Mener å huske at cd spillerne ble satt sammen i Estland eller deromkring.bambadoo skrev:??? Made in Indonesia?ixos_76 skrev:feks 1.1x cd , kjempegod , men rufste byggekvalitet da men , made in indonesia
Trodde alt ble produsert i England
Prøve søndag, kjerringa jobber fredag-lørdag.ixos_76 skrev:......spesiellt om da det rekker med effekt , noe det sikkert gjr med 101 db.......Jan , når kommer du??? ;D
Mvh Espen
2A3 spiller bass/mellomtone så det står etterixos_76 skrev:Hvordan fremstår bass/mellomtone i forhold til 300b fes heart som du har hatt....
Nja, kommer jo an på hva du putter oppi Interstage monoene det, For eksempel valg av kondensatorer etc..Palle skrev:Interstage-kitene er meget bra. De ferdigbygde produktene er nok en del bedre, men det skulle bare mangle. Så dette er hva en prioriterer.
Mvh
Kjell
har hørt at mange av kretsene er fra veldig gamle dager uansett , på effekttrinnene i allefall , sånn sett er vel kanskje ikke dette så farlig...Erland skrev:Må si meg enig med Ole her.
Å montere selv (evt få noen til å gjøre jobben for seg) forutsetter selvfølgelig at vedkommende vet hva han/hun holder på med. Utover dette er det ingenting som tilsier at de som gjør monteringsjobben hos AN, har noen forutsetninger for å lodde eller skru bedre enn andre.
Mtp komponentvalg, har jeg inntrykk av at AN og AN-kits arbeider nokså paralellt. Man kan være enig eller uenig i valgene, men nokså likt later det å være.
Noen hevder at AN-kits er "gårsdagens krets-løsninger" i forhold til de komponentene som selges ferdig fra AN. Jeg har ikke all verdens erfaring med komponentene, men har ikke sett noe som bekrefter denne påstanden.
Det er helt sant, men det var i første omgang lyden jeg snakket om, men i henhold til annenhåndsverdi har du helt rett, men man skal jo aldri selge AN utstyr igjen vel?ixos_76 skrev:.....men når det kommer til annenhåndsverdi er nok de org. an sakene bedre på akkurat dette...
Derfor det funker.ixos_76 skrev:har hørt at mange av kretsene er fra veldig gamle dager uansett , på effekttrinnene i allefall , sånn sett er vel kanskje ikke dette så farlig...![]()
Min 2A3 forsterker spiller bass bedre enn 300B blokka mi, den er dypere, strammere og bedre definert, så 2A3 er helt klart moro å lytte til.JanR skrev:2A3 spiller bass/mellomtone så det står etterixos_76 skrev:Hvordan fremstår bass/mellomtone i forhold til 300b fes heart som du har hatt....
I forhold til 300B, tja si det. Ikke hatt 300B her i huset ennå så blir mest synsing.
Men tror ikke 2A3 blir hengende etter for å si det sånn
Vi får se hva vi kan få til i løpet av helgen.
/jan
;DContinuo skrev:Min 2A3 forsterker spiller bass bedre enn 300B blokka mi, den er dypere, strammere og bedre definert, så 2A3 er helt klart moro å lytte til.![]()
Da må jeg med respekt si at du får komme og høre her.. Ta veldig gjerne med deg P4 om du får lånt et par.. Mer enn gjerne!!Palle skrev:Interstage kit'ene er vanvittig bra Borgenvik, men hvis du mener disse er på høyde lydmessig med P4, da må jeg med respekt å melde si at det er noe med det rareste jeg har hørt på lenge. Jeg må sammenligne det med å lage en gryterett. Det hjelper ikke om en har allers så gode ingredienser hvis en ikke har de rette mengdene av hver sort. En god kokk må en også ha. Det er bare ikke å kjøpe en hel masse gode deler og tro at alt er suksess. Et eksempel satt litt på spissen; det går ikke an å tro at bare ved å kjøpe en masse Black Gate kondensatorer, tantalum motstandere og C-core trafoer og sette de inn i f.eks. et DAC-kit og tro at det blir en DAC 5. Tenk bare på hvor lang tid det brukes på å matche delene (motstandere, kondensatorer, etc.) Disse delene blir ikke brukt i kit'ene. I tillegg matches delene sammen til det endelige produkt og prøvelyttes i mange mange timer og tunes i de rette forhold till det ferdige produkt. Dette tar det mange år å lære, pluss alt det utstyret som brukes for å lage AN. Kit'ene er selvfølgelig ikke satt sammen på slomp, og er utprøvd i det vide og det brede.
Kit'ene er som sagt kjempebra, og det er klart at de billigste ferdigbygde f.eks. forsterkerene er dårligere enn de dyreste kit'ene. Se bare på LAMM, de bruker stort sett bare billige deler, men ingen kan komme å si at dette merket er dårlig. Det er ikke bare hva en bruker, men hvordan en gjør dette. Og en ting kan jeg med sikkerhet si, og det er at Andy og Peter sitter ikke bare å plukker fra hyllen i en pose når det skal lages et ferdigbygd produkt.
Mvh
Kjell
Jeg fikk godkjent i karakter av OlofErland skrev:Utover dette er det ingenting som tilsier at de som gjør monteringsjobben hos AN, har noen forutsetninger for å lodde eller skru bedre enn andre.
Jeg skal ikke krangle om forskjellen mellom ferdigting og Kit, men greia er at jeg har hørt en del ferdigsaker mot kit.. Nok om det..Palle skrev:Borgenvik, det hadde vært en fornøyelse å kommet til deg å fått hørt sakene dine. Men jeg er redd du skulle ha hatt vanskeligheter å få meg ut av huset p.g.a. all golyden (ha, ha). P4 er ett forsterkersett jeg personlig ikke ville valgt selv om det er AN, men flott at en ikke alltid er enig om alt. Flott at vi går samme AN-veien mot målet. Audio Note er en ubotelig men god sykdom, og en livsstil for oss ikke sant?
Mvh
Kjell
Det er akkurat det jeg har gjort, kjøpt meget gode deler, byttet og feilet, byttet det jeg synes ikke stemte, satt inn noe annet slik at det matcher MIN lyd..Palle skrev:Det er bare ikke å kjøpe en hel masse gode deler og tro at alt er suksess. Et eksempel satt litt på spissen; det går ikke an å tro at bare ved å kjøpe en masse Black Gate kondensatorer, tantalum motstandere og C-core trafoer og sette de inn i f.eks. et DAC-kit og tro at det blir en DAC 5. Tenk bare på hvor lang tid det brukes på å matche delene (motstandere, kondensatorer, etc.)
Mvh
Kjell
Godt å høre!Palle skrev:Der er vi hundre prosent enige, Borgenvik. Når jeg om endel måneder får et fullstendig Audio Note anlegg, skal dette AAAAAAAALDRI i verden ut av mitt hus, og ikke da heller. Opplest og vedtatt.
Hvordan synes du hampen spiller i forhold til pappen på dine høyttalere? Bestiller snart AN-E/SPe HE i wenge-finish.
Mvh
Kjell
Hehe.Palle skrev:JanR, jeg hører du skal på besøk til helga? Da skal ungdommen få høre hvordan det virkelig skal låte (les 2A3) ;D
Mvh
Kjell
Begynner vel å få noen på samvittigheten.JanR skrev:La oss håpe vi kan få konvertert en til![]()
Jeg gir meg aldri, hører dere ALDRI !ØivindJ skrev:Begynner vel å få noen på samvittigheten.JanR skrev:La oss håpe vi kan få konvertert en til![]()
Forsett det gode arbeid for den gode sak![]()